I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Erik Indian vs M. Crackson

Svensk Hiphop - Battles

2011-08-25 15:53

[Video Battle] Erik Indian vs M. Crackson

4:e matchen från The Ring Battles premiärkväll. Vi vet att folk har fått vänta länge, njut av denna sålänge så kommer nästa snart!

Brrrrrrääääh!

Östergötlands Battle-liga
www.theringbattles.com

2011-08-25 16:17
för de första, fyfan vad han e jobbig i blå tröja.
han battla väl oxå nån gång, och va asdålig väl? hmm aja.

inget superkul battle, men seriöst, fan va jag störde mig på han i blå tröja.... haha
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-08-25 16:26
fan jag gillar inte TheRing, vill göra det men kan bara inte
Publiken är skit störig , fulla jävlar som absolut inte verkar va där för att dom gillar hiphop och gillar battles , skriker som fan åt allt

och ja killen i blå tröja var extra störig haha
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Producent

2011-08-25 16:41
Kanske inte servera öl de 2-3 första eventsen så att bara folk som faktiskt bryr sig kommer dit? Ett förslag bara. För att en dommare sticker mitt i ett event är ganska pinsamt.

Battlen var ok, cracksons sloppy seconds var nog det enda som stack ut tycker jag.

2011-08-25 18:01
Diggade crackson's sista rond alltså, killen utvecklas. Det går sakta men framåt. Måste nog säga att han vann denna också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-25 18:22
"fan jag gillar inte TheRing, vill göra det men kan bara inte
Publiken är skit störig"
- word

- styr upp skiten o skrik på dom att hålla käften ffs. dom e ju asstöriga..

Jag vill gilla The ring men av nån anledning så går det inte, vet inte om jag tycker att allt känns B eller nått men nått är det iallfall som gör att det inte blir lika roligt som att se på O-zone eller Basementality..

dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2011-08-25 20:08
tråkig battle, tråkig publik.... hoppas det blev ett mycket fetare event 20/8

2011-08-25 20:09
Erik Indian vann helt klart! Crackson får det aldrig att funka. Så jävla kass delivery.

2011-08-25 21:27
Denna vann Erik Indian. Vändningen på rollspelsgrejen var kunglig. Bra jobbat!

Crackson håller stadig låg nivå. Inte bra i nåt battle hittills enligt min mening.
Groupie

2011-08-25 22:32
fulla jävlar som absolut inte verkar va där för att dom gillar hiphop och gillar battles , skriker som fan åt allt

Håller med, vissa börjar ju skrika innan rapparna hinner komma till punkt tom. Eller åt rader som är asdålig.

För övrigt lägger jag "min röst" på Crackson, som ovan nämt blir han bättre och bättre. Har gått ifrån sitt monotona, lite tråkiga delivery.

Moderator

2011-08-25 22:43
Måste fråga bara, alla som är i lokalen, är dom där för att kolla på battles? Eller står det mer folk längre bort osv? Man hör ju snack hela tiden, vilket är jävligt tråkigt..

Helt okej battle iallafall, tycker alltid det är roligt att kolla på. Kul att ni försöker styra upp något mer och all cred till The Ring Battles!

"Men han ser ju inte ens ut som en indian!?"
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-08-25 22:44
För övrigt lägger jag "min röst" på Crackson, som ovan nämt blir han bättre och bättre. Har gått ifrån sitt monotona, lite tråkiga delivery.

Jasså? Han har ju gjort bättre ifrån sig lyriskt tidigare, men deliveryt är fortfarande lika obehagligt

2011-08-25 23:05
Alla klipp som har kommit upp från Thering är från deras första event. Det är klart att alla håller samma klass pubikmässigt eftersom att det är samma människor. Antar att detta gjorde att Thering vet vad dom behöver jobba på ifortsättningen för att få allt att funka. Event 2 som var den 20e lär vara mycket bättre så vänta och kolla hur det är innan ni spottar skit på dom.
 Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.

2011-08-25 23:47
What he said ^

Gillar verkligen inte att folk sitter och snackar om "hur dåligt The Ring är" bara för att publiken fuckar ur eller en battle inte höll den klassen som personen i fråga hade önskat. Vi hade precis startat en ny jävla liga - det är inte så lätt som man skulle kunna tro om man räknar in allt som måste ordnas och klaffa. Det var 250 pers i huset; Iman och Matte hostade och det var GANSKA svart för mig att ensam tysta ALLA i publiken, speciellt eftersom folk var fulla och pixade redan när vi började.

Vi hade inte en aning om vilka som skulle komma på eventet men hade räknat med att folk skulle visa mer respekt - så var inte fallet. Hur som helst måste man ge publiken en chans att utvecklas - säkert 90% hade aldrig sett en battle tidigare i sitt liv. Titta på hur det såg ut i Göteborg första gången Basementality var där, battles som inte ens släpptes, jämför publikreaktioner på rader som inte alls var bra i på O-Zones premiär o.s.v. Det är normalt att det är så första gången och jag fattar inte varför alla ska sitta och gnälla på det när man försöker göra något fett som ska utvecklas. Talar inte bara om denna tråd.

Efter vår första battle visste vi helt plötsligt dubbelt så mycket mer om allt vad det innebär att arrangera ett event av det här slaget och vi kunde förhindra sånt som inte gick bra på premiären. Resultat: Det var fett och alla som var där (rappare och publik) hade skitkul - fråga nån!

Men jag vill understryka att första eventet också var fett. Visst hade vi mycket problem med publik o.s.v. för de som var där var det fest från 20:00-03:00 med feta showcase från bla Henry Bowers, Zeps, Goon4's m.fl. Sen är det jävligt lätt att sitta hemma och klaga på att videon/rapparna/publiken inte är lika bra som andra battles man sett men allt är relativt och det går alltid att jämföra med något som var bättre.

Vi vill bara skapa en plattform så att både rappare och publik kan få se mer av sånt här i Linköping, Östergötland, Sverige. That's it.

Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!
Producent

2011-08-26 00:38
nåå, var dom där för att se battles, eller för att prata i bakgrunden?! det vi ville veta.

crackson tog det, gillar inte erik indian, han verkar ha för högt iq.

2011-08-26 01:31
Kom på varför Crackson e så dålig. Han rappar falskt. Vill inte höra han sjunga. ;)

2011-08-26 06:15
7:40 in i klippet, von hagen alltså... va?

2011-08-26 08:29
Håller med PziClone. Kolla på övriga ligors premiärevents så är The Rings tveklöst det som håller högst klass på flest plan, visserligen har The Ring haft fördelen att lära sig av de andra ligornas misstag, men oavsett är kritiken helt obefogad, eller iallafall onödigt drygt formulerad.

När jag står i djuraffären och köper ödlor så väljer jag alltid den ödla som är aggressivast och livligast, även om dom jävlarna är mycket drygare att ha att göra med i början än dom lugna. Men deras energiska beteende är ett tecken på att dom är friska och efter några månader av träning och kärlek blev både Rocco och Snurre hur härliga som helst.

Ang. battlen: Crackson tog 1:a, Erik tog 2:a och 3:e i min mening.

"dykardräkt, you name it"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-26 08:37
7:40 in i klippet, von hagen alltså... va?

hahah OJOJOJOJOJ!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Toastare

2011-08-26 09:34

2-1 Erik Indian
www.twitter.com/jimmypistol232

2011-08-26 09:52
Jag vill bara påpeka att arrangörerna är fullt medvetna om att folk var bulla och snackade längst bak i lokalen under tiden som battlandet pågick under det första eventet. Därför placerade de ringen mer centralt på andra eventet.

Jag talar för alla tre ligorna när jag säger att arrangörerna redan uppmärksammat bristfälligheter och tänkt ut ett antal lösningar inför nästa event, långt innan folk påpekar det på forum när videorna släpps. Därmed inte sagt att kritiken är obefogad eller ovälkommen.

Sen tycker jag nog ändå att oavgjort var ganska rättvist resultat, även om det är lite tråkigt när det är en dömd battle. ÖVERTID!
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2011-08-26 11:03
haha va var grejen me två domare förresten ?
Känns inte så smart ;D

2011-08-26 12:08
Brandt89 P21

Nae, det var ju inte så jävla smart och vi tyckte det var jävligt tråkigt att man inte kunde utse en vinnare. Den sista domaren hamnade i bråk just p.g.a. att publiken fuckade upp så mycket och som jag fattat det var det därför han gittade därifrån.

Men hur som helst - jag tyckte Erik var snäppet vassare men det var en fett jämn match och gjorde inte så mycket att det blev oavgjort. I deras The Ring-record (som kommer att visas lite längre fram i tiden) kommer det räknas som att de antingen har var sin vinst eller så kommer vi lägga till extra utrymme för tie-poäng.

2011-08-26 13:03
Crackson har vunnit en battle han ställt upp i va? Hade han bara sänkt rösten lite och haft lite mer utstrålning hade hans rim nog suttit. Hans röst e ju nära att spricka hela tiden.

2011-08-26 13:04
Den mot Sabotage syftade jag på då...den tog han.

2011-08-26 13:18
jag klarar inte av crackson asså.
http://www.facebook.com/pages/Coff/187962211219396

Copy/Paste if you still listen to real hip hop
Rappare

2011-08-26 13:21
-PziClone- ÄNTLIGEN en liga som skriver upp resultaten (syftar på The Ring-record, vilket ja antar är det) där man kan se hur många matcher alla gått och antal vinster osv! FETT
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2011-08-26 13:24
haha hans indianskämt e så jävla dåliga!

2011-08-26 13:40
ang. att folk snackar under battlen. Jag var på det sista ring battles den 20e och står du tre fyra rader bakom så hör man inte ett skit. Hur kommer det sig att inte alla ligor ger dom som ska battla en mikrofon? Problem solved i så fall.

2011-08-26 14:27
Man riskerar givetvis alltid att missa saker när man står en bit bort men det var JÄVLIGT stor skillnad på detta event och premiären.

Vi skulle precis börja rigga upp mikrofoner när vi insåg att det inte skulle fungera p.g.a. att kamerans externa mikrofon som denna gång hängde i taket skulle fånga upp ljudet och fucka videosen.
Admin

2011-08-26 15:57
Någon dag kanske Sverige blir som KOTD. 5 kameror, riggade mikrofoner till alla högtalare och battlen på storbildsskärm. Sååå ja!

Toastare

2011-08-26 16:35
diggar inte heller the ring det är lite B men tror nog det är för att man är van vid dom andra !
life s a bitch men om hon va fin skulle inte du knulla henne då ?

2011-08-26 17:57
Narkimic

Kan inte hålla med om att man hörde dåligt om man stog lite längre back i ringen på andra eventet.

Den ända jag själv hörde dåligt på va första matchen Erik indian - Yberinkarn men det berodde nog på inte på publiken för jag tyckte själv att dom körde väldigt lågt som påpekades av flera på eventet också kanske inte på mest respekt fulla sätt men det behövdes fan enligt mig, Men sen dom andra hörde jag perfekt på ändå om det stog 3-4 personer framför mig.

Måste också bara ge cred till The ring för ett fett event i lördags! hoppas på många fler!

peace
Linköping - Där idéer blir verklighet

2011-08-26 19:38
Går emot strömmen och säger big up till The ring. Fan jag känner lite såhär, ni som sitter och gnäller.. Kollar ni på battles för att se hur fulla publiken är eller hur rapparna sköter sig? Så jävla svårt är det ju inte att ignorera det som sker omkring. Tycker inte ens att det är störande.

Tack alla inblandade för att ni förgyller mina dagar med feta battles! Hoppas på att kunna närvara på ett eller annat sätt någon gång i framtiden.

Jag tycker Erik Indian hade steppat upp ordentligt denna gång.

Groupie

2011-08-26 19:58
ÄNTLIGEN en liga som skriver upp resultaten (syftar på The Ring-record, vilket ja antar är det) där man kan se hur många matcher alla gått och antal vinster osv! FETT

Word, riktigt bra idé! Tycker också att publiken/vi borde få rösta på något sätt, kanske som basementalitys webbröstning, och att detta vägs in tillsamans med domarnas röster.

2011-08-26 20:49
Det där med hörbarheten är fan lite lurigt asså, och det känns ju som att man inte vill ha en mick som täcker hela ansiktet.. Det är ju trots allt framförallt en video man spelar in asså.
Till och med på KOTD WD2 hade dom samma problem, kanske inte i samma utsträckning, eftersom dom flesta av battlarna kan det där med projektion rätt bra, och publiken är jävligt med på noterna. Men det var fortfarande så att det var svårt att höra längst bak. Dom hade nån väldigt riktad mick dom stod och peka mot den som körde, men det funkade såklart inte.
Det är ju ungefär som på teater förutom att publiken inte är knäpptyst, plus att dom står ivägen och täcker. Det enda jag sett som funkar i sånna här sammanhang var på basementality-grejen på Kägelbanan, med myggor. Det var fan riktigt bra! Behövs såklart bra PA och bra ljudtekniker såklart dock, och det finns ju inte tillgängligt alla gånger...
http://www.henrybowers.com

2011-08-26 21:09
Japp, internetröstning som Basementality har är ganska fett och det vore riktigt nice att ha väga in publikens röster med domarnas. Tror dock att man bör vänta lite med det sistnämnda tills den nya publiken i Östergötland verkligen lärt sig att titta på battles objektivt oavsett om det är någon från en hood/stad/landskap, någon man personligen diggar eller inte som battlar.

Vet att det finns många som gör det redan men jag tror det bör spridas ännu lite mer innan. Det skulle vara jävligt tråkigt om någon förberedde sig i en månad och sedan fick torsk för att han kom från fel stad eller hade fel kläder på sig eller dyl.

Men bra tips, ska fundera på den.

2011-08-26 23:14
Behövs såklart bra PA och bra ljudtekniker såklart dock

hur många såklart behövs det?

2011-08-26 23:19
Många, såklart
http://www.henrybowers.com

2011-08-27 02:36
såklart såklart såklart såklart övertid.
gillar cracksons lyricism, erik förlorade lite på att han inte körde onda ögat den här gången, men å andra sidan blev han inte avbruten. cracksons lyricism mot eriks onda öga hade varit en syn för gudarna. nu blev det övertid. tyvärr.
Ridå

2011-08-27 02:47
Jämnt.
Ger den till Crack.
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-08-27 03:14
Känns som att ni inte har någon kontroll alls över publiken, hoppas det ändras inför nästa event. Hade knappt någon lust att kolla hela battlen. Von Hagen är ett jävla mongo.

2011-08-27 10:02
TöntnördenHaha, roligt att du nämner det för han blev faktiskt avbruten, fick köra om några bars där minns jag. Han är helt klart den mest avbrutna rapparen i Sverige just nu.

Angående publiken så får jag säga att vi som hosts inte ville börja skälla på folk mitt i en vers eftersom det då känns som att man inte är så mycket bättre själv. Mellan ronder och matcher så gick däremot nästan all vår tid till att höja rösterna.

Det blir nog bättre med tiden och om inte så kommer vi ändå arrangera battles efter bästa förmåga!

Peace!
Toastare

2011-08-27 13:33

Jag tycker Erik Indian hade steppat upp ordentligt denna gång.

definitivt!!!!!
life s a bitch men om hon va fin skulle inte du knulla henne då ?

Lyricist

2011-08-27 13:45
Bra battle från båda sidorna, gillar personligen cracksons hm vad ska man säga, "sätt o skriva på" tycker han tog den( inte lätt, men tog den)

Sen att folk på plats inte hör vad battlarna säger beror ju på flera saker, för det första är det publiken som måste hålla käften och respektera rapparna och sen är det upp till emceen själv att göra sig hörd, och även "fånga intresset" hos publiken så att dom står o faktist lyssnar på vad man har o säga istället för att tappa intresset för att man inte hör ngt o börjar fippla med annat istället.
Hade själv problem att höra vissa battles på grund av respektlös publik och "försiktiga" rappare, och då blir det lätt tänket "fuck it jag gör ngt annat o kollar videon när den släpps". I mitt fall blev det rökpaus, men i många andras fall va det snack med "grannen" och medhjälp till att förstöra för dom som ville höra. Dock inget man kan skylla på arrangörerna/rapparna/eventet eller hela linköpingspubliken, räcker med att några få sabbar
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2011-08-27 18:55
"han ser ju inte ens ut som en indian" åh gud.

båda förlorade.
Graffare

2011-08-27 21:09
tråkigt att domarna motiverar det med 'håller en högre nivå' och 'levererar det fetare'.
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Groupie

2011-08-27 22:26
tråkigt att domarna motiverar det med 'håller en högre nivå' och 'levererar det fetare'.

Mycket tråkigt, man borde få sig en liten analys som argumenterar för deras åsikt. De där motiveringarna var nästan sämre än Andreas från dirty gorilla.

Skulle vara kul med "allstar-domare", som typ STOR när han var på basementality.

2011-08-28 01:40
Dizzy89: Haha.. Jag lider fan med dig, och att grabben står typ upplyst gör det inte heller bättre..

jumpless!
Rappare

2011-08-28 02:56
Hah! Erik får min röst enbart pga. rollspelsflippen. Vilken jävla legend! Crackson tittar ju t.o.m. lite medlidande på honom när han berättar att han kommer bli retad varje dag.

Resten av battlen har jag inget att säga om.
Det var jag som la BMX-cykel-raden.

2011-08-28 15:20
rollspelsflippen kom väl en battle försent dock...
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap