I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

[Event] O-Zone & Ring: 1 on 1 SM, vilka borde köra?

Svensk Hiphop - Battles

2011-11-07 08:56

[Event] O-Zone & Ring: 1 on 1 SM, vilka borde köra?

Hej gott folk!

Nu när The O-Zone och The Ring gått ut med informationen att det blir ett Sverigemästerskap i detta formatet hade det varit intressant att höra vilka tittarna anser kvala in i dagsläget, så?

Mvh/
Mr Cool
Rappare i Samverkan
MC/Producent

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2011-11-07 08:59
Var har man gått ut med informationen? Har inte sett något om det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-11-07 09:02
Facebookgruppen och här på whoa bl a.

Det är även dags att announca hur vi kommer att röra oss under kommande år. Vi planerar att ha en 2 on 2 freestyle rap-battle turnering, samt en 1 on 1 turnering i vanlig anda i samarbete med The Ring Battles!

2011-11-07 09:25
Undrar varför både ozone och the ring ger Basementality Battles shoutouts, men inte kontaktat oss om detta. Vi har kontaktat dem om samarbete. Blir lite konstigt om vi har 2 SM men bara 1 Sverige :)

Det var en reflektion, vet att TS inte är arrangör.

2011-11-07 10:17
vad har rings och ozones shouts till basementality med detta att göra?

varför ska allt gå genom dig?

och när du ändå håller på... du som kämpar för allas bästa, varför var det bara basementality som representerade Sverige i KOTD? konstigt eller hur?

2011-11-07 10:19
Tycker man borde låta nya battlare få vara med och tävla om titeln också. Ha ett utslagningskoncept, hade varit skitfett.. !!!

http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-11-07 10:46
Antar att ett SM kommer köras i någon typ av slutspelsträd med utslagning, annars vore det mysko. Det betyder att antingen 4, 8 eller 16 rappare kan/får delta. Med 16 deltagare blir det ganska många matcher (4 omgångar) och det skulle således behöva pågå under cirka 4 månaders tid (min personliga uppskattning). Dessutom vet jag inte om vi har 16 rappare som verkligen förtjänar chansen att tävla om titeln, så jag sluter mig därför till att man borde använda sig av följande 8 rappare i det Svenska Rapping Mästerskapet.

Bowers
Mr Cool
R-Man
JonnyPistol
ThirdEye
NickoMack
Shazaam
O-hund

SpoilerDetta är alltså inte de enligt mig 8 bästa, utan de 8 som av vad jag kan se verkar mest uppskattade/hypade av battlepubliken just nu, och som dessutom har "put in work" genom att ställa upp i många battles.

2011-11-07 11:03
Critical
Jag tror inte att dom gör denna turnering för att vara elaka eller frysa ut någon, tror bara dom försöker göra ngt fett för svensk battlerap.
Sen vet jag inte något om vem som kontaktat vem om vad och när, tycker bara det är tråkigt om detta ska bli ännu en sådan grej som det ska bli konflikt kring.

Om turneringen kommer kallas "SM" eller ngt annat vet jag inte, om det är det som stör. Men jag skrev "O-Zone & Ring: 1 on 1 SM".
Om jag inte missförstått hade du ju själv prisutdelning med "årets punchline" osv för Basementality, och då hade man ju kunnat säga ngt liknande "Blir lite konstigt om vi har två årets punchline men bara ett 2011".

Men det är ingen som stört sig på det vad jag vet så känns onödigt om det ska göras en offentlig grej av detta nu känner jag, för jag tycker bara att det är en fet grej som kommer ta svensk battlerap vidare i utvecklingen, och det gynnar alla.

Jag tycker inte det är helt ologiskt att det är O-Zone och Ring som samarbetar i detta eftersom det är dom ligorna som satsat på dömda battles(i stort sett). Tror ingen gör det för att jävlas med dig, ink. mig själv :)

Bara en kort(eller rätt lång kanske, haha) förklaring från min synvinkel så att denna snöbollen inte rullar sig större, men som du skrev så är jag inte en del av ligorna och jag vet inte om mina åsikter representerar deras, men så här ser jag på det iallafall :)

2011-11-07 11:09
NuMessiah P24

Jag misstänker att ditt format på det är rätt nära vad de har tänkt sig. Personligen tror jag på 16 battlare.
Det finns säkert 8-10 top tiers i Sverige, och kanske några till när det väl är dags nästa år. Sen är det kul om 6-8 mid och övre mid tiers kan ställa upp också så blir det kanske lite överraskningar också, folk som steppar upp osv.
Men jag tycker nog att man ska ha gått minst 2 eller 3 battles iallafall om man ska vara aktuell bland de 16.

2011-11-07 11:19
roofus

Du helt rätt, men när sa jag att saker måste gå genom oss? du insinuerar grejer :)

Ger man oss shoutouts så är det väl inte för man inte gillar oss? Då funderade jag bara på varför dem inte kontaktat oss..jag menar gör man ett SM så vill man väl göra det så stort som möjligt... självklart behöver dem inte det, men med tanke på shout outsen så blev jag förvånad..inte svårare än så.

"Du som kämpar för allas bästa"..?
Haha, vem är du? ..det lyser igenom så jävla mycket att du försöker trasha mig.

---

Vad är det som är konstigt med det (KOTD/WD2)? Jag svarar på allt du skriver ang det om du gör en ny tråd om det, alt. PM. Ifall du först svarar på det här ovanför... pallar inte bli sidetracked sådär.

Mr Cool

Ah ok, jag trodde det var SM eftersom du skrev det. På priset står det "Basementality Battles - årets punchline 2011" inget annat.

Nej jag förstår...anledningen att vi inte haft dömda battles är för att vi känt att det varit för tidigt och inte tjänat någon poäng ifall man inte ska ha turnéring och, jag vet att jag skrivit det någonstans, det ska iaf gå ett år innan vi börjar med det..så vi får in fler rappare och grejen får utvecklas lite.

---

Sist måste jag tillägga att Basementality och Basementality Battles alltså är fler än mig..har lagt märke till att det blandas ihop rätt friskt, även av mig lol..

Lets go

2011-11-07 11:21
Nu lät jag väl lite kort där, kunde lagt in åtminstone en smiley till :)

2011-11-07 11:27
Ja, det är ju ett O-Zone och Ring-SM, jag skrev inte "battlerap-SM", sen tror jag inte att namnet är bestämt ännu, men det är en annan sak.

Ah ok, jag trodde det var SM eftersom du skrev det. På priset står det "Basementality Battles - årets punchline 2011" inget annat.

Ja precis, så det blir samma grej liksom.

Bra att du ber dem ta det privat med dig, det uppskattas :) Jag ska försöka hålla mig till ämnet också, kändes bara viktigt att gå in och klargöra så det inte blir någon konflikt om detta.

2011-11-07 11:36
Haha, du behöver inte lägga till extra smileys. Du och jag har ju alltid haft så trevlig ton när vi diskuterar saker så jag vet att du alltid har ett leende på läpparna när du skriver till mig :)

2011-11-07 11:40
Critical

det är du som kommer in i tråden och börjar trasha :) om du verkligen vill veta varför dom inte har kontaktat dig och om det var en fråga du ställde utav ren nyfikenhet så formulerar du dig extremt klumpligt.

2011-11-07 11:42
och skriver på helt fel ställe dessutom

2011-11-07 11:49
Critical

Vi ger Basementality shout outs för att vi vill visa vårt stöd men jag fattar inte vad det har med detta att göra.

Visste faktiskt själv inte att detta var offentliggjort men det är alltså bara i planeringsstadiet.

Ja, du har kontaktat oss (talar nu alltså för The Ring) ang. samarbete (dock inte gällande någon turnering) men som du vet tackade vi nej till just det förslaget då villkoren du gav oss inte var i linje med vår filosofi för tillfället. Som jag sa då, var inte det någon diss mot dig eller Base utan vi ville helt enkelt göra vår grej.

Jag vet inte om det skett någon missuppfattning någonstans men vi har talat om en turnering - inte ett Sverigemästerskap. Känns som om man måste ha en enda stor liga eller en sammanslagning av alla i landet för att kunna kalla det SM.

Vore ju fett om alla ligorna kunde vara med och arrangera turneringar och liknande events men men just nu känns det inte som om relationen inte tillräckligt god mellan alla inblandade för att detta ska fungera - detta är dock inget jag tänker ta här på Whoa eftersom att det rör personliga saker.

Övriga

Så, som jag sa, det är en turnering och jag tror det kommer bli riktigt fett. Blir det ännu fler turneringar sen blir det ju ännu roligare. Rappare som har otur och blir utslagna tidigt pga dålig form, chokes eller tuffa match ups kommer då dessutom få möjlighet att tävla igen, right?

Upplägget vi spånat på liknar my man nuh Messiahs inlägg och det lutar åt en utslagsturnering med 16 deltagare. Mer info om upplägg, tid plats etc. kommer senare.

Så vilka vill ni se?
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!

2011-11-07 11:52
Oj, såg visst att folk skrivit 10 inlägg under tiden jag skrev mitt. Jobbar på samma gång :)

2011-11-07 11:56
Roofus

skön du e som svarar på allt

Mr Cool

Det är väl just "Svenska" i SM som är skillnaden.. hade du skrivit Ozone/The Ring-mästerskapen i ditt resonemang så hade det varit samma sak som med våra priser.

Haha, du behöver inte lägga till extra smileys. Du och jag har ju alltid haft så trevlig ton när vi diskuterar saker så jag vet att du alltid har ett leende på läpparna när du skriver till mig :)

hahaha

-PziClone-

Jag vet inte om det skett någon missuppfattning någonstans men vi har talat om en turnering - inte ett Sverigemästerskap. Känns som om man måste ha en enda stor liga eller en sammanslagning av alla i landet för att kunna kalla det SM.

Exakt min poäng.. ang. shoutoutsen så skrev jag det längre upp. att jag antagit att ingen skulle göra ett SM på andra grunder än det du skrev, det skulle vara skumt och tyda på att man var på sämre fot än man är om man ger någon shoutouts.. förståruvajagmenar nu? :)

--

Allt här verkar bara vara ett stort missförstånd pga Mrcool råkade skriva SM fast det inte var så :)

2011-11-07 12:01
Critical

Du svarade på inget av det jag frågade dig i början... what goes around comes around? hur ska jag kunna svara på dom btw?

2011-11-07 12:02
tycker förövrigt att du gör en höna av en fjäder här. som alltid...

2011-11-07 12:06
Roofus

Jag svarade på din fråga om shout outs. Din fråga om varför allt ska gå igenom mig var lite skum så jag frågade dig var jag hade påstått det..när du berättar det så kan jag svara dig.

Dessutom kanske du skulle kolla på dina egna inlägg och få någon sorts perspektiv på vad som är "klumpigt".

2011-11-07 12:15
Det är väl just "Svenska" i SM som är skillnaden.. hade du skrivit Ozone/The Ring-mästerskapen i ditt resonemang så hade det varit samma sak som med våra priser.

Jag liknade ert "årets" vid mitt "svenska".

Man kan ju vara svensk mästare i O-Zone & Rings turnering utan att vara svensk mästare i battlerap, precis som man kan vinna årets punchline i Basementality utan att vinna årets punchline i battlerap.

Men jag förstår att det kan missuppfattas, men nu verkar det utrett iallafall :)

Jag valde helt enkelt att skriva O-zone & Ring SM för att göra det tydligt att det inte är ngt regionalt som några trodde på FB från början.

Tillbaks till ämnet:
Jag hade helst sett:
R-man, Hyper, Jag, Ohund, Third Eye, Nomad, Bowers, PziClone, Kallebalik, Nickomack, Shazaam, Jimmy Pistol.
Sen hade det varit kul om typ Grizzly, NuMessiah, kanske smojo och Gustav Fasa osv också deltog.

Som NuMessiah skrev, detta är inte mina favoriter nödvändigtvis, men det är en bra blandning på stilar och de flesta har gjort många battles och har erfarenheten.

2011-11-07 12:16
Dessa skulle jag se vilja delta. Indelat i seedat och oseedat för att inte riskera att det blir "potentiella finaler" alltför tidigt.

Seedade:
Henry Bowers
Mr Cool
R-Man
O-Hund
Nicko Mack
Shazaam
Jimmy Pistol
Nomad

Oseedade:
Kalle Balik
Pziclone
Third Eye
Crackson
Sabotage
Tay Tay
SmoJo
RMK

Sen tycker jag personligen det vore fett att kalla det just SM. Om detta kräver att alla ligor står som arrangörer låter jag vara osagt även om det, ur ett rent logistiskt perspektiv, borde vara att föredra. Dels skulle det minimera risken för debatt (läs tjafs) om vilken av "turneringarna" som är mest prestigefull. Dels borde en fördelning av arbetsbördan gynna samtliga parter vad gäller tid och engagemang.

2011-11-07 12:18
5ingers
Crackson och RMK hade varit intressant också, håller med.

2011-11-07 12:31
Critical

Hehe, fattar.
Inget knas.

Peace!

2011-11-07 13:24
Critcal

läste faktiskt inte det du skrev under linjen. svar: det är absolut inget konstigt med att ni drog till KOTD och reppade! men på tal om att inkludera och exkludera andra ligor så har ni nog gjort den största uteslutningen hittills. därför är det lite orättvist av dig att trada in här och typ "kräva svar" av dom andra ligorna. så det var min poäng med det.

du saknar som vanligt förmågan att vara självkritisk och vägrar att erkänna hur förhastat och klumpigt du hanterar diskussioner... så det förvånar mig inte alls att du reflekterar bort kritiken du får tillbaka mot mig.

2011-11-07 13:31
Hade uppskattat om vi håller oss till topic nu (inklusive mig själv). Sånt här kan bara göra att det blir mer tjafs när man sitter och skriver fram och tillbaks inför alla. Bättre att ligorna snackar sinsemellan istället.
Det var antagligen bara ett missförstånd från början.

2011-11-07 13:35
yes sorry för off-topic!

Min lista:
Mr Cool
R-Man
Kaggen
Third Eye
O-Hund
Nicko Mack
Jimmy Pistol
Nomad
Armin
Bowers

Hade kanske varit bra att få in några andra nya namn genom ett inför-event kanske? typ att den/dom som "vinner" får en plats i turneringen.
Poet

2011-11-07 13:50
Simon G för fan!
I am come home

2011-11-07 13:56
Mr cool

jag bad honom ta detta i en ny tråd och/eller pm.. nu måste jag skriva här.. har svårt att inte svara.

roofus

om du ställer allvarliga frågor utan felaktiga påstående/påhopp så kommer du få svar som inte ifrågasätter dina påstående..(det du kallar att "reflektera bort kritiken").

jag vet att jag skriver kort och väldigt rakt på sak..det är jag den första att erkänna, jag har även gjort det tidigare.. så har jag alltid varit och det är definitivt inte min främsta egenskap hehe.. jag är likadan i verkligheten och jag inser att det uppfattas som kaxigt.. men det är en balansgång... jag har verkligen svårt för folk som är konflikträdda o överdrivet diplomatiska.

Sen förstår jag inte riktigt ditt påstående om att jag skulle ha "uteslutit" folk från KOTD.

Vissa grejer kanske inte hör hemma här på forumet, precis som Pziclone skrev.. men om du verkligen är någon involverad i detta som känner att du blivit lämnad utanför så kan du väl skriva ett meddelande till mig och berätta vem du är och vad du känner har gått snett...eller skriv det här om du ska envisas med det, så kan vi reda ut det.. jag är som sagt inte ett dugg konflikträdd... men jag pallar inte heller förklara saker/lägga ner tid på folk som bara är här för att trasha/trolla och inte har med saker att göra.

2011-11-07 14:03
Critical
ag bad honom ta detta i en ny tråd och/eller pm.. nu måste jag skriva här.. har svårt att inte svara.

Haha, lugnt. Jag vet hur det är.

roofus

Uppskattar om du tar Criticals svar och om du vill tillägga ngt så gör det helst till hans mail som han bad.

Intressant lista för övrigt.

2011-11-07 14:33
Jimmy Pistol
Mr.Cool
Thirdy-Eye
O-Hund
Nicko Mack
Hyper
P.J
Bowers
Topic (aa, thats right!)
Pziclone

.. Kan säkert skriva dit många fler namn, men det är vad som poppade upp.

2011-11-07 14:37
Vaddå ingen som vill ha Spakur med? Han e nice ju!

Dessa e feta:

Mr Cool
Bowers
R-Man
Spakur
Pziclone
Third Eye
Jimmy Pistol
O-Hund
Shazaam
Kalle Balik
Grizzly
Nicko Mack

2011-11-07 14:42
Frankykid

Ja, spakur hade varit intressant också, risken är att han har slutat tills dess :( Förhoppningsvis inte dock #HejaSpakur!

2011-11-07 14:55
Bör vara 8 direktkvalificerade:

R-man
Mr Cool
Kung Henry
Shazaam
Simon G
Zamora
Nicko Mack
Jimmy Pistol

Resten bör kvala på ngt vis. Typ:

Nomad, Hyper, Gustaf Fasa, Pziclone, Mickelito, Third Eye, Bildspråk, Marty und so weiter..

Sen vill jag se följande börja battla:

Sober, OBX (Har inte sett hans battle men hoppas han gjorde bra ifrån sig), Promoe.

Jag kan ha glömt nån som är duktig nu. Så en del nämnda, inga glömda kanske passar bra. : )
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-11-07 14:56
har väl typ samma listor som alla andra, förutom att p.j och osvensk tiger är givna på mina listor..
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-11-07 15:00
aah fuck it, jag glömde kval på Crackson och O-hund.

Plus att jag även vill se Jaqe och Vigge börja battla!
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-11-07 15:09
Det är ett väldigt bra koncept, fast då blir det väldigt viktigt att se till att det inte är vilka pissluffare som helst som är domare, utan folk som inte är idioter.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-11-07 15:52
word to the mother yo

2011-11-07 16:04
Olzen skrev:

Resten bör kvala på ngt vis. Typ:

Nomad, Hyper, Gustaf Fasa, Pziclone, Mickelito, Third Eye, Bildspråk, Marty und so weiter..

efter du sett Third Eyes battle Emot RMK så tror jag du vill placera honom i säker kvalificering, han va sjuk i den battlen, alla blev verkligen tagna av hur hårt han gick in! :D

hm min lista såhär på rak arm av folk jag vill se i denna tournering är;
Mr Cool
R-man
Bowers
Third Eye
O-hund
JimmyPistol
Nomad
Pziclone
Kalle Balik
Nuh Messiah (han va verkligen sjukt imponerande på O-zone sist!!)
PJ
Shazaam

sen är där några till som jag tycker skulle kunna platsa, Men jag vill se ngn battle till för att verkligen bli övertygad!

hursomhelst så kommer detta bli tungt när de väl drar av!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-11-07 16:42
Det här med att kalla det SM diskussionen är något vi diskuterade förut om det kunde bli för många ligor. Och här har vi ett av problemen som kan uppstå, små bagateller som blir, ja lite onödigt stora.

Tycker det hade varit grymt om man hade suttit alla under ett och samma träd och kallat det SM hållt några event var och sedan avslutat med ett stort event tillsammans där man även bjöd in rappare runt om likt WD men inte lika stort givetvis. Mycket eftersom alla ligorna har jobbat med sina relationer över rikets gränser.

Men back to topic!

Jag håller helt med om att det skulle vara bra med 8seedade.

Henry Bowers
Jimmy Pistol
R-man
Ohund
Third eye
Nickomack
Spakur
Shazam/taytay? (sista osäker på, eftersom ingen av dom jag själv diggar men dom har gått i ringen ett par gånger och förtjänar kanske en direktplats)

RMK
Osvensktiger
Kallebalik
Hyper
Sabotage
Smojo
Grizzly
Nomad
Jojje
Cracksson

Är väll dom som jag tycker står på tur efter det, om man skulle ha problemet att det skulle bli för många namn, får man kanske göra som i KOTD när dom hade uttagningen att ha en omgång där båda lagen kan gå vidare ifall båda är bra och ingen ifall båda skulle vara kassa.

Sedan kan man ju drömma om att rappare som, Organismen, Big Danne, Jaqe och Professor P skulle vilja ställa upp.

Men annars tycker jag det är kul med så många eldsjälar! Kan passa på att säga att jag anmäler mig frivillig ifall det skulle behövas hjälp med klippning, har lite långt för att kunna hjälpa till med filmning.

Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2011-11-07 16:43
Nu glömde jag givetvis flera på den delen där det står rappare och knackar på dörren. Typ mickelito, fasa och fico?

2011-11-07 16:49
Håller med om dom namnen som redan postats, vill dock lägga till Mickelito - Annorlunda skön stil som verkligen kan framkalla skratt.

2011-11-07 16:57
Bobban P24

Sedan kan man ju drömma om att rappare som, Organismen, Big Danne, Jaqe och Professor P skulle vilja ställa upp
.

Jag tror inte att det skulle vara aktuellt såvida dom inte kör några battles i detta formatet innan själva turneringen.

Känns hårt att jag inte kom med på din topp 19-lista :)

2011-11-07 17:36
Äh vi såg tidigare i år Mad Child glida in och vinna över Dirtbag dan så det skulle nog vara mindre konstigt att någon som vunnit battle tuneringar inom freestyle skulle ställa upp.

Blir cool att det kommer en 2on2 freestyle också!

Haha jag skrev väll ditt namn överst? Annars ska du petas in där i toppen och så kan du kasta ut rifa killarna ner till oseedade ligan :p

Börjar bli ett par battlare här i landet lagom. Kul! Hoppas på fler roliga, lite udda battlare i new bloodsen.

2011-11-07 17:51
Jag glömde skriva Osvensk Tiger, Tay Tay och möjligtvis Mickelito också.
Hyper också för den delen, även om han inte har övertygat speciellt mycket förutom i 2 mot 2 vattlen med cool vs ohund och third eye.

2011-11-07 18:13
Osvensk tiger, ja. THATS entertainment, höhö.

Känns ovant att uppleva dig.. glad, Mr. Cool.. dont get me wrong. det är liksom inte intrycket man får från kameran bara. jag gillar dig bättre med smileys efter radavslut:)
Rappat skitlänge.

2011-11-07 18:22
Jag har älskat Mr Cool ända sen The Dubbel EP med Dubbel Trubbel

2011-11-07 18:33
Dizzy, allright, japp.. har inte sett den, kanske ändrar uppfattning : )
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Rappare

2011-11-07 18:34
5fingers: Snor din "seed/oseed" stapel där.

Seedade:
kung henry
Mr Cool
O-Hund
Shazaam
RMK
Third Eye
Sabotage
Pziclone

Oseedade:
Nicko Mack
Kalle Balik
Crackson
Tay Tay
SmoJo
R-Man
fosho

2011-11-07 21:32
Drömfinalen hade nog varit Mr Cool VS H-Bower :)
Ni säger HERREGUD jag säger HERREKEWDAH!