[Video] Alladin Ashkar - Rudeboys & Hata Polisen - Canabusiness presenterar
Hahaha... D här får inte ens "helt okej" fyfan
Tutilooooo
Jag citerar Aki "hat och ilska håller kamraterna vilsna"
Orale!
hata polisen var helt okej, rudeboys sög.
Tycker videon va nice... Låten berörde mig iallafall fick en fan att skämmas kraftigt , sjönk lååångt ner i soffan!!!
Vet inte vad jag ska säga. Är så jävla trött på det här hata polisen bullshitet som folk spottar ur sig. Tyckte rösten va skön, sluta slösa bort den på massa jävla skit och gör något vettigt istället. Livet är för kort för att hata. Kriget finns för att folk hatar, and there is the money to. Slösa inte bort tiden.
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
crue ja polisen kommer säkert bete sig som änglar för att man gör en "hej jag älskar polisen"-låt. kärlek ska spridas, men inte till dom som beter sig som dom svin dom är. btw så håller jag med om rösten, han har väl gästat på en del av kens grejer som låter jävligt bra.
Producent
2010-11-09 03:34
det är inte "aladdin" du försöker få ditt artistnamn till? hehe, jag diggar inte låtarna, ganska så wacka faktiskt.
skillz Har inte sagt att du ska göra någon låt där du älskar polisen. Förstår inte ens varför man ska ge dom den uppmärksamheten med en låt som talar om hur mycket du hatar dom. Förmodligen får dom bara upp ögonen ännu mer. Jag misshandlar någon, blir tagen av polisen, blir lite slagen med batongen och sen hatar jag dom? Ehm ok?
detta e äkta, o om dedära me polisen, alla tror så jävla bra om svensk polis och att "kriminella drägg förskönar", det e liksom små barn som dom spöar på, vuxna män. har själv kommmit hyfsat lindrig undan men de e många i min närhet som inte haft det. att skicka en hund på en 16 årig grabb, UPPREPANDE GÅNGER är sadistiskt och inte normalt, hur fan kan man göra så mot en grabb. han blev seriöst skadad av de. och en annan som åxå va 16 då, blev nå bråk å snutarna tog me han till häktet där dom sen 3 snutar me batonger går loss på honnom. de ja försöker komma fram till är att ni som inte vet ett SKIT ska hålla käften stängd för många poliser är psykopater.inte ALLA men de fåtal som inte är det är lätträknade "rudeboys sög" jaajaaa.. riktigt tung video för att va svensk, refrengen dödar hela låten big up uppsala!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
crue ja för dom gör ju aldrig nåt mot oskyldga. nu får du fan ta och ge dig. varför ska man blunda för det dom gör? bättre att uppmärksamma det. sen att "jag hatar polisen" kanske inte är bästa sättet, men still.
Producent
2010-11-09 17:48
Cocaine Cowboys definiera äkta för oss som inte ser det då :)
Herregud, gettobarn!
Crue Vadå ghettobarn? Alla kan inte vara rikemansbarn som du! Hata polisen låten var bäst enligt mig, och tungt att se såna här svenska videos, det är på tiden:) Även om dom inte kan elva upp till Amerikanska, Ryska och tyska gangstervideos:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
I Sverige blir man fattig endast ifall man själv är dum och inte har självdisciplin, så enkelt ere... Något ghetto existerar inte... Dåliga områden? Ja det finns det massor.. Och du(Cocaine Cowboys) kolla in ditt nickname och sen haru bollar att klaga på polisen när du själv kallar dig för cocaine cowboy? Barnfasoner... Väx upp, studera/arbeta gör det bra för dig, kämpa på ifall ni sen misslyckas kan ni springa runt o leka gangsters...
Tutilooooo
alunatic haha vad patetisk du är! lätt att uttrycka sig sådär om man haft bra uppväxt, men bara för att vi bor i sverige betyder det inte att alla har det. dessutom är det inte alla som vill slicka staten i röven heller och bli tillsagd vad man ska göra.
skillz Jag patetisk? Haha gubben lilla, jag är uppvuxen i en av de smutsigaste förorterna i Stockholm, har varit med om så jävla mycket skit, gjort grejer du inte ens har psyket för... "Bra uppväxt" hahaha uttala dig inte nästa gång när du inte känner mig. Allt handlar om vem du vill vara, du skapar din egna bild av samhället, säger inte att allt är bra men det är bättre än dåligt, tro mig jag vet när något är bra och när det är dåligt.. Men visst fortsätt tänka som du gör, problemet är att folk växer upp och lurar sig själva om att de har det dåligt..
Tutilooooo
alunatic jag har aldrig sagt att du haft en bra uppväxt, jag säger bara att det är lätt att uttala sig sådär om man haft det tryggt och bra. sen finns det självklart många från dessa områden också som skaffar utbildning och jobb, eller vad du nu ser som ett lyckat liv. men bra för dig att du är nöjd, det är väl huvudsaken, right? men jag står fast vid det jag sa, fortfarande patetiskt att hålla på sådär bara för att du "lyckades". att säga att bara dumma är fattiga är totalt jävla efterblivet.
Alunatic - Bra sagt...här har vi nån me lite vätt innan för....!! Det är bara pinsamt PINSAMT att kolla på....... HAHAHHAH ... Funka denhär attetyden stilen i den här ålden trodde inte?! Detklart att samhället hata på dom när dom springer runt såhär...så va ska dom klaga!! sen va juh inte direkt han så duktigt i det han gjorde heller men smaken är som baken..... Ah jag vet att man kan ha det svårt i uppväxt och miljöer men då är det fö fääähn bara att bita ihop och skärpa sig lite...än att springa runt såhär och skylta..!! Det gör dethela bara pinsamt!! Videon ba dock snyggt gjord tyckte jag!!
Skillz Vad är att leva ett lyckat liv då om inte att klara sig och resa sig upp ifrån förtrycket som ni så starkt känner? Jag vill inte leva bakom någon lag, vill inte bli tilltalad av någon stat om vad jag ska göra. Om jag kunde skulle jag flytta rakt ut i skogen, leva på min egen odlade mat och försörja mig själv, äga min egna mark UTAN att behöva betala skatt till staten. Men vi lever i samhället som det är bara att gilla läget eller trycka ner sig i skiten. The life is yours to play with! Men som sagt gillade hans röst, en annan topic på låten så ja..!
crue ett lyckat liv för mig är inte pengar eller materiella ting. och vad är det som hindrar dig från att flytta ut i skogen och göra det du vill? att säga att "jag lever i samhället" är ju bara korkat sagt om man nu inte vill göra det, för då är det bara göra det du vill istället. självklart behövs det pengar för det, jag är inte dum, men då får man skaffa dom, det tar inte hela livet. well, gör som du vill, men jag tror på frihet och det är absolut inget man ens kommer i närheten av genom att toffla för staten.
I Sverige blir man fattig endast ifall man själv är dum och inte har självdisciplin, så enkelt ere... Något ghetto existerar inte... Dåliga områden? Ja det finns det massor.. Säg det till random 14-åring i orten som har en sjukskriven morsa, fyra syskon och en farsa på kåken. Eller en farsa på vift. Det finns ett par i orten. Och nuförtiden är det de som skjuter folk också. Visst, det är inte kåkstäder men folk har det inte bra ändå. Och nej, alla är inte dumma för att de är fattiga. Du har en skrämmande människosyn trots att du själv, enligt egen utsago, har klättrat den jobbiga vägen. Den brukar göra människan lite mer ödmjuk.
Vilket fall, sån hata polisen-låtar är bra om man säger något konstruktivt eller vettigt. Den här snubben är varken konstruktiv eller vettig.
Redline!
min experience av folk som "klarat sig" är att dom tar varje chans att trycka ner dom som inte gjorde/har gjort det för att platsa med dom som gjort det sen dag ett..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Gillar starkt ! Och väntar förväntansfullt på mer solo låtar ifrån dig ! PZ !
Diggar vibben, men innehållet går ju att fila på! Diggar somsagt vibben, skön video och riktigt skön röst! Vill höra mer
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Måste bara påpeka att Rudeboys-refrängen får en taggad som fan! Den fastnade direkt.
min experience av folk som "klarat sig" är att dom tar varje chans att trycka ner dom som inte gjorde/har gjort det för att platsa med dom som gjort det sen dag ett.. Tänkte skriva om just detta men Indo sa det jag vela säga ganska bra. Folk som inte lever detta liv kan knappast förstå sig på frustrationen. Alla villa-svenssons som inte stöter på liknande problem med polisen osv är så jävla fördomsfulla och har så jävla lätt för att uttrycka sig om saker dom inte förstår helt enkelt.
Självklart får man vara beredd att ta sitt straff om man lever kriminellt, men tror ni att polisen själva bara håller sig till lagboken så tror ni fel.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Säg det till random 14-åring i orten som har en sjukskriven morsa, fyra syskon och en farsa på kåken. Eller en farsa på vift. Det finns ett par i orten. Och nuförtiden är det de som skjuter folk också. Visst, det är inte kåkstäder men folk har det inte bra ändå. Och nej, alla är inte dumma för att de är fattiga. Du har en skrämmande människosyn trots att du själv, enligt egen utsago, har klättrat den jobbiga vägen. Den brukar göra människan lite mer ödmjuk. Octagon
Haha är det inte då man ska känna att man måste kämpa? För sin familj? Man har en morsa som e sjuk och farsa på kåken, förstår man inte att brott inte lönar sig ifall farsan sitter på kåken? Snubben har ju misslyckats då...
Hur kanske du undrar nu.. för mig räckte det med att morsan tog ett allvarligt snack som lät ungefär såhär "ville jag att du skulle växa upp och bli "tuff" eller "gangster" skulle du få stanna i Irak. Jag hämta hit dig för att du ska göra något av ditt liv."
Skrämmande människosyn? Tyvärr håller jag inte me dig där och alla andra som säger att jag borde vara ödmjuk nu när jag har "lyckats", jag hjälper alla mina gamla polare, har fortfarande kontakt med grabbarna från 'gamla-ligan' umgås fortfarande med dom, de är fortfarande mina bröder, skickar pengar till de på kåken- ser efter deras barn och flickvänner och hälsar på deras stackars mammor!
De dära 14 åringarna du snackar om känner jag till och det är just därför jag säger att man är dum, gängen rekryterar en hel del härifrån och då snackar jag om 14 åringar som går med i gäng så tidigt... INNAN GYMNASIET så säg mig vem e horungen? Polisen eller gängledarna? Vet du vad mitt svar e? BÄGGE TVÅ kan suga kuk... Men jag klandrar gängen mer än poliserna och nu ska jag säga dig varför.
Poliserna vet inte vad vi går igenom medans gängledaren drar in smågrabbar och låter de få det smutsiga livet,utnyttjar dom, istället för att gå o klappa de på axeln o säga "Brorsan du vill inte leva det här livet, titta på mig, tro inte jag är grym som har en väst/tröja på mig, plugga, tro mig det är så du kommer långt här i livet."
Back in the days brukade vi stå me smålirarna och predika för dom, bjuda dom på käk o ge pengar så att de ska slippa glida runt och råna folk för att få pengar till helgen... Så vad gör den hära pajasen Aladdin i sin video? Kolla hur många småbarn som har kommenterat hans video "Tunga GRABBAR" "känner HANS son" "De va min gamla fotbollstränare TUUNGG" haha grabben har en son också...
Dagens kids växer upp och vill ha allt men är inte villiga att kämpa för det, de vill göra det perfekta brottet DIREKT... Smågrabbarna drömmer så jävla mycket men det dom inte vet är att det ända du får ut av drömmar är en hel del sömn... Avslutar med att länka en låt som passar in här
Btw Octagon-
Trevligt att du har kommit in i whoa-familjen.. Syftar då på "Supporter" statusen.. Fanns inte sist vi prata 2007...
Tutilooooo
Eh, jag var admin för flera år sedan. Supporter får du när du ger whoa cash via sms. Med andra ord, jag var med i "familjen" innan vi pratade 2007 men nu har jag varit bastard i flera år. För övrigt kommenterade jag bara på att du kallade folk dumma för att de är fattiga. Det brukar finnas många andra faktorer bakom fattigdom än att man är dum, jag drog ett exempel. Att vara ödmjuk är inte samma sak som att hänga med grabbarna från förr. Jag pallar inte fördjupa mig i ett snack om gäng och skit, som jag förövrigt håller med dig en hel del om.
Redline!
aluniac vad kul för dig att du lyckats, men sitt fan inte och kalla dom som inte gör det för dumma.
alunatic bra skrivet. I Sverige finns det flertal chanser att ta sig ifrån fattigdom om man bara vill det och har kraften till att resa sig upp. Skillz Man kan väll kalla folk som inte lyckas för dumma? Dumma att dom inte tar chansen, dumma för att dom låter sig bli nedtryckta i en slum när vi bor i ett land som ger dig stora möjligheter att bli vad du själv väljer. Och framför allt jävligt lata för att dom så enkelt ger upp under svåra tider. Men absolut INTE dumma i huvudet. Många är tvärtom, jävligt smarta. - Ska jag vara ärlig så tror jag inte någon som skrivit i den här tråden är någon villa-svensson. Men men, nog postat i den här tråden. Alla har sina åsikter. Som sagt diggade rösten snubben har och skulle vilja höra något mindre fientligt ifrån han, Skulle nog gillar det.
tror inte det handlar om att dom är dumma, snarare videos som det här som får dom att inte vilja plugga osv (nåt liknande som alunatic skrev), men det betyder inte att dom är dumma. självklart finns det många som väljer väg också, men det tror jag inte alla gör och att säga att nån är dum för att dom inte lyckas tycker jag bara är efterblivet skrivet