|
|
|
|
|
[Video] Mr Cool - Tjejer é som tjejer é
Det är många som väntar på Mr Cools nästa battle och ännu fler som väntar på Mr Cools nya platta. För att alla fans världen över inte ska behöva dö av abstinens släpper RiS i samarbete med videoproduktionsbolaget MALEMA nu en rykande färsk video till Mr Cools Tjejer é som Tjejer é. Förutom Mr Cool dyker storheter som Färska Prinzen och Hyper upp i videon. Ett stort tack till MALEMA för sitt gedigna arbete http://www.rappareisamverkan.com/
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Fan vilken grym video. Rena rama Spielberg.
Ja
|
|
|
Hahahaha! Ni administratörer borde fixa "Gilla-Knappen" Så bra!
Follow me at: myspace.com/krilloboi twitter.com/krilloboi
|
Producent
2011-06-17 18:59
|
|
|
|
Kafka... bevandrad kille den där Prizzle.
Fet video för övrigt.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
|
|
|
Hahaha, jävlar vilken skön video. Skrattade högt flera gånger.
|
|
|
Fet video men kunde gott vatt litta tjejer i den med tanke på namnet. Hoppas RiS kommer med fler videos! Det har varit alldeles för lite av den varan det senaste decenniet. Det är väl bara "Dom Viktiga Skorna - Gammal no 1" som blivit video?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Videos är fan skiten. Kul för alla.
|
|
|
asbra video! nu borde de göra videos till alla baby låtarna
|
Redaktionen
2011-06-18 13:05
|
|
|
|
Men va??? Hur kan ni tycka att detta är bra?? Världen är fucked up nuförtiden..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Men va??? Hur kan ni tycka att detta är bra?? Världen är fucked up nuförtiden.. Otippat att den kommentaren kom från en tjej ^^ Nä men helt ärligt så är det många som gillar denna typen av humor helt enkelt. Samhällsironi at its best :) Mr Cool gillar att driva med minoriteter (i detta fallet feminister, RiS har gjort en hel EP som heter Feministiskt Initiativ där syftet är att göra narr av rappande tjejer, i stort sett). Tror inte världen är fucked up, tror bara folk har olika humor. Jag vet att jag älskar sånt här iallafall! Även om jag inte tycker alla tjejer är horor, men det gör nog inte Mr Cool heller. Eller vem vet, han kanske är 100% seriös med alla sina texter, fast isåfall tror jag Säpo hade fått tag i honom redan. ;)
|
|
|
Gillar inte sånt här alltså.. Riktigt fånigt och typiskt svenskt. Men rätt schysst video ändå antar jag.
|
Producent
2011-06-18 17:41
|
låten är skit fet ju. as nice video dessutom, beatet fick en att småle.
|
|
|
Riktigt keff, måste vara det sämsta inom svensk hiphop någonsin...
"Rappers spit rhymes that are mostly illegal, MC's spit rhymes to uplift they people"
|
|
|
|
|
|
Kvinnor är horor, så det är inte mer än rätt att få säga det. Riktigt grym låt och en bra musikvideo!
|
|
|
Då är det väl standup han ska satsa på, inte rap utan flow. Inte för att jag tycker det är roligt heller, vem som helst kan provocera.
|
|
|
Det här är rap med kraftiga inslag från verkligheten, inbakad i lite humor. Så standup skulle inte passa.
|
|
|
skönt med ärliga låtar man kan relatera till!
|
|
|
Han är så jävla klockren! SÅ SKÖN SNUBBE! :D
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz
|
|
|
Denna håller än. Vågar man förresten hoppas på en trend med fler videos från KL-kollektivet hädanefter? Hade vart mkt fett. Finns bara dessa 2 vad jag vet.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
|
|
|
Säger lika mycket om män om läser mellan raderna.
Klockrent
|
|
|
Vaa, e inte Mr Cool bög?
Intresserad av att spela in. Hör av dig...... TBB The Big Bang
|
|
|
Jag fattar att folk kan tycka att det är en rolig låt blablabla, men fattar inte varför videon är så jävla bra? Den relaterar ju inte alls till låten.. Fattar inte videon. Och ni som tar det här på allvar och håller med om att tjejer är horor, ligg med snubbar istället. Nigga pleaseHH
|
|
|
låten är grym men videon var ju bara flashig och bögig , hade trott på nåt smutsigare =D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
|
Producent
2011-06-19 16:54
|
Lisa? F20 varför ska vi inte ligga med horor?
|
|
|
Konstigt klart "ni" kan ligga med horor, men fan sluta klaga. är bara trött på mansgrisheten (korrekt ord, vet ej).
|
|
|
Har du inte fattat att användare som Konstigt, DuktigIdiot mfl bara är här för att trolla? Och ni köper det gång på gång, ^^
Det är bara att söka i forumen och kolla vad de skriver i andra trådar.
|
|
|
Hah, fan vad ordet trolla har blivit poppis. Men ja, jag har sett vad Konstigt har skrivit i andra trådar och jag fattade att han inte var seriös, men ville ändå förklara vad jag menade ! Det var någon annan jeppe jag syftade på
|
|
|
Lisa?Jag är ledsen, men det spelar ingen roll om konstigt trollar eller om du har rätt, resonemanget håller inte. Och ni som tar det här på allvar och håller med om att tjejer är horor, ligg med snubbar istället.
De som tar det på fullt allvar borde snarare sluta gråta över sina ex och inse att tjejer inte är horor, på samma sätt som invandrare inte är brottslingar osv osv osv. Generaliseringar leder ingen vart. Klart att somliga tjejer är horor (prostituerade, men även det som åsyftas, lösaktiga), men knappast alla. Gällande låten så är det den bästa låten jag hört med Mr Cool, främst för att jag inte lyssnar på Mr Cool. Refrängen var ingen höjdare, men verserna är helt klart roliga.
|
Producent
2011-06-19 23:46
|
GAIA P29 nej du har fel, punkt slut.
|
|
|
Detta är _långt_ ifrån Mr Cools bästa alster. Ska jag vara helt ärlig så är låten ingen favorit, medans videon är bra. Blir iförsig rätt svårt att toppa sig själv när man medverkat på Prinzen-proddade mästerverken The Dubbel EP, Hits Mot Folkgrupp och Capre Demi LP.
|
Producent
2011-06-20 00:30
|
finns det någon rappare som är mer irriterande och usel än detta?
och jag förstår inte hur folk kan säga detta är bra, riktigt sjukt att man kan tycka det
jag förstår att du vill skapa reaktioner med temat men det är bara patetiskt, känns som du mest bara söker uppmärksamhet
/Sero
i make music
|
|
|
Dom kan ju knappast vara seriösa med videon, så ni som säger att den är bra - menar ni det på det allvarliga sättet? Även om dom uppenbarligen försöker vara roliga tyckte jag det kändes lite misslyckat med videon. Känns som dom ursäktar sig med "Vi är oseriösa". Inte okej!
Annars tycker jag RiS/Mr Cool kan vara roliga ibland. Även om dessa herrar sannerligen är mästare i enkel, omogen provokation tycker jag att vissa låtar kan ha en del roliga poänger. Om än generella och cyniska.
|
|
|
är inte han typ 30+? Och gör såna här typ av låtar? smgh.
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."
|
|
|
cool är 76:a tror jag. vet dock inte när på året han är född men jag gissar på oktober.
skitproffsig video! gillade stämningen i låten, texten va lätt att komma ihåg å vissa rader skrattade jag nästan högt åt. efter att ha lyssnat några gånger måste jag faktiskt medge att den är helt okej.
nåt som däremot inte är okej är arrmans frisyr i skorna-videon. Inte okej nånstans, förutom kanske på ett billigt horhus i 1600-talets mörkaste vrår. bättre kan han.
annars var allt helt okej å jag hoppas snart få se ett storsläpp av ris, jag tror det kan bli över förväntan faktiskt.
keep up the fine work!
Ridå
|
|
|
jaga ba driver, frisyren va helnice! helt okej.
Ridå
|
|
|
Han är 25, född 86.
Och Töntnörden, du kan sluta leka "wild and crazy" i alla trådar. Ingen bryr sig.
|
|
|
ej bra
gör coola saker hela dagarna
|
|
|
För er som INTE gillar det här.. Skaffa er ett liv.
Bra video på en legendarisk låt.
Jag tycker också det är OTROLIGT roligt att läsa pretto-kommentarer från feministhåll.
Ålltzen, Växjö, Bremen.
|
|
|
haha, skittungt
http://www.myspace.com/akinonline
|
|
|
S-oteric
Säker, på att han är 86:a? I första battlen mot ohund, precis innan de skall singla slant så frågar de vilket år dem är födda, då säger han 83...
För övrigt. Underhållande låt/video!
|
|
|
Lyssnar man på rap finns de mer provocerande saker att höra än att tjejer är horor.
Personer som tycker att detta är bra eller roligt är förmodligen personer som kommer sitta bänkade framför lite Stefan & Krister nu lagom till midsommar.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
|
|
|
En av de bättre låtarna på skivan, videon var ju riktigt proffsig
|
|
|
För er som INTE gillar det här.. Skaffa er ett liv.
I second that! Man måste ju vara född i en tunna med skit för att inte se ironi i Mr Cool
Jag har ätit pannkaka!
|
|
|
Förstår inte hur man skulle vara utan ett liv, om man inte gillar en viss persons låt/video. Sen betyder väl inte ironin i låten, att den automatiskt blir bra/rolig, man kan tycka illa om den ändå?
Mr. cool är rolig och duktig battlerappare, ingen tvekan om det, men jag tycker inte att hans stil passar sig så bra till vanliga låtar. Det blir lite för mycket, han driver och är oseriös men det blir liksom inte till något jag kan tänka mig att lyssna på. Det blir liksom lite existenz-forum över det hela.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
|
|
|
mattheew
Du vet Björn Rosenström? Mr Cool är hiphopens svar! ;D
Jag har ätit pannkaka!
|
Producent
2011-06-20 18:13
|
|
Skivsamlare