I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] RMK & Toppen - 2012 (Nytt skivsläpp)

Svensk Hiphop - Audio & Video

Moderator

2012-04-22 14:35

[Audio] RMK & Toppen - 2012 (Nytt skivsläpp)

Hittade ingen tråd för detta, om det nu fanns och jag var helt blind så ta bort allt. Men snubblade in på deras nya platta, om den nu ens är ny, haha. Hittade heller inget namn på plattan, så rubriken får bli som den blev. I vilket fall, här kommer länk till Spotify och Itunes.

http://open.spotify.com/album/2TGUrZh9nPKBdMQJ7KxlCz

http://itunes.apple.com/se/album/rmk-toppen/id520763465

Här kommer länk till blogginlägget också.

http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=38700&beid=2099141

Tycker det fanns ett par guldkorn. Dom jag fastnade mest för var Allt du är och Gå mot rött. Svinsköna, bakruset försvinner nästan helt för mig.

time isn't wasted when you're getting wasted .
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Redaktionschef

2012-04-22 17:28
Den är helt ny, även om den promotats lite slarvigt så här långt. Skrev nyss om den på Whoa-bloggen. Hoppas folk inte sover på den. Sköna låtar!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2012-04-22 17:47
länge sen vi sågs, är sober med eller är jag helt ute och cyklar?
"I don't hate women - they just make me mad sometimes" - Marshall Mathers

2012-04-22 17:58
länge sen vi sågs, är sober med eller är jag helt ute och cyklar?

Sober är med i tredje versen ja, klingan är med på tredje versen i "inte mer än människa" om jag inte minns fel.

Men riktigt nice album, hur fett som helst!

2012-04-22 18:00
Riktigt grymt att Toppen är med nu också!

2012-04-22 22:39
Sjukt fett album!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2012-04-23 11:10
detta är så jävla bra!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2012-04-23 11:21
Låtarna va bra, men alla lät exakt likadana tycker jag.

2012-04-23 17:53
Ingen download? fan vad bull.
Admin

2012-04-23 20:43
Toppen har nåt. Hörde man redan i gamla Whoa-battles.

2012-04-23 22:28
love it.

2012-04-23 22:33
Gillar faktiskt detta
Moderator

2012-04-23 22:43
TheMecStudios skrev:
Ingen download? fan vad bull.

Du kan köpa låtarna på Itunes, ge lite stöd till artisterna istället. Kostar ju 90 spänn, bara skippa stryktipset en helg så är den slanten sparad.

Redaktionschef

2012-04-23 23:03
Ja, vi är ju bortskämda med alla gratis-releaser så känns lite dumt att bli "sur" för att en grupp försöker sälja musiken. Framförallt när det handlar om tillräckligt bra musik och rappare som redan gett bort massor av låtar gratis tidigare.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2012-04-24 00:21
Toppen är ju otroligt jävla bra och har verkligen utvecklats till det man hoppades på under gamla whoa-battles. Riktigt bra album
Geni
Rappare

2012-04-24 08:55
Tycker verkligen att RMK och Toppen kompletterar varandra så jävla bra. De är som klippt och skurna för varandra!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2012-04-24 13:55
Kan man inte köpa den fysiskt?

Skön skiva ju.

Redaktionen

2012-04-24 14:07
Bra skit!
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Rappare

2012-04-24 15:48
Det här är bra skit, diggar toppen!.
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2012-04-26 01:17
Brutalt svintung! Köp skivan för guds skull! Gjorde de jag och pumpas nu i bilen! UPPUPP!
Moderator

2012-04-26 20:08
Håller fast i att Gå mot rött och framförallt Allt du är faktiskt är dom skönaste låtarna på plattan. Men måste också fråga, vem är det som proddat? Är det Toppen och RMK?

2012-04-27 00:23
det här var riktigt nice! Kommer lätt pumpa denna skiva i sommar!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Producent

2012-04-28 03:01
Fy fan va skönt detta va!!

2012-04-29 04:28
Du kan köpa låtarna på Itunes, ge lite stöd till artisterna istället. Kostar ju 90 spänn.

Är du seriös eller? så mycket cash har inte jag, har inte spotify heller för det kostar cash också. Sånt här är jävligt bull, artisterna får mer lyssnare om dom släppte grejerna gratis. Jag menar, så jävla fattiga är väl dom förfan inte så dom måste tjäna cash på andra? Som sagt, det här är bull..

2012-04-29 06:34
så jävla fattiga är väl dom förfan inte så dom måste tjäna cash på andra?

*facepalm*

Så jävla fattig kan väl du förfan inte vara så du inte kan lägga 90kr på något du uppskattar?
"Visst är det vackert.."
Moderator

2012-04-29 12:48
TheMecStudios skrev:
Du kan köpa låtarna på Itunes, ge lite stöd till artisterna istället. Kostar ju 90 spänn.

Är du seriös eller? så mycket cash har inte jag, har inte spotify heller för det kostar cash också. Sånt här är jävligt bull, artisterna får mer lyssnare om dom släppte grejerna gratis. Jag menar, så jävla fattiga är väl dom förfan inte så dom måste tjäna cash på andra? Som sagt, det här är bull..

Klart jag är seriös. Både RMK och Toppen har släppt låtar gratis ända sedan jag började lyssna på svensk hiphop. Fan, blir så trött på att allt ska vara gratis. Allt ska inte kosta såklart, men då och då förstår jag fullt ut att dom vill få in lite på all tid och de pengar dom pungat ut genom åren.

2012-04-29 20:39
Inte hunnit lyssnat igenom alla låtar än, men en låt ja riktigt fastna för var "Timbuk Sa", vilken tokskön låt! Sommarhit!
"Visst är det vackert.."

2012-04-29 20:42
så jävla fattiga är väl dom förfan inte så dom måste tjäna cash på andra?

Alltså jag måste kommentera det här igen, om du är ironisk ber om jag om ursäkt nu och känner mig korkad, om inte.. Är du seriös? Det är väl så världen går runt, folk tjänar cash på andra folk? Ekonomi kallas det för.
"Visst är det vackert.."

2012-04-29 22:28
ramuz skrev:
Vem är det som proddat? Är det Toppen och RMK?

Yes det är vi som skrivit och proddat allt på skivan =)

TheMecStudios skrev:

Om jag räknar ihop alla pengar jag tagit från mitt kneg och lagt på allt som har med musik att göra, så ska du se att jag gått med rätt mycket minus genom åren. Så det känns helt rätt att lägga ut skivan för försäljning till en början. Inte för att vi räknar med att dra in några större summor på det, men det är kul att få lite valuta för all tid och energi OCH pengar som man själv lagt ner helt förutsättningslöst =)

Kul att folk verkar gilla skivan!
RMK & Kompaniett / K.I.M.M
www.myspace.com/rikardmedk
Redaktionen

2012-04-29 22:49
TheMecStudios
Antar att du inte har ett jobb. Jag menar, så jävla fattiga är du väl förfan inte så dom måste tjäna cash på andra?
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2012-05-03 17:43
Snyggt! Ska bli kul att lyssna..
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen

2012-05-06 21:30
kul att ni tagit er tid att lyssna, och att det gillas!

/ Tuppen
www.myspace.com/marcuslarsson

2012-07-18 16:19
Riktigt fett album köpte den på iTunes och tyckte definitivt att den var värd 90 kr. Bra jobbat Rmk & Toppen. Och jag tycker faktiskt att man ska betala för musiken. Kommer skivan att släppas på cd också? I så fall köper jag lätt den :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-07-19 14:04
Det tog ett par genomlyssningar innan jag uppskattade plattan. Tycker den är skitfet. Perfekt musik i sommarsolen med en öl.
Manager

2012-07-19 15:12
Svårt att tänka sig att såna som mecstudios verkligen finns på riktigt.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit