I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Electric feat. Yarah Bravo - Beautiful

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2010-11-03 16:17

[Video] Electric feat. Yarah Bravo - Beautiful

Från Whoa-bloggen:

Vilken tjej inom svensk hiphop är bäst på att rappa? Om man får räkna med svenskar som befinner sig utomlands, när frågan ska besvaras, så är svaret ganska enkelt: Yarah Bravo. Yarah slog igenom 2005 med gruppen One Self (tillsammans med Dj Vadim och Blurum13) och albumet Children of Possibility och har sedan dess turnerat runt om i världen flera gånger om.

Idag har DJ Vadim formerat en ny grupp under namnet Electric med Chicago-rapparen Pugs Atomz och sångerskan Sabira Jade. Men Yarah Bravo finns ändå med i bilden. På förstasingeln, Beautiful, gästar nämligen skåningen med sin karaktäristiska sång-rap-stil. Är det inte dags att denna artist får sitt erkännande även i Sverige?

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent

2010-11-03 16:51
Fet. Yarah var tuung på den här!

2010-11-03 18:00
Har alltid haft svårt för Yarah och även idag. Jag har juh sätt henne live, hon rappade med ADL och Wildchild på Lydmar för ett par år sen och där lät hon riktigt bra, inte alls se de här sångrappen med det skumma uttalet. Sen kanske jag har svårt för henne eftersom hon försöker vara så färgstark hela tiden, med sina outfits och hela sin hiphop image som oftast är rent taget från Ms Badu, och då menar jag inte enbart klädseln utan även hennes live set med den där rörelse ljudmaskinen som Badu ofta använder osv. Men jag är glad att hon gör sin grej iaf... och får leva ett musik liv utanför kalla mörka Sverige.
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
Producent

2010-11-04 00:22

2010-11-04 13:03
tycker det var fett, kul att höra nåt mer från henne. hört väldigt lite och det var ett par år sen. och daaaamn vad snygg hon är!
Producent

2010-11-04 16:15
hon var inte bäst på att rappa på nåt sätt hon är bara snygg! beatet var tungt lite väl slum village med you're beautiful ye yeah you're beautiful bara, men som sagt kul att de gör sin grej mysig vibe
BLEZZ BEATS
Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på COULISSE

2010-11-05 14:58
Grym låt, yarah är awesome, svårt att inte vara lite kär i nån med så mkt karisma
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2010-11-07 15:47
@Rebel-Ape P26

lol forsoker vara farg glad?

jag ar farg glad!! ;-)

till och med min pyjamas ar farglad haha...sa har det varit sens jag var en baaaaby.
ask my momma!!

kul att du atminstone diggade en spontan freestyle jag gjorde 5 ar sen lol

i'm sooooooo Erykah Badu ;-)

see u in japan x

ANyways, Tack sa mycket Oracle for att du postade videon :-)
fick en google alert, sa kom forbi och kolla! det var ett tag sen...

Hoppas allt ar bra!!

ja, jag ar inte bast pa att rappa hahaha, det skulle jag aldrig saga!
Men atminstone sa kan jag ju leva av det, ha ett valdigt bra liv och ha kul samtidigt.
jag behover inte "erkannande".... :-)

Puss & Kram
Yarah

"Hip Hop requires us to be proactive... <br> What have we done for H.E.R. lately?"

2010-11-08 17:22
Yarah,

Jag menade inget illa, hoppas du inte tog kritiken allt för hårt. Jag nämnde bara vad jag personligen har haft svårt för innan. Jag har juh som sagt hört dig rappa live, så jag vet att du har potential, men du har alltid på låtar kört en annan typ av stil, jag skulel vilja se dig köra mer rap och mindre space'ad musik med någon grupp lr liknande, Oneself med all respekt men jag ser dig mer som en Lauryn Hill i Fugees. Det är iaf en komplimang ;)

Sen respekterar jag alla som följer sin dröm, och du är ett prakt exempel, jag kanske inte tycker om altl du skapar men jag kan respektera det. Sen är du är iten dålig på att rappa, kanske därför man hade förväntat sig ngt bättre.

nos vemos en japón si me atrevo ;)
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2010-11-08 18:17
Jag tycker yahra e rätt mysig å lyssna på, på nått vis vet inte riktigt! haha

Allt är sant på internet.