I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] The O-Zone Battles: Allyawan vs Crome (Promo)

Svensk Hiphop - Battles

2010-12-06 14:48

[Video] The O-Zone Battles: Allyawan vs Crome (Promo)

Från theozonebattles.com:

Då slänger vi upp två nya filmer från ordkrigen mellan Sabotage, Smo Jo, Crome och Allyawan på Krischansta Nation i Lund/Skåne! ... Nästa vecka, samma dag, släpper vi Henry Bowers vs O-Hund och Mickelito vs Nomad. Tills dess, smaklig måltid!

LÄNKAR:
Allyawan: www.allyawan.com
Crome: www.myspace.com/crome01

Försök att hålla tråden clean från onödigt tjafs. Enjoy!

// The O-Zone Crew

(Inlägget ändrat av shitmannen 2011-08-11 20:24:47)

www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2010-12-06 15:05
whoooo.. har ni ändrat vår intro? wtf

2010-12-06 15:15
Crome
Producent

2010-12-06 15:17
Batteln var 10 gånger fetare live. Stämningen kommer inte riktigt igenom i videon

2010-12-06 15:19
crome

2010-12-06 15:22
Riktigt fet battle! Precis som The_Donut skriver så var den ännu fetare live.
Tycker, precis som ovanstående, att Crome tog detta...mycket jämnt dock.

Hangaround

2010-12-06 15:26
Äckligt fet battle, bästa hittills! Crome vinner dock med liten marginal.
BIG UP!

2010-12-06 15:29
allys 1a, inget

cromes första, mjölkraden var rätt tight, annars inget

allys andra, i princip inget heller

cromes andra, nothing.

allys tredje, science game, spelled right, stuck together,

cromes tredje, like, laserman

Rätt vek battle, inte förtjänar inte hypen alls.

Dom hade lika många bra rader, men crome vinner på t-shirt grejen i slutet

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-12-06 15:37
Allyawan!!

2010-12-06 15:38
Sjukt fet battle! Jävlar vad tungt! Båda var riktigt heta, tycker dock Crome var snäppet vassare. Gillar också att det blev lite känslor det visar ju hur het battlen var. Kan förstå att arrangörerna blev lite lessna dock pga beafen i slutet, pga det överfeta jobb dem lägger ned, men jag tycker det bara bevisar hur heta bägge var.

Ouff vad tungt!

Big Up till O-Zone, Allyawan och Crome!
www.twitter.com/rossandeross

2010-12-06 15:40
som vissa sagt, var den fetare live. Då man kände i luften hur dessa två verkligen hatade varandra, det var en riktigt fet battle. Tycker Crome vann dock

2010-12-06 15:41
Skrev i förra tråden att jag undrar vem som kommer vara dum nog att försöka stjäla från Diz, svaret fick vi nu när Crome ikläder sig rollen som en blek energilös Dizaster som helt saknar karisma.

Critical, gör 2011 och boka Crome vs Diz

2010-12-06 15:46
Fyfan tung battle, Kännt hur vissa battles har tappat kraft när man sett det bakom datan. Denna battlen live var riktigt störd, Jag rös riktigt rejält på plats och gör de även bakom datan. Utgången var sjuk, det va trevligt att se tröjan då jag stog ganska långt bak. Crome tog den men allyawans uttal är riktigt fett.
Geni

2010-12-06 15:46
Crome var tungare i denna. Riktigt fet battle, bra ifrån båda 2

Big up till killen som är med: 09:45 med mössa och typ vill slåss. ( cool som FAN )
yeee.
Rappare

2010-12-06 15:50
Det löjligaste är att ju att dom står och snackar på engelska i slutet. Ni är i Lund, Sverige om ni ska snacka något språk förutom svenska så ta det på danska alt skånska.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-12-06 16:04
Jag vill att ni tar ner klippet och laddar upp det igen utan introt ..för det är inte ok... kommer aldrig hjälpa er igen med något om ni inte kan vara tacksamma

2010-12-06 16:05
Synd att den tryckta stämningen som var där från battlens början till slut inte riktigt framgick i videon. Den var obehagligt på ett sånt där spännande sätt..

Feta rebuttles från båda - Cromes T-shirt rebuttle och Allyawans rebuttle i slutet på Cromes "turn this video into a Crome punches Allyawan"-rad.

Nämen ärligt, hård battle, jag skiter nästan på mig när jag ser den
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2010-12-06 16:06
Nämen ärligt, hård battle, jag skiter nästan på mig när jag ser den

Håller med.

2010-12-06 16:27
alltså Crome låter ju inte särskilt bra på engelska... blir jobbigt att kolla på.

2010-12-06 16:28
ser ut som kunnta i mössan äre så?
shades on my eyes you can't tell I'm .....

2010-12-06 16:41
duvan--> tycker också det ser ut så.. men dom är väl gamla polare så är säkert han..

fet battle för övrigt, jag gillar allyawans delivery som fan och tycker att det är de som sticker ut från en annars jämn battle
Har och kommer alltid ha..
Manager

2010-12-06 16:48
Oh you mad 'cause im stylin' on you?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2010-12-06 17:00
Är det bara jag som tycker att cromes uttal felar mkt o att han sluddrar och att det låter skiiiitkefft när han blandar in svenska helt plötsligt ?

men annars var dem jämn, men tycker allyawan besitter mer skills än crome..
www.twitter.com/kurtcodein holllaaa

2010-12-06 17:12
Äre Martin Zamora som står o glor eller?
Geni

2010-12-06 17:52
ojojoj va tungt
www.soundcloud.com/arionmusic

2010-12-06 18:26
Tycker de e så tråkigt att se svenska rappare rappa på knackig engelska.. Allywan har väl helt okej flow o uttal men varför när han är riktigt grym på svenska ?? crome e ju under all kritik.. Fail.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2010-12-06 18:31
Ja hoppas snubben som utdelade en smäll tänkte som jag då va de fan befogat HAHAHA
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Producent

2010-12-06 18:41
vad pinsamt dålig crome är, blanda svenska och engelska låter så fruktansvärt mesigt (som crome)

allyawan hade battlen från starten.

2010-12-06 18:52
Riktigt jämn och tung battle, men skulle nog säga att Allyawan tar den!

2010-12-06 18:57
Jag tyckte Allyawan var helt overlagsen anda fran start. Crome showar mer och hand delivery ar lite mer underhallande an Allyawans men hans rap kommer aldrig ens i narheten av Allyawan.

2010-12-06 19:17
Jag tyckte Allyawan var helt overlagsen anda fran start. Crome showar mer och hand delivery ar lite mer underhallande an Allyawans men hans rap kommer aldrig ens i narheten av Allyawan.

Kan hålla med lite grann där faktiskt. Crome var inte alls dålig, men Allyawans attityd och delivery krossade faktiskt.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-12-06 19:21
Allyawan tog den tyckte jag, han hade sån skön battleattityd från start.
Och, det är Martin Zamora som står och glor.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2010-12-06 19:50
Crome tog denna easy, Allyawan verkar mest vilja ge intrycket av att vara jävligt hård snubbe..vilket är synd, för hans musik är skön men det känns lite gimmick?
I got more kicks than Jackie Chan.

2010-12-06 20:06
crome tog detta!
Skivsamlare

2010-12-06 20:11
Allyawan hade bättre attityd redan från start och därför tycker jag han tog det. Cromes mix utan svenska och engelska fungerar inte, samt att uttalet/sluddret gör det drygt att lyssna på. Sjuk tshirt-grej dock. Men oavsett hur otrevligt det blir så tycker jag folk ska hålla det lugnt.. Om man inte tror man klarar av det så kanske man inte ska ställa upp.

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-12-06 20:17
MEN ALLVARLIGT TALAT, ÄR NI DÖVA?

Allyawan e ju på en helt annan nivå..Om du ska rappa på engelska så är det bäst du kan engelska..ingen jävla svengelska.

Sen hade Chrome några feta lines, men om du inte låter nice, who the fuck cares. Jag hörde inte ens va han Crome sa ibland. Så dåligt uttal. Allyawan mördade killen UPP o sen drastiskt fuckin NER. Jag är chockad hur bra Allyawan levererade..Ozone kan bli hans nya dominion :)
Men om folk inte kan engelska och fattar grejen så blir det väl såhär..haha, Sverige asså..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-06 20:23
Det finns så mycket skit man kan störa sig på i det här jävla landet så att behöva se bråk mellan två duktiga musiker känns bara sjukt onödigt.

Allyawan, du är sjukt duktig på det du gör. Big Up!
Crome, du har alltid vatt bra på det du gör. Big Up!

"No homo", verkar ju vara inne nu om man backar upp nån, så jag skriver det också.
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Rappare

2010-12-06 20:39
Tycker Allyawan hade det fram till slaget. Det sänkte honom extremt i min ögon.
Dom var riktigt grym båda två och som sagt hade det inte slutat som det sluta hade jag gett segern till Ally utan tvekan. Men beter man sig som en skit unge som måste vara tuff gangster så är det så antar jag.
Ja
Producent

2010-12-06 21:23
Piggalo P22
Jag måste bara få fråga, vem är mest barnslig, han som photoshopar där han sätter på en annans brud? eller han som delar ut en smäll till den som har photoshopat när hans brud ... ja du vet.
Rappare

2010-12-06 21:41
Den som slår. Photoshopen är ett skämt och ska ses som så. Samma sak som när Ally säger att han ska knulla cromes brud i denna battle. Så fort Ally slog erkänner han sig själv besegrad.
Ja

2010-12-06 21:56
kan nån förklara hela flickvänsgrejen i detalj? folk på youtube snackar om att hon är död och skit..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-06 22:06
konstig
Jag tycker helt klart att allyawan är den barnsliga här som inte kan ta en diss vare sig på t-shirt eller muntligt.. man har INGET där att göra om han ska svinga, så är det, och där fick du din fråga besvarad.

allyawans engelska räddar honom för den är bra, däremot så fanns där inget krut i hans dissar. Battlen var jämn men man kunde skratta lite mer åt cromes verser..

crome tog det här, helt klart!

2010-12-06 22:06
Piggalo P22
Sant

haha ofta båda hade gjort t-shirts

Crome vann okej? allyawan har bra uttal bättre flyt whatever men var landa hans punches?
du en på en battle i lund! droppa all streetsnack och fokusera på motståndaren istället!
Jag fattar vad allyawan försökte köra för stil den funkar inte här, okej på hans låtar men släpp det sen, killen står och bråkar på engelska? alla snackar svenska allyawan du pratar det lika bra! vet ni vad han e bra på? att leva sig in i sin roll, det e det han kan, jag säger inte att han e kass rappare, men det e så. crome kom dit för att dissa allyawan och han gjorde det. ni som säger att allyawan vann, jag vet vad ni lyssnar på, jag vet vad ni gillar hos honom, jag vet varför ni tycker så men det är det ända ni vet.

Sångare

2010-12-06 22:29
Tycker att alla o-zone battles på engelska är snäppet under i underhållningsvärde. Man får kämpa med att höra vad som sägs och publiken fattar var 7:e rad ungefär.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-12-06 22:36
Ganska fet battle indeed, good stuff.

2010-12-06 22:39
svär saleh från stics.. helt snabb. reflexer som bruce leroy. bröt direkt, sen lugnar han ner grejen.

2010-12-06 22:44
Jag vill att ni tar ner klippet och laddar upp det igen utan introt ..för det är inte ok... kommer aldrig hjälpa er igen med något om ni inte kan vara tacksamma

först koppla jag inte vad du menar, men sen kolla jag videona från förra veckan o hörde ju vad du syftar på! och jag håller med om att de är riktigt lågt att dom går o ändrar ngt sånt! plus låter "ditt" intro fett mkt bättre, no doubt.

OT; som många sagt så går inte hettan som va i luften igenom kameran på samma vis.
de va mkt mkt roligare att se denna gång för man kunde mer fokusera på vad som faktiskt yttrades.
jag har svårt att dömma vem jag tycker vann. dom e bra på så olika sätt, crome va rolig, men jag älskar allys attityd o engelska. plus att hans lyrik inte heller va dålig liksom. den va mer hård än rolig.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
DJ

2010-12-06 23:03
Allyawan absolut!

först koppla jag inte vad du menar, men sen kolla jag videona från förra veckan o hörde ju vad du syftar på! och jag håller med om att de är riktigt lågt att dom går o ändrar ngt sånt! plus låter "ditt" intro fett mkt bättre, no doubt.

Håller med fullständigt!
c"ó) http://thisishiphop101.blogspot.com/
Moderator

2010-12-06 23:24
Ja, vad fan hände med introt? Är ju det vanliga i andra videon med Smo Jo som lades upp idag. Varför gjorde ni så?

Tycker battlen var rätt okej, förstår att det säkert var mycket fetare med atmosfären på plats. Sen är det väl så att många i publiken har svårt att förstå engelskan, och endast reagerar på lines som slutar med "fuck" och andra ord hård.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-12-06 23:24
Crome vann okej? allyawan har bra uttal bättre flyt whatever men var landa hans punches?

Nu fattar jag inte, så bara för att han inte lät som en fucking komiker (som Chrome) och skojade till det, så var inte hans punches lika feta? Lika personliga? Eller kan det vara så att du inte ens hänger med när allyawan snackar för du inte kan engelska? det e just det som e så synd, att man måste steppa ner sina skills för att svenskar ska fatta eller vadå? So what om han slog? Har han inte sin rätt o vara den han är? Alla är människor. Han hade en gräns. Nån gick över den. Simple as that. Sen kan ni snacka om tolerans bla bla, de e en annan tråd.

Men lilla gubben, det är just flow, delivery och b.la uttal som du måste ha (som basics)
INNAN du börjar öppna käften och snacka skit och speciellt rbörjar battla nån. DET ÄR DET SOM KALLAS RAP. Annars kan jag ju stå o snacka i 3 timmar o rimma när fan jag vill eftersom mitt flow e så choppy o wack.

Konsten att sätta ihop ord och RIMM till ett flyt, FÅR INTE UNDERSKATTAS!

P.S Han är ändå så fucking whack så Allyawan behöver inte dra nån jävla biografi diss för o vinna. End of story.

2010-12-06 23:34
Tung battle. Allyawan hade skönare stil och bättre uttal men Crome hade tyngre rader. Svårt och säga vem som vann. Galen avslutning i alla fall haha "Ska vi gå ut själva du och jag?". Blev det nån boxningsmatch utanför eller?