I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

BMTV: Pziclone och Marty om battlen på Lördag, 9e Juli

Svensk Hiphop - Battles

2011-07-06 03:26

BMTV: Pziclone och Marty om battlen på Lördag, 9e Juli

Marty (Skåne) kommer upp till Stockholm för att möta Pziclone den 9:e Juli på Bonden Bar. Här är deras tankar/åsikter innan battlet.

Producent

2011-07-06 03:37
varför görs såna här videos?
folk står och säger "ååh han är bra, men han gör detta fel och detta si o så, jag kommer ta dig mannen vi ses på battlet"... VARFÖR gör man dessa? det finns en flyer, vi vet att ni kommer mötas... och att det ska vara något "peppa tittare", så tror jag att flyern gör sitt. jag vill endast veta varför dessa videos görs, och inte för att p14 ska skriva "sluta hata i alla trådar konstigt *snyft snyfnt harkel*".

2011-07-06 05:32
Inför-klipp i all ära, men det börjar bli spamvarning på det hela nu. Massa dubbel-/trippeltrådar om samma ämne och massa call-out grejer som stressas fram.. tar det bort uppmärksamheten från dom riktiga battlefilmerna eller sprider det mer shine? Man kan väl ändå sträva efter att hålla det lite mer kvalitativt.

Tycker att det känns lite löjligt att ni requestar av rapparna att göra filmerna. Det är bäst när folk gör det på egen hand, blir mer naturligt, roligare, och mindre uppstyrt/krystat då.

2011-07-06 05:35
Blev lite för negativ där.. Jag ser givetvis fram emot battlen! Kommer bli intressant att se hur Marty gör ifrån sig, tror det finns en del potential i honom. Ser även fram emot Permoman, Kalle, och dom andra nya namnen. Big up Critical för att du styr upp detta :o)

2011-07-06 10:45
Eylen

Haha vad vet du vad jag requestar din luffare... Marty skickade denna på eget initiativ... jag tyckte det blev för mycket att göra två klipp så jag fixa en med pziclone och klippte ihop dem

Precis som du skriver så försöker jag hålla det kvalitativt, därför jag mötte upp pziclone och filmade hans för att väga upp martys kassa bildkvalité... jag har sagt nej till vissa klipp jag fått in med, pga kvalitén

den här var inte den intressantaste kanske, men jag tycker oftast bloggarna fyller en bra funktion, kolla madodds / permoman.. dem är ju skitbra, man får bekanta sig med rappare man inte känner till sen innan och man får veta mer om battlen..

2011-07-06 11:27
Ett förslag är att administratörerna gör battlesen sticky i vecka (te.x.) som på rapmusicforumet.

2011-07-06 12:24
Marty

Ahahaha - fy fan för den som gav dig den där filmen!
Var liiiite full den kvällen och det slutade i den största PziClone-fyllan genom tiderna.
Faktum är att jag minns inget efter den där sista Tequilan.

Eylem P27

Shoo, jag sa likadant som dig om de här införklippen tills jag kom på att man kunde strunta i att gå in i trådarna eller stänga av filmen om man inte vill se (försöker inte låta spydig nu).

Arrangörerna specificerar alltid att det är ett "införklipp" så det är ju inte direkt så att man blir lurad att gå in och titta.
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!

2011-07-06 16:55
hahaha
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-07-06 18:18
hehe :) jag bjuder dig på tequila på lördag (innan battlen) - öka mina chanser

2011-07-06 18:52
Marty P28

Nej, för i helvete - min kryptonit! Brukar försöka hålla nykter fram till battlen men det är ju en annan sak när det bjuds.

Vi kanske kan säga så att om du lovar att inte bjuda mig på en innan så lovar jag att bjuda dig på en efter. Deal?
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!

2011-07-06 23:29
Critical
Lugn nu. Här sitter man och proppsar dig, så är du direkt otrevlig utan vidare anledning, nämnde jag nåt känsligt eller uttrycker du dig så här mot alla? Det blev lite spontant, var inte meningen att vara en bitterfitta, tänkte t o m ändra mitt inlägg, men hann inte. Ville bara ge lite feedback, that's all

Sen missförstår du mig. Vad jag menade med kvalité var inte bildkvalitén, utan innehållet. Anledningen till att jag antog att du stod bakom inför-klippen är för att dom flesta är släppta genom din kanal, samt att vissa rappare har sagt att du bad dom göra dessa klipp i sina call-out filmer.

PziClone
Tycker inför grejer kan vara riktigt underhållande och man ska inte sluta göra sånt, men jag känner > antingen så gör man det najs eller inte alls. Det var iofs rätt roligt att du höll 20-lappen upp o ner och hade den nöjdaste minen jag har sett på länge :o)

2011-07-06 23:35
Critical, när dyker Shazaam vs Mc Kiko upp på Youtube? Vill gärna se den

Eylem P27
Vadå, eru rasse?

2011-07-06 23:51
Ja, du fick mig

2011-07-07 00:23
Eylen, jag skrev så för du är den största idioten här... thats why.. du kan skriva hur många komplimanger du vill, dina gamla kommentarer finns kvar ändå

2011-07-07 03:43
haha pziclone
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."
Hangaround

2011-09-06 08:20
vet nån vart man kan få tag på cyphern med Pziclone eller vart man kan hitta den?