I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Basementality @ Peace & Love: Martin Zamora vs Spakur (Grudge match)

Svensk Hiphop - Battles

2011-08-31 10:00

[Video Battle] Basementality @ Peace & Love: Martin Zamora vs Spakur (Grudge match)

Den här matchen har många väntat på!! Det har länge varit något i luften mellan dessa herrar; Spakur från Uppsala och Martin Zamora (DBS) från Jönköping. Nu väljer dem alltså att göra upp en gång för alla i en battle. Detta utspelade sig på Peace & Lovefestivalen 1 juli 2011. Detta året var det 50,000 besökare på festivalen, massa Hip Hop spelningar och mycket battleintresserade människor så vi fick en stor publik! Kolla kanalen för de andra battlesen vi hade på denna tillställning: http://tinyurl.com/44yro5

Tack till Framkonst, Johannes, Secret Wars, Gauge, Publiken och alla som kom och kollade!!

Rösta på vem du tyckte vann: http://basementalitybattles.wordpress.com/2011/08/31/battle-martin-zamora-vs-spakur-grudge-match-peace-love/

2011-08-31 10:22
bra koll dom verkade ha på texten
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2011-08-31 10:25
Jag tyckte det var sanslöst jobbigt att titta på. Båda två kändes helt off. Det fanns ingen energi från någon. Kändes som en sömnig fyllebattle klockan 4.30 på morgonen en söndag.

Nej, riktigt jobbig att titta på. Dock så tycker jag att både Spakur och Zamora gjort bra ifrån sig tidigare. Blev besviken på battlen, såg fet ut på pappret.
Alexander "Wizzie Dee" Wallace
[email protected]
www.wizziedee.com
Admin

2011-08-31 10:33
Spakur är väldigt konstig!

Men raden om Mingus Fattaru-logga och kopplingen till Zamoras DBS-logga var hilarious.

2011-08-31 10:36
mfs

haha ja, det var den jag och flera med mig (tror jag iaf) fortfarande skrattade åt när han drog nästa rad

2011-08-31 11:12
HAHAHAHA!!!

Bäst: Zamoras första vers

Näst bäst: Spakurs rebuttle

Zamora är Zamora, han varvar hårda dissar, knäppa rader, chokes å freestyles, jag försökte möta det på nåt sätt, vilket slog helfel i första ronden hehe, men jag tycker jag hämtar upp. Tycker också hela battlet växer för varje gång jag ser det.
Given övertid egentligen.

Grymt jobb med klippningen förresten Critical. Riktigt fett å se!
Ridå

2011-08-31 11:16
Måste helt ärligt säga att Zamoras mer eller mindre katastrofala andra rond höll högre klass än Spakur i helhet.. Fyfan vad awkward han var..

Dock ganska rolig battle emellanåt, men om detta nu var Zamora's sista battle (?) så tycker jag att han borde ha varit mycket, mycket bättre förberedd. Well, doesn't matter, han tog denna match ändå.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-08-31 11:21
Jättekonstig battle.

2011-08-31 11:34

2011-08-31 13:52
Jag som hoppades på att Zamora skulle gå ut med stil. Han vann men jag hoppades verkligen på så mycket mer. Grymt besviken.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-31 13:58
Töntnörden tog det! Du är sjuk och rolig. Zamora gav ju fan upp när han choka...

2011-08-31 14:00
Fattar inte varför folk diggar Zamora. Spakur är så sjukt mycket mer egen än vad Z någonsin kommer att bli!

2011-08-31 14:13
Hur smakar Spakur?
Boyz n the wood

2011-08-31 14:19
Haha, spakur är för jävla speciell alltså! Genial eller galen eller både och? Jag tror att jag tycker att han är rolig att kolla på :)

2011-08-31 14:22
Zamoras choke var en nav de värsta jag sett fan. Så pinsamt av en så van battlare?

Poet

2011-08-31 14:44
Choken var jävligt otippad.

Båda kan så mycket bättre! Nu kommer jag vara putt resten av veckan för att jag hade högre förväntningar på battlen. :(
Jag har ätit pannkaka!

2011-08-31 14:57
Känns som att Spakur höll tillbaka. Körde inte fullt ut.

2011-08-31 15:56
"hjälp, en eritrean... han såg fel"

lite seg battle från båda dock, hade räknat med bättre

bästa raden "jag hade velat se minen på stuffe å mackan, när mingus kom å hade tatuerat in fattaru-loggan" (eller hur den nu gick)

//Yde - men så går det ibland
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-08-31 16:04
Oj..

2011-08-31 17:39
Frankykid
Vad är grejen med dig och MINST trippelpostar i varje battletråd? Skriv allt i ett inlägg istället, tänk efter.

Förstår inte vad folk klagar på, skitfet battle ju. Spakur är helt genigalisk (stavfel?) och Zamoras första va fet och i de 2 andra freestylade han ju sjukt tungt. Replay-value för att uppfatta alla Spakurs rader :P

2011-08-31 17:54
asså varför battlar spakur , han suger som fan! vad håller han på med?

2011-08-31 17:56
jaojao, fail på din stavning : )

Jag tycker det var en bra battle, don´t get it att folk klagar heller

Ger den till Spa - Kur.. underhållande! Zamora fuckade upp det i andra, annars bra !!
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-08-31 18:14
bara för att genier brukar anses vara konstiga betyder det inte att alla som är konstiga per definition är genier eller genialiska. men jag håller med om att minganraden var lite halvrolig.

jag utmanar dig på battle spakur. är du på?

2011-08-31 18:48
finns det nån battle där zamora inte har chokat?
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2011-08-31 21:37
haha, här älskas/hatas det.
http://www.henrybowers.com

2011-08-31 22:04
som det ska va.
folk sa att det va lite obekväma stunder å critical sa att det nog skulle komma en del mycket dålig kritik. jag diggar dock battlet. kändes jävligt bra på plats även de gånger det va lite skum vibb. jag he!ade skitkul hela festivalen. DBS va nice! Zamora stod bakom DJ-båset å höll upp en banderoll. tror jag såg hans hand en gång också. nädå han va också helnice.

socials
börjar bli jävligt trött på ditt skitsnack över internet. mycket snack. säg tid å plats så är jag där med en rykande färsk freestyle. tönt
Ridå

2011-08-31 22:08
Svårdömd match men vinsten går enligt moi till Spakur. Svårt att säga hur det hade gått utan Zamoras choke men Spakur var vassare den här gången.

Hade nästan velat se en OT (på riktigt alltså) men tycker att Spakur sätter spiken i kistan med DBS-dissarna som var sjukt roliga - dock förstod alla dem inte och det förstår jag.
Man får även tänka på att Spakur freestylar mycket även om man inte alltid fattar det.

Big up båda!
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!

2011-08-31 22:49
Det ända som var bra i denna battle var fan henry bowers! hahaha klockren snubbe
 Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.
Poet

2011-09-01 00:23
Man får även tänka på att Spakur freestylar mycket även om man inte alltid fattar det.

Never bring a freestyle to a pre-written battle!

Ne, skämt åsido som bagarn sa...

Jag håller med snubben ovan, rätt bra replay-value eftersom man (iaf jag) inte hörde allt som sades.

Jag har inte sett mycket med socials förutom poesin, men det vore nice att se Spakur daska Socials rumpa... eller var det tvärtom?... Hur som haver så vore det fett att se!

Lo-kut, ta kameran och spring till "uppgörelseplatsen" och filma är du snäll! :D
Jag har ätit pannkaka!

2011-09-01 00:37
frankykid
sug balle, du är helt ute och cyklar

zamora tog battlet för att han faktiskt hade rader som inte mestadels va helt jävla akward.. såsom spakurs alltså.

Överlat va det ganska dåligt, helt seriöst Grudge match? My fucking ass grudge match vafan skratta åt varandras rader. Så jävla svenskt.

Hata Sverige, hata Whoa, hata Critical och hata svensk skämmig battle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 http://www.myspace.com/murderdem

2011-09-01 14:21
Fuck u NateFitta!

Jag kommer stampa dig! Fattar du det?

2011-09-01 14:27
Vilken antiklimax battle. Synd att Zamora inte gick ut med flaggan i topp. Jag har sett honom som en av de främsta och han är grym. Tyvärr kom det inte fram i denna.

Spakur ordbajsar för mkt. Det är lite som dålig stand-up. Han har bra grejer att säga, man han levererar dom inte så bra och timeing känns fel många ggr. Det kanske är hans "stil", men den stilen är fallen som ayo skulle sagt.

Skivsamlare

2011-09-01 14:48
ouuuuuuuh spakur vs socials, natew vs frankykid!!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-09-01 15:06
Frankykid
Temperaturgatan 34, Hisingen, Göteborg. Välkommen!

Är Socials rappare??
Toastare

2011-09-01 15:47
NateW: Jag ska spara ihop så mycket kukhår att jag kan fylla ett örngott och sen ska jag skicka den till dig, och du kommer använda den.
www.twitter.com/jimmypistol232

2011-09-01 22:19
i'm not a rapper, men med tanke på vad spakur gör framför en kamera så kommer han inte direkt "be rappin at me".

linus, på riktigt alltså? ja vi kör. vi kan bli vänner igen efter.
Poet

2011-09-01 23:10
Om ni inte redan "drar jämt" så är ju en battle ett ypperligt tillfälle att rensa luften, och faktiskt bli sams på riktigt efteråt!

Hoppas det blir av!
Jag har ätit pannkaka!
Poet

2011-09-01 23:10
Typ under en gatlykta mitt i natten vore fett. :o
Jag har ätit pannkaka!
Rappare

2011-09-02 00:37
riktigt dålig bättle
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2011-09-02 10:06
Jimmy du är välkommen också!

2011-09-02 10:57
Jag vill också komma! Bjuder du på kaffe?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-09-02 12:51
fattar inte hur folk kan tycka att jag va bättre mot nicko mack än här. okej att jag hade mer skriven text å va lite piggare, men det va ändå uslare stämning på det battlet tycker jag. jag är skitnervös å nicko är arg å står å tjockskriker men är lite nervös han också.

här har båda lite bakfull slapp stil, zamoras första sitter ju som en smäck iofs men sen är det corny rader varvat med hårda dissar resten.
tror critical åsyftade mina skorrande ööööööööhhhhh-ljud emellan raderna när han skrev att det va en grudgematch förresten. sprang på zamora i uppsala några dagar innan battlet å han va helchill. hade egentligen inte väntat mig annat.
Ridå

2011-09-02 12:52
men det är ju helt klart awkward stämning ibland. mysig awkwardness dock.
Ridå

2011-09-02 18:37
fbw
Alltid broder! Har riktigt barnplockat colombianskt kaffe här!

Spakör
Men vadå hade du o Zamora nån slags "beef" innan den här battlen? Eller ni tjafsade över internet bara?

2011-09-02 18:45
2 dagar sen:
"helt seriöst Grudge match? My fucking ass grudge match vafan skratta åt varandras rader. Så jävla svenskt."

Idag:
"Men vadå hade du o Zamora nån slags "beef" innan den här battlen?"

och där har du anledningen till att jag kallade det grudge match i titlen

2011-09-02 18:58
nä riktigt kass battle, men zamora tog det.

spakur är bara konstig och dålig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-09-02 19:28
Critical
Jag kanske uppfattas som en bitter hater, och det är jag missförstå mig rätt, men jag är också ironiskt i vartannat inlägg jag skriver.

Va glad, din jävla svensk! Haha

2011-09-03 17:21
"Plus att ditt namn hade passat bättre på en islandshäst"

LMFAO! Där var battlen slut för mig
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-09-03 21:39
sjukt obekväm battle. ingen vann.

jag tycker att det var ett ovärdigt avslut för zamora och en hemsk prestation av spakur.. det e prewritten, du fan gör väl inte annat än skriver och tänker på rim.. 335,60 i timmen.. det handlade om tio minuter, inte ens det funkade ju.. men, "kul att du kör"-andan ligger ju kvar. jag gillar det du lyckas med spakur, skarpt. men.. se till att lyckas då.. ;P
det e bara att vända ryggen till o avlägsna sig..

2011-09-04 09:36

2011-09-04 23:40
NateW - Fan vad nice! Barnplockat e bäst =)