[Video] Cypher - Choys, Nomad, Henry Bowers, STICS, Third Eye, O-Hund

Svensk Hiphop - Audio & Video

[Video] Cypher - Choys, Nomad, Henry Bowers, STICS, Third Eye, O-Hund

När vi tidigare i sommar vör söderut och spelade på Nakkefestivalen i Danmark och Möllevångsfestivalen i Malmö stötte vi ihop med ett gäng grymma emcees och filmade denhär cyphern med Choys, nomad, Henry Bowers, S.T.I.C.S, Third Eye och O-Hund:

Mer videoklipp, musik och bilder finns på www.henrybowers.com

throw your hands in the air like they're not attached
and realize without hands they'll be hard to catch
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
..sluta snacka i bakgrunden..speciellt du Gaby!
Fuck me backwards. Henry Bowers! Så toktung. Raining men - 9/11-grejen var svintung.
Rappare

2010-08-26 21:01
Henry Bowers mördade helt.
goood damn, aldrig hört henry förut, men sett snubben på stan förut. hur som helst va han övergrym!!
och thirdI, shit alltså, du är en av mina nya favoriter, du e grym, spela in lite shit nu så man kan ha dig på mp3a! :D

/Dizzy
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Ja bowers var på en annan nivå.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
fett jävla cypher, det här är hiphop.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Henry bowers, kung !

Och nej, cyphern var inte särskilt fet alls, somsagt bara bowers som var värd, en 2-3 till var helt okej men stor snabbspolningsfaktor.

När man rappar på engelska borde man speciellt kunna fixa till lite mer utstående rader.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Henry Bowers är bra, en av Sveriges absolut bästa enligt mig. Klart överlägsen i denna cypher, Choys var rätt bra med. Nomad var skitjobbig, O-Hund totalt ointressant. S.T.I.C.S och Third-Eye var okej.
Wazaaaa
Men snälla, detta var ju en liten cypher bara.. Vad är det som ska vara så utstående? Tyckte alla bjöd på trevliga grejer, roligare att lyssna på detta än den hjärndöda skiten som vanligtvis präglar audio & video forumet.

Third Eye mördade hela skiten, upp med handen! Grymt. Bowers gör alltid något bra. Nomad... eh? skärpning.
www.JKIBMM.se
najs med cypher ändå, inte ofta man ser det nu för tiden! har aldrig diggat henry bowers av nån anleding, vet inte om de e rösten eller skägget eller ba att han verkar lite småjobbig som fuckar upp det men i den här tycker jag det är han som sticker ut mest..9/11 grejjen e tung! choys e dock lätt den fetaste emceen i ringen, fett avslappnad sätter han den fetaste versen..plus att han ser jävligt full i fan ut haha droppar smarta rhymes asså..sticks va oxå feta resten va lite halvkeffa men ändå fetare än mycket annat man hör o ser..

mer cyphervideos!
props till den jävligt heta damen man ser i bakgrunden hela tiden oxå!
Kritikerna och experterna har talat! Nu kan samtliga rappare i denna video gå vidare i sina karriärer, för nu har de fått reda på vad är okej och vad som inte är okej av bl.a. Chub P18 och JKIBMM-CREW.

Fet cypher av ett gäng rappare med lite olika stilar där samtliga är grymma enligt mig. Som alla andra här flabbade jag som fan åt raining men-raden
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
RmanSkrotumRapp P25
Får man bara skriva vad man tycker om man gillar det? Jag vet inte hur alla de är som rappare normalt men jag gillade inte deras verser i cyphern.
Wazaaaa
Får man bara skriva vad man tycker om det du tycker om man gillar det?

Henry Bowers slaktade!
http://johnnyflash.bandcamp.com/
http://www.myspace.com/vadfanvilldu/
Eylem P26
Nej, men varför ska man ens skriva om vad man tycker om det jag tycker? Tråden handlar inte om vad jag tycker, jag kommenterade klippet. Jag gav mina åsikter. Om jag utlös total ignorans eller sa något heldumt får någon gärna säga ifrån eller argumentera. Att endast säga att min åsikt inte är okej är rätt löst.
Wazaaaa
Oj, nu läste jag RmanSkrotumRapps inlägg igen. Tyckte han sa att min åsikt inte var okej.

Jag ber om ursäkt, fel av mig. Tyckte det stod att en del åsikter var okej och min, JKIBMM etc. åsikter inte var okej.
Wazaaaa
Du sa inget av den sorten, jag kände bara för att klargöra min ståndpunkt i saken :o) folk hatar lite, man hatar tillbaka osv du vet den gamla ramsan

Alla var sjukt keffa förutom Bowers.

Word på Eylem.

Henry Bowers mördade :)
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
nice. antligen!

... haha men den 9/11-raden var inte sa popular har i usa. jag skulle halsa att "that's actually very offensive". sa nu vet ni.
köpeki kelb
Socialen: haha.
http://www.henrybowers.com
Haha, Henry!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
socials

Fan vilka torra människor ändå...
Choys är alltid tung, no matter what, men Bowers visade hela Sverige var skåpet ska stå. Resten var rent av tråkiga, eller ointressanta som någon sa längre upp i tråden. Get out the way, you wastin camera time haha... Önskar att Bowers hade lagt en längre grej asså. Men skitkul med sånt här! Gärna mer sånt här!
Mok Vurban of Chessurect
Rapper/Producer.
förstår inte hur ni inte kan tycka att thirdeye droppar de fett? grymt flow o fet text!
men ja bowers är unik, verkligen en egen person liksom. dock om utseendet är jävla likt promoe! ^^

och håller med ang att folket i USA inte uppskatta 9/11 skämtet, get a fuckin sence of humor. det är ett skämt liksom :S
Dizzy89

Det är dessutom ett bra skämt, väl framfört och så. Det är inte bara ett "kolla på mig, jag är stötande"-skämt (hej Petra Mede) utan det är faktiskt bra gjort.
Producent

2010-08-30 00:09
vad gör nomad? hahaha

jag diggar choys och henry! bra pågar det där.
Det är dessutom ett bra skämt, väl framfört och så. Det är inte bara ett "kolla på mig, jag är stötande"-skämt (hej Petra Mede) utan det är faktiskt bra gjort.

precis! jag tycker faktiskt inte det är respektlöst någonstans, man får liksom ta det med en nypa salt. jag kanske kan ha mer förstående om en person som förlorat ngn i själva händelsen tar illa vid, men annars är det bara för som säger emot för att vara "unika".
Om inte annat så är sådana rader ett riktigt smart attention-trick... Nu pratar vi om det, eller hur? = Mer fame till Henry.

Go wild Henry!
Mok Vurban of Chessurect
Rapper/Producer.
Dizzy89

Ändå finns det ju pedofiloffer/våldtäktsoffer som faktiskt börjar skratta åt ett välgjort skämt om ämnet (för att sedan inse att "Oj, det är ju elakt och traumatiskt...Men det var ju faktiskt kul"). Det handlar liksom om att överhuvudtaget ha humor. Som du säger, det är mest att vara "unik". Rasistiska skämt som är välgjorda finns det många som inte ens tillhör den "berörda gruppen" som tar illa upp av, medan folk ur den "berörda gruppen" tycker att det är roligt. Och tillochmed "negerbollar" (som är ett rätt lamt ord, men ändå) brukar framstå som okej för "negrer" (aka den "berörda gruppen" i det här fallet), medan någon annan (tänk vit ung kille/tjej som slåss för minkars rättighet och bara äter bönor och sallad) tycker att det är "fel" och "rasistiskt".

Men det är bara ett exempel, själv använder jag inte just ordet "negerboll/ar" för att jag inte är uppfostrad att använda det, och inte ser meningen med att använda det.
Det blev ett jävligt långt stycke... Ber om ursäkt.
Mok
Nja. Då är det nog inte för att det är uppseendeväckande, stötande eller provokativt - snarare för att det faktiskt är bra och folk kanske hoppas på mer.
Ingen i ledet förutom Henry fick mig att höja på ögonbrynen. Fyfan vad tungt han la det! Hursomhelst en kul grej att filma och lägga upp.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Skitkul att så många kollat in klippet. Det kommer snart dyka upp mycket mer videomaterial från vad jag sysslat med under sommaren som gått.

Håll utkik på: www.henrybowers.com
throw your hands in the air like they're not attached
and realize without hands they'll be hard to catch