I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] The O-Zone Battles: Jimmy Pistol vs Mr Cool (Komplimangbattle)

Svensk Hiphop - Battles

2011-11-04 21:51

[Video Battle] The O-Zone Battles: Jimmy Pistol vs Mr Cool (Komplimangbattle)

Tätt inpå eventet blev en av våra battles inställd och ersättes av en komplimang-battle mellan Mr Cool och Jimmy Pistol!

Det är även dags att announca hur vi kommer att röra oss under kommande år. Vi planerar att ha en 2 on 2 freestyle rap-battle turnering, samt en 1 on 1 turnering i vanlig anda i samarbete med The Ring Battles!

www.rappareisamverkan.com
www.twitter.com/jimmypistol232
www.whoa.nu
www.theozonebattles.com

www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2011-11-04 22:09
haha skrattar högt!

Underhållning på hög nivå
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-11-04 22:53
Eller hur! Fan va skön denna var!
"Visst är det vackert.."

2011-11-04 23:33
Otroligt rolig och skön stämning! Dom levererar som vanligt!

Off topic:

Jag fastnade för en sak, den otroligt heta tjejen som inte rörde en min på hela battlen! Var det bara jag som reagera?
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2011-11-04 23:34
Haha! Älska O-Zone.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-11-05 10:06
Hur fan kan man inte digga såna här battles? MER!
Jag har ätit pannkaka!
Admin

2011-11-05 12:44
Fantastiskt trevligt!

Producent

2011-11-05 13:52
så fläskigt roligt.
Admin

2011-11-05 14:40
Haha vad underbart!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2011-11-05 14:48
riktigt roligt på sina ställen.
Producent

2011-11-05 14:57
Mer sånt!

2011-11-05 15:21
Trodde det skulle bli flopp när jag såg "Komplimangbattle", tråkigt när ni inte kan komma med någon egen idé.

Men det var faktiskt en rolig battle, speciellt Pistolen överraskade.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-11-05 15:26
tycker alla ligor i sverige borde lägga ner. det är inte deras idé ändå, tråkigt som fan.

2011-11-05 15:28
roofus

vad mumlar du om? jag pratar om själva KOMPLINGMANGsidén, som känns lite bajsnödig när det precis kommit en sådan battle i ett stort internationellt event.

Inte battles som KONCEPT.

Gör om, gör rätt.

2011-11-05 15:30
tycker alla ligor i sverige borde lägga ner. det är inte deras idé ändå, tråkigt som fan.

hahaha, nice svar på föregående skrivare ^^

detta battle va precis lika fett som jag mindes det, synd att dom inte filma allt i början när dom va extra snälla mot varann, bl.a knöt skor åt varann osv ^^
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-11-05 15:30
haha jävlar vad du gick igång då. har ingen lust att inläggs-battla nån just nu, är bakis och mår illa efter maten. du vann

2011-11-05 15:43

synd att dom inte filma allt i början när dom va extra snälla mot varann, bl.a knöt skor åt varann osv ^^
hahahaha ha

2011-11-05 18:40
fan vad inte underhållande.

2011-11-05 19:09
:Dtung battle som fan, fast ännu fetare live faktiskt, som allt annat i guess
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-11-06 11:34
Love it! :)

det är fint när ni är varma mot varann och jag vill också gärna ta en bärs med er.
Rappat skitlänge.

2011-11-06 12:08
Riktigt underhållande battle!
B
Rappare

2011-11-06 13:32
Dizzy89 skrev:
detta battle va precis lika fett som jag mindes det, synd att dom inte filma allt i början när dom va extra snälla mot varann, bl.a knöt skor åt varann osv ^^
Ja, det var jävligt kul.

I övrigt småler jag på en del ställen, men i stort är det en rätt tråkig battle med klena rader. Definitivt inte en av de bättre från eventet.
Rappare

2011-11-06 13:34
Bobban skrev:
Jag fastnade för en sak, den otroligt heta tjejen som inte rörde en min på hela battlen! Var det bara jag som reagera?
Det märks så sjukt tydligt att hon bara är där för att synas. Personligen tycker jag det är jävligt fjantigt.

2011-11-06 14:41
"tråkigt när ni inte kan komma med någon egen idé."

Det är knappast så att KOTD var först. Jag läste i Gidappa för ca 10 år sen om hur danska Per V och Ole D komplimangbattlade varandra inne på ett café i Cph. Många av oss battlerappare har snackat löst om komplimgangbattles och andra "tema-battles" som en ball grej, en bra bit innan KOTD höll i sin komplimangbattle.

Sen när du skriver "ni" i den meningen antar jag att du syftar på O-Zone. Då ska du veta att detta var rapparnas egna idé och att de ställde upp med ett ersättningsnummer då undertecknad ställde in sin battle från eventet.

Battlen var för övrigt fan bland de roligaste i svensk battlehistoria, allt annat är skitsnack.

R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2011-11-06 15:09
Aldrig påstått att det var KOTD som var först. Men i och med timingen så kändes det lite krystat. Och när jag skrev "ni" så syftade jag på de som kom med idén, sen om det var rapparna själva eller O-Zone spelar mindre roll för mig.

Men ja, det var bra att du förklarade.

I slutändan så blev det ju en bra battle ändå, och det skrev jag ju förut också. Så mitt gnäll i början spelar ju mindre roll.

2011-11-06 15:47
scrotum skrev:
Bobban skrev:
Det märks så sjukt tydligt att hon bara är där för att synas. Personligen tycker jag det är jävligt fjantigt.

Haha, Jag bara antog att det var någons flickvän som såg måttlig road ut. Typ "Jaha, är det det här du lägger all din tid på?"
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Moderator

2011-11-06 16:00
Haha fan vad jag diggade detta :D
//TW

2011-11-06 16:36
du kommer antagligen få mig att framstå
som mycket bättre än dig, för du är bättre än mig

2011-11-06 16:43
det heter väl för fan "bättre än jag"?
ja ba sköjje, underbar battle
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
[email protected] | Jag är smartare än du.

2011-11-06 17:53
f.ö är de ju dendär robin från malmö som startat hela komplimangs-rap rörelsen
Toastare

2011-11-06 17:56
Vanilla skrev:
f.ö är de ju dendär robin från malmö som startat hela komplimangs-rap rörelsen

Han är från Åkarp. Och han startade inte bara komplimangraps-rörelsen, utan han är även co-founder till Microsoft.

2011-11-06 18:14
Paul Allen - Wikipedia, Allen co-founded Microsoft with Bill Gates in Albuquerque, New Mexico, in 1975

2011-11-06 18:52
NuMessiah skrev:
du kommer antagligen få mig att framstå
som mycket bättre än dig, för du är bättre än mig

haha så fett! tvärtom lixom...

2011-11-06 22:06
Haha riktigt jävla roligt! Var Cools halv-choke planerad?

2011-11-06 22:21
vad jag har hört, inside info ni vet, så va den planerad. på plats tänkte jag inte på de, tyckte bara de va ovanligt att cool verkligen glömde sina rader, han som brukar ha för många för att få in alla ^^

men nu i efterhand när man ser klippet så tycker jag iaf att det tydligt ser ut som uppgjort, mest för att få in den roliga grejen att Pistolen ska va snäll o stödja honom. men jag kan ha fel ;)

2011-11-07 09:53
MtotheJ skrev:
Paul Allen - Wikipedia, Allen co-founded Microsoft with Bill Gates in Albuquerque, New Mexico, in 1975

Och blev sen yxmördad av Patrick Bateman.

2011-11-07 11:04
hmm, svårdömd. tycker jimmy va lite sämre än cool första ronden, men sen tappade cool andra å hade en väldigt låg nivå under resten av battlet, men tack vare pickans chokes å trevande flyt måste jag ändå säga att han förlorade.
Ridå
Toastare

2011-11-07 12:15
Töntnörden skrev:
hmm, svårdömd. tycker jimmy va lite sämre än cool första ronden, men sen tappade cool andra å hade en väldigt låg nivå under resten av battlet, men tack vare pickans chokes å trevande flyt måste jag ändå säga att han förlorade.

PASSA DAJ DU KOMMER BLI KLIPPT OK!?

2011-11-07 14:46
JimmyPistol P11

till skillnad från dig som bara går in å trollar i trådarna så ger jag faktiskt konstruktiv kritik. jag ber om ursäkt om det inte gick fram, men såhär ser jag det:
Cool är ju helt klart favoriten i ett sånt här sammanhang, men har ändå uppförsbacke iomed att det är svårt att bli besviken på honom. fast med fantasilösa formuleringar och forcerat ihoppusslade rader borde förlusten va ett faktum, men trots det går du in å gör en riktigt dålig första rond.
detta tar uppenbarligen cool på sängen, och han har svårt att hänga med i början, men i andra ronden tar han ner nivån, lägger några riktigt genomusla grejer och börjar dessutom staka sig. här ser man tydligt att du ångrar att du använde ditt sämsta material i första ronden.

i tredje sänker cool nivån ytterligare ett snäpp och är här i det närmaste lika dålig som han va den gången han chokade mot o-hund. dock är cools rader rakt av dåliga, medan dina bara är trista å intetsägande, vilket väger tyngre i min bok.
det hade alltså nu vart övertid, om det inte va så att cool visserligen mumlar fram sitt pratiga slumpgeneratorsdelivery, men det krävs en riktigt otajt MC för att sjabbla bort det simpla 4 fjärdelelsflytet som du gjorde i sista jimmy, och därför gick du i mina ögon hem med förlusten den kvällen. grattis.
Ridå

2011-11-07 14:47
mr cool är gud

2011-11-07 15:01
Jag håller i mångt och mycket med Spakur/töntnörden.
Jag faller mycket på att jag kör mer "stand up" än battlerap, jag tar alldeles för många pauser där jag låter publiken skratta. Till mitt försvar kan jag säga att det på plats kändes som att dom skrattade med mig men såhär i efterhand märker man att skratten är mer åt det hånfulla hållet.
Jag kan förstå publikens negativa reaktioner, de har trots allt betalt för att se battlerap, inte någon jävla ståuppkomiker. Att jag dessutom nästan uteslutande kör sk "Stefan och Krister-buskis-skämt" gör inte saken bättre, ta bara en sådan rad som "Herregud nu har bonnfrun legat med byaprostens kusin som är på besök från storstan / men hon tror att prostens kusin är lantmätarn, Tjosan! / sen när lantmätarn kommer tror hon det är en inbrottsjuv / så när dom alla sen ses blir det förväxlingskomedi och det är riktigt kul... YOYO"

Övertid!

2011-11-07 17:54
Som läsare har man ibland jättesvårt att förstå om du skojjar. oså känner man sig lite dum.
Rappat skitlänge.

2011-11-07 18:14
känn dig inte dum han skojar bara

2011-11-07 19:54
Real talk, ibland älskar jag whoa.

2011-11-08 20:30
Real talk, ibland älskar jag whoa.

I know the feelin! :D haha

2011-11-09 19:25
Fan detta är något jag kommer följa känner jag!
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?