I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Whoa Netplay] Pap - En jävligt bra anledning till att leva

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2011-03-04 00:22

[Whoa Netplay] Pap - En jävligt bra anledning till att leva

Från Whoa-bloggen:

Pap är en 24 år gammal rappare från Malmö som har sysslat med musik sedan barnsben. När han var i 16-årsåldern kom rappen in i bilden och första släppet, Söder om stormen, anlände 2006. Detta resulterade bland annat i att titelspåret hamnade på Din Gatas playlist för en lång tid framöver, samtidigt som spåret Under, över spelades på P3 hiphop under 2009.

Ett egetproducerat mixtape, Djupt nere i skiten version 0,5, kom även det under 2009 och 2010 teamade rapparen ihop sig med Niz och släppte EPn You Can Not Deny The Phatness, vilken fick ett positivt gensvar i både media och hos lyssnarna. Idag, 2011, spelas han åter igen på Din Gata, har nyligen varit gäst hos Ametist i En kärleksattack på svensk hiphop, och ger oss nu sitt nya soloalbum En jävligt bra anledning till att leva som netplay här på Whoa.

En jävligt bra anledning till att leva består av 12 låtar och bär på produktioner från EB, Leontin, Dusty Dress, Madmatic och TZ. De gästande rapparna Emblem (Cellmates), Demko, D-nice, Rocc Spotz (Muddy Fatique), K. Sluggah (Muddy Fatique) och Chukk Rukkuz (Muddy Fatique), liksom reggaesångaren Rootz One (Bredda Vybez), är samtliga från Malmö och förstärker den skånska prägeln ytterligare. Här hittas även DJ Wernz från Köpenhamn, som Pap har lärt känna i samband med sina uppträdanden i Danmark.

FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2011-03-04 00:35
FEEEEEEEET!!!.ska lyssna igenom o komma med utförlig kritik :)
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-03-04 01:34
1. Anledningen (prod leontin)
Du vet redan att jag gillar denna. Gillar topicen och att du börjar skivan med att visa kärlek till hiphopen. SJUUUK REFRÄNG MÅSTE JAG SÄGA, den sätter sig direkt och är riktigt kreativ gjord. Lyricsmässigt är den en av dom bästa. klart en av favoriterna. Diggar dessutom beatet starkt
(8/10)

2. Redo än med Dj wernz (EB)
När man hör på denna så förstår man att du lagt ner tid på skivan. 2an kommer in helt perfekt och allt låter genomtänkt. Cuttsen är heeelt sinnessjuka. Tycker rimschemat är fett som fan på denna.
(6/10)

3. Ursäkta min skånska med emblem (EB)
HAhahaha! Lätt favoriten, jag vet inte vad man ska säga om denna som inte sagts, den är sjuk och förtjänar all hype den får;) Tycker ni båda dödar den, skitsmart att ni använder balla skånska ord på toppen av allt. "Gör oss självständiga eller skänk oss till danmark" HAHAHAH!!!!
(9½/10)

4. En vacker plats (Eb)
Storytelling är verkligen din starka sida, du målar upp bilden av allt. Gillar attityden och sånt. Dock inte refrängen så mycket
(6½/10)

5. En minut (Leontin)
Jag gillar hur man inte fattar vadfuck låten handlar om när man bara läser namnet och i början av låten. Sen börjar du flowa sönder den i första versen, Låter som en tung livelåååt:D
(7/10)

6. ALLA (med alla) ...
Så syyykos, denna var på en hel jävla sjuk öronorgasmnivå. Alla mördar sina 4 efter varandra. Ingen är bättre än nån annan, vissa rader flabba man riktigt högt åt. Alla skiner riktigt mycket på denna på sitt sätt
(10/10)

7. Hallåååå (Madmatic)
Jag gillar denna också, känns ba dumt o propsa sig själv helt mycket. Den blev över förväntningarna.. HAhahaha skitfet med ditt "AHH" precis i början. Också en av mina favoriter (hahaha konstigt)
(8½/10)

8. se här (EB)
nu kommer EB vilja slå mig men preeeeciiis i början när man hör dom första 4 sekunderna låter det som en britneyspearslåt, o det var även min första tanke. Annars var beatet tungt;).. diggar inte refrängen så mycket, men lyricen sitter på sin plats och verserna har sina cooola höjdpunkter.
(5/10)

9. 5514 (leontin)
Som sagt, storytelling mannen.. Behöver jag säga något:) Feeet story som fan, allting är bra med denna, vet inte vad jag ska lyfta fram. den är komplett. cool refräng som fan
(9/10)

10 tron (dustydress)
Gillar att du går in på lite djupare saker, d som att man lär känna dig mer av denna låten (no homo). Tungt att du vågar visa vad du står för och sånt.
(7½/10)

11. Ett gammalt förhållande (EB)
Låter som att du lagt ner mycket tid och menar allt du säger. Skiiiitfeeeet låt, finns många såna där smarta rader värda att citera om du förstår vad jag menar;)

12. positiv negativitet med emblem o rootz one (tz)
daamn du borde köra såhär snabbt ofta. du passar perfekt till såna här beats och med sån flow. Lätt bästa versen rent lyssningsmässigt, riktigt bekvämt o lyssna på samtidigt som du dödar den med din lyric... Emblem döda den också, diggar dom djupa lyricsen han spottar.

o sist men inte minst, roootz döda den.
(9½/10)

TUUUUNG SOM FAN, du ljög inte när du sa att alla låtar var feta.

2011-03-04 02:55
ska absolut tankas hem såfort jag har tid, vilket förhoppningsvis blir i helgen!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-03-04 07:44
TUUUUUUUUUUUUUUNGT!!!!!
you wish you was me but woke up n' you was you again

2011-03-04 11:28
Jaja denna skivan får ni inte missa tunga grejor rakt igenom.

2011-03-04 14:00
Tungt man!

@D-Nice: Hahaha naah de cool, alla får ha sin mening, du ser själv att beatet blir lite grovare efter introt ;)

One! / EB
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-04 14:27
Fet mixtape med ett antal riktigt feta beats, men måste klaga på soundet. Det låter skit på visa låtar. Synd annars hade mixtapet blivit så sjukt fetare.

Alla - bästa låten, alla gör det fet
5514 km - Här e du bäst, fet story, fet rakt av genom hela låten
Bästa gäst - D-nice
Bästa ref - Pussytill, negativ me Rootz One
Intresserad av att spela in. Hör av dig......
TBB The Big Bang

2011-03-04 15:35
Tackar alla!
Oj Oj D-nice, det va ju en bra recension :) tack för du tog dig tiden!

Panshow! Jag gjorde mitt bästa hehe, jag får väl börja komma på besök? :)

Bara fortsätt tanka hem och spriiid!
www.facebook.com/papmusik
www.p-a-p.se
www.facebook.com/menasmusic

2011-03-04 16:57
Finns det tid så e det lungt, då jag har nu några grabbar och mitt eget mixtape som jag jobbar på. Då kommer du plötsligt tycka att du blivit fetare haha. Men du måste säga en rad från en av dina låtar om du ska spela in :) Den börjar på "jag förlorade min" fetaste raden på länge.
Intresserad av att spela in. Hör av dig......
TBB The Big Bang

2011-03-04 22:43
Denna skivan va riktigt tung, bra jobbat Pap:) Håll även utkik efter samlingsskivan Nya Testamentet vol. 2, Pap kickar två spår på den
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-05 02:22
Tack Thomas, det kommer bli en fet skiva!

Hahah Pancho! jag vet vart du vill komma! och det kan vi nog ordna haha

www.p-a-p.se

2011-03-06 02:05
shuu!

2011-03-07 17:18
Riktigt tung platta rakt igenom! Detta är bara början..!
All cred till alla medverkande!

2011-03-07 18:24
Riktigt tuungt man, som alltid! Alla låtar e feta!! Sov inte Sverige!!!!

2011-03-08 00:48
Fastnade för Anledingen, Tron och Ett Gammalt Förhållande. Överlag var det dock inte min kopp av te, men Pap gör sin grej och han gör det bra! BIG UP!

2011-03-09 01:15
this is sum dope shit!!

SOUTH!
Think of a colour you've never seen.

2011-03-09 13:18
Tack ska ni ha!

Det ryktas om en video till "Alla" :)

Ärtor!
www.p-a-p.se

2011-03-09 23:32
Skånsk rap går mot toppen, din förtjänst pap!
skivan är riiiiktigt tung från början till slut.
diggar varenda spår RIKTIGT mycket men positiv negativitet har jag fastnat extra för.
den bästa svenska rapen jag har hört på länge.
som du säger ta sverge med storm och bli den störste ;)

2011-03-12 10:08
Tackar man!
Folk måste vara trötta!
www.p-a-p.se

2011-03-13 15:33
Riktigt fet skiva! Tung svensk hiphop. Sånt här måste det finnas mer av.
Ett gammalt förhållande och Positiv Negativitet är dom bästa, fastän alla är riktigt bra..
livet

2011-03-15 09:34
tack!
www.p-a-p.se

2011-03-17 12:15
vet inte hur mycket downloads det finns just nu, men det behövs fler! open ya eye'z
you wish you was me but woke up n' you was you again

2011-03-17 12:30
öppna ögonen även fast du e från peking

2011-03-17 19:06
jävligt fett tape big up pap!
 TungGungClick.se Youtube.com/TungGungTV

2011-03-18 18:33
tack man!

något måste ni ha att säga eller?
www.p-a-p.se

2011-03-23 10:02
zZzzZzz?
www.p-a-p.se

2011-03-30 21:30
Sjukt underskattad skiva i antal kommentarer på whoa iallafall!
Måste säga igen. Den är riktigt bra. Har inte tröttnat på någon av låtarna än o lyssnar ändå på någon av dom varje dag.

Snart video till ALLA oxå. Kommer bli riktigt fet!

Vakna!
livet
Rappare

2011-03-31 00:02
feta grejer, missat helt! bigup pap.
phatkidz!

2011-04-03 11:27
tack tack!
snaart är skivan ute på spotify och videon till ALLA är nu ute!!!
www.p-a-p.se

2011-04-26 17:21
www.p-a-p.se

2011-05-15 21:41
gogogo
www.p-a-p.se