I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Event] Basementality Battles @ Trädgården 27:e Augusti (Gratis)

Svensk Hiphop - Battles

2011-08-13 17:34

[Event] Basementality Battles @ Trädgården 27:e Augusti (Gratis)

http://www.facebook.com/event.php?eid=177303752341198
http://www.facebook.com/event.php?eid=177303752341198

Lördagen den 27:e Augusti gör vi alltså ett stort battle-event, GRATIS!! Vi har internationella gäster på besök från England, Norge och Danmark! Dessutom har vi med oss den första tjejen i den här formen av battles i Sverige, vi hoppas verkligen att det kommer komma fler.

CROME VS TRUTH (UK, DONT FLOP)
PATS ONE (NORGE) VS PTA (MC´S FIGHTNIGHT, DANMARK)
BIG-O VS OSVENSK TIGER
TAY TAY VS JEFFERSON PRICE (DONT FLOP, UK)
SHAZAAM VS PERMOMAN
NASTY VS M.CRACKSON
KALLE BALIK VS SKRYTMÅNS
SAJJK VS DÖDSMASKINEN

HOSTS ÄR RAYDEN 145, FREEZY LOCC OCH EN HEMLIG GÄST!

Det kommer utspela sig på Trädgården (stället som heter så, inte nåns backyard) som ligger under Skanstullsbron, adressen är Hammarby Slussväg 2.

..och ja, det kommer snart upp nya klipp :)

2011-08-13 17:43
Fett.

2011-08-13 18:06
Hmmm, kan nog bli ett fett event. Får se om man orkar pallra sig dit!
B

2011-08-13 21:03
Hörde att Dödsmaskinen kommer plocka sin första body av många där.

2011-08-14 00:30
dödsmaskinen!

blir dope, man borde fan ta sig dit och se detta mord live.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-08-14 01:44
vem är dödsmaskinen? länka något han gjort

2011-08-14 12:21
Det här är Truth, det är han som kommer möta Crome.

Skivsamlare

2011-08-14 12:26
vem är dödsmaskinen? länka något vetja!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-08-14 12:33
Som de flesta andra new bloods så har han spelat in ett klipp och skickat till mig eftersom han inte hade något relaterat att visa upp...men det var for my eyes only (pause) så jag har inget att länka men flera andra här i tråden verkar känna till honom..

2011-08-14 13:04
dödsmaskinen på övertid.
Admin

2011-08-14 13:55
Riktigt spännande line-up. Kul att det är så många nya namn och otippade match-ups.

2011-08-14 14:12
Är det Nasteho som är Nasty? i så fall, fett kul!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-14 14:44
Jupp, det är hon! Fy fan vilken härlig överraskning! Bra där, Critical! :)

Crackson kan ju förbereda sig på att bli slaktat, det är aaaallt jag har att säga!

2011-08-14 15:07
öh, shazaam vs permoman?
Rappare

2011-08-14 15:29
Truth!! Fan va fett! Nu när man suttit och glott på dom gamla wrc-grejerna precis.
Det var jag som la BMX-cykel-raden.

2011-08-14 18:26
Dödsmaskinen kan vara det bästa namnet hittills! Ska bli kul att se Kalle Balik igen också, om jag minns det rätt (och utan att avslöja för mkt) så va han sjuk senast!
Rappare

2011-08-14 18:31
så va han sjuk senast!
I dubbel bemärkelse? Om inte; i vilken?

2011-08-14 20:02
Haha, sjuk som i väldigt duktig. :)
Rappare

2011-08-14 20:17

2011-08-14 22:00
äh inte i den battlen jag såg. jaja fett event iaf!!!

2011-08-15 09:34
öh, shazaam vs permoman?

Eller hur... Vafan e grejjen ?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-08-15 10:13
permo kommer kötta shazaam
de som var på bonden kommer fatta hur den idén kom till

å andra sidan undrar jag mer över big-o vs osvensk.. vad i helvete?
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
[email protected] | Jag är smartare än du.
Rappare

2011-08-15 13:19
å andra sidan undrar jag mer över big-o vs osvensk.. vad i helvete?

Agree!
till skillnad från...vad ska visäga permo och Big-o så kan faktiskt permoman rappa.
Snälla.
fosho

2011-08-15 14:18
Dödsmaskinen slog ihjäl min katt och låg med min syster.

2011-08-15 17:16
åh, varför finns de inte en gilla knapp på whoa (:
Manager

2011-08-15 20:30
Big-O vs. Osvensk Tiger har potential att bli årets match.
Redline!

2011-08-15 21:00
äh va snackar du om?
ingen av dessa här! men det kommer bli fett att se dom ändå!!!

2011-08-15 23:40
Haha kul att GAIA:s tråd gav lite resultat ändå :)

2011-08-16 21:18
kommer vara 18 år, gratis och det kommer finnas bar! now you know :) lets go
Manager

2011-08-17 00:22
Är det gratis bar också? :)
Redline!

2011-08-17 00:28
Och gratis sommardäck till Permoman?
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Manager

2011-08-17 09:13
Haha, fittigt att ge honom sommardäck när sommaren börjar ta slut och vintern är på G :D
Redline!

2011-08-17 17:31

2011-08-19 21:37
Inte för att vara tjatig men när släpps egentligen kommande Basementality battles upp på Youtube?

Lust att slänga upp några preliminära datum? Så slipper du lite gnäll ;)

www.twitter.com/rossandeross

2011-08-22 18:43
Och gratis sommardäck till Permoman?

HAHAHAHAHHAHAA!

2011-08-24 12:36
Jag tror att två av battlesen kommer vara i en heeeelt annan dimension. Sug på den.
Indianen
Poet

2011-08-24 15:23
Ah, passande att det var denna helgen man skulle till Stocktown då! YO!
Jag har ätit pannkaka!

2011-08-26 18:53
Kolla denna sidan för karta, vägbeskrivning m.m.!!! Det är lite klurigt att hitta dit om man inte varit där innan, så var ute i lite extra god tid denna gången så ni inte missar något, vi kommer dra igång ganska omgående så försök vara där senast 15:00.

http://basementalitybattles.wordpress.com/2011/08/26/info-och-karta-infor-eventet-i-helgen/

2011-08-27 17:01
hur va eventet?

2011-08-27 19:34
Helt ok. Synd att högtalarna inte användes mer än en gång. Stod man långt bak så hörde man ingenting. Men livet kan vara så ibland, förstår du? Ibland får man inte som man vill. Livet kan vara så ibland. Men det är bara att bita ihop, förstår du Svanspelle?

Förövrigt var Truth grym och Big O levererar alltid!

2011-08-27 20:22
kan för mitt liv inte förstå varför man inte brukade mickarna och högtalare..
att styra upp det borde väl inte ha varit nåt problem (jag kan ha fel, men jag gissar bara), särskilt med tanke på att man inte hörde ett skit om man stod ett par rader bakom. särskilt med tanke på att battlesen kördes under en bro där det ständigt passerar bilar och tunnelbanor...

sen kul med "kom i tid, det kommer börja direkt!!!" inför battlen när det ännu en gång dröjde typ en halvtimma längre än utsatt tid tills battlesen började..

aja, ska bli kul att se videosarna när de kommer upp!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
[email protected] | Jag är smartare än du.

2011-08-27 23:49
N_Jack (och Kallsint),

det fanns mer plats där framme (under stora delar av tiden även på läktaren)... det låter på dig som vi hade värsta ljudet och ljudtekniker på plats men bara ville jävlas med dig.... kul att du är så införstådd.

Ang tiden hade vi två battles som inte blev av och folk hade uppenbarligen lite svårt att hitta dit så vi valde att använda den halvtimmen eller vad det nu var till att göra klart förintervjuerna (så dem slapp ha battles i bakgrunden) och vänta in lite folk istället....

Tycker dock att det är stor skillnad (och fortf. berättigat att skriva så) mot en vanlig konsert när det inte börjar förrens flera timmar efter insläpp som standard... här hade vi planerat att dra igång vid utsatt tid... det var alltså ingen "dörrarna öppnas"-tid som det brukar vara på affischer. Anledningen var att vi inte hade mycket marginal tills vi skulle vara tvungna att vara ute därifrån till nästa evenemang.

Allt har sin förklaring och vi gör så gott vi kan under förutsättningarna :) Tror du skulle hålla med om de flesta besluten om du bara visste hur det låg till. Have some faith in us, please :)

Tack till alla som kom!!! Det var fler än som anmält sig på facebook sa vakten, 343 eller 334 + vi som jobbade.. minns inte vilket av det, men kul hur som helst!!! Och tack till alla som sjöng för mig :) Hade fan glömt att jag fyllt år haha... Bilder kommer upp imorgon.

2011-08-28 00:01
Dödsmaskinen först att släppas får vi hoppas Crit. Annars hämtar fan hem er.

2011-08-28 00:05
Big up till dödsmaskinen, han överraskade!! Det är för tidigt att säga ordningen nu dock :)
Poet

2011-08-28 16:53
Jo det var tråkigt att man inte hörde något längre bak, men jag blev full, och man vet att man var där för en bra sak!
Jag har ätit pannkaka!
Redaktionschef

2011-08-28 16:53
Ja, det var lite synd med ljudet. Jag hade bara tre personer framför mig men hörde ändå inte ett ord under Kalle Balik vs Skrytmåns. Inte helt insatt i hur svårt det är att fixa med ljudet men i och med att det gick att fixa till Permoman så borde väl samma mic gå att använda för alla?

Härligt att få se Nasty gå loss. Hoppas hon är med fler gånger och hoppas att fler tjejer vågar ta steget att vara med. Vet att ni finns där ute :)

Som tidigare ett STORT frågetecken på dom som är där men inte kollar matcherna. Störande när någon som är 10 meter bort låter mer än den som är tänkt att hålla låda 3 meter fram. Jag tycker ni ska ha någon som jobbar aktivt för att gå omkring där bak och försöka peppa folk att gå dit och kolla (som Shazaam gjorde inför Crome-matchen) och som ber folk som lever om att respektera eventet. Skrik från Rayden funkar liksom inte hehe.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2011-08-28 19:06
Jo det var tråkigt att man inte hörde något längre bak, men jag blev full, och man vet att man var där för en bra sak!

Word! tänkte precis samma sak.

2011-08-28 21:08
Ang. mickar Oracle så trodde jag redan att jag hade svarat på det.. Orkade inte gå in på detaljer och göra värsta utlägget utan bad er bara lita på mig.. nu gör jag det iallafall..känner mig tvungen efter det inlägget :)

Att få bra ok ljud till en person som en lösning för Permoman med myggan var inga problem.. det skulle dock vara en heeelt annan sak att med den begränsade utrustningen, dessutom utan ljudtekniker (jag räknas inte då jag filmar även om jag har utbildningen) väga upp risken för att det inte skulle låta kefft och/eller runda (därmed fucka upp ordentligt) osv med att köra utan mickar... Permoman är dessutom ganska lätt att micka jämfört med folk som kan skrika ena stunden och viska andra...du fattar grejen....det är inte så enkelt som det låter och jag hoppas att ni/du i framtiden kan lita på min avvägning, jag gör absolut inte saker för att jävlas... trodde det skulle funka bättre än det gjorde, det kom mer folk än väntat osv. Nästa gång har vi förhoppningsvis ännu bättre förutsättningar. (och blir inte blåsta på lokalen vi skulle haft för andra gången hahah) Lets go!
Redaktionschef

2011-08-28 21:10
Ah, du har rätt. Sorry för det!

Gillade lokalen personligen. Alltid skönt med utomhusmiljö där det inte är så jääävla varmt. Tågen störde inte så mycket som de hade kunnat göra.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Poet

2011-08-28 21:48
Håller med Oracle att stället var riktigt grymt, har aldrig varit där tidigare.
Jag har ätit pannkaka!

2011-08-28 21:49
Sorry jag lät sur :)

Ja tycker det blir mycket snyggare bilder också när det är utomhus och jag älskar miljön där under bron...

Hela veckan innan låg jag typ sönmlös efter Mfs hade sagt att Popaganda var samtidigt på andra sidan badhuset haha.. trodde det skulle överrösta allt :) Gick dit på fredagen och kunde andas ut.