I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Whoa Netplay] Budji - Eldsjälar & bananskal

Svensk Hiphop - Audio & Video

   
Admin

2011-06-28 17:24

[Whoa Netplay] Budji - Eldsjälar & bananskal



Saxat från Whoa-bloggen:

Joakim Buddee aka Budji är en rappare och producent som är uppväxt i Kalmar men bosatt i Stockholm. Efter skivan Dagen då jag drar iväg och EPn Där alla tänker lika är han nu åter igen tillbaka med en ny release, denna gång vid namnet Eldsjälar & bananskal. Med på albumet finns bland annat singeln Sjukt kallt, som fått positiv feedback från många håll.

Eldsjälar & bananskal består av 12 spår, där artisten lyssnare ännu mer på sig själv och tar ytterligare ett steg emot en mer akustisk vibb. ”Akustisk gitarr, stadiga rytmer, genomtänkta texter och fina melodier” var ledorden när han satte igång med produktionen.

Så här väljer Budji själv att presentera släppet:

Livet är fullt av bananskal, tillfälligheter och oanade vändpunkter. Vid varenda ett av dessa bananskal och vägskäl finns oftast en eller flera nyckelpersoner. Dessa sammanfattar jag denna gång som eldsjälar. Att se någon brinna på riktigt för sin sak och som lägger varenda vaken minut åt att få det att funka kan vara det finaste jag vet. Så mina damer och herrar, detta är mina Eldsjälar & bananskal. Jag hoppas att ni kan ta dem till er.
/ Joakim ”Budji” Buddee


FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.