I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Whoa Netplay] DC Grimsta - Min melodi

Svensk Hiphop - Audio & Video

   
Redaktionschef

2011-11-25 06:59

[Whoa Netplay] DC Grimsta - Min melodi



Från Whoa-bloggen:

Efter förra höstens släpp Från Grimsta, med singeln Jojae i spetsen, är DC Grimsta nu tillbaka med uppföljaren Min melodi. Precis som förra året levereras låtarna tillsammans med producenten EKP, som i vanlig ordning levererar storslagna beats. Med sig på plattan har DC även ett gäng andra artister, bland andra Södra Sidan, Alpis, Roffe Ruff och Jeint.

Förortsromantiken finns självklart kvar som en röd tråd genom hela skivan, vilket hörs tydligast på låtar som Baby och Oj oj. De mer personliga och självutlämnande texterna finns också med, bland annat på Än idag där vi får följa med DC tillbaka i tiden för en djupare förklaring till vad som format honom.

Det är fortfarande ärligheten, gunget och just samarbetet med EKP som gör Min melodi till ett av de släpp som sticker ut mest i år. Det här är det bästa som DC Grimsta har gjort – konstigt vore det väl annars.


FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!