I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Angående vart battlescenen är på väg..

Svensk Hiphop - Battles

   

2010-12-10 01:15

Angående vart battlescenen är på väg..

Funderade lite på det idag, asså, om du kollar Fuck The Dresscode, O-Zone osv och deras inspirationer KOTD, Grind Time etc så verkar det som att prewritten is the new shit som alla ska köra sen ett par år tillbaka. Om någon börjar diskutera över detta så diskuteras han snabbt ned med argument som att det är "roligare" att höra på och jämnare osv, högre kvalitet osv. Men shit, back in 'em days i Sverige så hade vare sig jag eller mina polare några problem att gå runt hela dagarna och ha kul i cyphers, kicka på förfester, på backyards osv. Acapella, till beatbox eller ett beat. Och jag anser verkligen inte att jag var nån super sick battle rapper på ngt sätt men det var standard att alla man hängde med kickade off the top, freestylade helt fritt och tog över direkt efter personen som kickat före. Eller om det är en battle, ge relevanta och riktigt kul svar på personens dissar. Typ var tredje rad var en ordentlig punchline och några få under tiden man körde kunde varit lika kul som det bästa ngt en av dessa personer som är på allas läppar nu förskrivit, get me? Och det var liksom inte speciellt för fem öre. Såå.. Vart vill jag komma med detta? Vet inte helt, tycker bara det är tråkigt att den klassiska battleformen med improv har dött ut och den som förbereder sig mest och skriker högst ska vara the man.

Jag har mad love för hela den nya skiten också, det är inte vad det handlar om, det är bara två helt olika saker. Äpplen och päron. Är det fler än mig som håller med mig om detta eller?

//Paz

(Inlägget ändrat av Oracle 2011-01-09 17:14:12)