I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Kartellen - Ånger och kamp Del 2.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2013-11-29 18:41

[Audio] Kartellen - Ånger och kamp Del 2.

Minns ni alla tvivlarna runt 09?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2013-11-29 18:59
jag minns även vad dom själva sa om sin musik runt 09 ;)

helt okej skiva, lyssnat igenom men kommer inte höra den igen.

2013-12-01 14:19
Trodde jag tog bort det, ser ut som jag länkade fel.

Konstigt P25 Menaru attom inte skulle göra musik med Petter osv?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-12-01 15:09
inte precis lyssnat igenom hela men av de jag hört, så är lyriken oftast bra, och delivery och hela köret. men jag klarar bara inte av den jävla brytningen han kör med, kan inte ta honom på allvar, han känns som en parodi på sig själv. vilket är jävla synd då jag säkert diggat honom annars. förstår inte varför han bryter sådär bara, jag har hört honom snacka ren svenska utan ngn brytning så förstår inte varför han snackar såhär.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2013-12-01 15:30
om ett snille får spekulera...
det naturliga språktillståndet hos en person är summan av vad man lärt sig av sin omgivning och av eventuella talsvårigheter...och kanske har den typ av svenska han hört i sin närhet och uppväxt varit aningen bruten...?

att en "svensk" inte får bryta i ett klimat där svenska med brytning är dominerande är väl rätt naturligt och borde inte vara så speciellt svårt att ta in...

(bara min spekulation)

jag reagerar endast på ordet "priviligerad". det verkar inte vilja uttalas av hans mun :)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-12-01 20:02
Sebbe är inte den mest slipade men han är en av dem jag sett utvecklas mest på kort tid särskilt sett till textskrivandet... Låtarna målar bilder och bjuder på insikt i hans/kinesens mfl situation och det berör.

Den som rappar med mest hjärta vinner. Timbuk tex är utan tvekan en av de bästa rapparna i landet men sist jag brydde mig om hans grejer va The botten is nodd.
Groupie

2013-12-02 11:32
Bättre än Ånger & Kamp 1!

Många bra spår!

Dra oss tillbaka är ju övertung med Abidaz refräng.