[Whoa-TV] Freestyle med RMK, Mofeta & Gorilli, samt rep med Cleo & Syster Sol

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2010-12-01 21:16

[Whoa-TV] Freestyle med RMK, Mofeta & Gorilli, samt rep med Cleo & Syster Sol

Från Whoa-bloggen:

Innan kylan hade lamslagit hela vårt avlånga land så tog vi med oss kameran för att sitta med när Cleo och Syster Sol repade inför sitt gig för Feministiskt Initiativ. Vid samma tillfälle fick vi även med oss RMK, Mofeta och grabbarna i Gorilli som körde lite freestyles för oss på både gatan och med livebandet Seinabo Sey som Cleo och Syster Sol uppträdde med.

Det vart mycket hets då kameramannen Viktor hade tågtid att passa för hemresa till Göteborg, men nu kan ni få ta del av det vi hann fånga av dessa talangfulla akter. Därmed förklarar jag avsnitt fem av Whoa-TV säsong 2 presenterat!

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew |
Nytt skivtips: Johan Alander - Punkt |
Nytt låttips: RMK feat. Toppen - Sluta stressa mig |
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Låter nice, men kunde inte missa mongoliden vid 0:57!
I choose my own destiny, hiphop way to heaven!
riktigt jävla nice det hära! haha ofta du märkte mongoliden på direkten. fick gå tillbaks för att se om det var sant.
du är lika värd som bubblorna i min spottloska
Groupie

2010-12-01 22:58
haha jävla show stealer han är!
Strange Music
Toastare

2010-12-01 23:42
såg oxå mongoliden, haha
 asd
riktigt jävla nice det hära! haha ofta du märkte mongoliden på direkten. fick gå tillbaks för att se om det var sant.

haha frågan e snarare hur du missa honom? xD

fet video! :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Producent

2010-12-02 00:20
Hur gamla e folk, garva åt ett mongo?

Något som är jävligt roligt däremot är ju att Mickelito var på väg till FI, haha. Han har ju gamla rader som "Jag ska sprida kärlek i vårt fina långa land den dagen feminister rakar fittan på varran" och "Så fortsätt kämpa i onödan som en feminist, bitch" etc.
Mofeta och RMK är väl normalt inte min kopp av te men båda dessa herrar tycker jag var jävligt tunga här.
Polishuset ska fortfarande rivas
Seinabo Sey är namnet på stans bästa sångerska och inget band!
Femtastic heter bandet dom körde med!
http://soundcloud.com/bjarneb
Hur gamla e folk, garva åt ett mongo?

jag sa aldrig att jag garva, jag konstaterade bara att jag såg honom..?
behöver inte dra alla över samma kant vettu ;) :D
åter igen, tung video!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Admin

2010-12-02 19:42
Synd att Mfs That Hustlas vers blev bortklippt. Hörde att den var något utöver det vanliga!

Skön vibb och känsla på detta annars.

Kolla även in Whoa-TV-avsnittet där gänget snackar Whoa-historia från tidigare samma dag.

Groupie

2010-12-02 20:12
Vi skrattar MED honom :)
Strange Music
Redaktionen

2010-12-05 15:11
Rossande P19: Mickelito uppträdde ju inte på FI grejen, utan hängde ju bara med och kickade på genrepet.
Producent

2010-12-05 19:29
Jag pallade bara att se fram tills soundchecket. Och allt jag kan säga är fy vad pinsamt. Är det här svensk hiphop? Framför allt andra killen-måste ha det sämst delieveriet, flowet och andningstekniken jag har hört på länge. Tur att det fortfarande finns några i sverige som gör bra hiphop musik som Nääääk, Nimo, Mohammed Ali, Labyrinth & PH3 bl.a.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
soft :)