Basementality Battles 5: Prendel vs Tay Tay & Pziclone vs Dictionary
Detta skulle varit en tagteambattle mellan Prendel/Dany H och Tay Tay/SmoJo men Dany H ställde in i sista sekunden. Även på detta eventet gav vi några för battlescenen nya namn chansen att visa sig i en "New Blood" battle… Denna gången hade vi Dictionary från Stockholm som mötte Pziclone från Linköping.
Tay Tay mörda ju honom.. Prendel va riktigt kass!
Highfive anyone, anyone?
hmm. märktes att det var första ggn för prendel. Stannade upp o tappade bort sig ofta. Gilla inte heller riktigt att han försökte låta så musikalisk heller.
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Haha herrejävlar alltså. Jaja, det var bra att du la upp dessa två först så att folk inte har dom som bestående minnen av eventet. Prendel gjorde bort sig duktigt, men han kan utvecklas i det här formatet. På't igen och ingen sång. New Blood kändes som två vänliga och nervösa själar som inte ville varandra nåt ont.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
tays bästa battle jag sett hittills ... prendel inte så bra... pziclone va nice.. dicitionary var väl ok.
In a world full of shit, you are still an asshole to me.
såg att de var en till. aldrig hört nån av dem innan men Pziclone var rätt kul och Dictionary rappade alldeles för sakta och tråkigt
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Skivsamlare
2011-03-04 00:03
Tay Tay börjar bli riktigt haj på den här skiten. Fan vad kul att både Smo och Tay levererar så tungt nu! Prendel hade några rader här och där som var ganska roliga, men jag satt fan och skämdes och funderade att stänga av när det var dags för sista versen.. Tror inte detta är hans grej helt enkelt. Och skippa sången. Ang. New Blood-battlen, Pziclone var sjukt rolig, haha! Tror han kommer vara vass som fan i kommande battles! Det märktes att båda var lite nervösa (vem skulle inte vara det första battlen) men Dictionary hanterade det lite sämre, tråkigt, men tycker han la några feta rader ändå. Over all ganska trevliga battles faktiskt.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Toastare
2011-03-04 00:12
Hade förväntat mig mer av Prendel faktiskt, Tay bägade honom "Tjockis! Du borde dela en sallad, inte äta hela med halva" hahaa! Pziclone tog den andra hestaenkelt, många roliga rader! Dictionarys delivery var obefintligt ju och även lite för mkt nervösitet, såg plågsamt ut bara.
www.twitter.com/jimmypistol232
kan det här vara dödsstöten för lattjo lajban-rap i Sverige?
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Producent
2011-03-04 00:34
Tay var riktigt fet. Kändes jävligt säker och deliveryn var tight. Prendel var uppenbart jävligt nervös, men tyckte ändå han gjorde ok ifrån sig för att vara första gången. kan som tidigare sagt tänkas att detta kanske inte är hans grej riktigt.
Tay var sjukt grym, men kan någon förklara racerbåt-raden? fattar inte den :P Prendel tyckte jag gjorde helt ok ifrån sig, tror han kan bli bra om ni ger honom några fler chanser. Den andra battlen var riktigt jobbig att kolla på, men tvingade mig igenom den. Den svarta killen va ändå helt ok, vet inte om han sa raderna för fort för att det är hans stil eller om det var nervositet. Den andra killen...no comments
Tay var bättre självklart, men varför möter han nån nybörjare?
tay tog prendel lätt. vad gör du prendel, man förvänta sig väldigt mkt mer ifrån dig.. Pziclone vs Dictionary så va Pziclone sjukt ball faktiskt, tror du kan bli riktigt duktig om du försätter o blir lite mer självsäker! :D mer av dig vill ja absolut se! Dictionary hade lyrikvis helt okej saker ibland, men mja, de va inte battle material. och sen så tog nervösiteten över helt o hållet tyvärr!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Med tanke på att det var MYCKET folk i publiken och att battlarna stod på en upphöjd scen i mitten med alla lampor och grejer i ansiktet så förstår jag att New Blood-grabbarna blev extra nervösa. Synd, jag tror att båda hade gett en show om det hade varit samma förutsättningar som den förra New Blood-grejen. Jag kommer inte ens kommentera det andra klippet men jag kan säga att jag skämdes lite för Sverige när amrisarna klev in i lokalen precis under en av Prendels sång-dissar.
Redline!
Tycker folk är lite väl hårda mot Prendel, så dålig var han ju inte. Publiken gav honom ingen löve dock och det gör ju att det ser sämre ut än vad det var...? I alla fall min känsla. Battle nummer 2 var däremot ingen höjdare, Pzi var ok. Men det var mest pinsamt att kolla på. Jag tror Psi kan bli riktigt grym om han bara chillar lite och lever sig in lite.. men som sagt, jag förstår nervositet-grejen.
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Instämmer på både Dr.Octagon och Olzen. Big upp till alla som vanligt =)
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
tyckte prendel va riktigt bra för att vara newblood och så nervös! och som Olzen sa gav inte publiken mycke jubel för att peppa honom! tay tay har ju gjort de här några ggr nu men gjorde inte speciellt nått som va fett tyckte jag! men men.. Big up till prendel!
www.myspace.com/tonyissla 2011 lika med NY SKIVA!!
Toastare
2011-03-04 11:14
Basilusken: Så Prendel tog den i din mening?
kan det här vara dödsstöten för lattjo lajban-rap i Sverige? wow, en av dom bästa kommentarer jag sett på whoa någonsin, jesus.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Jimmypistol, oväntat när det är prendels HOMIEYO tony rIZZLa som talar, ungefär som att fråga dr död vad han tyckte.
Toastare
2011-03-04 11:30
App: aha dåså! har ingen aning om vem som är vem här.
Co-sign på app! Hoppas verkligen det var dödsstöten
Jag har alltid haft svårt för pinsamma situationer, så jag stängde av 4 bars in i prendels första när han började sjunga, ska försöka orka snabbspola fram till taytays verser nästa gång "jag trodde inte att du som var kompis med shazaam skulle dra tjockskämt du borde veta att det bara är min omkrets som är lite för kort i förhållande till min kroppslängd" Det är så mycket fail på den där raden.
Producent
2011-03-04 12:19
tay tay har kanske bäst delivery av alla svenska battlerappare, och bra rader i allmänhet, inga bottennapp. prendel hade en del lustiga rader (fast ännu fler dåliga), men poängen gick förlorad varenda gång pga konstigt val av flow och dålig delivery. så där var resultatet solklart.. den andra battlen då (nu råkar jag ta alldeles för lång lunchrast).... första killen rappar ungefär som svenska barnskådisar pratar, fungerar inte alls. ganska dåliga rader och så också. pziclone hade jävligt fina rader! snackar lite för snabbt och lite för lite attityd, men kommer garanterat bli farlig så där var resultatet också solklart!
https://soundcloud.com/jakkthemixer
Graffare
2011-03-04 14:31
"jag trodde inte att du som var kompis med shazaam skulle dra tjockskämt du borde veta att det bara är min omkrets som är lite för kort i förhållande till min kroppslängd" Det är så mycket fail på den där raden. Kan inte hålla med mer än vad jag gör.
-
Haha, den raden var mitt försök till en freestyle :P
www.youtube.com/prendel
app: jag gjorde exakt samma sak..jag har fortfarande inte sett klart battlen trots att jag gillade tay-tay
Moderator
2011-03-04 19:57
Tay tay har blivit riktigt jävla vass nu tycker jag, attityden han hade nu var tvärfet. Annars tycker jag inte att Prendel var så dålig som alla säger, sången var väl inte så lyckad dock. Sen att det är lite svårt att hänga med i vissa sekvenser är väl också lite tråkigt, men jag tycker han gjorde det bra för att vara första gången. Kul att höra någon med en stil som skiljer sig från resten. Plus att jag gillar den sjuka humorn han har i vanliga fall. Och publiken var väl lite väl hård mot honom också, kan inte vara lätt att stå där när man inte får någon reaktion alls från allt folk.
time isn't wasted when you're getting wasted .
App oväntat när det är prendels HOMIEYO tony rIZZLa som talar, ungefär som att fråga dr död vad han tyckte. Jag har inget med saken att göra och har inte sagt någonting om vad jag tycker om prestationen i fråga till någon, så blanda inte in mig i det här, jag skulle uppskatta det, tack.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
S-oteric P24 Jag var inte så värst nervös men hade lite svårt att komma i stämning utan musik och - något jag inte är van vid. Blir säkert bättre till nästa battle. However, du skrev att det att det såg ut som om vi inte ville varandra något ont. Det ville vi inte heller! Åtminstone inte jag... Jag tycker det är skitkul när två MCs ställer upp och battlar, visar sina skills och underhåller publiken och det behöver inte vara så att de ska skjuta varandra (eller låtsas som om de ska skjuta varandra). Jag skiter fullständigt i att vissa "anser" att det ska vara så bara för att de såg det i Grindtime (eller 8 Mile). Säga vad man vill om inlevelse, skills, teknink etc. men ingen jävel ska komma och kritisera att "det ser ut som om jag inte vill någon nåt ont" om jag inte vill personen i fråga nåt ont. Capish?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2011-03-05 00:02
Säga vad man vill om inlevelse, skills, teknink etc. men ingen jävel ska komma och kritisera att "det ser ut som om jag inte vill någon nåt ont" om jag inte vill personen i fråga nåt ont. Fast allt är ju ett skådespel. Finns många battles där personerna i fråga inte hatar varandra på riktigt men ändå ser ut att kunna spotta på den andres grav. För att sedan skaka hand och skratta efteråt.
Att "spela" arg och agressiv är en del av inlevelsen, skillsen, tekninken när det kommer till battlerap.
Sen kör ju du på en "skön" stil snarare än elak, så den kritiken kanske inte var helt riktad till dig.
The_Donut P20 Jag förstår precis vad du menar och håller till viss del med om att man kan dissa skiten ur någon man ändå respekterar etc. Stämmer också att allt är ett skådespel men samtidigt betyder inte det att jag MÅSTE följa dessa regler (vem som nu har skrivit dem). Mycket av den aggressiviteten man ser hos battlerappare kommer p.g.a. osäkerhet och frustration också och är bara ett slags försvarsmekanism (absolut inte vid alla tillfällen, men ofta). När jag var lite höll jag på med breakdance och och när vi battlade fanns det vissa crews och b-boys som stod vid sidn om och störde, buuade åt allt man gjorde, vars kompisar stod vid sidan och försökte störa samt såg ut som de ville döda dem de körde mot. Sen fanns det dem som gick in stenhårt i battlen och verkligen försökte knäcka de andra men var ödmjuka, applåderade när motståndarna gjorde bra ifrån sig etc. Den sistanämnda typen av battle var alltid roligare för alla inblandade samt publiken - bortsett från en del av coola smågrabbar som helst hade velat se bråk - som hade älskat om någon drog upp en pistol mitt i en backspinn och började skjuta på folk omkring sig.
"Jag var inte så värst nervös men hade lite svårt att komma i stämning utan musik och - något jag inte är van vid. Blir säkert bättre till nästa battle." word on that
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Psy och Tay tog det. Grymt att alla gör sin grej dock!
Jämn första battle. Prendel hade bättre rader, fick dock dålig respons, men Tay hade en betydligt hårdare och skönare attityd. Prendel får dock poängen. Vad gäller den andra battlen så var ju Pziclone överfet!!! Sjukt duktig, vill lätt se honom flera gånger!
www.twitter.com/rossandeross
Graffare
2011-03-05 16:03
@ Prendel Såpass, det accepteras raden (y) Bra skit för att vara din första battle, du hade ju vissa vassa punches men publiken gillade helt enkelt inte din stil. :/
-
Ingen som kan förklara slicka fitta/racerbåt-raden?
Rossande P20 Tack mannet, jag kommer att köra i nästa Basementality i Göteborg i början av april.
Psy Om du öppnar med "Det är jag som är Psyclone och jag är här bara för er" är du kung (;
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
OsvenskTiger P27 Tjena, jag inte med riktig. "Det är jag som är Psyclone och jag är här bara för er" Vad menar du?
Psy
Hehe, vafan har du inte sett "Lende guldbruna ögon" på SVT?
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
OsvenskTiger P27 Haha, nae det har jag inte. Jobbar nu men ska kolla när jag kommer hem. PS. Hade skitkul på din och R-mans battle sist, big Up till er båda. Peys!
Jimmypistol25 nee tyckte inte prendel varken tog honom eller losa! men Tay va keff i denna!
så i mina ögon blire oavgjort :)
sen har jag bara en sak att säga!
oregelbundna direktör medaljonger från orup! 29,90/Kg
www.myspace.com/tonyissla 2011 lika med NY SKIVA!!
Graffare
2011-03-05 19:42
@jaojao_ : Tror bara han ville påpeka att prendel kan rappa snabbt men att det inte räcker. Något sånt, typ.
-
OsvenskTiger P27 HAhahahah! Menar du att jag är lik den där tjommen??!! Oh shit, now it on, playa - du kommer få äta upp det där om vi möts i battle nån gång ;) Fan, jag borde inte haft skjorta på mig...
Vad folk är hatiska, jag har aldrig sagt att jag är snabbast eller är bra på battla, det är alla andra som pratar. Jag tycker det är kul helt enkelt, oavsett om jag suger eller inte
www.youtube.com/prendel
Prendel P23 Word... Rappare från alla hörn kommer ut och showar för publik för att det är kul - men så fort nåt läggs upp sitter Internet-ganstaz och gnäller i typ 2 månader. Missförstå mig rätt, det är alltid kul att höra vad folk tycker (både positivt och negativt) men det är mycket hatande och gnällande UP IN HERE!
Sitter folk och gnäller på bra rappare som står för bra insatser? Ställ dig den frågan. Det är alltid bekvämt att skylla på "hatare".
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
S-oteric P24 Du är inte ensam här på Whoa, min vän så... Ja, folk gnäller på "bra" rappare också. Och det är just det jag menar. Jag är ingen uppblåst person som sitter och tror att jag är bäst (dock vet jag inte hur dope man måste vara på sin första battle för att det ska falla dig i smaken) men det är inte det jag snackar om. Det är den allmänt rådande tonen i det här forumet. Men eftersom att det var första gången för både mig och Prendel kanske du själv ska ställa upp - att döma av ditt snack bör du ju i så fall ligga på en helt annan nivå. Eller du kanske inte ens är hiphopare/rappare utan endast nån som tycker mycket.
Psyclone - Detta är min personliga åsikt/observation, och jag kan ha fel, men när det läggs upp ett fett battle med två rappare som står för feta insatser brukar det inte vara speciellt många haters... Detta är ingen pik till någon vars insatser dokumenterats i den här tråden utan bara en reflektion, jag håller nämligen med S-oteric när det gäller att folk är snabba på att kalla folk hatare för att de inte gillar det man gör.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Som jag sa... Syftade inte på mig själv så mycket med tanke på att folk inte har hatat så mycket på mig. I mitt första inlägga anmärkte jag dock på att Oteric anmärkte på att det såg ut som om jag inte vill Dictionary något inte - vilket jag inte ville. Jag syftade mer på vad folk skrev om Prendel, Msf, Jojje, Erik Indin, Osvensk Tiger etc. etc. Och det jag menar är att det är tråkigt när nån ställer upp, bjuder på sig själv och skapar en show - sen sitter folk hemma vid datorn och kommer med allt annat än positiv kritik. Alla har ju rätt till sin åsikt men det är bara tråkigt när folk måste sitta och vara nedlåtande på det sättet. Så om du tror att jag slår ifrån mig kritik genom att skylla på "haters" har du missuppfattat mitt inlägg - var absolut inte vad jag menade.