Redaktionschef
2010-09-26 22:16
[Whoa Netplay] Critical - Resejournalen
Från Whoa-bloggen:
Critical, som hade premiär med sin nya video Från världens alla hörn (Scandinavian Version) här på bloggen tidigare i veckan, väljer nu att även släppa sitt sprillans nya album Resejournalen genom oss på Whoa. Här följer hans tankar kring releasen, som du kan ladda ned exklusivt och gratis under låtlistan längre ned i bild. "Detta är en resa genom och tid och rum. De senaste åren har varit en lång resa, det har gått rätt mycket upp och ner för mig personligen. Den här skivan har dokumenterat det, samtidigt som den beskriver möten och resor geografiskt. Skivan var inte planerad från början utan växte fram genom resande och samarbeten, efter ett tag föll det sig naturligt att göra ett album av det. Det har varit jävligt kul att träffa alla människor som har varit med och gjort skivan, några av en ren slump, andra genom gemensamma vänner, men oavsett hur vi träffades så har vi alla haft samma hunger för den här grejen, som vi kallar Hip Hop. Hip Hop har tillåtit mig att åka till ställen och göra saker, se och lära mig saker jag aldrig skulle fått möjligheten till annars. Och även om vi bor så långt ifrån varandra så har Hip Hop inspirerat oss på liknande sätt. Vi kanske inte alltid kan förstå varrandra genom tal, men vi kan fortfarande kommunicera och skapa något tillsammans, genom detta. Det förenar oss. Alla på den här skivan framför sina verk på sina respektive språk, så detta är det perfekta tillfället att höra rap från te.x. Ryssland, Taiwan, eller på Tamil. Kort sagt, detta är en resa runt jorden, och vi har alla en sak gemensamt: Hip Hop." Den 15:e oktober släpps skivan fysiskt, på dubbelvinyl och CD + en 90 minuters DVD-dokumentär och 20-sidors booklet. De som köper vinylen får CDn och DVDn på köpet! FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
NICE SOM FAN! Skojar inte när jag säger att jag har kört Från Alla Världens Hörn 24/7 sen den släpptes, både via burken och sleten .mp3 via Youtube i MP3n. Galet nice. Väntar och nu e det 5sek var på laddningen, im off!
Producent
2010-09-27 03:07
Du ska ha all mad props man! Riktigt fett initiativ. De låter jävligt nice. Keep it alive!! PEACE!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
Skitfett. Var i New York är din profilbild tagen förresten Critical? Har du tagit fler bilder från dina resor?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Det här har jag väntat på men får vänta lite till eftersom jag inte har nån dator för tillfället. Jag har lyssnat sönder "critical minded" på Spotify som emligt mig är det bästa som gjorts på svenska nånsin. Det senaste blir garanterat fett! Det finns ont om rap artister som verkligen gör sin musik från hjärtat här i Sverige men mannen det du gjort är riktigt äkta.
Tom
Köp den på vinyl folk!Kommer bli så jävla fett!
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Yun_DI P20
Den bilden är från 5 pointz i Long Island.. Ja, jag har hur mycket foto som helst, har tagit med några i bookleten, och skrivit om varje låt... Lagt ut den online så man kan bläddra igenom den med på
http://www.criticalrap.com/resejournalen
Låter riktigt nice! Det enda som är synd är att du har låtar från Critical Minded . Detta är ju ändå ett album, vore fetare med enbart nytt material. Men BIG UP! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
RaBBLa P22 Nej tvärtom :) Det är med låtar från denna skivan på mixtapet.. stod i beskrivningen, något i den här stilen: Critical minded innehåller några gamla låtar, några från kommande albumet "resejournalen" och några exklusiva.
Så var det ja! :) Hursomhelst, summan av kardemumman är ju ändå den samma. Men som sagt, det låter riktigt bra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
riktigt tungt projekt må jag säga!
ska absolut checka in detta såfort jag finner tid! grymt projekt! och din hemsida är så jävla snyggt gjord, grymt!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Critical gör boom bap som faktiskt är intressant att lyssna på till skillnad från de flesta andra inom samma subgenre. Bra skit det här!
Redline!
Fett! Så jävla ambitiöst projekt. I salute you!
Alltid kul att läsa kommentarerna här!Dizzy89 P21 Tack! ..har själv gjort all design / omslaget osv, denna gången..
Critical gör boom bap som faktiskt är intressant att lyssna på till skillnad från de flesta andra inom samma subgenre. Bra skit det här! Kan du nämna några av de ointressanta?
WWW.COULISSE.SE
Sådärja!
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
vinylerna har kommit nu med
Vad tar du för Dubbel-LP´n?
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
FHTEOD Har inte satt pris än, väntar på CD'n & DVD'n men jag tror den landar på 150 och då får man CD'n & DVD'n på köpet.. kort sagt jag går back på det haha..
Men om du drar in royalties som finns med på inkomstdeklarationen så är alla utgifter avdragsgiltiga ;)
Hur många ex av vinylen har du tryckt? 500?
dest Nej, vinylen finns bara i 250 ex.
haha! har redan vinylen, den är feet..!
http://www.henrybowers.com
haha! har redan vinylen, den är feet..! haha! jag kunde haft snabbare än du om jag velat så jag vinner ändå
WWW.COULISSE.SE