I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

BMTV: Simon Gärdenfors inför battlen mot Henry Bowers på P&L

Svensk Hiphop - Battles

2011-06-01 11:10

BMTV: Simon Gärdenfors inför battlen mot Henry Bowers på P&L

Under Peace & Love festivalen kommer vi ha följande battles:

Simon Gärdenfors VS Henry Bowers
Spakur VS Martin Zamora (Det blå skåpet)
Zeps (new york, eow) VS Rocc Spotz (muddy fatique)
Acke VS Narkimic (Chippchoppin Order)

Rappare

2011-06-01 11:22

2011-06-01 11:36
hahaa skit bra =D fan va det kommer bli tuungt ! hoppas man inte är för full och missar det bara
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2011-06-01 11:38
Spakur mot Martin! Har för mig att det finns en del gammalt tjafs där, så den kan bli spännande. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-01 11:40
För övrigt var videon ovan klockren, den där matchen blir ett mooonster!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-06-01 12:01
fett som fan kommer detta battle bli. ska även bli fett o se nån representera örebro!!
In a world full of shit, you are still an asshole to me.
Skivsamlare

2011-06-01 12:50
:O

Ska Narkimic battla? Fan vad fett!!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Rappare

2011-06-01 13:17
Utan tvekan den bästa inför-videon

2011-06-01 14:15
Kommer bli töngt!
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2011-06-01 14:31
haha så rolig, han verkar verkligen va en helskön snubbe! xD No homo ;) haha!
synd som fan att man missar detta på plats, för de va en fin lineup du har fått till critical! props!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-06-01 16:41
Nice som fan att Narkimic ska vara med ;).

2011-06-01 20:34
klockrent...det kommer bli ett ball battle

2011-06-01 21:43
Simon alltid vatt kung : )
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-06-01 22:01
bra! börjar bli lite segt å kolla på folk som kallar varandra för bögar, att dom knullar varandras morsor/flickvänner och vilka små kukar den andre har..
jag fattar att det kanske inte ska tas på allt för stort allvar och att det är enkla skämt att stoppa in här å där, men när det är i varenda battle så kanske det inte bjuder in bögar, morsor/flickvänner och folk med små kukar till scenen....

givetvis är det här bara en avspegling på resten av samhället.

men mer politiskt korrekta battles tack! och är det nån som kan göra det så är det fan kung henry.

den här simon g har jag aldrig hört talas om (även om det kanske säger mer om min oinsatthet i battlare).
Jag är bra - du är dålig.

2011-06-01 22:13
simon g: han serietecknar, hip hoppar i olika konstellationer osv...

2011-06-01 23:51
haha :)

2011-06-02 02:17
Simon G = Rappare i Las palmas, far och son och även solo skiva. Radioröst, författare, tecknare osv.

Svårt att göra battles som är "PK". Med tanke på att du ska få den andra person att se så liten i jämnförelse med dig. Henry har vunnit i poesi osv. Där kan man vara mer PK för där handlar det om vad man säger inte om att man ska slå någon.

Jag tycker det är konstigt att man reagerar på bög och din mamma skämt och inte ger sig på att man ska mörda varandra om man vill ha en "PK" scen?

Min poäng är att man måste kunna distansera vad som sägs med humor och vad som sägs för att håna någon på riktigt. Jag tror inte att om någon som står på scen skulle vara riktigt sura skulle kalla någon för bög eller liknande.

Visst man kan efterlysa lite mer orginalitet men den svenska scenen är egentligen bara ett år i det här formatet och kommer nog vara rätt klychig på sina håll ett tag till innan folk hittar sina egna stilar helt. Det är trotsalt en slags genre på rap det här kan man säga och då kommer det finnas schabloner som man antingen följer eller bryter emot. Tex din mamma skämt, att sätta någon i en box, att göra en" " och bög är ett negativit ord. ( Sen tror jag det mer har blivit ett ord som man säger som fitta som är ett skällsord utan att vara negativ emot kvinnor)

Okej, jag gick overkill på ämnet. Men klockan är vad den är och det är röddag imorrn.
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Groupie

2011-06-02 05:55
Buga för Kung Simon Gärdenfors!
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2011-06-02 13:27
Vart kan man hitta hans musik?

2011-06-02 14:34
Detta me No Homo låter så jävla fjortis/wannabe.

Simon verkar vara bög o jag kan tänka mig där han säger nått med att han knullar honom o sen avslutar me Yes Homo hahaha
Intresserad av att spela in. Hör av dig......
TBB The Big Bang

2011-06-02 16:48
sotarpojken: Alla projekt han deltagit i finns på Spotify (Far&Son, Las Palmas samt solo). Dock saknas lite, men du kan börja där.
Simon G - Att leva med skammen(soloalbum)
Far & Son - Precis som jag (singel)
Las Palmas - Vi blir familjen EP

2011-06-13 20:11
Kolla in far & son reportaget av REA (barnprogrammet) på tuben. Är top 10 av det roligaste jag sett på internet. orkar inte leta fram det bara..

2011-06-14 09:17
haha ja REA programet är verkligen så sjukt roligt! hade vart extremt kul om frej hade ställt upp i en battle me , tänk en 2on2 med frej och simon på samma sida =D FY FAN vilken dröm !
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.