[Video] Critical feat. Dogge Doggelito - Underground [Officiell Video]
Ok, den hade premiär på Aftonbladet TV igår, lägger ut den på youtube nu...videon är gjord av Dennis Näversköld , låten är producerad av Antracks ...graffen av mig, Eone/AO , Gauge/CAS . Låten är tagen från mitt album "Resejournalen" som finns att läsa om och ladda ner här (http://www.criticalrap.com/resejournalen ). Albumet är även släppt på CD+DVD och Dubbelvinyl+DVD. Vaxet finns i alla bra vinylaffärer, Mosebacke, Snickars, Coulisse, Record Mania, Mickes, Fade, Petsounds mfl. samt direkt av mig (jag skickar alltid med något extra).
Dogge skämmer ju ut sig ! :P men resten av låten va skön som fan ! :P
skön låt som fan.... fet att du hooka up me dogge.. skiter i va folk tycker men dogge e ändå soft, mkt minnen... för övrigt tycker du gör fet musik
A.C.A.B
Fett som fan, astungt beat! Visst, kul att du tog med Dogge också, diggar fortfarande Latin Kings som fan, kommer alltid att göra.. Men ärligt, här låter Dogge fan precis som back in '97, ingen utveckling alls. Dags att lägga micken på hyllan och bevara minnena från Latin Kings, låta folk som Critical hålla facklan brinnande.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
bra låt, riktigt skönt beat. Men håller med fbws. Dogge har verkligen inte utvecklats ett skit.
Jävlar vad Dogge var lik Gubb i videon btw.
hahaah dogge va fan det pinsammaste jag sett och hört på länge. flowet och lyriken låter som han e rookie i gamet. tragiskt tragiskt. man får pumpa dom gamla klassikerna för han har trillat av, väldigt långt av ^^ critical gör det fett på låten, du gör dig grej, props på det! fet video! Keep it up! //Dizzy
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Producent
2010-11-04 00:14
Detta var ritkigt bra fan
Producent
2010-11-04 00:15
Tyckte även dogge var helt ok
Toastare
2010-11-04 00:26
Skön låt och skön video.. även om skåne också funkar bra i videos ;) Däremot satt jag och bet mig i näven när Dogge dök upp. Det känns bara så fel med fattiga rim och ey len, knatcha knatch nu 2010..
Jag skyller allt på Emma!
Battlerappare
2010-11-04 00:38
critical du lägger de tungt som vanligt svenskraps boom baps ambassadör! dunkar varningen i vinylen dagligen keep it up!
JoaquinRoyale
Big up Critical diggar dig som fan! Och damn va detta påminde mig om hur mycket jag saknar Latin Kings.. Vilka tider! This is totally going in my blog haha!
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Och jag tycker faktiskt inte Dogges rap va nåt fel på.. Visserligen kan jag vara partisk eftersom jag diggat Latin Kings så mycket genom åren och Dogge är Svensk hiphop personifierat. Men hans simpla rim och flyt fungerade perfekt på ett simpelt beat med simpel refräng.. Lätt musik, lätt att smälta utan att för den delen vara poppig. Och sen var ju versen givetvis inte bäst. En video i min smak dessutom. Cool.,
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Man märker tydligt på grejerna dogge skrev och texterna som Salla och Chepe skrev åt honom. Men dogge e endå en legend.
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
Efter några lyssningar tycker jag faktiskt att dogge har en fet flow, klart bättre än C. Men C sägeru juh mkt mer i sin text. by he way, fet låt.
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
Riktigt jävla nice. Fett att dogge var med!
Fett Dogge är så jävla skön, han är ensam i världen med att ha gått så långt med sån text kapacitet =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tycker video, låt o dogge va fet. Roligt att nån snubbe i tråden säger typ "han har inte utvecklats nåt, tacka vet jag gamla latin kings". Då borde man ju digga, om det låter som d gjorde back in the day, eller? Jag personligen diggade dogge fett på denna just för han lät typ som på de gamla plattorna, lite halvskev sådär hehe. Bara när man hör hur han uttalar Critical så e han ju hemma fyfan haha Big up ialf! / Mächy med vinet DBS
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ABC-klippet är alltid lika skönt, från Dogges kommentar till att han omnämns som "Dogger". Dogges vers börjar ju lite knasigt men efter två rader så är man tillbaka i TLK-land för en kort stund. Helt underbart. (Sen är ju versen enligt vad som står i skivans booklet mer eller mindre en freestyle). Riktigt bra låt och snygg video (som typ alltid när det kommer till Critical).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Kanske missade o säga att Critical du va fet på denna å :) Hejpåre!
Fan va nice Critical. Video i min smak, fett beat och riktigt kul att dogge haka på!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Evolution P26 Hehe ja det ABC-klippet är fett...det är faktiskt fler personer från samma inslag med i videon.. BountyBoo F30 Skåne måste komma med mer i mina videosss, true that!!
älskar den här låten. critical lägger det fett som vanligt. älskar när dogge kommer in o kickar oldschool går inte att hata för skönt. videon är också jävligt fet. one love
du är lika värd som bubblorna i min spottloska
Jävligt skönt beat. Sen att dogge inte utvecklats speciellt mkt sen han började inte spelar någon roll, han kör sin stil och det funkar bäst och passar som någon nämnde tidigare jävligt bra till beatet. Så sluta hata för fan
Som sagt "Jag är svensk raps bombap ambassadör"!
"Visst är det vackert.."
Producent
2010-11-04 17:17
Vad har Dogge att bevisa efter TLK tiden egentligen? han är nog inte lika hungrig längre som han var då och gott folk, GLÖM INTE säger jag bara lätt o kritiseras nu men glöm inte vad han och hela TLK gjort för hip hopen. Han har varit med i branchen ett bra tag nu ,det är klart att hungern inte är lika stark som den var i början av hans karriär. Sen att han stannat i utvecklingen ok, men han har gjort jävligt bra texter oxå som faktiskt kan spelas idag med.
Jävligt fet låt, och jävligt fet video. Critical keeps it real som vanligt.
http://soundcloud.com/acke1 http://twitter.com/Acke142]http://twitter.com/Acke142
Tycker Dogge ser lite skev ut helt ärligt. Smådarrig på rösten och hes, trist nog. Vill ha Dogge, han är tung...Han ser sliten ut
tycker den e grym! en rolig grej jag tänkte på, om man jämför criticals flow å rhymes mot dogges så kan man ju faktiskt undra vem utav dom som har varit med i gamet sen dag 1 å satte hip-hopen på kartan i sverige haha. dock vill jag säga att Dogge ska låta precis som han gör å rimma precis som han alltid har gjort!
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Tack för alla kommentarer men
CapKillah P32 varför länkar du den här? Om du vill veta hur låten kom till kan du läsa det i bookleten, den finns t.o.m online
http://www.criticalrap.com/resejournalen , scrolla ner lite.
Fan vad intressant det var att läsa om alla låtar! Fett att du gjort så! :)
"Visst är det vackert.."
Critical: För att jag kom att tänka på just det klippet när jag såg och hörde Dogges medverkan i låten. Men härligt att han inte var köpt denna gång! :) Som du kanske ändå förstår så blev jag inte knockad av hans medverkan, även fast jag diggar honom hårt. Måste ändå kännas grymt att, som rappare, få göra en låt med honom. Vad gäller dig kan jag varken säga bu eller bä. Har sett och hört dig förut, och du verkar riktigt kreativ och driven. Det ska du iallafall ha cred för.
Om dogge hade bytt stil och "utvecklats" hade folk grinat om att han inte låter som förr...
Can't break necks in boxes
_NevamiZ han skämmer ju iaf inte ut sig lika mkt som dig...
Jävligt skön låt och video! Big up!! /Format
Ny låt: "Mr. Blatteloverman"!
bra med improvisation ... finns för lite sånt inom rappen i sverige nu ...... mysigt detta !!!
o som nån sa haha ja han ser ut som gubb i denna haha klassiker
Promotor
2010-11-05 13:29
Tycker den va lika soft som allt annat critical droppar! soft med lite dogge också!
Soft med Dogge? Aldrig hört sämre.
Juventus
Skitsoft låt och video. Gillar verkligen vibben. Och jag har inte mage att klanka ner på Dogge. Tycker det är skitkul att han äntligen gör något som påminner om de gaml tiderna. Sen är jag honom och resten av Latin Kings evigt tacksam för all skön musik de gav mig i barndomsåren!
Tack alla, hehe håller med dig whosa !
Däremot satt jag och bet mig i näven när Dogge dök upp. Det känns bara så fel med fattiga rim och ey len, knatcha knatch nu 2010.. +1
Det känns som Critical gör en låt med Dogge för att framstå som så mycket bättre själv, precis som en tjej som går ut på krogen med en ful tjejkompis för att bli snyggare än vad hon egentligen är.
Men jag diggar Critical och videon va fet!
jaojao_ P20
Seriöst, tror du jag hade en baktanke med att göra låten? Dogge är någon jag sett upp till sedan jag var liten.
Det ligger redan en länk till bookleten längre upp i tråden, men jag lägger in den här med.. tror inte du hade skrivit sådär om du läst den texten.
Sweet! Du fortsätter leverera, dont stop!
+1 Det känns som Critical gör en låt med Dogge för att framstå som så mycket bättre själv, precis som en tjej som går ut på krogen med en ful tjejkompis för att bli snyggare än vad hon egentligen är. jao
O shit ,vilken fuckin patent . Man skulle kunna göra en skiva med bara
keffa rappare som gäster då skulle man bli GOAT.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE