(VIDEO) Basementality Battles @ Peace & Love: Narkimic vs Acke
Basementality Battles tog sig denna gången till ännu en ny stad, nu var det Borlänge och Peace & Love-festivalens tur! Detta året var det 50,000 besökare på festivalen, massa Hip Hop spelningar och mycket battleintresserade människor. Narkimic från Chipchoppin Order (Örebro) gör här sin debut i battlesammanhang efter ett gäng vinyl och kassett-släpp. Acke har varit med förr och behöver ingen ytterliggare presentation än: SKOOGÅÅS! haha. Glöm inte att rösta! Tack till Framkonst, Johannes, Secret Wars, Gauge, Publiken och alla som kom och kollade!! Rösta på vem du tyckte vann på http://www.basementalitybattles.com/
först.... acke har steppat upp sitt game .. underhållande battle !!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Acke tog det enkelt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Inte så intressant battle tyvärr, svårt att säga vem som vann den. Acke svarade på fler saker Narkimic droppade än vad Narkimic gjorde och omvänt. Helt okej flyt, oftast bra rim, inte allt för många rena bull-rader MEN ingen av dem sa egentligen något särskilt om sin motståndare. 90% av alla bars kan du stoppa in i vilken battle som helst för de var så intetsägande och opersonliga. Tycker också Acke körde lite väl mkt på släppa-musik-på-kassett temat. //Paz
Får väl säga att Acke edgade det aningen då efter lite tänkande.
det finns egentligen bara en sak att säga: SKOOOGÅÅÅÅÅS! utöver det så kan jag inte riktigt hålla med föregående talare angående generella bars-grejen, det finns en hel del hardhitting och konkrekt material i den här. Mack out!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
NickoMack Kan säga såhär då för att inte låta allt för dyster, den var faktiskt bättre än det mesta som släppts den sista tiden. Ett stort plus i kanten att det inte var så mkt bulla rader med, shit, vissa battles man sett senaste veckorna vill man bara stänga av direkt efter att någon krystat ur sig någon played out rad man bara skakar på huvudet åt. Konkret är liksom inte alltid konkret i ett battlesammanhang tycker jag. Kolla, jag kan säga saker i en battle om vad du har på dig, hur fult ditt skivomslag är, osv osv som är konkret på ett sätt då det handlar om dig. Men är det tyngd i raderna? Är det smart? Är det framförallt roligt? Är nog mkt en smaksak här tror jag, no hate dock, alltid kul att folk kör oavsett. //Paz
kassa ni är tillskillnad från O-Zone seriöst.. Satsa på en battleeliga i sverige ist detta är bara tråkigt
Geni
GAIA mycket sant att en oroväckande del av det senaste har haft ett gäng jävligt cringeworthy moments, riktigt såna där "jag mår själv dåligt av att se det"-ögonblick, jag får lite panik bara jag tänker på det, det är nog dags för oss alla att steppa upp lite, let's gooo! denna tycker jag var nice dock
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Herrejävlar vad Acke verkar ha lagt ned jobb på att utvecklas inom den här skiten. Underbart att se. Ska bli intressant att se O-Zone mot Mr Cool och O-Hund som väl var före detta, men baserat på denna battle så är han nu där uppe och slåss. Narkimic bland dom bättre debuter man sett, men behöver slipas lite.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Skivsamlare
2011-07-15 08:39
Acke har blivit sjukt mycket bättre, kul som fan att se!!
Tycker Narkimic var bland de bättre new bloodsen alltså. Riktigt tung, hade jävligt bra rim stundtals, synd att publiken sover på sånt och bara vill ha simpla punches hehe.
Trodde inte jag skulle säga det, men Acke tog det!
Fortsätt så här Acke! Och Narkimic, ge inte upp, kommer bli sjukt tungt om du fortsätter.
Inte så intressant battle tyvärr, svårt att säga vem som vann den. Acke svarade på fler saker Narkimic droppade än vad Narkimic gjorde och omvänt. Helt okej flyt, oftast bra rim, inte allt för många rena bull-rader MEN ingen av dem sa egentligen något särskilt om sin motståndare. 90% av alla bars kan du stoppa in i vilken battle som helst för de var så intetsägande och opersonliga. Tycker också Acke körde lite väl mkt på släppa-musik-på-kassett temat. Å andra sidan är ju Narkimic all 'bout dat boombap och släppa shit på kassett och vinyl känns det som (vilket är jävligt bra, då inte mycket svensk släpps på kassett och vinyl längre), så att han spelade mycket på det kortet tycker jag var helt ok!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
"publiken och alla som kom och kollade" hahahha wtf
Grym debut av Narkimic!
Redaktionschef
2011-07-15 12:27
Ja, jämför man Narkimics debut med Ackes debut så var ju Narkimics betydligt bättre. Sen har Acke haft tid att bli lite varm i kläderna nu och har - som nämnts - steppat upp ytterligare till denna match så det känns ganska naturligt att han tog denna. Även om jag inte tycker det var med så himla mycket marginal.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Finns det någon officiel vinnare av batteln? Tycker att Nark gjorde ett jätte bra jobb. Jag tröttnade som fan på att Acke tjatade ut kasset grejen som jag för övrigt tycker är jävligt coolt. Och att Nark är 90 tal bla bla bla. Det tjatades ut. Nark drog nya fräsha bars hela tiden och man undrade alltid vad Nark hade tänkt svara.
http://mikrofonberoende.wordpress.com
Jag tänker inte kolla på denna battlen iom. att Acke har en osläppt battle som ägde rum innan denna. Så jävla tråkigt att det blir såhär, tycker ligorna borde kunna samarbeta lite och planera sina släpp lite bättre. Jag menar nu kanske det sägs saker i denna battlen som vi som inte var på o-zone i maj inte alls förstår. Skärpning!
Den här battlen var nästa på tur.. det var den första battlen som ägde rum på peace & love... tror att "den andra ligan" kanske haft en pause i uppladdningen eller problem med ljudet..nånting har det varit. Det refererades inte till nicko mack/acke battlen i den här. Orkar inte göra nåt vidare utlägg om detta..men sluta böla.
Gillade båda, Men tror acke tog det endå!
fosho
Kunde inte motstå att kolla ändå, överraskande bra battle.
Den här går till Acke helt klart även om Narkimic gjorde en riktigt bra debut, han verkar bekväm i sig själv. Acke växte en hel del i mina ögon och kul att se en battle med bra rebuttles!
jaojao_P21 "ändå"..? jag skrev ju att den inte refererade till acke/nicko mack battlen
Acke: Necro är fortfarande asfet! ;D Narkimic gjorde jävligt bra ifrån sig och var inte långt ifrån att ta hem segern tycker jag! Men Acke tog det, jo.
Jag har ätit pannkaka!
Acke var faktisk bra i denna matchen. Trodde inget bra om han innan. Han var tydlig och rakt på med sina dissar. Tungt grabben tungt...
Acke har blivit sjukt mycket bättre, kul som fan att se!! Tycker Narkimic var bland de bättre new bloodsen alltså. Riktigt tung, hade jävligt bra rim stundtals, synd att publiken sover på sånt och bara vill ha simpla punches hehe. Trodde inte jag skulle säga det, men Acke tog det! Fortsätt så här Acke! Och Narkimic, ge inte upp, kommer bli sjukt tungt om du fortsätter. känner detsamma.
och acke har verkligen steppat upp riktigt bra sen han va med sist i O-zone alltså, mkt imponerad!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Tycker flera av de nya battlarna har imponerat i båda ligorna. Ett tag kändes det som att hela scenen gick på tomgång men nu börjar det röra sig igen när både de etablerade och de nya battlarna trappar upp några snäpp. Båda gjorde bra ifrån sig i denna, Acke hade mer personliga dissar och vinner därför men båda hade bra delivery. Äntligen fick vi också tillbaka Criticals berömda kamerasnurr som varit borta ett tag. Har saknat den. Ärligt. Är väl en av få som gillar den antar jag. Ser åter fram emot fler släpp, ett tag hade jag nästan gett upp hoppet.
Producent
2011-07-15 19:29
Narkimic kommer bli riktigt farlig. På debuten är han bättre än många som kört ett flertal gånger... Hoppas han fortsätter
Bästa debuten, riktigt bra snubbe Narkimic. Acka övertygade fett och var den bättre. Imponerad!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
tycker det var en fet battle på plats. acke var fet och hade publiken med sig men tycker fan narkimic är sjuuuuuukt skön och kan bli hur bra som helst. lite mer personliga dissar och han är bland dom bättre i landet
hets, stress, fest!
sjukt att folk tycker att nark va bra, han hade ju så förbannat jävla kassa rader.
mmm alla är dumma i huvudet förutom du
Hur kommer det sig att man varken kan läsa eller skriva kommentarer på någon video på basementalitys youtube-kanal?
Hur kommer det sig att man varken kan läsa eller skriva kommentarer på någon video på basementalitys youtube-kanal? haha, om de är blockat att skriva så är de väl rätt självklart att de inte kommer finnas nått att läsa?
och anledningen till de är väl för att slippa massa smutskommentarer, de är endast på whoa! ;)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Ja det här var ju varken jättedåligt eller särskilt bra. 12:16 minuter av mitt liv då jag borde gjort något annat.
http://www.fromdust.se
Narken var ju riktigt vass. Schysst första battle! Acke har steppat upp.. galet nice. Mer nya battlare av narks kvalite, please!
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Boombox 32 Jag lyssna precis på din musik så nu är vi kvitt
Boombox; Ja det här var ju varken jättedåligt eller särskilt bra. 12:16 minuter av mitt liv då jag borde gjort något annat. Critical; Jag lyssna precis på din musik så nu är vi kvitt Hahahaha! årets Rebuttle då va! ^^
Narkimic tog de tyckte jag, acke e wack!
Pleassure Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//
Boombox; Ja det här var ju varken jättedåligt eller särskilt bra. 12:16 minuter av mitt liv då jag borde gjort något annat. Critical; Jag lyssna precis på din musik så nu är vi kvitt Haha älskar whoa :D
Narkimic tog detta rakt av! Ackes flow, röst, rim, utseende och attityd irriterar mig.
Kan någon förklara för mig varför det alltid är ett gäng som skriker "SKKOOGGÅS" innan varje battle som Acke ska köra?
acke kanske kommer därifrån? det är bara en teori jag har, ska forska vidare och jobba på den.
Acke är för lång. Narkimic släpper för mycket på kassett. Jag vill ha övertid på den här.
Ridå
Critical>>>Haha...:)
Men om man ska ge det till någon så får det bli Narkimic.
socials P28 ... Rolig? Nu menade jag mer "Varför?" Glider han alltid runt med en handfull människor eller horar han runt och ber folk göra det åt han? Vilket som så känns det så lite mellanstadiet över hela den grejen.
Johnny, det kallas att reppa sin stad. :P
Jag har ätit pannkaka!