[Audio] O-hund & Ante - Vi slår en sjua (debutskivan är här!) Från Whoa-bloggen:
O-hund & Ante är Olof Dehlin och Andréas Andersson som hittade varandra 2008 genom deras ömsesidiga reggaeintresse. Olof har ägnat sig åt rap, men har på senare år dedikerat mer av sin tid till reggaemusik. O-hund har även skapat sig ett namn inom den svenska rapbattle-scenen genom O-zone Battles. Andréas är sångare och låtskrivare från reggaebandet Rubachica Band.EPn Vi slår en sjua är O-hund & Antes debutskiva med sju låtar i samverkan med producenten EzFx (RBX), en gammal Lundabo som numera figurerar i Stockholm. Musiken kan beskrivas som en hybrid av reggae och rap med medvetna och personliga texter.Musiken finns att ladda ner gratis på www.o-hund.se och kommer att finnas tillgängligt på bland annat Spotify och iTunes inom en snar framtid.O-hund Dehlin – Sång, rap, textAnte Andersson – Sång, gitarr, text, klaviatur, bas* (Medvetet ovetande)Ezana Mussie (EzFx) – BeatsThird Eye medverkar med text och rap på spår 6, ”Hatet bygger på rädsla”Inspelat i Lund 2010 i samverkan med EzFx (Stockholm)Mix och slutproduktion av Pancho, Eslöv 2011Mastring: Mattias Persson, Hemgården, Lund 2011Skivomslagsdesign: Astrid Sterngren, Lund 2011
Jag undrar dock, låten med third eye trodde jag skulle vara samma som man hör i introt i deras battle mot mr cool & hyper men icke, hur kan man få tag i den?
Ska kasta in låtarna på telefonen och lyssna in mig lite mer under veckan så kommer jag väl med något mer senare!
WOrd, den låter jävligt fet!