Basementality Battles, Göteborg Edition: Martin Zamora vs Kurt Codein
Vi gjorde en snabbvisit i Göteborg och ordnade en Battle på Kontiki den 14:e januari... Vi kommer definitivt att göra fler events i Göteborg då det var väldigt uppskattat. Tack till alla som var där, rappare, publik, dj´s (Halftime FM), någon sa att det "aldrig hade varit så mycket folk på Kontiki".. och vi gjorde knappt reklam för det.. det är väl ett bevis på hur mycket folk väntat på detta! Det var över 200 pers där.. När vi drog i gång var det tyvärr 1 ut, 1 in så en del missade battlesen..bla 3 killar som åkt 2,5 h för att se det.. big ups till er!!! låt oss göra det på ett större ställe nästa gång!! Det finns bilder uppe här
http://www.facebook.com/album.php?aid=90399&id=1627541084&l=f1c1b4bddb
Skön stämning! Bra battle. Synd på folk som inte respekterade när Kurt skulle köra bara. Zamora tog den. Tack för dissen där också Martin!
Skivsamlare
2011-01-17 12:53
Var fan fett battle alltså! Båda la det tight, men Zamora hade lite tyngre rader. Båda hade schysst delivery som fan! Synd att en del av publiken verkar bestå av testosteronstinna idioter som inte kan hålla käften dock. Fett fett!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Producent
2011-01-17 13:19
Båda gjorde det relativt bra. Zamora hade väl lite mer publikvänliga rader och tog det också därför. "Du är en sån som jag tjänar pengar på" var fet
Jag tycker det är så jävla fett när alla sjunger i slutet!! ..det visar på vilken bra stämning det var trots allt
Tungt som fan! Men när släpps battlen mellan Nicko och Yde?
Fett! Båda gjorde det bra fan. Stör mig dock sjukt mycket på fagsen som inte håller käften i bakgrunden när Kurt körde.
Vad är det för idioter som som håller på i bakrunden medans Kurt kör? Visa lite respekt, jävla småflickor... och han som skriker "lägg ner karriären mannen", luffare! Martin vann förövrigt, rolig battle överlag
shades on my eyes you can't tell I'm .....
Brackashu släpper new blood klippen med en veckas mellanrum, så ons/tors kommer den upp
Rätt ok battle! Zamora har steppat upp sen sist, säkrare och slagkraftigare delivery. Codein var också nice, propps att han inte la av när publiken höll på att fitta sig.
Jävligt oväntat att ingen dragit en "Du är det blå skåpet alla skiter i" rad till zamora.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Fan va tööng Martin Zamora va i denna battlen, Riktigt bra. Stör mig riktigt mkt på dem där i publiken som inte kunde hålla käften, Känns så tråkigt att de finns idioter som ska förstöra sådana här feta evenemang. Ajja fett bra intiativ Critical, Hoppas på lite saker i Lund snart igen :).
Geni
Hangaround
2011-01-17 15:05
Skön battle, delvis skön stämning också. Skönt att folk skriker å tjoar när sköna punches kommer men man ska inte stå å yla å härja bara för att låta. Respektlöst. Big up iaf, Zamora har steppat upp sitt game.
tung kväll,båda två la fett synd dock inte mr codein fick mer props på plats för han la ändå tungt.
http://www.myspace.com/cliq75 "LVT baby baby!"
Martin Zamora har steppat upp rejält
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Word att Martin blivit bättre sen battlen mot Nu Messiah. Han tog detta.
Eyelem, fast det där var ju en mycket sämre version
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Måste erkänna att jag aldrig fattade vem vi sjöng till i slutet, men hey, klart man sjunger med ;P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fet battle! bra jobbat av båda
http://soundcloud.com/rod_g
Rätt bra battle faktiskt, mycket bättre än allt i new blood än så länge.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
På tiden att ni fixar bättre hosts kanske? Dom är gulliga och så, men dom har weedat bort entusiasmen juApp don't kill the messenger :o)
haha kan du inte klaga på battlen så ska du klaga på nåt annat..
Bra battle, Zamora växer... hade vart fett att se honom mot Mr Cool eller R-man. Kurt Codein också helt ok, men publiken måste lära sig att bete sig.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Critical om du söker efter en klagofri atmosfär så är battles inte det bästa att hålla på med kanske :o) jokes aside, ursäkta om det jag säger framstår som tjat och gnat, tungt att sånt här finns överhuvudtaget. Men det märks från 100 mils avstånd att hostandet inte är något för dom, han turken får ur sig lite trevliga grejer ibland, men allt som allt, mjäää.. Därför du blir tvungen att snabbspola och editera början av varje battle typ.
Redaktionschef
2011-01-17 19:31
Stort steg framåt av Zamora. Bitvis klart övertygande. Okej insats av Kurt Codein också.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Moderator
2011-01-17 19:40
Kul att se zamora i form =) Battle var helt okej överlag, inte något som man blev helt paff av men underhållande iaf =)
//TW
Moderator
2011-01-17 20:10
Haha orka vara i bild och se ut som värsta fnissernissen haha, sry holtzan men zamora was a little bit taller this evening. fet skit! critical måste hålla detta igen fan!
Rond 1; Kurt Codein - tyckte han hade snäppet fetare punches o attityd, dock ytterst liten marginal! Rond 2; Zamora - Han hade riktigt tight första vers, och denna vann han utan problem! och vilka fuckin idioter som skriker o har sig, ut med såna fuckin idioter nästa gång, skiter i om ni avbryter battlen 5min för att göra de! riktigt respektlöst. Rond 3; Zamora - börja lite halvbra, men från mitten typ så kom fet punch efter fet punch, medans Codeins rader va väldigt intetsägande. fetast att alla sjöng i slutet! Nice battle i överlag, big ups till dig Critical!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Moderator
2011-01-18 00:04
Tycker Kurt Codein var jävligt ball! Tvärskön battle enligt mig. Men som sagt, vilka idioter är det som skriker och förstör? Hoppas dom aldrig mer sätter sin fot på ett sånt här evenemang.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Bra battle! zamora tog det men jag hoppas verkligen man får se kurt codein i fler, riktigt skön =D Gillar att han dissar dbs , orädd ;D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Gillar att han dissar dbs , orädd ;D eller för att hoppas på annat, sen i battles äre rätt vanligt med sånt...
Zamora tog detta lätt
Toastare
2011-01-18 02:19
Skön battle! Zamora växte i mina ögon. Gillade Curt kodeins flow och han hade en del bra punches också Surt av de i publiken som inte kunde hålla käften.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2011-01-18 02:20
Och Kurt codein ska det givetvis vara!
Jag skyller allt på Emma!
Fan va folk! Verkar som de va bra tryck. :) Kul som fan att se Martin på den nivån han borde legat på hela tiden, han kan den här skit'n!
Bror Klart som fan det är vanligt i battle men med tanke på vilka som ingår i dbs och hur stor han själv är tycker jag det är balls som fan ;D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Allså ni snubbar som snackar om publiken .. Hajja hur fuckin tvär mkt folk som va där. Skojjar inte, stog minnst 100-120 pers runt dom, folk klättra på väggar å skit. Kontiki e ett litet ställe, hade de vart på hendriksberg (vibs) eller liknade me en riktig scen, hade vart annorlunda. Men fan snubbe som stog å filma fick fan trängas i havet av folk. Tycker holtzan hade bättre delivery. Men hade inte så många me sej medans Martin va backad av typ 80% av alla som stod där, resten va ba packade å hängde i baren, å martin bor inte ens i gbg. Känner dom båda senn gammalt, inte så vi rullat sådär där där där, men ahh ni kollar så ni vet själva. Tycker båda gjorde fett bra från sej å handen upp för battles i gbg. Ett par månader innan körde pstq å gubb på samma yta å inte i närheten av folk. Pstq, kapten röd, allyawan mfl va där i fredas, så de lockar... Klart de gör, annars hade ja vart me nån hoe, påväg till bergsjön eller nått. Fett, e slutordet. Synd ba att de va lite dåligt drag iövrigt, men de har inget me battlen å göra.
En av de bästa battles på länge, jag har aldrig hört Kurt Codein tidigare men blev väldigt imponerad hoppas att man får höra mer av honom. Martin Zamora var också väldigt bra jag tycker att det är svårt att säga någon direkt vinnare.
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Hajja hur fuckin tvär mkt folk som va där. Skojjar inte, stog minnst 100-120 pers runt dom, ja, för är man i en folksamling av 100 pers kan man inte hålla käft...
bra battle! Martin var riktigt bra i denna
//Yde - :D
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Producent
2011-01-18 10:24
Skojjar inte, stog minnst 100-120 pers runt dom Var 200 pers på senaste o-zone om jag inte missminner dig. O där var det ingen som fitta sig, så ja, ingen ursäkt direkt.
Men det var ju bara några stycken av 100 så man ska bara ignorera så gått det går. Kurt skötte det skitbra.
(Alternativt köra en Dizaster, men då ska man nog vara jävligt bekväm i ringen:)
det var 197 betalande, kompisar och middagsgäster som stannade kvar.. så en bra bit över 200... i en minimal lokal hehe....dock var det inte antalet som förstörde..
precis Kurt skötte det grymt bra, props för det!!
Jag är sjukt partisk men tycker det var så jämnt det kan bli. Delad pott i första, Zamora tar andra och Kurt tar tredje. Jävligt olika stilar dock vilket gjorde det jävligt underhållande. Grym insats av båda rapparna hur som helst.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
http://www.myspace.com/cliq75 "LVT baby baby!"
Riktigt bra battle. Jag har aldrig hört talas om Kurt innan, men han var riktigt underhållande. Bra pondus, bra punches och grym som körde på trots att han uppfattas som något mer osäker än Zamora. Man såg att han inte var lika van att battle på detta sätt, men det tror jag han kommer bli. Helt klart nån som borde forsätta battla. Zamora var snäppet bättre. Främst tack vare att han nådde ut till publiken, han mer pondus och mer avslappnad. Bra punches rakt igenom. Det jag kände som saknades från båda var re-buttles. Mycket av verserna var det som de skrivit ned i förväg, kände inte som de svarade på varandras verser så mycket. Men en riktigt bra battle, båda va grymma. Skulle gärna se Zamora mot R-Man.
Turken! Ha!
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Mycket av verserna var det som de skrivit ned i förväg Det här upplägget går ju ut på att man får skriva sina rader innan
diggade Kurt Codein som fään! :)
Finns ingen snyggare person än mig.
Snyggt jobbat Martin, kul att se dig kriga i nyktert tillstånd och inte som våra freestyles helt fucked upp på den finska spriten :) Fortsätt keep it real så hörs vi mannen! / E
www.eddaonline.se
gillade ingen faktiskt. Men Zamora vann väl. Men jag föredrar lite roligare rader istället för knulla och röka rader iofs. Men jävligt jobbigt att inte publiken kunde hålla käften...
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Persia F21 Jag är väl medveten om konceptet med dessa battles. Jag säger inget om det, däremot kan jag tycka att man skall klara av att skriva ned lite svarsrader i huvudet på plats för att kommentera den andras vers. Det gör battlen mer levande.