I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Whoa-TV S02E06: Vuxenmuffins med George Kaplan & Marke

Svensk Hiphop - Audio & Video

Admin

2011-01-12 17:13

[Video] Whoa-TV S02E06: Vuxenmuffins med George Kaplan & Marke

I våras var Whoa i Malmö och mötte upp med Trainspotters-rapparen George Kaplan från Umeå och skånepågen Marke från Staffanstorp. Detta är del 2 i matlagningsprogrammet tillsammans med svenska hiphoppare. Del 1 med Zacke och Movits! kan ni se här: Whoa-TV! Avsnitt #17: Pitepalt med Zacke. Medverkar i klippet gör också DJ Ego från Speech Defect.

Filmat och redigerat av Pontus Gustavsson. Inspelat våren 2010.

Ps. Vi är medvetna om det taskiga videoformatet. I fortsättningen jobbar Whoa i HD.'

Avsnittet kan ni titta på här:

2011-01-12 17:46
HAHA så förbannat jävla bra

smöret har av någon konstig anledning blivit brunt
http://www.myspace.com/akinonline
Groupie

2011-01-12 19:31
Skulle man kunna få receptet?

2011-01-12 20:38
jag vill ha receptet så ja kan baka när jag är klar med transportstyrelsen o deras jävla besvär haha!
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape

2011-01-12 23:37
jag vill ha receptet så ja kan baka när jag är klar med transportstyrelsen o deras jävla besvär haha!

Snart dags för mig med =(
mhm

2011-01-12 23:47
Fina kakor måste jag säga. Blev bara flummigare och flummigare för varje minut av det där klippet.
mhm

2011-01-13 12:12
oj vad dåligt
http://www.homage.nu/

2011-01-13 12:26
hahahah sjukt ball xD
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
DJ

2011-01-13 15:02
Muffins? Kladdkaka!
c"ó) http://thisishiphop101.blogspot.com/

2011-01-13 16:53
När kommer videon på hur man tillverkar crystal meth i hemma-miljö?
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2011-01-13 17:34
När kommer videon på hur man tillverkar crystal meth i hemma-miljö?

hahahaha! åk till alabama så lär ni hitta många frivilliga att visa :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-01-13 17:46
Haha!
-Vad gör du nu får nått Marke?
-Letar efter ingredienserna!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-14 09:59
Så detta är hiphop?

2011-01-14 13:21
Oj. Pinsamt. Och detta ska vara Whoa-officiellt?
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A

http://www.otechdesign.com
Producent

2011-01-14 18:15
Så detta är hiphop?

Oj. Pinsamt. Och detta ska vara Whoa-officiellt?

Plötsligt sjönk Whoa till en fruktansvärt låg nivå... Frågan är om man blir kvar på forumet.

2011-01-14 19:18
Måste hålla med lite här. Visst så är det bra med dessa verser från Kap och så vidare. Men jag måste säga att jag förstår inte varför man vill ha detta uppe på Whoa-TV. Detta kan ju tas fel på så många sätt av utomstående.

I mina ögon är det inte Hip-Hop. Dock så bryr jag mig inte överdrivet mycket, men andra kommer att klaga över det. Tycker att det borde skötas på ett snyggare sätt. End of story. Annars feta verser från Kap, big up.
Alexander "Wizzie Dee" Wallace
[email protected]
www.wizziedee.com

2011-01-14 23:23
Gud så pinsamt, nu sticker jag från forumet. Vad fan whinar ni om? Det är en grej, låt bli att titta om ni lider? Jag säger inte att det är rätt, jag säger att ni whinar. Punkt

2011-01-14 23:24
Det är EN grej. Så jag menar. Gör det här att hela whoa blev värdelöst så är ni bra känsliga.

2011-01-14 23:30
Och (tredje inlägget ledsen) även jag tycker att det är lite pinsamt. Ganska pinsamt...

2011-01-16 17:31
hahaha marke med den breda skånskan.. så jävla skön. :D

ball klipp boys.. gav många skratt! haha
twitter.com/maqsmusik
www.maxmusic.se
Spotify: Maqs
Producent

2011-01-16 17:50
haha awesome"

2011-01-16 19:55
Anenkefali

Du får tycka att det är pinsamt men vi får inte tycka att det är dåligt ?

2011-01-16 20:15
Maniack

Tolkar du det så? Allra mest är det "Plötsligt sjönk Whoa till en fruktansvärt låg nivå... Frågan är om man blir kvar på forumet." som stör mig, som att hela whoa är värdelöst pga en tråd. Att det är dåligt får du tycka. Förstår inte varför du tar åt dig ens.

Sen "så detta är hiphop", liksom, har du inte märkt det? När var hiphop INTE drogromantiserande, internationellt (läs: amerikanskt) sett? Huruvida det är rätt eller ej att något sånt här är whoa-officiellt är isåfall något att fundera på. För mig är det rätt pinsamt (och dåligt) att göra ett sånt klipp, men det är trots allt frivilligt. Jag tycker inte att whoa är dåligt nu.

2011-01-16 20:35
Anenkefali

Men det är ju inte hiphop.

2011-01-16 20:54
Maniack

Hiphop är en drogfri (inte drogromantiserande) och vänlig kultur. Eller vad menar du? Det kanske inte BORDE vara hiphop, men cannabis har kommit att bli ganska jäkla inblandat i just hiphop. Och vem säger vad som är hiphop, om man nu ska vara sådan?

2011-01-16 20:55
pinsamt

Groupie

2011-01-16 23:11
Ingen tvingar nån att titta på klippet (?)

Producent

2011-01-17 01:08
real nice, väntar på receptet...

men bäst är om man blandar mjukt margarin tillsammans med "the secret ingredient" och vetemjöl och gör en riktigt god pajbotten med andra valfria ingredienser ;)
Since 1984
@realgizlee // twitter

2011-01-17 01:12
Anenkefali

Sluta. Cannabis har inget med hiphop att göra. Du förlöjligar bara dig själv totalt nu. Det är som att säga att BMW, Cristal och bikini brudar har något med hiphop att göra idag, bara för att det flitigt upprepas.

2011-01-17 01:14
Så, vad är hiphop, du som vet?

2011-01-17 01:27
Anenkefali

Jag vet inte. Jag vet bara att jag tycker att detta är dåligt.

2011-01-17 01:31
...och vad som är hiphop eller ej =)

2011-01-17 01:56
Anenkefali

Vad pratar du om? Varför skulle detta vara hiphop? Är cannabis en symbol för just den sortens musikstil? För att du själv säkerligen brukar det dagligen och försvarar den därför - måste du väl förhelvete kunna sluta ha tunnelseende och förstå vad andar menar!

Maniack sa att detta inte är HIPHOP - och en drog är väl ändå inte hiphop även fast ett flertal brukar den (dock inte bara specifierat för denna grenre).

Du själv hade ju schitzodrag i dina tidigare inlägg, psykos? Sluta tönta dig och fortsätt somna på synthen och skapa dina beats..

_

Till videon: Alltid gillat Kaplan och tycker han är störtskön - men kanske är lite mycket att ha en sån här video, även fast jag själv rökt en hel del så är det väl inget man vill göra till symbol på det största Svenska hiphopforumet där minderåriga även hänger.

2011-01-17 01:57
andra menar*

2011-01-17 04:05
Värdig nivå på det där =) Kul att du anstränger dig.

2011-01-17 04:10
Och om något förstör dagens ynglingar så är det knappast en sån här video på whoa. Det är varken det värsta på nätet eller det värsta i den värld och det samhälle vi lever i.

Att hiphop har en koppling till cannabis är för mig uppenbart. Kolla på t ex Cypress Hill...

2011-01-17 04:11
Svensk hiphop började med TLK (okej, MC Tim och allt vad det heter, TLK var fanbärare iaf), är dessa kopplingar helt omöjliga att se och förstå?
Admin

2011-01-17 09:11
Det är ingen på Whoa som sagt att gräs är hiphop. Men det kanske är hiphop för de personerna som är med i klippet, eller så är det inte det utan någonting annat. Förmodligen kommer "the special ingredient" att dyka upp i fler Whoa-TV-avsnitt och i musik och videor inom svensk hiphop eftersom det är en stor del av mångas liv.

Whoa-TV skjuter ibland högt och ibland lågt. Tanken med matlagningsprogrammet som är en del av någonting som filmas genom Whoa är att sätta rappare i en ny kontext än vad man är van att se dem. Artisterna som blivit tillfrågade att vara med får i stor utsträckning välja vad de vill laga för någonting. Vill också påpeka att klippet inte är olagligt, då ingenting visas i bild.

Jag uppmanar er att ha lite självdistans. Självklart vill vi (jag) inte klämma någon på fingrarna med gärna tänja lite på gränserna. Och det är ju jättekul att ni diskuterar klippet och blir provocerade. Då har man satt fingret på någonting i alla fall.

Producent

2011-01-17 09:21
cannabis kanske inte har en så stor kopplng till hiphopen i Sverige, men åker du till andra delar av världen där dem inte har sådan restriktiv politik ang cannabis så som många stater i USA är det nog mer än 80% av hiphop scenen som brukar cannabis kan jag garrantera, därav en kanske "hemlig" koppling kanske omöjligt för er som är så låsta till Sverige och aldrig satt foten utanför er hemkommun eller ens Sverige för den delen heller och förstå hur det funkar, det är så sjukt o se hur lite folks världsperspektiv är, mycket misstolkingar dessutom.
Men annars kan å andra sidan inte direkt koppla cannabis till just hiphop eftersom det är så mycket sorters folk som röker, allt från affärsmän, fotbollsmorsor till cancersjuka.
Förövrigt så röker hellre folk än dricker där borta, och då är det oftast alltid rent och inte med tobak som ni kör med här, i Sverige så har vi så sjuk lagstiftning att du inte ens får ha cannabis i din kropp...

sluta tjöta nu era fuckin internet troll och diskutera enligt ämnet !
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2011-01-17 09:24
mfs: WORD på den, Självdistans är fan något som många inte har nu för tiden, för er som inte vet innebörden av ordet så slå upp det latmask !
Since 1984
@realgizlee // twitter

2011-01-17 12:12
micKillah P26

Tack för all info. Nu kan väll du kanske försöka hålla dig till ämnet och inte be alla andra göra det.

2011-01-17 13:41
Alla har sina åsikter och så kommer det alltid vara.. (klokt va?...). Spelar ingen roll vad man säger egenligen då de flesta svenskar är så säker med sin uppfattning att man troligen alltid kommer neka några andra alternativ. Kul o se folk som går till personangrepp också.. Pga två snubbar som bakar muffins.. (HAHA).

Min åsikt är av sådan typ att jag håller med ankaf..ankf.. anefa.. Anenkefali.
Har själv inte kunnat se klippet ännu men tveksamt till en del uttalanden som nämns ovan.
Är cannabis en del av hiphopen enligt mitt tycke? -Absolut. Är alkohol det? -Absolut. Droger och rus av olika slag överhuvudtaget kopplas till all sorters musik (dock tvek på klassisk musik, det får någon insatt berätta om). Rockstjärnorna tog/tar kokain för o nämna ett exempel till min mening ovan. Hiphoperz röker en fet. What's the deal? (gäller SJKLART inte alla men på det stora hela, catch my drift?).

Ajja, ska se klippet när jag kommer hem från jobbet. Hoppas på goda muffins!

//stylez
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-17 22:29
haha, vilka jävla muffinz! Står kvar där jag stod sist o talade!

2011-01-17 23:03
Nice klipp.

Och sluta stör er på folk som röker lite ibland, skadar ta mig fan INGEN! Och att säga att det hänger runt minderåriga på forumet som kan se klippet? Min gissning är att dom har sett musikvideor med en hel jävla hög med cannabis tidigare. Gråt inte nilen nu.

One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
Groupie

2011-01-18 08:48

2011-01-18 10:47
knark for life!
inte bara cannabis, knarka för fan!
take drugs!

saarvi
/marke
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com

2011-01-18 13:39
Hahahaha, knarka för fan! Dagens pedagog =)

2011-01-18 13:54
haha. Instämmer till si så där 100% =)

Jag vill se en youtube-serie med alla knarkande rappare, förslagsvis "Halv 5g hos mig"

"tjeee, maaarke här. Idag ska jag bjuda på bruna kakor o gröna stickor"
Med lille afadjiiii som "kommentator" haha..

2011-01-18 16:14
Sveriges Mästerkock, den som kokar bäst crack vinner.

2011-01-18 17:37
asså shiiet, d här e värre än skämmit/pinsamt, o sen klagar "whoa" på när man lägger upp äkta grejer, fking bönder
LGTM

2011-01-18 20:42
Alltså... Röka kanske inte är hiphop per definition (dock ganska starkt knutet till genren i min åsikt), men det är fan inte pitepalt heller. Så ska ni klaga här kan ni la lika gärna klaga på det förra avsnittet också? Eller på allt Whoa-TV lägger upp som inte är strikt beats, låtar, videos eller a capellor?

Det här är två ganska major rappare som har lite kul på fritiden och blir filmade, det är väl lika hiphop som om man hade filmat DJ Large och Salla som handlar mat? Det är en inblick i två artisters vardagsliv, vilket i alla fall jag tycker är rätt kul att se.
Ja jilar tjåka katter!