[Video] The O-Zone Battles: Grizzly vs Jimmy Pistol
Klippen från årets första O-Zone är här! Den här omgången ser vi 5 nya namn som aldrig har battlat i det här formatet tidigare. Däribland, Joe Nat, RMK, Irritaded, Jimmy Pistol och Asma. "The O-Zone vs Sista Bossen" ägde rum den 2011-02-26 på Mejeriet (Lund), en historisk plats för svensk hip-hop där många akter har gjort sig kända, samt där många stora utlänska artister uppträtt. Än en gång lyckades vi fylla stället till maxgränsen, så tack till alla som hjälpte oss sprida ordet! Eftersom man ibland inte kan tacka folk nog så vill vi tacka artister, filmare, fotografer, hosts, domare, mejeri-personal, djs och publik för en minnesvärd kväll. PEOPLE! Först ut är Grizzly vs Jimmy Pistol Glöm inte att supporta oss genom att prenumerera/besöka:http://www.theozonebattles.com http://www.dubcnn.se http://youtube.com/theozonebattles http://myspace.com/ozonebattles facebookgruppen Vi har haft mycket att stå i privat så det har dröjt lite extra med klippen den här gången, tack för ert tålamod! //The O-Zone Battles
www.theozonebattles.com Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till
[email protected]
Ska bli kul att se. Tack för detta!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2011-03-25 23:36
Schyst lokal, ljud, ljus, härlig publik som gjorde ljud ifrån sig. Jävligt fett helt enkelt.
http://www.homage.nu/
Jävligt dunderfet produktion och arrangemang, placering av publiken, publiken håller käften på rätt ställen och reagerar på rätt ställen. Världsklass rakt igenom. Grizzly vann för mig även om Jimmy överraskade positivt. Dope battle.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
fett underhållande battle... grizzly gör bra ifrån sig och jimmy fucking persbrandt pistol gör en jävligt bra premiär... ska bli kul å se mer från honom i battles.... bigup till alla inblandade.. det var definitivt värt väntan på videosen... även om det inte märks på samma sätt på video som live, så märker man att o-zone eventsen har en sjukt tung atmosfär och fet stämning...
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
Grym battle å jävlar vilket fett arrangemang det såg ut att va. Sjukt tråkigt att jag inte kunde va på plats. Jämn battle som fan men jag håller nog med om att Jimmy tog den ändå, Grizzly snubblade lite för mycket, annars va han oxå tung som fan. hehe... "kåda som bärnsten" ..där tog nog Jimmy det.
throw your hands in the air like they're not attached and realize without hands they'll be hard to catch
Haha jävligt sköna snubbar! Kan inte riktigt bestämma mig vem som vann enligt mig, men tar nog Grizzly! Hur som helst var det jävligt fett, som jag saknat Ozone ;D haha.
"Visst är det vackert.."
jimmy pistol va fan fetast! Grizzly va bra han med men pistol hade fett skönt flyt
Finns ingen snyggare person än mig.
Så jävla kul att folk diggar battlen! Riktigt trevlig läsning!
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Graffare
2011-03-26 16:22
Det är nästan så att 1 skåning är för mycket i en battle.... Någon som kan fixa subtitles?
-
Spontan reaktion var att jimmy pistol vann i 3, Han tog ot också. helt sjukt att det var så jämnt röstat, ta det inte fel, jag diggar grizzly, men han verkade inte helt förberedd
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Riktigt fet och underhållande battle! Bigup till Hyper & Choys som gör detta för oss!
Bra battle. Tror att Pickadollen tog det, men Grizzlys första var battlets bästa runda. Gillade verkligen vinkeln som fick Grizzly att verka ödmjuk och ärlig samtidigt som han pissade på Jimmy.
Jimmy är feet. hade blivit extremt chockad om han hade förlorat,,
2 late 2 take it, 2 soon 2 leave it, 2 soon 2 love it and 2 soon 2 give it up
Toastare
2011-03-27 12:35
Fett att folk diggar battlen! cred till Grizzly som verkligen levererade, känns inte som om domslutet spelar någon roll egentligen.
www.twitter.com/jimmypistol232
Riktigt fet battle, va på plats o den va lika fet där. fast nu när jag såg videon så va där mkt jag missade på plats för ja stod lite för långt bak i just denna battle, vilket va synd för den är fet som fan!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Producent
2011-03-27 14:25
Fett som tusan. Kul att se att så många gör framsteg istället för att stå och stampa på samma nivå. Grizzly var grym här, gillar även att han försöker köra lite seriösare stil och medvetet inte har så många flamsskämt. Men tycker ändå Jimmy P tog det. Säppet tightare helt enkelt plus att Grizzly tabbade sig ett par gånger. Fett event btw, ser sjukt proffsigt ut
Tyckte inte Grizzly alls var så bra som många säger. OT va rätt onödigt enligt mig. Jimmy Pistol impoerade verkligen med tanke på att det är första battlen också. Fet battle hursom!
När kommer nästa battle läggas upp ?
http://www.homage.nu/
2000 views på 2 dagar, trevligt!
Producent
2011-03-27 23:52
fet battle, jimmy pistol var ganska skön. grizzly börjar ta sig på det här nu.
Nice battle! Jämn och underhållande match grymt bra från båda sidor
Lyricist
2011-03-28 03:22
Fett battle o fett o se jimmy i farten igen de va ett tags sen men båda gjorde det bra tyckte jimmy tog detta no doubt about it......one!
Moment aka Loud thoughts
Grizzly var fetare enligt mig.. han har verkligen utvecklats. Jimmy var också grym som fan men gillar inte rap-flow i denna typ av battles. Ska bli kul att se mer utav puffran och björnen!
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Big up jimmmyyy!!!!
http://www.kingsize040.se <br>DUBCNNSWE STUDIO
Riktigt bra! Kul att ni gick ut med denna först. Det verkar som battlen innan va sämre, enligt domarna iaf. Väldigt jämn och bra från båda. Jag tycker inte det märktes att Grizzly chocke:a, inget som påverkade kvalitén iaf. Jag tycker Grizzly tog det, roliga rader.
Toastare
2011-03-28 20:58
Riktigt bra battle.. gillar när det är lite love i det hela också. Tycker också det är svårt att säga vem som tog det, känns som det kvittar när det är underhållning från båda håll och hela vägen.. ser fram emot nästa o-zone nu när jag är tillbaka på hemmaplan.
Jag skyller allt på Emma!
Fantastiskt rolig läsning i den här tråden!
Toastare
2011-03-28 22:14
Fantastiskt rolig läsning i den här tråden! WORD!
Tungt arrangemang! Vi kom tyvärr inte in förrän PJ vs Asma körde. Rolig battle med lite nedgångar här och var. "Kåda som bärnsten" hahah.. mer sånt please.
jag förstår vad folk gillar med "blir kåda som bärnstensraden". har bara en sak jag stör mig lite på, det är kåda som blir bärnsten inte bärnsten som blir kåda. Hade ju funkat att lägga den typ "när brudar ser dig slutar dom va kåda som bärnsten" istället. Onödig grej att klaga på... var bara tvungen att påpeka det. Bra battle från båda sidor måste jag säga.
Lets make some history boys!
haha men du då. den är så underbart sliskig den raden, samma sväng som Pat Stays "steeltop boots on" rad.
Mest att ordvitsen går förlorad helt. kan ju likaväl säga "blir brudar kåda som en kaffebryggare", eftersom bärnsten blir kåda lika ofta som kaffebryggare blir det. Ännu en gång, inte min avsikt att klaga, tyckte helheten var svinbra och jimmy pistol gjorde en av de bästa debuterna i svensk battle.
så irrelevant är det väl ändå inte? Alltså man fattar ju att han inte menar att bärnsten blir kåda, men snarare att bärnsten är kåda. Du är lite väl petig tycker jag :o)
Jag köper att du tycker det. Håller med om att man fattar vad han menar, hade bara varit så enkelt att göra det rätt. typ om man ska ta ditt exempel, varför inte bara säga "i närheten av mig ÄR alla brudar kåda som bärnsten" . Det är "bliret" som jag hakar upp mig på eftersom det är tvärtom. Jaja skitsamma, känns bull att fortsätta peta i raden, inget illa mot pistol.
Toastare
2011-03-29 15:22
Hade inte funderat så mycket på den geologiska förädlingen av kåda. Utan mest bärnsten = kåda. Men kul att ni tyckte battlen var bra!
Riktigt fet battle! Vi måste införa Double-OT :D
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Upp med fler battles nu! :)
"Visst är det vackert.."
Producent
2011-03-30 07:41
Jag troooooor att det kommer en till battle snart. Fått för mig att det är nån slags bugg eller liknande på youtubes subsribe-funktion så den kanalen som har laddat upp en ny video hoppar upp till toppen av listan innan videon är fördigkomprimerad och whatever.
Fan va skoj! Tror Third Eye och Ohunds tagteam kan bli den fetaste tagteam battlen vi haft i Sverige på svenska hittills..
"Visst är det vackert.."
Pistolen tog detta. Tycker inte grizzly är så bra i battles faktiskt. För enkla rim och så. Han borde hålla sig till sina, som jag kallar det; sommarlåtar. Ni vet, chill musik som kan spelas på nån strandfest.
Toastare
2011-03-30 17:12
Jimmy? Pistol kan ju bara gå ner på knä och ta den i munnen tbh haha från youtube