I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Basementality Uppläggningschema / Announcements (Peace & Love m.m)!

Svensk Hiphop - Battles

2011-05-22 23:28

Basementality Uppläggningschema / Announcements (Peace & Love m.m)!

På folkets begäran kommer här till slut ett schema för när battle-klippen kommer läggas upp. Inte för att göra en onödig tråd utan för att det inte ska vara några frågetecken och för att min mailbox inte ska fyllas med frågor som hade kunnat undvikas ("fyllas" kanske låter löjligt men det är seriöst jävligt mycket folk som hör av sig).

Emellan dessa datum kommer det dessutom komma upp andra battlerelaterade klipp. Vi har också 3 announcements tillsammans med KOTD som kommer släppas närsomhelst via deras kanal. Samt att Nils m/ Skils & Shazaam kommer battla i nästa BITW (Dont Flop) den 2 Juli.

------------

25 / 5 - DIRTBAG DAN VS HENRY BOWERS

30 / 5 - KALLEBALIK VS KALLE BALIK (NAMNBATTLE)

2 / 6 - SHAZAAM VS TOMMY KNOCKER (1 WEEK NOTICE)

5 / 6 - ARMIN VS BILDSPRÅK

8 / 6 - MANDALATEN VS YDE (1 WEEK NOTICE)

11 / 6 - SPAKUR VS NICKO MACK

15 / 6 - CRUGER / EURGH VS NILS M/ SKILS / SHAZAAM

-----------

Vi har 3 planerade events nu närmsta månaderna...Det första är våra battles på Peace & Love Festivalen där vi kommer ha några riktigt feta battles, bl.a. kommer Simon Gärdenfors göra sin Basementality debut!!
Battlesen kommer ta plats på Framkonst´s scen under torsdagen och fredagen, Exakt tid och plats kommer vi presentera när det närmar sig!

Sen kommer vi ha ett event i Stockholm den 9:e Juli och ett tredje i slutet av månaden i en annan svensk stad som vi presenterar snart!

Tack till alla som stöttar svensk battlescen genom att sprida klippen och maila förslag/idéer/synpunkter till oss. Fortsätt hör av er!
Vi kan även stolt berätta att Dizaster/Okwerdz-battlen nu fått över 100 000 views!!!

Peace

2011-05-22 23:35
big up critical!
smo

2011-05-22 23:53
25/5 <3 <3 <3

Btw, heter han inte TONY KNOCKER ??? Shazaam har väl mött honom förut va? Det är väl samma pajas som försökte battla Dizaster utanför eventet sist han och Okwerdz var här haha `? Eller är jag ute och cyklar nu ?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-05-23 00:10
Critical

På Machetes begäran, haha, ;)

Nej men klart folk frågar för att de bryr sig, ta det som en komplimang!

Det är riktigt nice nu med alla ligor och all hype samt alla bra battlare som ger feta performances så det är klart att forumet lever upp. Denna utvecklingen är guld för den svenska hiphopscenen som har börjat vakna igen.

Kul också med Simon i en battle, ska bli intressant att se, han verkar vara en riktig lustigkurre.

//Pz

2011-05-23 00:23
jag fick höra av Critical himself att "Tony Knocker" faktiskt heter TOMMY Knocker, och att folk fått det om bakfoten, vilket i och för sig är mer logiskt eftersom att Tommy Knocker faktiskt refererar till nåt, vad kommer jag fan inte ihåg, har dock hört det i en jävligt B skräckfilm
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2011-05-23 08:43
ahhhhh Simon Gärdenfors i battle!!!! Kan ju bli bland det bästa på hela p&l efter cunninlynguists ;D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2011-05-23 10:31
Simon G battle, en av mina tidigare önskedrömmar i uppfyllelse
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Admin

2011-05-23 12:45
Fet skit! Ses på P&L och över allt annars...

2011-05-23 12:54
Critical; hardes working dud in show biz!

Simon G i battle - OOOH SHIT!!!
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!
Producent

2011-05-23 14:14
FET SKIT oj caps
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2011-05-23 14:23
Oj, det skulle stått "Critical; hardest working dude in show biz!"

"Dud" betyder odugling och det var inte det jag menade ;)
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!
Skivsamlare

2011-05-23 14:45
Haha Simon G i battle. Kommer bli väldigt intressant att se!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-05-23 18:48
Nice! Ser framemot onsdagen. Bra jobbat Critical ;)

2011-05-23 19:26
Jävligt fett. Ställ in semestern Critical.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2011-05-24 11:04
Simon G! :D

2011-05-24 17:03
inte för att va ännu mer tjatig än vad vi redan varit, men kommer battle of the beards komma upp efter 00 inatt eller kommer den komma upp under morgondagen?
så man inte stänger datorn tidigt inatt när en sån här battle släpps!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-05-24 21:33
Enligt beskrivningen till denna videon är det 27/5 som gäller nu.

För övrigt: Ska bli hysteriskt kul att se min personliga husgud Simmelimmelennium battla!

2011-05-24 22:25

2011-05-25 08:22
Och enligt Simons blogg är det ingen mindre än Kung Henry han skall möta den 1:a juli!
Producent

2011-05-25 15:43

2011-05-25 17:01
Ja, det stämmer, Simon G mot Henry Bowers kommer bli mainevent på P&L-battlen!!!

2011-05-27 14:21
Kan även bekräfta Rocc Spotz från Malmö mot Zeps från New York (EOW) i en 3 rondes skriven battle, över beats!!

2011-05-27 14:51
Hur blir det med de andra battlesen nu när Battle Of The Beards blev försenad? Flyttas alla fram 2 dygn då?

2011-05-27 15:35
Jag flyttar de 2 kommande battlesen 1 dag var sen ska det gå på som vanligt.

2011-06-04 00:11
*bump* inte dags för Shazaam battle? =D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-04 08:28
Jo.. det är dags.. hade andra saker att prioritera..men det kommer i kväll
Skivsamlare

2011-06-06 23:34
När kommer armin och bildspråk battlen upp?

2011-06-06 23:37
Vad är meningen med att lägga upp ett upplägningsschema om man inte ens håller det?

2011-06-07 11:38
meningen med schemat var att folk skulle sluta fråga.. sen är det inte många battles osm inte kommit ut när det varit utlovat.. vissa har tillochmed varit ute tidigare.

2011-06-12 10:32
Kommer någon battle upp idag? ; )
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-12 13:56
är sjukt sugen på att se SPAKUR VS NICKO MACK nu.
http://soundcloud.com/rod_g

2011-06-13 23:06
Okej critical här kommer lite kritik (som jag vet att du inte har bett om)

Jag har full förståelse för att du avskyr att folk frågar dig om när battles och liknande ska komma upp. Därför tycker jag att det är väldigt bra att du lägger upp ett officiellt schema.

MEN när du lägger up ett schema här på whoa så är det ungefär som att du lovar oss som läser det att dom kommer komma på det datum som du har sagt.

Jag har full förståelse för att du kan ha förhinder som gör att du inte kan lägga upp dom på dom dagar du har sagt, MEN jag tycker att du ska försöka ta dig tiden att skriva på whoa att dom inte kommer så att folk slipper sitta hela natten och slita ut F5 knappen på tuben.

Mandalaten och yde skulle kommit ut den åttonde och nicko o spakur den elfte

idag e det den trettonde och ingen har varken sett battels eller nya datum

dock har jag sett att du har varit aktiv på båda whoa och facebook. och jag (som i och för sig inte vet ett skit om hur dit liv ser ut) gissar på att om du sitter o diskuterar cool o osvensk kanske du skulle kunna lägga upp battelsen under tiden.

Egentligen hatar jag när folk lägger sig i saker som dom inte har att göra med. Men du har trots allt sagt datum. Tänk om TV4 helt plötsligt utan förklaring och utan att informera skulle vissa en championsleuage match fyra dagar efter vad dom har sagt.

MEN MEN de e fett de du gör keep it up!

och när jag ändå syns passar jag på att göra en shout out till O-zone o the ring

Fan vad najs det är att ni tre finns
There ain't no dick like the one I've got

2011-06-13 23:25
Lite gt/mad illz-syndrom över det hela.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-06-14 10:23
inte alls... jag vill hålla lite mellanrum mellan battlesen, så iom att en blev försenad så är de andra lite förskjutna.. thats it

2011-06-14 10:47
inte alls... jag vill hålla lite mellanrum mellan battlesen, så iom att en blev försenad så är de andra lite förskjutna.. thats it

När kommer nästa battle upp då? Idag ? ;D

2011-06-14 15:36
Jag flyttar de 2 kommande battlesen 1 dag var sen ska det gå på som vanligt.

Gå på som vanligt tog jag som enligt schemat
There ain't no dick like the one I've got

2011-06-14 18:50
Okej critical här kommer lite kritik (som jag vet att du inte har bett om)

Jag har full förståelse för att du avskyr att folk frågar dig om när battles och liknande ska komma upp. Därför tycker jag att det är väldigt bra att du lägger upp ett officiellt schema.

MEN när du lägger up ett schema här på whoa så är det ungefär som att du lovar oss som läser det att dom kommer komma på det datum som du har sagt.

Jag har full förståelse för att du kan ha förhinder som gör att du inte kan lägga upp dom på dom dagar du har sagt, MEN jag tycker att du ska försöka ta dig tiden att skriva på whoa att dom inte kommer så att folk slipper sitta hela natten och slita ut F5 knappen på tuben.

Mandalaten och yde skulle kommit ut den åttonde och nicko o spakur den elfte

idag e det den trettonde och ingen har varken sett battels eller nya datum

dock har jag sett att du har varit aktiv på båda whoa och facebook. och jag (som i och för sig inte vet ett skit om hur dit liv ser ut) gissar på att om du sitter o diskuterar cool o osvensk kanske du skulle kunna lägga upp battelsen under tiden.

Egentligen hatar jag när folk lägger sig i saker som dom inte har att göra med. Men du har trots allt sagt datum. Tänk om TV4 helt plötsligt utan förklaring och utan att informera skulle vissa en championsleuage match fyra dagar efter vad dom har sagt.

MEN MEN de e fett de du gör keep it up!

och när jag ändå syns passar jag på att göra en shout out till O-zone o the ring

Fan vad najs det är att ni tre finns

Precis detta jag ville säga

Det jobbiga är ju tex. om O-zone släpper Acke/Nickomack VS Mr Cool/O-Hund före Basementality släpper Nickomack/Spakur.

2011-06-18 13:16
Väntar spänt på Spakur, bokmärke.
Poet

2011-06-20 15:09

8 / 6 - MANDALATEN VS YDE (1 WEEK NOTICE)

11 / 6 - SPAKUR VS NICKO MACK

:) när kommer dom då?
In a world full of shit, you are still an asshole to me.

2011-06-26 16:19
Nu drar jag till Borlänge inom två dagar. Var fan är framkomstscenen? Jag vill se Basementality Battles!
:)