I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Bildspråk den Tyngre feat. Change - FVLDT

Svensk Hiphop - Audio & Video

Manager

2013-01-21 13:11

[Video] Bildspråk den Tyngre feat. Change - FVLDT

Låten ligger på hans kommande mixtape som består av ett gäng låtar över kända instrumentaler som FVLDT, blandat med spår med beats proddade av Change, The Mood, Fejs och SPLASH.

Utöver Change så gästar Shazaam, Stockholmssyndromet, Rayden145, Sista Bossen och Det Naturliga Tillståndet på tapet, som släpps till våren.

Redline!

2013-01-21 13:17
Låten är helt ok, Change är helt ok, även om det känns lite sent att komma med en autotuneballad.

Bildspråk däremot, som inte verkar vara med så värst mycket i sin låt, inte så värst bra alltså. Fullkomligt intetsägande text och halvdant flow.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2013-01-21 13:20
Bildspråk däremot, som inte verkar vara med så värst mycket i sin låt, inte så värst bra alltså. Fullkomligt intetsägande text och halvdant flow.

Fan va sällan jag håller med dig när det kommer till musik, inget undantag här
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-01-21 13:32
Kan utveckla... Texten är inte intetsägande för att den inte är fullsmockad med multirim på ett tema... Han levererar en känsla, är personlig och beskriver vardagen/tankar som snurrar... Här är den lite som en presentation av hans uttryck, det är simpelt och det krävs skills för att lägga det simpla "töng"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-01-21 15:58
Spännande om det är så att vi har helt diametralt motsatta smak. Då kan vi skicka våra favoritlistor till varandra så vet vi vad vi ska undvika.

det krävs skills för att lägga det simpla "töng"

Precis så tänkte jag, med skillnaden att jag tycker han saknar dom. Det är två saker jag tycker han misslyckas med, delvis verkar texten mest vara lite ihoprafsande hiphopklyschor utan egentligt sammanhang: "vill ha det bästa bara kvalite och märkesshit", "jakten på en mille gick jag fel och hamna vilse". Men han snubblar också i flowet på "men bara lyssna lilla gumman, vi tar det sakta ok", och är det något man absolut inte får göra när man kör enkelt (men tungt) är väl att snubbla med flowet. Har du enkla texter är flowet a och o.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2013-01-21 16:45
Nej sorry alltså.. Vet inte varför han är tung. Ser inte det tunga.

2013-01-21 16:45
"Hiphopklyshor" är inte per automatik någonting negativt i min värld, att tex referera till andra artister/citat lines osv är en av de "figurer" som är utmärkande i den här genren... Blir lite snillen spekulerar angående texten, antingen diggar man eller inte, han beskriver det han vill ha osv och ja, det har ett samanhang för att sedan staka upp mer det som tynger honom... att han drar "lägger det töng" osv är ju själva signumet

göra när man kör enkelt (men tungt) är väl att snubbla med flowet. Har du enkla texter är flowet a och o.

Ken är den som bäst lägger det enkelt och töngt, inte direkt hans flow som är det som lyfter det mest.

Im out
Rappare

2013-01-21 17:44
den förra av bildspråks tracks som åkte upp här var fet.
detta är crap.
phatkidz!

2013-01-24 09:42
Ska det här vara låten som gör att man verkligen vill höra hela mixtapet? Ett försmak på vad som kommer! Visst, kasta skit i ansiktet på folk. Efter att ha sett Bildspråk senaste battle där jag faktiskt tyckte att han hade steppat upp lite, dock fortfarande inte bra. Sen kommer detta? Detta är en låt som folk brukar skylla på massor med saker. "Jag var förkyld, spelade in och skrev allt på 20 min" Gör om, gör rätt eller radera allt som har med denna låt att göra.
 Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.