I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Ison & Fille "Galen" ny singel ute nu!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2011-03-11 10:33

[Audio] Ison & Fille "Galen" ny singel ute nu!

Ison & Fille släpper ny singel "Galen" 11 mars, nytt album "För Evigt" 4 maj

Klicka här för att ladda ner i iTunes Store!

ISON & FILLE, en av landets allra främsta och mest respekterade hiphop-akter, gör i vår äntligen comeback med efterlängtade fjärde fullängdaren "För Evigt". Och att det gått över fyra år sedan senaste albumsläppet märks av - Ison Glasgow och Felipe Leiva Wenger har blivit äldre, texterna är personligare, känsloregistret bredare. Det hörs tydligt att man denna gång vill ta sitt uttryck minst ett steg längre, både i text och musik - ett större berättande och ett större sound.

Albumet har producerats av Mack Beats, Masse, Avastyle, DJ Large och Sakke, och bland gästerna märks Veronica Maggio, Newkid, Stor och självklart Sabo, Hoosam och Aleks från egna crewet HighWon.

Nya singeln "Galen", producerad av Mack Beats och med samplad refrängsång från Daniel Adams-Ray, släpps 11 mars.

Albumet "För Evigt" släpps 4 maj via Hemmalaget.

2011-03-11 10:40

2011-03-11 11:17
Diggade vibben, adams-samplet satt ju ganska nice ändå! Tror på den här skivan faktiskt, big up !
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Producent

2011-03-11 18:35
Enorm!
Köp singeln, den kommer inte till sin fulla rätt i youtube-kvalla.
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2011-03-11 18:36
Härlig duo, låter som en fet singel. Hoppas den får radioplay ossö nu!
Fille döda denna som faaaan!!
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA
Redaktionschef

2011-03-12 17:20
Bra låt. Ison & Fille är stabila. Men förväntar mig mer av deras singlar. Känns lite väl bekvämt att sampla något som just varit en hit. Men å andra sidan smart.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2011-03-12 21:48
Bra låt, tycker det är bra kombination med ison och fille ft daniel adams ray

2011-03-12 22:49
har för mig att highwon hata på snook för nåra år sen? haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-13 01:10
Där satt den!
LGTM

2011-03-13 05:14
har för mig att highwon hata på snook för nåra år sen? haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-13 05:18
Hip hop! hIpHoP.! Stavar de olika men dom tror dom e de? Hoppas inte Ronaldo tro han e me Milan

2011-03-13 12:33
bcool

tur att det inte är en snooklåt de samplade då..

2011-03-13 12:42
Adams-Ray och Ison & Fille har väll gjort samarbeten förut?

Eller är jag helt ute och cyklar nu?

2011-03-13 15:50
nej ingen hit det här i mina ögon.
visst det var en bra bit i Adams-Rays låt men de använder samplingen på tok för mycket här. kommer inte lyssna på detta mer än en gång. trist då Ison och Fille tillhör mina favoriter i Sverige.

2011-03-13 16:38
Adams-Ray och Ison & Fille har väll gjort samarbeten förut?

Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Ja

Tror detta släppet kan bli riktigt spännade

2011-03-14 13:24
njae...sådär va?
hets, stress, fest!

2011-03-14 20:45
Ison & Fille har aldrig hatat på snook!?

Tycker samplingen satt riktigt fiint och Fille är heelt siick här.
Kan inte få låten ur huvet nu...

Låten är helt GAAAALEEN!
Kommer inte på något roligt/intressant/inspirerande att skriva här. Ärligt.