I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Top-Tier del 2!

Svensk Hiphop - Battles

2011-08-23 12:21

[Övrigt] Top-Tier del 2!

Nu har det gått ett halvår eller nåt sen den förra tråden startade och många nya namn har dykt upp samt att många har avancerat och många har tappat en del. Så vad säger ni? Nu får vi igång aktiviteten i detta forumet.

Utan ordning:
Nomad
Nicko Mack
Mr Cool
Jimmy Pistol
R-Man
Henry Bowers
Martin Zamora

nästan där
Kalle Balik
Grizzly
Pziclone
SmoJo
O-Hund
Acke
Shazaam

2011-08-23 12:43
r-man
bowers
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-23 12:49
Ohund och Third eye borde vara top tier även om man inte gillar deras stil med tanke på vilka dom har mött och vunnit emot. Annars håller jag nog med.

Herren på täppan måste vara Bowers, ingen kan rå på det. Inte ens O-hund när han vann rådde han på honom.(i min mening)
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2011-08-23 13:34
Bowers
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Resten

2011-08-23 14:18
personligen placerar jag r-man och jimmy pistol top 3 på en sån här lista.

det känns som att tråden mest kommer handla om egna preferenser. är det inte lättare att försöka definiera vad en "top-tier" är? ta shazaam som exempel, han är väl en av de battlerapparna med flest views i landet. bara det borde ge honom top-tier-status?

2011-08-23 14:55
håller med socials.
Ridå
Rappare

2011-08-23 15:40
Smaken är som baken, varför skall man hålla på med en Top Tierlista?
Om det var någon som verkligen skulle vara "bäst" i teorin, praktiken och litterärt. Skulle den mannen/kvinnan endå vara hatad av en stor procent.

Sånt här skapar egentligen bara tom hype.

Det är som Socials säger:
det känns som att tråden mest kommer handla om egna preferenser.

Enligt många är "Shazaam" en duktig battlerappare.
Enligt mig är "Shazaam" Litterärt retaderad.

Ett exempel på att man aldrig kommer att enas om vem som är "Nummer ett".

En "Urban myt" som är värd att tänka på: Charlie Chaplin took the third place in a Charlie Chaplin look alike contest.

Hatten är av.

Fast det är ju ganska kul att ha en lista.

Peace!
"Dimorf Metrik Aka Din mammas nya kille"
Rappare

2011-08-23 15:45
En lösning på "Top Tierlistan" skulle kunna vara filosofi.
Om man utgår ifrån utilitarism, kan man ganska snabbt få fram vem som procentuellt är bäst.

Gör en enkät, skicka den till alla battlerapfans. Låt de skriva de 10 namn som i numrerad ordning efter deras tycke. Räkna sedan resultatet.
Badabind badaboom så har ni svaret.

2011-08-23 16:52
för att va en top tier måste man ha gått 10 toppmatcher å vunnit alla. tycker jag.
Ridå
Toastare

2011-08-23 19:13
Håller med Dimorf Menik, det är inte värt att uttrycka en åsikt, för det finns garanterat någon som inte tycker likadant, och då dör åsikten eftersom åsikter är inget värt. Endast fakta är intressant att prata om, för där finns ett rätt svar. Man kan inte ha en åsikt som går emot fakta. Exempel: "jag tycker att Dimorf Menik har korta armar"
www.twitter.com/jimmypistol232

2011-08-23 19:35
JimmyPistol
Off topic. Kan en admin vara snäll å plocka bort inlägget?

Dock måste väl begreppet "top tier" vara relativt objektivt?
jag diggar tillexempel bildspråk för hans klockrena stil, dock har han gått två matcher å inte så många känner till honom.

jimmy pistol kan nog klassas som en top tier, det skriver jag inte för att han skrev i tråden tidigare, men olika folk jag pratat med känner till honom å uppskattar hans stil å framförande. dock har han bara gått fem matcher varav 4 är släppta så han är i det avseendet bara halvvägs till att bli en top tier. egentligen är det väl skitsamma va folk tycker, jag diggar big-o men är han en top tier? han har gått en match (går iofs en till nu på lördag) men räcker det att göra en bra match för att bli en topp tia? Nä, tio matcher minst tycker jag. Eller tio vinster rättare sagt. I rad.
Ridå
Poet

2011-08-23 20:26
Nä, tio matcher minst tycker jag. Eller tio vinster rättare sagt. I rad.

PS3 trophy?
Jag har ätit pannkaka!

2011-08-23 21:56
bowers överlägset bäst . men vad har hänt med professor p ? hade gärna sett han i nån av dom nya battle ligorna
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.
Rappare

2011-08-23 22:35
Håller med Dimorf Menik, det är inte värt att uttrycka en åsikt, för det finns garanterat någon som inte tycker likadant, och då dör åsikten eftersom åsikter är inget värt. Endast fakta är intressant att prata om, för där finns ett rätt svar. Man kan inte ha en åsikt som går emot fakta. Exempel: "jag tycker att Dimorf Menik har korta armar"

HAHA! Den sved.. Som basturis en het sommardag i en bastu ut med den Finska högkusten.

Jag tycker att Jimmy isåfall är en "Top Tier" om en åsikt nu skall vara värd något.

Syftar mest på att kärnan i själva disskusionen, aldrig och egentligen inte leder till något konkret svar.

Smaksak.

Peace!
Rappare

2011-08-23 22:37
Ett björkris*
Rappare

2011-08-23 22:39
Annars tycker jag väl något åt det håller som Töntnörden föreslog.

2011-08-24 10:06
Bowers, R-man och Mr Cool tycker jag är överlägset högst upp.

Killen som startade tråden går på tunga droger för att nämna snubbar som nickomack antar jag?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."