[Video] The O-Zone Battles: Sabotage vs Michael Crackson
Var hälsade! Nu sätter vi igång släpperiet från vårt senaste event på riktigt! Först ut är battlen mellan Sabotage och Michael Crackson ! Kan direkt inflika ett big up till båda för att de ställde upp på så kort varsel. Kan vara viktigt att upplysa er om förändringarna i domarsystemet. Denna gången kan inte domarna rösta OT, det här för att minska risken att domarna röstar på OT bara för sakens skull. Det utesluter däremot inte chansen att battlen går över till OT, om båda rappare får lika många röster så får de ha en sista avgörande rond som i sin tur döms av ett ojämt antal domare. Vi vill tacka alla delaktiga för en minnesvärd kväll! Extra props till Dirty Gorilla för sponsringen, Timor Manga l för editeringen av filmerna och Oscar Alvarez som fick rycka in som kameraman! The O-Zone Battles är en battleliga i samarbete med Dubcnn , Digital Dirt och Whoa . Supporta O-Zone rörelsen - Prenumerera på vår Youtubekanal , gå mer i vår Facebookgrupp och följ oss på hemsidan! Det må hända att en O-Zone Twitter dyker upp inom en snar framtid.www.dirtygorilla.se www.dubcnn.se www.whoa.nu www.kulturmejeriet.se www.medborgarskolan.se www.theozonebattles.com /The O-Zone Crew
www.theozonebattles.com Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till
[email protected]
Kommande battles: 2/7 - Spakur vs Pziclone 6/7 - Dimorf Metrik vs Mister Tom 10/7 - Grizzly vs Nomad 14/7 - Martin Zamora vs Jimmy Pistol 22/7 - Nicko Mack & Acke vs O-Hund & Mr Cool
www.theozonebattles.com Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till
[email protected]
STORT Tack för detta!!! Åter Stort Big Up till alla som ligger bakom detta såväl battlare som arrangörer.
www.twitter.com/rossandeross
Spakur vs Pziclone kommer bli fett som fan! :D
Jag har ätit pannkaka!
Ni är underbara utan er hade man ju haft tråkigt helt mycket :D M.crackson blir bara bättre o bättre najs :D
There ain't no dick like the one I've got
hmm...svårt. först å främst är det så jävla coolt att crackson å codein är bröder, dom är som dag å natt. props båda. "den enda gången sabotage blev en hit var när beasty boys skrev den" "jag sätter crackson i en box - ett glasögonfodral" fanns många bra rader från båda, särskilt i sammanhanget dom vävde in det. är det för sent för övertid? ett jävla fett battle i vilket fall som helst!
Ridå
Crackson har steppat upp mycket här, dock skulle Sabotage vunnit!
Crackson har steppat upp mycket här, dock skulle Sabotage vunnit! Mja, jag vet inte om jag kan hålla med, Crackson har sin stunder då han e grym i ringen, men överlag så tycker jag han låter som en sagoberättare.
Det låter som att han har tränat så mycket på sin text att han visualiserar pappret framför sig och läser det helt innantill.
I'm just giving you a piece of my mind... and penis.
Jag har ätit pannkaka!
Crackson!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
svårdömd, måste dock säga att jag sätter M Crackson i en "yes box", helt enkelt vinnare av denna jämna match enligt mig.
Jag tycker att den här battlen visar att den svenska battle-rap-standarden höjt sig sedan starten i fjol. Två battle-snubbar som inte anses tillhöra toppskiktet inom genren, går in och får till en stabil och underhållande battle, såväl text-, som attityd- och prestationsmässigt. Folk blir väl varma i kläderna efter ett antal battles antar jag.
Producent
2011-06-28 23:56
Jag tycker att den här battlen visar att den svenska battle-rap-standarden höjt sig sedan starten i fjol. Två battle-snubbar som inte anses tillhöra toppskiktet inom genren, går in och får till en stabil och underhållande battle, såväl text-, som attityd- och prestationsmässigt. sant!
Sjukt bull publik som buar efter domslut. Tyckte också crackson tog det.
Lägger min "röst" på Crackson. Fan va jag längtar till O-Hund och MrCool
kan inte sätta fingret på varför, men fan vad det verkar vara mycket bättre stämning på o-zone battles jämfört med basementality
Tyckte det var jämnt och en OT hade ju inte varit fel i denna battlen. (Jo jag såg vad O-Zone skrev ang. OT)
kan inte sätta fingret på varför, men fan vad det verkar vara mycket bättre stämning på o-zone battles jämfört med basementality Tycker också det och tyckt det ett bra tag, dock va publiken rätt partiska i denna battlen och det var rätt bull..
kan inte sätta fingret på varför, men fan vad det verkar vara mycket bättre stämning på o-zone battles jämfört med basementality no Disrespect men jag tror det är mer kvalité än kvantitet som prioriteras.
tråkigt att det inte är fler evenemang, men bättre få med hög standard på battles.
och eftersom i princip alla battles e bra så blir folket på extra bra humör! ;)
jag fattar inte hur man kan tycka att Crackson vann denna?! visst har han steppat upp och gör i min mening sin bästa battle hittills, men inte va han bättre än sabotage alltså. knappast.
och jag tror att många bua därför "alla" tyckte att sabotage blev robbad på vinsten.
vill påpeka att innan battlet så heja jag på crackson, sen fick jag högre respekt till sabotage efteråt.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Sevärd battle och båda dessa har utvecklats. Dock har dom varsitt massivt flaw i sitt spel: Crackson skriver bra rader men har noll energi eller karisma. Sabotage kan konsten att få med sig en (hemma)publik men kickar 80% lama rader.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Kan inte på något vis förstå att denna gick till Crackson. Visst, Sabotage fuckade sista ronden men räddade den samtidigt med lite självdistans om chokes. Cracksons rader är ihåliga med lam delivery oavsett rimstruktur. 2-1 Sabotage
http://www.fromdust.se
Har inte hunnit kolla videon än men på plats kändes det definitivt som att Crackson tog det.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
I beat you bluer than a motherfuckin avatar - Nocando
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
I beat you bluer than a motherfuckin avatar - Nocando so might be, men sen är denna raden inte nått vidare genialt iheller så det är inget relevant "bite" i mitt tycke.
den hade ju vem som helst kunnat komma på, ingen finess i den liksom.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Spolade förbi Michael Cracksons ronder efter första ronden. Sjukt tråkig och dålig "rappare". Bara pinsamt att titta på.. Riktig clown
Sabotage sköter den här "tuff pojke" grejen ganska snyggt och ska definitivt fortsätta med det, men han saknar punches. Lite för mycket nonsens fram och tillbaka med några schysta grejer här och var. Hans utstrålning tar honom ganska långt, men han borde se till att inte basera sina rader på deliveryn. Crackson steppar upp för varje gång han kör och hade några balla rader. Men allt som allt så är inte Crackson bättre än Sabotage när det kommer till rapbiten. Här är det också en del nonsens, halvok rader och enkla/förutsägbara build-ups. Till skillnad från Sabotage så är Cracksons delivery svagare. Helt ok battle överlag, rätt jämn, men Sabotage tog den.
Dizzy98 word. känns som det släpps en hel del mycket innehållslösa battles från basementality på senast och får det snart att likna något stort battlevideo forum där man blir glad om man hittar någon battle med feta battles. O-Zone lyckas få folk att sitta och vänta otåligt som en svenssonfamilj framför tvrutan innan solsidan. haha no disrespect till basementality för ni/du crit.. har haft/har feta battles, men att gräva bland ditt shit är som en guldgruva, och O-zone som att gräva i ett diamanthav. Kvalité > Kvantitet.
Think of a colour you've never seen.
battle med feta battlare(skill, känsla och oftast ett namn)*
Crackson gjorde bättre ifrån sig, men han är fortfarande så tråkig. Hans performance gör att han förlorar i min bok.
http://www.homage.nu/
Hur fan kunde Michael Crackson vinna ? Vart helt förvånad när jag trodde sabotage vann solklart men det är bara min åsikt :o
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hur fan kunde Michael Crackson vinna ? Vart helt förvånad när jag trodde sabotage vann solklart men det är bara min åsikt :o du kände precis som majoriteten av oss i publiken, som du hör själv i slutet ;P
jag e liksom inte direkt ngt fan av sabotage, men denna skulle han fan ha utan en frågan om saken.
Redaktionen
2011-06-30 22:05
Sevärd battle och båda dessa har utvecklats. Dock har dom varsitt massivt flaw i sitt spel: Crackson skriver bra rader men har noll energi eller karisma. Sabotage kan konsten att få med sig en (hemma)publik men kickar 80% lama rader. instämmer.
Sabotage sköter den här "tuff pojke" grejen ganska snyggt och ska definitivt fortsätta med det instämmer INTE.
namaste
Jag instämmer i att inte instämma i ditt inte instämmande.
Eylem haha Asså helt seriöst ni som säger att Sabotage vinner, hur då? Han har ju tvärkorta ronder, bara på det bör det vara förlust? Tredje ronden va ju ett skämt, han är på plats för en sak: Battle, inte charma publik eller skämta om chokes och sen ditcha allt, det är klart han förlorar då. Jag hatar Cracksons delivery men han hade fullvärdiga ronder och vissa bra rader. Sabotage hade krossat om han bara kom dit förberedd.
http://www.myspace.com/murderdem
Gud vad jag ogillar "i en box"-rader, det går inte att direktöversätta skiten.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Speciellt när dom kör 10 stycken sånna i samma battle
Svårbedömd battle, Cracksson har bättre rader men Sabotage vinner på delivery
Nämen, jag förstår varför man tycker att Crackson tog det, jag förstår varför man tycker att Sabotage tog det. Det var en jämn battle, inget mer med det. Båda var ganska medelmåttiga i rappen och innehållet, det som stack ut var Sabotages delivery och därför går min röst till honom.
Oj, denna är svår. Crackson tar (enligt mig) definitivt första och Sabotage definitivt andra. Sista ronden är jävligt jämn och jag tro Sabotage hade tagit den utan choken. Han hanterar dock choken rätt bra men men intrycket av hela ronden dras ner och Crackson tar den med nöd och näppe. Men som sagt - mycket svårdömd match och det handlar i slutändan om vilken smak man (och domarna) har när det gäller battle. Big up båda!
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!
Vars kan man hitta Cracksons låtar? Jag hittar inga nånstans..
crackson tog den, publiken sov på hans rader.
http://www.myspace.com/cliq75 "LVT baby baby!"
tycker crackson tog den, kändes som sabotage kunde säga vad som helst och få jubel
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
oh, idag ska de komma en ny battle! får vi se om O-zone är bättre på att hålla sina scheman än Basementality ;P
oh, idag ska de komma en ny battle! får vi se om O-zone är bättre på att hålla sina scheman än Basementality ;P +1
knack knack, vem där ditt skivomslag haha skön
Förstår inte vad som var så populärt med Crackson? Förutom tusentals krystade dubbelrim..? Sabotage rimmade inte så tungt, men hade sjukt roliga rader. Tyckte han köttade.
Wurrup?
Hur fan kan folk gilla Sabotage? rimrunkade så att det skriker om det, säger saker bara för att det ska rimma osv, jag är inte säker på om ni som gillar sabotage trollar eller är så inkompetenta.
B
Producent
2011-07-04 10:52
crackson var bättre och roligare.
Moderator
2011-07-04 18:27
crackson hade roliga rader, men har aldrig diggat hans delivery, tycker han låter så jävla tråkig :P Men som någon skrev, kändes som sabotage kunde dra vilken rad som hellst och endå få jubel. Men crackson tog nog detta fan.
//TW