I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Whoa Netplay] Bildspråk den Tyngre & Nevahmind – Mina bilder EP

Svensk Hiphop - Audio & Video

   
Redaktionschef

2011-08-17 22:59

[Whoa Netplay] Bildspråk den Tyngre & Nevahmind – Mina bilder EP



Från Whoa-bloggen:

Tunga bars på tunga beats när Bildspråk den Tyngre teamar upp med Nevahmind och släpper den gemensamma EPn Mina bilder, bestående av fem låtar.

Bildspråk den Tyngre, ena halvan av rapgruppen Unionen Är Namnet… och för andra mer känd som Pikturez, gör sin solodebut när han tillsammans med producenten Nevahmind släpper slutprodukten av deras samarbete. På gästlistan finns Sista Bossen Ciceron från nämnda Unionen samt Ison från Ison & Fille. Bildspråk, som även dykt upp i battles på senare tid, har tidigare givit ut musik både på engelska och på svenska. Det senaste han droppade var tillsammans med Unionen, ett 15-spårigt mixtape under namnet Kolla från sidan och se hur fet den är! som kom ut i slutet av 2009.

Nevahmind har på sin sida istället blickat utanför Sveriges gränser och gensvaret från USA har utmynnat i samarbeten med MCs som Chino XL, Canibus, Diabolic, Beast 1333 med flera. Hans forna grupp Conspiracy of Mind, tillsammans med rapparen Just-1, släppte utöver debuten The Grand Deception även två EPs. Nevahmind har tidigare även jobbat med Chi Tha Force, som han gav ut både ett album och en EP med. Även på egen hand har Nevah släppt både mixtapes och album. Producenten tröttnade på rapindustrin och kastade in handduken i samband med att han skulle få ut sin debutskiva men återvände senare och jobbar i dagsläget med olika artister.


FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!