I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Petter feat. September - Baksmälla + Petters nya album!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2010-12-08 20:34

[Audio] Petter feat. September - Baksmälla + Petters nya album!

Från goddamnit.se
Med Petters medverkan i succéprogrammet “Så mycket bättre” på TV4 är han nu hetare än någonsin! I samband med det släpps Petters nionde album, “Samlar ut den” med releasedatum den 27 december.

Inte bara Sveriges största hiphopartist genom tiderna, dessutom är han utan tvekan en av dom mest folkära artisterna i landet. Med “Samlar ut den” – innehållandes Petters tolkningar av Lill Babs, Lasse Berghagen, Thomas DiLeva, September, Plura Jonsson och Christer Sandelin, dom två senaste guld-certifierade singlarna “Logiskt” och “Längesen”, samt två helt nya låtar – är det nu dags för Petter-hysteri!

Singel från albumet blir ”Baksmälla” – tillsammans med September har Petter skapat en duet med massiv energi och ett dansgolvsgung som kommer gå varm hela vintern lång. Singeln går till radio i veckan och släpps digitalt på iTunes och Spotify inom kort i väntan på albumet.

Kul att Petter & Petra har gjord en låt tillsammans! Nice för övrigt.

Längta redan efter hans nya!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-08 21:37
Satan vad skön den va!

2010-12-08 21:38
Hojta när den kommer upp på itunes, fanns inte där nu!

2010-12-08 22:13

2010-12-09 15:45
kladdig

Toastare

2010-12-09 16:21
Don't push it säger jag. Titeln -fail. September + autotune -fail. Random dansbeat -fail.
Jag skyller allt på Emma!
Admin

2010-12-09 16:53
Eftersom det inte är nåt Petter sysslat med tidigare så funkar det. Gillar alla sådana här experiment så länge de är just experiment. Det blir nytt och spännande. Skulle Petter däremot börja göra dansmusik på heltid skulle det nog inte vara lika kul att lyssna på. Det här funkar en stund men September är ganska jobbig.

Skulle vara intressant att höra Petter beblanda sig med nån houseartist/dj och se om de kan åstadkomma nåt lika skönt som typ Full Moon. (Även om den här versionen är jobbigt censurerad. Youtube visar bilder från krig men banne mig om någon säger fuck eller nigger).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-12-09 18:06
BountyBoo sa't.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-09 18:34
BountyBoo
Alla, nåja - nästa alla sångare använder någon form av autotune. Detta vet du redan, jag ville bara att du kanske skulle kunna tänka dig att formulera dig bättre nästa gång.
Don't!
Toastare

2010-12-09 19:34
Mitchy, det där är inte sant.. kanske gällande den musiken du lyssnar på. Och jag fattar ju att du menar att mastrar/mixar i studio. Men jag hoppas du kan höra skilland på nån som förstör sin röst med autotune och nån som inte gör det. September har ju många låtar där hon inte är autotune:ad

2010-12-09 19:40
Mitchy P12
haha leker fett smart!

Grymma låtar för övrigt Petter är alltid rolig att höra på..
 LGTM

2010-12-09 19:42
BountyBoo
Man rättar till tonerna på nästan alla sångare inom den här genren. Den musiken jag lyssnar på är ju inte alls relevant, men ok, den musiken jag lyssnar på är det oftast bara överkomprimerat och ingen form av autotune. Klart jag hör skillnaden, när man gör så här så gör man ju det med flit och kan göras så mycket bättre, så att det inte hörs - alltså min poäng. Är inget fan av såhär överdriven autotune heller.
Don't!

2010-12-09 19:43
jaymush
Anser att jag har rätt att yttra mig enligt mina egna erfarenheter och åsikter, försökte inte leka smart någonstans, tyckte bara det var klumpigt formulerat.
Don't!
Toastare

2010-12-09 19:48
Mitchy, sluta vara så autistisk.. folk fattar vad man menar när man skriver autotune och de flesta använder ordet för att just beskriva det som används här.

2010-12-09 19:49
Ok...
Don't!

2010-12-09 20:11
Mitchy, sluta vara så autistisk..

haha

Moderator

2010-12-09 23:03
Word på bounty, blev fan inte så bra med autotune.

IRL garv på
Mitchy, sluta vara så autistisk
:D
//TW

2010-12-09 23:31
Jag vill gärna kalla det påhopp men skrattade faktiskt själv där. Hands down!
Don't!

2010-12-09 23:54
hits for kids

2010-12-10 00:19
Nja... Experimentera i all ära, men nej, det här är inte bra. Men sen gillade jag ju inte Septembers version av Mikrofonkåt heller, så...

Evolution - Sen när har youtube censurerat ord?
Finns bara en sak att säga, kid :P

Mitchy - Om du ska klaga över att nån formulerar sig illa kanske det är en idé att göra detsamma? Du påstår ju att "nästan alla sångare använder någon form av autotune" när du menar "inom en specifik genre" ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Admin

2010-12-10 09:27
Nu känner jag mig efter, rent av gammal. Youtube i det här fallet för mig var samma sak som gamla mtv eller ztv när de rullade musikvideos. Nån som minns det?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-12-10 13:53
Mabande
Precis.
Don't!

2010-12-13 13:32
Mitchy:
skyll dig själv när du leker fett utan att veta vad du pratar om. Det såg roligt ut! ;)
 LGTM
Rappare

2010-12-13 19:37
Hela låten från början!

www.youtube.com/ajdiin91
Moderator

2010-12-13 23:20
Nej nej nej. Fy fy fy. Fan fan fan.

Petter skall kicka boombap såsom; Vinden har vänt, Mikrofonkåt, Tar det tillbaka osv.

INTE SÅNT HÄR! Usch... Önskar jag kunde ge lite mer utförlig kritik men jag stängde av efter 50 sekunder och jag vill aldrig mer lyssna på den här låten igen!!!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2010-12-18 19:38
Är det autotune jag hör på september??..

2010-12-18 21:55
Verkligen SKITDÅLIGT rakt igenom.
Bitches Ain't Shit