I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Basementality Battles 5: Osvensk Tiger vs R-Man

Svensk Hiphop - Battles

2011-03-26 00:24

[Video] Basementality Battles 5: Osvensk Tiger vs R-Man

Osvensk Tiger, Stockholm går emot R-Man från Lund, filmat på Basementality Battles 5, som tog plats på Södra Teaterns Kägelbana den 19:e februari 2011 i Stockholm.

Missa inte nästa event i Göteborg nu den 2:a april

2011-03-26 00:31
ska bli kul att se tack!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2011-03-26 00:42
Hahahahahaha smo jo imitationen, så jävla bra

2011-03-26 01:20
Haha jag förstår inte hur ni som stod bredvid "oh shit" snubben inte nita honom? Sjukt dryg snubbe, även om han inte gjorde bort sig så mycket i denna video.

Battlen var iaf nice, jag vet inte riktigt om jag älskar eller hatar Osvensk tiger.
Han tog iaf denna enligt mig :)
Det Är Inte Bra Att Vara Dålig, Det Är Inte Dåligt Att Vara Bra
Graffare

2011-03-26 01:45
Osvensk tiger knullar ju sönder honom :)
-

2011-03-26 02:03
R-man vann men fyfan va hans rader är övergränsen haha. fattar inte hur han vågar men de va grymt. Grym battle
Geni
Skivsamlare

2011-03-26 02:47
Riktigt underhållande battle!!

Känner igen jackan med, osvensk ;)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-03-26 03:14
R-man tog det, inga konstigheter =)
Highfive anyone, anyone?

2011-03-26 03:23
Grymt kul battle. Bigup till båda för fet leverans. Sånt här gillas!!
throw your hands in the air like they're not attached
and realize without hands they'll be hard to catch

2011-03-26 03:28
Fet battle av båda två men R-Man tog det enligt mig!

2011-03-26 03:49
HAHAHA!!!! Det låter som polska när man drar en Lp baklänges + imitationen var så jävla bäst.

Lätt R-man
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-03-26 04:11
Hahaha.. Rman tog denna duktigt, finner det fortfarande svårt att gilla tiger. Antingen är det så att folk som diggar tiger ser nåt superhemligt som inga andra ser, eller så är det så att han är rätt dålig och måste inse att det inte räcker med en charmig brytning. Folk får gärna förklara vad som är så speciellt med grabben, jag är alla öron

Sångare

2011-03-26 09:58
Tiger bättre än förra gången men helvete... R-man dödade inte bara battlen utan hela battle scenen med det framträdandet.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2011-03-26 11:07
förresten, spola inte förbi reklamen i början haha :-D
Producent

2011-03-26 13:23
"osvensk tiger, blatte håll käften" raden var så jävla bra att penis växte.

haha det här var ju som att ta en godis ur handen från en liten 2åring flicka, r-man krossade osvensk så fruktansvärt lätt haha. och det är så pinsamt att kolla igenom osvensk tigers verser att jag spola förbi den sista. mår dåligt av honom på riktigt :(

2011-03-26 14:50
R-man dödade osvensk tiger.. Men osvensk tiger är jävligt rolig ibland får jag lov att säga men R-man döda han totalt !
Finns ingen snyggare person än mig.

2011-03-26 16:26
r-man tog första rätt bekvämt, andra var jämnare men den tog han också, och tredje blev zippningen. 3-0.

KURVA!
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Sångare

2011-03-26 17:06
Gillar särskilt dissen till alla vinyl-nördar.

2011-03-26 17:14
Jag gillar den spontana Kurwa! som inte ens var menad att vara rolig hahaha
...och när den "bara inbillning"-raden kom så ser ni hur kameran skakar för jag skrattar så mycket..

2011-03-26 17:33
Haha rolig battle, Osvensk tiger hade några balla raden men i helhet så var R-Man fetare. LP raden, klockren.

2011-03-26 17:56
R-man tog det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2011-03-26 18:33
R-Mannens rader består ju bara av standard polack-skämt som man redan hört förut eller skulle kunna komma på själv. Känns ju inte så originellt. Osvensk Tiger däremot blir man ju lika förvånad varje gång han öppnar käften.
R-man kunde sina texter som ett rinnande vatten till skillnad från tigern, men tigern är inte ens en rappare så big up!

Men det bästa i videon var ändå reklamen!

2011-03-26 20:52
hahaha

blir man ju lika förvånad varje gång han öppnar käften.

2011-03-26 23:18
I och med insatsen här så har R-man i min bok tagit hem Sverigetiteln. Alla hans tidigare insatser har varit riktigt bra, bland de bästa till och med, men det här tog honom till en ny nivå. BIG UP.

Kan även tillägga att jag tycker Osvensk Tiger är bra ibland och katastrofal andra stunder. Båda killarnas imitationer DÖDADE.

2011-03-27 17:31
Damn R-man mördade osvensktiger...jag tror inte på någons omdöme som säger att osvensk skulle ha vunnit detta, han förlorade med 0-3...r-mans fetaste battle hitills tycker jag!

DOPE!!!!

2011-03-27 18:22
Arrman!
Rappare

2011-03-27 22:01
Fan om R-man hade kunnat rappat på engelska så skulle han och Bowers gått upp o krossat Ok och Diz.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-03-28 00:23
Bowers tackade nej för femtielfte gången :)
Rappare

2011-03-28 15:25
Critical
Jag skulle givetvis lagt till att det endast var ett önsketänkande :)
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-03-28 15:38
Haha vilket mord, R-Mageddon!
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-03-28 15:59
R-man var verkligen tvärtung i denna! osvensk tiger å andra sidan uppfattade jag typ 10% av vad han sa, då kvittar det hur bra raderna är så att säga.. synd, men så är det

2011-03-28 19:10
R-man tog denna. Kul battle, osvensk känns säkrare än i första battlen. Men det går fort i texten ibland, skulle behöva la konstpauser så publiken hinner reagera på alla grejer.
R-man kändes lite nervös i början på första ronden, men man märkte verkligen hur han kom in i det sen och ba körde över. Imponerande!
Skulle gärna se R-man mot Martin Zamora, hade nog varit en kul battle.

Sångare

2011-03-28 23:16
Instämmer, R-man mot Zamora eller Shazaam solo next. Det är dom 3 som utgör något som kan kallas en "top tier" kan vi väl konstatera efter ett år av svensk battle rap accapella. Mr Cool lär joina där efter att tag teamen droppar.
Toastare

2011-03-28 23:18
R-man vs Zamora hade varit sweet!

www.twitter.com/jimmypistol232

2011-03-28 23:22
Osvenska Tigern slank enkelt ned i magen på R-Man, inte bodybag men utburen på bår. Kul rader av R.Man, Tigern gjorde det också OK med en del funny lines men verkade lite osäker på sig själv, saknar lite karisma. Fan, mannen tro mer på dig själv, du står där och kickar och alla diggar dina rader, snacka högre, snacka lugnare, ha mer närvaro, våga ta konstpauser etc.

//
Sångare

2011-03-28 23:24
Samt Henry Bowers om han kör lite hårdare.
Moderator

2011-03-29 00:37
R-Man var överlägsen, dock hade han många slag under bältet. Men han hade väldigt mycket bra också!
Till exempel:
Henry Bowers raden var riktigt bra,
Samma sak med alla svartjobbsrader.
Lilja Foreverraden är klockren!
Samma sak om att det var bättre när han inte la upp sin text här på whoa!
Fan, måste säga att det flesta punches var riktigt bra!

Mickelitos tolkning var skoj
Finnen på näsanraden var rättså rolig
Dock tycker jag inte att Koksraden är lika rolig som alla andra tycker!

Men det är en bra battle! Den var en av dom få som höll hög klass under
detta event.
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu
Producent

2011-03-29 01:08
instämmer om att r-man tog den. men osvensk är riktigt tung tycker jag. och jag förstår det mesta han säger, skulle bara vilja ha lite mer downtempo så skulle det blir hur fett som helst. men han har växt sen förra, och kommer förmodligen växta mer till nästa. big up till alla inblandade i basementality!
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2011-03-29 23:15
bra gjort av båda, R-man är en av dom bästa på svenska battle scenen efter denna battle.
helt klart hans bästa battle.

2011-03-29 23:28
Det känns lite läskigt att folk på whoa helt plötsligt börjat gilla en, och dessutom efter en intensiv serie rasistiska rader. Det är fruktansvärt egentligen. Tack så mycket allihopa!
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2011-03-30 04:45
Rman

Haha.

Mexxi

Tycker väl inte att det är en koks-rad egentligen, uppfattar det mer som stor-näsa rad :P

Rman vann ju helt klar, men det e något med tigern som gör att man älskar honom, kan hålla med om en del av det gaia skrev men karisma har han :D

2011-03-30 11:51
Rman

Det är inne nu att gilla er. Snart är det inte det, då är ni tillbaka där ni var innan, dvs 5 personer här på whoa kommer återgå till att hata i era trådar.

2011-03-31 23:47
Måste bara säga att R-Man kan fan vara sveriges bästa battlare just nu, vilket tvärfet battle av honom! ALLA rader var bra, vissa var gapskratt.

2011-04-01 11:35
Härligt R-man! Grym prestation och roliga, elaka rader, me likey!

Fortsätt så här.

Sen kan du sparka Mr.Cool i pungen och tala om att han fortfarande inte droppat min vinnande rad i den gamla battletävlingen vi hade på r.i.s - i en låt än ;)

2011-04-01 21:12
djbb_beats tog orden ur munnen på mig fan. Big up's till Osvensk Tiger, tycker att han skall köra en ny battle med nån för han har feta rader i bakfickan!

021Hndstls | Sundaytone Productionz
WESTAROZE GRAFFITI & HIPHOPBLOG
http://021handstyles.blogspot.com