I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Whoa Netplay] Narkimic & Genius-Enis – Jag och min DJ

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2010-12-13 06:57

[Whoa Netplay] Narkimic & Genius-Enis – Jag och min DJ

Från Whoa-bloggen:

I samma anda som hiphopklassikern He’s The DJ & Im The Rapper från 1988 av DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince presenterar ena halvan av gruppen Chipchoppin Order Jag & min DJ, ett album som visar dynamiken som uppstår när en av Sveriges skickligaste rappare slår ihop sitt huvud med en DJ/producent av toppklass. Under ett år har Narkimic & Genius-Enis gått fram & tillbaka över låtar som till slut har blivit detta släpp, som de själva väljer att beskriva som ett mästerverk.

Narkimic har tidigare släppt en EP vid namn Går ut till tillsammans med producenten Robin Rocks och avslutade förra året med 7-tums singeln 7/Tare till ditt tempel som uppmärksammades med tillhörande video på bloggen MyBestFriendIsMyGrind.com. Narkimic besitter ett vasst flow med självreflekterande texter som får lyssnaren att tänka till lite extra för att sedan vilja lyssna en andra gång på vad han har sagt.

Genius-Enis, ena halvan av producent-teamet Molab, som gör alla beatsen till Chipchoppin Order, ligger bakom all produktion på denna skiva och visar hur man gör bra hiphop 2010. Skivan består av 16 spår och gästas av Cheek Eloheim och Houman Sebghati.

FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2010-12-13 08:25
Sjukt tungt grabbar! Det var värt väntan! Örebro på kartan!! Peace!
mok vurban
Redaktionschef

2010-12-13 10:57
Suttit och lyssnat på det ett dygn nu och är imponerad över deras utveckling, som fortfarande går uppåt. Känns som det närmaste vi kommit ett People Under The Stairs i Sverige.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2010-12-13 11:00
Shit, fett det ser ut hon Enis, jag trodde inte att han körde med 1200or.
Blir det ngn kassett av det där?
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2010-12-13 11:39
bra skit. hann lägga den på mp3n innan resan senare idag, ska bli kul o höra hela.
Mud on your sofa - FRRRRRUCK your couch!

2010-12-13 12:23
toppen!
 shhh..
Skivsamlare

2010-12-13 13:41
Herre min jävla gud vad fett :o Finns släppet att få tag på tape/cd/vinyl?! Måste ha!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-12-13 14:15
Kommer inom en snar framtid på limiterad kassett. Då kommer den finnas i shoppen på http://chipchoppin.com och troligtvis på http://coulisse.se

2010-12-13 15:50
skitgrymt alltså
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2010-12-13 16:00
SÅ JÄÄVLA FEETTT!!!
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic

2010-12-13 16:00
Nice med nytt! Återkommer när det lyssnats igenom
021Hndstls | Sundaytone Productionz
WESTAROZE GRAFFITI & HIPHOPBLOG
http://021handstyles.blogspot.com

2010-12-13 17:10
aldrig hört förut men detta var riktigt fett!!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2010-12-13 17:32
Yees! Blytungt!

2010-12-13 18:41
Jag spelade med Chipchoppin Order för ett tag sen.
Sjukt bra liveakt också.

...och vi lyckades lösa problematiken med att använda två DVS-system.

2010-12-13 22:49
Fett som bacon!

2010-12-13 23:22
Jag hann med några låtar innan läggdags, låter som något som kan passa mig; med beats-beats och rap-rap, fast på svenska, liksom..

Jag kommer fortsätta lyssna på plantagen imorgon, men möjligtvis glömma bort tråden därefter, så jag önskar lycka till med släppet straight off the bat istället.

Kul grej angående "Min DJ" också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-13 23:24
Bra mina vänner!

2010-12-14 00:05
Tack som fan alla!

Louder

För soft! Du måste hooka oss ett beat!

butternuts P27

Tack! Sjukt sammanträffande med samplingen. Fett though!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-14 02:05
Tungt som fan. Plitade ner ett par ord på bloggen:

http://021handstyles.blogspot.com/2010/12/narkimic-genius-enis-jag-och-min-dj.html

Keep UPP
021Hndstls | Sundaytone Productionz
WESTAROZE GRAFFITI & HIPHOPBLOG
http://021handstyles.blogspot.com

2010-12-14 14:21
Damn vad fett!

2010-12-15 01:17
Ett bra avslut på 2010! Bra skit!

vbg

2010-12-15 20:51
Kvalar direkt in på topp-5 svenska hiphopsläpp i år. Tvärtungt!

2010-12-17 20:46
Riktigt tung, spelats halva dagen på jobbet. Verkligen min påse!

Låtarna som spelats ett par extra gånger är 'stressad & skakis' (där beaten och flowet är sjukt handen i handsken) och 'jag sa till dig', trots att jag inte gillar houman. Sista versen dödar!

första inlägget på 1 år skulle jag tippa, så ta åt er!

Peace!

Skivsamlare

2010-12-18 11:30
skitbra hörrenini!

Producent

2010-12-18 11:58
har gillat i princip varenda låt jag hört med Narkimic så detta måste kollas in!
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2010-12-18 13:18
Showdown var fet
shades on my eyes you can't tell I'm .....

2010-12-18 14:12
Fan va tunga ni är, far too kind! Tack som fan!

2010-12-19 01:47
I fox with this shit right here, hiphop på svenska lite laid back, skön snubbe som spottar och skön snubbe som snurrar...! keep this up, perfekt inför vintern och pre summer.. leggooooo!

2010-12-21 00:00
TUNGT!!
Admin

2010-12-21 16:46
Riktigt skönt sound. Kul med lite Örebro-rap. Tycker ni tillför något nytt trots att det ni kör är ganska bakåtsträvande. Bra flow, väldigt tydlig artikulation och mycket engelska ord i rapen utan att det känns ansträngt. Big up!

Producent

2010-12-21 16:53
Tack för alla fina ord från alla fina människor :) Det värmer i kylan! Hjälp oss sprida skivan till alla ni kan!
//geniusenis

2010-12-21 17:27
mfs:
Du kanske kan förklara för mig, vad menar man egentligen med att boombap är bakåtsträvande?
Jag har hört det ganska mycket till och från, men aldrig riktigt förstått vad som menas; är det för att det slog igenom på 90-talet och att alla som influerats av (och kärat ner sig i) den vill vrida tillbaks tiden och leva i dået? För jag uppfattar det inte så.

2010-12-21 20:07
bakåtsträvning är framtiden!
WWW.COULISSE.SE

2010-12-28 18:07
bakåtsträvning är inte framtiden, utan det är Chipchoppin Order som är. I Varberga, Örebro softar vi med flygande bilar, laserpistoler & karatefilmer med HD-kvalite utan dess like!

Tack alla som gillar det vi gör och hjälper oss sprida ordet. Let's get ready for 2011!
Admin

2010-12-28 21:57
butternuts: Alltså jag menade inte bakåtsträvande som något negativt i sammanhanget. Utan just det som ordet betyder, någonting som strävar bakåt. Det är väldigt troget mycket som gjorts tidigare. Sen att folk använder det som ett skällsord är en annan sak. Jag tror inte Narc och Genius (jag kan ha fel) satte sig ner tillsammans och sa "nu skall vi göra något helt nyskapande som ingen har hört." utan snarare "vi måste göra något riktigt classic shit. Få lite 90-tals vibb, få det att låta coolt. Klassiska trummor och bas och lite justa cuts..."

Det finns en anledning till att folk är nostalgiska och gör nostalgisk musik. Jag är själv nostalgiker och skulle mer än göra sådan musik som inspirerat mig.

2010-12-28 22:13
Tack för svar.
Jag har nånstans fått negativa associationer till ordet, jag lägger det ansvaret på de förfärliga digitalisterna här på whoa.

2010-12-29 13:35
grrrymt! bigup!
Smuts..

2011-01-02 17:59
For the record, jag och Enis satte oss inte ner och planerade att göra en boombap-block-buster eller försökte ta tillbaka soundet på något sätt. Allt var väldigt spontant och oplanerat och det som hörs på skivan är inget mer än så. We just doin us! Om någon vill säga att det är nytt eller säga att vi står längst fram i backpacker-ledet spelar inte så stor roll dock. Folk får tolka det vi gjort på sitt sätt såklart, huvudsaken är att dom gillar det. Den enda tanken var att göra något som den som lyssnar kan ta till sig, men det är väl alla artisters mål.

Vi ska kicka upp den på Spotify och iTunes så fort vi kan iaf. Nu finns den på http://chipchoppin.bandcamp.com tillsammans med alla andra releases. Peep it!

Peace!

2011-01-02 17:59
Och än en gång, tack för responsen alla! Fett kul, verkligen.

2011-01-02 19:04
Glömde skriva att Jag Och Min DJ finns tillgänglig på kassett nu! Kolla http://www.chipchoppin.com!

2011-01-06 08:16
Diggades! Ni är riktigt grymma, fortsätt i samma stil så tar ni över!

2011-01-16 20:58
Tack alla som diggar det vi gör, vi uppskattar det väldigt mycket! Glöm inte att köpa kassetten genom våran hemsida http://www.chipchoppin.com VÄLDIGT LIMITERAD!

För att hålla er uppdaterade på allt det vi gör, så följ oss här:

Chipchoppin @ Twitter
Cheek Eloheim @ Twitter
Cheek Eloheim's Blogg
Chipchoppin Order @ Facebook

Som ett tack till alla som stödjer släpper vi en exklusiv låt med Narkimic imorgon på min blogg

P.E.A.C.E.

2011-01-16 21:11
Fel, order från Robin Rocks att den ska spelas om så vi släpper den på tisdag. Men hey, den som väntar på nåt maxat...

2011-01-16 21:12
Nice fuckin artwork. Jag höll mig från att lyssna på skiten för att inte fucka till smaken av en tape. Kommer göra ett par chrome-tapes av den skiten och skicka tillbaka till er så den kommer spränga era blasters .Säg till Prime att skynda sig med kassetterna (;
WWW.COULISSE.SE

2011-01-16 21:22
Haha fett! Prime gör så mycket han hinner, he's a busy man. Any day soon!

2011-02-01 19:02
Yo!
Den skiten är FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEETTTT!!!
Vilka jävla beats. Jag bangade med huvudet till beatsen som på madafakkin black metal-konsert .
Kassetterna ligger nu på Coulisse. Har bara några kvar, har pumpat tapen på en skivmässa och alla blev förälskade i den.

De där skiten känns väldigt mkt som sommartape. Soundet är fett varmt som de analoga syntharna i summer madness. Sånt pumpar man på boomboxar en varm sommarkväll ,fan vad jag längtar tills det blir varmt. Tillbaks till basen mördar.
WWW.COULISSE.SE
Skivsamlare

2011-02-01 19:40
Ja, tåls fan att säga igen. Ett av de fetaste svenska släppen förra året helt klart. I brist på vinylsläpp får det nog fan bli ett tape med alltså.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Producent

2011-05-24 20:16
Nu finns skiten på Spotify!
//geniusenis

2011-05-25 06:41
På itunes också för dom som känner att den är värd nåt!

2011-06-06 03:09
Uppar denna!;) Ett utav dom bästa svenska hiphop släppen 2010 helt klart.

2011-06-21 12:47
Låten "Tankesafari" kommer medverka på svenska hip-hop samlingen "Dopeness" som släpps denna månad som är en "uppföljare" på Evolution!

Kolla in samplern här: http://soundcloud.com/cosmosmusicgroup/sets/dopeness/