I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Basementality Battles 5: Okwerdz & Dizaster VS Shazaam & Nils m Skils

Svensk Hiphop - Battles

2011-02-25 23:28

Basementality Battles 5: Okwerdz & Dizaster VS Shazaam & Nils m Skils

Rappare

2011-02-25 23:29
yeeees, taggad!
ClaesTrofobik.se

2011-02-25 23:32
Bra jobbat! Ska bli kul att se.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-25 23:40
Vem fan är det som säger ohh shit hela tiden?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-25 23:42
haha. reagerade också på det. shunnen i vit jacka (05.13)
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2011-02-25 23:50
Ska kommentera battlen när jag sett klart.
Men fyfaaan vad jag stör mig på hiphoptjockisen med vit hoodie bakom kameran, "Ooh SHIT, OOH SHIT" HÅÅÅLL KÄFT!
"Visst är det vackert.."

2011-02-25 23:52
hhah jag sa till honom heeela tiden.. han skämmer bara ut sig själv

2011-02-26 00:15
Fan va va detta var kul och se! Jävligt härligt!

2011-02-26 00:16
Skulle vilja bryta ner Shaz och Nils rader och ge kommentarer till varje..men det är såklart för många. Helheten är riktigt fet! Kul kul!

2011-02-26 00:24
Aight!

Satt och log genom hela videon! Över förväntan helt klart! Och hålla så pass jämn nivå genom en sån lång battle, BIG UP!

Shazaam, vilken stjärna! Han gjorde det riktigt fett måste jag säga!
Nils hade feta rader och så, men ett mycket tråkigt deliveri, och dom få gångerna han höjde rösten och attityden lät det faktiskt bättre.
Hade varit ännu fetare ifall Shazaam och Nils bolla mer med varandra i raderna.

Dizaster är en riktig underhållare, fan vad rolig han är. Tyvärr tycker jag han kan göra mycket bättre, men som någon nämnt tidigare så hade han 3 unlimited battles på en vecka eller vad det var? Okwerdz höll också en bra nivå!

Overall en riktigt jävla fet och underhållande battle!
BIG UP Critical, Shazaam, Nils Med Skills, Dizaster och Okwerdz!!!
"Visst är det vackert.."

2011-02-26 00:30
13:50 är de Organismen?

2011-02-26 00:30
fet battle! riktigt riktigt sjukt bra gjort från shazamm å nils med skills! shaz kom med attityd å varje gång nils öppnade munnen var det med något roligt!

definitivt över förväntan sjukt bra! givetvis bra av okwerdz å dizaster, som vanligt, men mest imponerad av shazaam å nills m skills!

grymt arrangerat critical!!!

//Yde - :D !!! :D
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Sångare

2011-02-26 00:33
Nils är nån sorts mensa-rainman-type of guy va? Riktigt sjuk kille.

Battlen får en stabil 10 av 10 från min sida efter första titten. Lär bli fler.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2011-02-26 01:14
DAMN, helt otroligt positivt överraskad utav de nordiska instatserna. Otroligt bra styrt utav er bakom Basementality!

BIG UP!

2011-02-26 01:20
tyvärr kan jag inte lyssna, Men har hört lite från highlights så det är fett!, Ville att ni skulle bli festens rap grej ;) men icket!

2011-02-26 02:04
Boom! fyfan vad tungt hela grejen är! big up!
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2011-02-26 02:24
SJUKT roligt det här. Satt och log genom hela battlen. Nils är riktigt skön, kul snubbe med många härliga rader. Detsamma gäller shazaam.. överraskade som fan. Finns så sjukt många bra rader som man skulle kunna plocka ut från både den nordiska sidan, och den amerikanska.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Producent

2011-02-26 02:45
Helvete vad fett detta var.
Trodde inte Shaz och Nils skulle klara av att hålla det levande men dom gjorde det, mer än väl.

Jämn battle, men det kändes inte som Diz gick in riktigt som han gjort i andra battles, (Vilken man iofs kan förstå varför) han va mer skämtsam och ödmjuk, men men, fet battle hur som helst, riktigt starkt gjort av Shaz och Nils, dope.

10/10
One Day.

2011-02-26 02:46
riktigt bra battle en klar 10a
Geni

2011-02-26 02:52
Någon som vet vad låten med Tech n9ne på slutet heter?
Keep playing sega-games

2011-02-26 04:49
big up critical... tror inte folk fattar hur hårt du grindar. det du gör för scenen uppskattas verkligen bror.

2011-02-26 04:54
och just det:

u kidnap strangers-raden hahahahahahahaha
Admin

2011-02-26 11:08
Helt underbar!

Megaprops till Shazaam och Nils, ni motbevisare alla whiners!

Synd att min resa blev inställd, försökte till och med ge bort min biljett i modforumet och till annat folk i Stockholm bara för att detta förtjänar all uppmärksamhet. Det kan inte understrykas tillräckligt hur tacksamma vi är Critical för allt du gör för battlescenen!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2011-02-26 11:12
Över all förväntan! Riktigt kul battle... Kul att båda parterna delar ut kängor till Henry Bowers. Detta gör att man bara vill se mer battles! Kommer det upp några mer ifrån detta eventet? för det var väll fler battles under kvällen?

Riktigt bra jobbat, jag var skeptisk till shazaam på engelska men jag backar på det....
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Skivsamlare

2011-02-26 11:20
Riktigt fett!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-02-26 11:23
är "oh-shit-snubben" inte från Sverige? Med tanke på att han säger "oh shit.. Yeeeah new york baby" hela tiden, haha. Annars är han ännu mer pinsam än vad han redan är!

2011-02-26 11:36
^ Han sa att han var ifrån new york, han såg ut som en mörkhyad ziggenare och han pratade bra svenska utan brytning så du jag vet inte.
B

2011-02-26 11:43
Haha okay. Jaja, förutom honom så var detta riktigt najs!
Moderator

2011-02-26 11:47
Sjukt nice battle! Det var kul att se samspelet mellan dizaster och okwerds. Synd att shazaam och nils inte hade det på samma nivå, men de lär ju inte riktigt ha samma rutin av att battla tillsammans heller.

Jag tyckte faktiskt att nils var mest underhållande, garvade och "oh shit"ade mest åt honom. Tycker att shaz hade kunnat följa upp sina teman lite längre, men han var fortfarande sjukt fet.

I korthet var det helt enkelt en överfet jävla battle och jag är oändligt avundsjuk på de som var där!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-02-26 12:12
Underhållande.. hur fett battle som helst!
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2011-02-26 12:34
riktigt bra battle tycker jag. Kul att den svenska scenen blir lite erkänd internationellet, trots att den är relativt ny (beroende på hur man ser det).

Nils har ju fått mest positiva responser på YT av alla fyra deltagare, fett kul för honom. Han var riktigt doppppppe.

2011-02-26 12:50
Tuuuuuuuung!
Highfive anyone, anyone?

2011-02-26 12:56
Folk sov på en hel del schemes, men man kan inte be om att alla i publiken ska fatta saker.

Nils hade en hel den SINNESJUKA saker.

Overall tycker jag att battlen inte var den bästa KVALITETSMÄSSIGT men den var jääävligt UNDERHÅLLANDE, och det är egentligen vad som räknas, tror jag skrattade högt typ 10 gånger och då är jag bakfull och miserabel
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-02-26 13:01
fan det var rätt fett. Tycker fan att Nils är tung hehe lite lame delivery ibland men det passar honom fan ta mig

han blev bara bättre o bättre med varje runda...shaazam var definitivt ait också

2011-02-26 13:09
fan det var rätt fett. Tycker fan att Nils är tung hehe lite lame delivery ibland men det passar honom fan ta mig

håller fan med! tyckte först han verka wack som fan, deliverymässigt, men sen så vägde lyriken upp som fan, och hela denna "I couldnt care less"- looken passade in sjukt bra! haha
och som ngn sa, när han väl höjde rösten o sånt så va fan engelska nästintill fläckfri. MAD PROPS på honom!

och shazaam, fyfaan vad jag älskar dig alltså! du är så sjukt grym så det är helt jävla stört!allting är bara dope as fuck, va vissa rader som folk sov på men fuck de!
riktigt sjukt stolt över "vår" insats, och även Diz & OK gjorde fett ifrån sig!!!

CRITICAL ska fan ha stående ovation!!! haha
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Poet

2011-02-26 14:53
det va fet battle från båda sidor.

var lite orolig över att shaz o nils skulle göra bort sig då jag aldrig hört dem på engelska men jag måste säga det va riktigt bra och som ovanstående säger nils 'i couldnt care less' look och delivery passar honom riktigt bra.

mad props till dom och critical som fått detta möjligt
In a world full of shit, you are still an asshole to me.

2011-02-26 15:39
Jag blev positivt överaskad över Shazaams delivery verkligen. Trodde han skulle köra den vanliga stilen med att småprata typ men han hade jävligt mycket energi! Nils delivery va rätt wack men hans rader va dödande..

Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte shazaam och nils kan mätas med Okwerdz & Dizasters nivå. Som att svenska rappare ligger snäppet under USA MCs.

Men big up till Shazaam & nils som tog emot smällarna så bra!:)
Finns ingen snyggare person än mig.

2011-02-26 15:41
Jag tycker Nils var hur skön som helst, fick mig att skratta högt flera gånger. Shazaam hade en hel del roliga rader med.

Fantastisk battle överlag. Sjukt kul att se, bra jobbat Basementality och det var väldigt coolt av Diz och Okwerdz att ställa upp.

Något som inte nämnts mycket tycker jag är att den svenska publiken var riktigt bra och gav reactions på riktigt BRA och roliga punches och höll sig lite tystare på de svagare raderna. Inga bias heller. En av de bättre battlerap publikerna jag hört på länge. Det enda jag kan klaga på är "oh shit" idioten.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Poet

2011-02-26 15:42
OH SHIT! NEW YORK BABY, NEW YORK BABY! Haha, vem fan är han haha?

Tycker de alla gjorde bra jobb! Väldigt underhållande :)
At the gates of Eternity...

2011-02-26 15:50
riktigt fett! de va riktigt bra stämning på plats!
hoppas ni kan fixa hit mer folk i framtiden. Såg att the saurus hade kommenterat nån video och sa att han va lite sugen, om det nu var han.

http://soundcloud.com/rod_g

2011-02-26 15:53
Nils är ju sjuuk. STORT UPP till alla som gjorde detta möjligt.
va

2011-02-26 16:54
Riktigt rolig battle, fick mig att skratta högt ibland..
Props till Critical som fått detta möjligt!

Btw, någon som vet om denna videon finns på något Amerikanskt forum så man kan läsa deras kommentarer ang. battlen?
Sångare

2011-02-26 17:04
http://board.rapmusic.com/battle-video-archives/1267679-basementality-battles-5-okwerdz-dizaster-vs-shazaam-nils-m-skils-full-battle-6.html

100% props.

Bla skrev Thesaurus att han var sugen på Sverige. Hur fett hade inte detta varit? Dock problem med att få fram fler personer som haft ballar OCH skills nog att stå upp mot honom utöver Shazaam och Nils.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2011-02-26 17:10
riktigt kul !

2011-02-26 17:18
jänkarna ger mad props till svennarna...dom leder fan tom "poll'en"

2011-02-26 17:19
S-oteric , handlar inte om ballar,utan nivån ..så det blir lite utmanande
http://soundsof051.com/

2011-02-26 17:24
ryktet säger att henry bowers gjorde bra ifrån sig i england, så det kanske blir aktuellt att möta nån jänkare i sthlm. letsgo

2011-02-26 17:30
henrys dont flop battle ser man framemot
http://soundsof051.com/

2011-02-26 18:06
hahah nils får mad love på rapmusic.com för den här battlen

hoppas de flyger över honom till GT eller KOTD nån gång, flera i den tråden som slängt det som önskemål
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-02-26 18:47
Det enda som jag ogillade var shazaams bite på arab money-raden från rone
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-02-26 18:57
Riktigt FEEEEEEEEET battle måste jag säga, Shazaam och Nils så roliga, Ok och Diz också helt överfeta!

Jag måste ge en eloge för Nils asbergersstil han kör, jag flabbade ihjäl mig flera gånger!
 http://www.myspace.com/murderdem