I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Dubcnn/Whoa-TV] Silversystrar - Toppen utav pallen

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2010-12-13 21:15

[Dubcnn/Whoa-TV] Silversystrar - Toppen utav pallen

Från Whoa-bloggen:

Sommaren 2006 bildade Fröken och Meldeah, båda med bakgrunder som soloartister, duon Silversystrar. Fyra år, ett gäng demosläpp och ett 60-tal spelningar senare befinner de sig nu i Level 8 Studio och finputsar den kommande albumdebuten. Trots att tjejerna pendlar mellan Göteborg och Stockholm för att färdigställa albumet har det inte hindrat dem från att fortsätta köra hårt live. Under hösten fick de bland annat äran att värma upp åt Jean Grae på legendariska Club Scratch 8-årsjubileum.

Först ut från fullängdaren var singlarna Under samma sol och Swagger, som spelades på flertalet radiostationer och dansgolv. Här kommer nu den tredje singeln Toppen utav pallen, i form av det nya avsnittet av Dubcnn/Whoa-TV. Låten är producerad av Resolution Beats och Vigge från Digital Dirt ligger bakom den tillhörande videon, som spelades in i Hallunda. Dansarna som medverkar är medlemmar ur ATATA, som är en dansgrupp från Stockholm.

Kolla på avsnitt #7 av Dubcnn/Whoa-TV här nedanför!

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2010-12-13 22:21
Skön låt, skön video, men har inte riktigt smält rösten än, hoppas att jag vänjer mig
Moderator

2010-12-13 23:09
Bruden som sjunger e fett tight både på sången och stilen, fresh brud helt enkelt. Rapparen är väl inget man höjer ögonbrynen över direkt, helt okej flow, helt okej (men aningen utslitna) rim och rösten låter väl kanske lite väl tillgjord. Annars är det en rätt så tight och jämn grupp i mina ögon. Lite tråkigt beat tyvärr, kunde varit bättre. Pz.
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]
Producent

2010-12-14 05:14
Bästa jag hört från Systrarna!
jhurdtasgbnbzmgzfr.

2010-12-14 13:38
Jag har också lite svårt för Fröken Bs röst, men hon är tung. Meldeah (eller vad hon nu vill kalla sig) är snäppet tyngre.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2010-12-14 16:02
tycker låten va skitfet.. diggar frökens röst som fan.. gillade hooken också :)

peace /Makke
Finns ingen snyggare person än mig.

2010-12-14 17:43
Nej fan, föll inte mig i smaken alls..
mhm

2010-12-14 21:05
tyckte det var riktigt fett faktiskt! Bra jobbat
www.myspace.com/Sagoztyle

2010-12-15 01:47
fan vad slitna tjejer alltså..
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2010-12-15 02:10
Diggar vibben fan! Tycker dom kompletterar varandra väldigt bra med rap och sång, båda två e sköna på sitt sätt..

Har märkt ett väldigt hat mot dessa faktiskt, i de flesta trådar man kan hitta med dem. Förstår inte riktigt det.

Fröken B's röst kanske är en smaksak för folk också, men de flesta verkar sitta fast i "hon är tjej, hon ska ha ljus röst och sjunga"-perspektivet innan dom trycker på play :P

Aja, big up iaf!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-12-15 14:15
Diggar vibben fan! Tycker dom kompletterar varandra väldigt bra med rap och sång, båda två e sköna på sitt sätt..

Har märkt ett väldigt hat mot dessa faktiskt, i de flesta trådar man kan hitta med dem. Förstår inte riktigt det.

Fröken B's röst kanske är en smaksak för folk också, men de flesta verkar sitta fast i "hon är tjej, hon ska ha ljus röst och sjunga"-perspektivet innan dom trycker på play :P

Aja, big up iaf!

Håller med om allt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-15 18:02
Riktigt bra. Sätter sig på hjärnan.
Videon var också nice.

2010-12-15 21:45
sjukt bra!
sjukt bra!
helt jävla sjukt bra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.