I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

[Video] The O-Zone Battles: Smo Jo vs Sabotage

Svensk Hiphop - Battles

2010-12-06 14:43

[Video] The O-Zone Battles: Smo Jo vs Sabotage

Från theozonebattles.com:

Då slänger vi upp två nya filmer från ordkrigen mellan Sabotage, Smo Jo, Crome och Allyawan på Krischansta Nation i Lund/Skåne! ... Nästa vecka, samma dag, släpper vi Henry Bowers vs O-Hund och Mickelito vs Nomad. Tills dess, smaklig måltid!

LÄNKAR:
Smo Jo: www.sabotage.nu
Sabotage: www.dubcnn.se/blogg/rifa

Boom!

// The O-Zone Crew

(Inlägget ändrat av Oracle 2011-01-09 16:58:59)

www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till anmalan@theozonebattles.com
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2010-12-06 15:12
Halvdan battle, hade varit helt okej om sabotage inte chokat.

smo jo kan ha potential dock
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-12-06 15:34
hahaha smo jo knullade sabotage totalt.

2010-12-06 15:41
Tycker snarare det var en jämn fight och svår att avgöra.. Båda var bra.. Tror Smo Jo hade min röst när han la in en Feffe-diss, jag är svag för såna
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2010-12-06 15:47
Smo Jo tog detta rejält
Geni
Moderator

2010-12-06 16:46
Aldrig hört Sabotage innan O-Zone, någon som kan förklara det här med Feffe bara? Så jag kan förstå det roliga, haha.

Tycker annars att battlen blir sämre och sämre, men Smo Jo var bättre enligt mig.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-12-06 16:57
Smojo var fan fetare än förväntat. Sabotage, ja han var lika bra som han brukar, inte jätte bra alltså.

2010-12-06 17:02
Jag har diggat Sabotage i varje ozone, han har potential som fan. Om ni kollar in hans gamla battles så kommer ni märka att han ALLTID dödar i sin första rond. Men sen tappar han tyvär bort sig. Hade han levererat lika vasst på alla sina tre ronder som på första hade han varit sjuuuuk. Han skulle dock vunnit förra mot Zamora, han slaktade honom. Men snälla fortsätt Sabotage, jag vill se dig ställa upp i nästa ozone as well. Och förbered dig för fan! =)

- "This one here just might be my masterpiece..."

2010-12-06 17:02
Nä sabotage not good asså...

smo tourettes raden är en killer haha..

smo-jo vann utan tvekan..
www.twitter.com/kurtcodein holllaaa

2010-12-06 17:03
Bådibäg
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2010-12-06 18:12
Första ronden va ganska jämn, men Sabotage var snäppet vassare. Smo jo's tourettes var skitkul, och Sabotage's Ri-Fa diss var heltung.

Rond två var ju en klar Smo Jo då Sabotage inte hann lägga mkt vettigt innan han chokade.

4x4 var ganska vardelös av båda två men ska jag välja någon så blir det Smo Jo.

Ganska svag seger för Smo Jo. Hade inte Sabotage chokat dock, så hade han nog vunnit.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Producent

2010-12-06 18:43
halvdan battle, men tycker inte sabotage är så bra på att battla alls. rimrunkeri passar inte så fint i en battle.

smo jo tog denna ganska så lätt.
Rappare

2010-12-06 19:46
Blev positivt överaskad av Smo Jo. Sabotage var inte bra någonstans

2010-12-06 19:48
haha torrets fuck-fucka-fuck-fuck-sabotage

smo-jo gjorde de jävligt bra

//Yde - rimrunk e najs ju
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Skivsamlare

2010-12-06 20:21
Tycker Sabotage ska coola ner sig lite, han måste inte försöka rappa snabbast. Låter lite som om han bara vill få raderna överstökade, njaaa gillar inte denna slags delivery alls. Schyssta rader överlag, synd på choken. Smo Jo tog denna, mycket tack vare choken..
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-12-06 20:23
schchchcmo jo knullade honom

2010-12-06 20:28
Tourette-grejen är ju klockren! haha

"att göra en rifa" också haha

Ålltzen, Växjö, Bremen.

2010-12-06 20:35
Smo var riktigt tung!
4/20 24/7

2010-12-06 22:00
Vad heter som spelas när Smo Jo introduceras?
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.

2010-12-06 22:18
Rifa - Stadsdjungeln
B
Sångare

2010-12-06 22:23
Småtrevlig battle där båda levererar bra, synd att Sabotage glömde pappret denna gången bara. Smo Jo klar segrare i min bok.

Vilka är kvar nu, O-Hund mot Bowers och vilken mer?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-12-06 22:25
^ Mickelito vs Nomad
Sångare

2010-12-06 22:31
Okej, fan vad nice.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-12-06 23:25
Sabotage, du har nice rader, nice punches, men du måååste börja ta de lite lugnt!
kör mer layed back stil, och jag lovar dig att folk kommer digga så mkt mer! plus så kanske du hade haft lättare att komma ihåg texten,för jag tror på allvar att de kan ha med saken att göra när du stressar igenom sådär! No hate, bara en ärlig åsikt, diggar det du gör!

iallafall så tyckte jag Smo Jo tog denna lätt, riktigt nice rader o soft delivery! dock märktes de att han va lite nervös för han rörde på sig väldigt mkt, men jag kan förstå det, hade troligtvis jag oxå gjort! ^^

nice battle however, Smo Jo vinnare! Peace
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Skivsamlare

2010-12-07 00:24
Sabotage, du har nice rader, nice punches, men du måååste börja ta de lite lugnt!
kör mer layed back stil, och jag lovar dig att folk kommer digga så mkt mer! plus så kanske du hade haft lättare att komma ihåg texten,för jag tror på allvar att de kan ha med saken att göra när du stressar igenom sådär! No hate, bara en ärlig åsikt, diggar det du gör!

precis
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-12-07 14:05
Sabotage - Vem fan är rädd för dig när du ser ut som en spagetti ?
Publiken - HAHAHAHAHAHAH!!

INGEN kan säga emot att publiken är partiskt, absolut inget hat mot skånerappare men publiken går fan bananer så fort någon som faller in i denna kategori bara visar sig..

Sabotage är dock inte särskilt underhållande tyvärr. Men då tycker jag ju inte att rader som "jag kör över dig med bil, bara för att däcka dig" är så jävla imponerande heller .. Smo vann överlägset, oavsett om sabotage hade chokat eller inte ..
Admin

2010-12-07 21:00
Smo Jo utan tvekan. Big up Smo Jo Kompis!

2010-12-07 21:41
Vinnaren är Smo Jo, men han skulle varit så sjukt fetare ifall han softa lite och körde mer laidback, å andra sidan är det säkert nervöst att stå där.

Smo var lite unik också med tv-serie referenserna.

Sabotage borde också softa.

Hur som helst alltid lika roligt att se battles! Props till Ozone!
"Visst är det vackert.."

2010-12-08 14:26
Smo Jo överraskade faktiskt

2010-12-09 18:34
Hade fan doubts över hur smo skulle klara sig i en battle alltså, tycker han är tung på tracks men trodde fan inte han skulle hantera detta bra.
MEN fan va glatt överraskad jag blev! =D
Visst verkade han lite nervös och så men vem hade inte vart det, hoppas han kommer fortsätta och köra fler battles för han kommer ju bara bli bättre!
Gillade alla serie och film referenser

Så seger till smo utan tvekan, sabotage är bra men shit softa ner lite ! du kan ju inte hantera det
Segt att se på folk som tappar text och försöker göra nån kass freestyle

"vem fes i din kuvös" fick mig dock att skratta högt =D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2010-12-09 20:54
smo jo förvånade mig, hört han med rifa och aldrig gillat grejerna för jag tyckt dem saknat rim. Här hade han roliga rim och rader.
sabotage rimmade och hade också roliga rader jag tycker det var jämnt först men smo jo tog det sen.
www.myspace.com/jonis016

2010-12-09 23:26

LÄNKAR:
Smo Jo: www.sabotage.nu
Sabotage: www.dubcnn.se/blogg/rifa

Undra om båda blir förnedrade av den där missen ^^

OT

Alltid diggat Sabotage attityd men här kändes han vek. Smo Jo överaskade dock positivt. Vill se mer av båda!
http://www.facebook.com/pages/L-Green/110590459022676

2010-12-10 05:53
haha, vi ska se om det går att göra nåt åt saken.
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till anmalan@theozonebattles.com

2010-12-13 01:27
alltså hur kan Sabotage fått vara med så här många gånger?
han har varit med tre gånger och chokat i två battles + att han hade fusklapp i en. detta duger inte.
och jag tycker det var oerhört störande att han var tvungen att rappa så jävla snabbt i den här battlen. hade han lugnat sig lite på vissa rader hade dom blivit bättre än när han bara drog igenom dom i 110 km/h
kan dock säga att hans första rond ändå var bra, som nån annan sa förut, hans första är alltid bra, sen blir det sämre.

a ja. halvkul battle iaf. Smo Jo var helt okej, hade inte hört honom alls förut
if hiphop is dead call me ghost in the flesh