I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Basementality: Gustav Fasa/Skrytmåns vs Nasty/Vanessa Marko (Host Cleo

Svensk Hiphop - Battles

2011-12-23 18:13

[Video Battle] Basementality: Gustav Fasa/Skrytmåns vs Nasty/Vanessa Marko (Host Cleo

Nasty & Vanessa Marko (från Femtastic) teamar upp för att möta Gustav Fasa och Skrytmåns (Censur) i denna tagteam battle utan like!! OBS!! Battlen är inget för känsliga tittare. Glöm inte att rösta efter battlen! (http://wp.me/p22KI6-6N)

Kolla in vår sponsor (http://tryckaskivor.se) och shoppen på hemsidan för att supporta oss!

Hemsida: http://www.basementalitybattles.com/
Twitter: http://www.twitter.com/critical_SE
Facebook: http://tinyurl.com/btwj4zn

2011-12-23 19:12
Fan vad tråkigt att brudarna är så "keffa" som det heter på hiphopspråket.

Censur-grabbarna är dock bättre än vad jag trodde
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-12-23 19:14
Alltså jag är fan genuint imponerad av censur

2011-12-23 19:15
Censur körde över dom och dom som säger emot är feminister.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-12-23 19:23
Hahaha fasen va rolig battle! Log igenom hela! Gustav Fasa är riktigt fet och Skrytmåns har steppat upp sen senaste. Vinst till Censur men tjejerna var feta dom med!
"Visst är det vackert.."

Jag måste seriöst undra, tyckte någon här att Vanessa eller Nasty var bra? Jag måste säga att de hade de sämsta texterna som någonsin lagts i nån battle nånsin. Kan på allvar inte komma på någon som varit sämre.

Skrytisen och Gustav däremot var jävligt tunga, hade vissa riktigt riktigt bra grejer och i allmänhet hade de riktigt jävla tunga bars. Top tier :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

Cleo ring mig

Censur bodybaggade dom, tjejerna var sådär, lite vad jag förväntade mig tbh
B

2011-12-23 19:43
Hehe "Kan på allvar inte komma på någon som varit sämre." sluta trolla..
jag försöker att inte ranka folk eftersom jag är arrangör men cmon folk har stått och chokat genom hela battles och du kan inte komma på någon som varit sämre än nasty och vanessa? gtfo
Rappare

2011-12-23 19:51
Vanessa får gärna vara min julklapp :)

2011-12-23 20:56
Bror

För min del också, så länge du håller henne borta från battlescenen =)

2011-12-23 20:59
Critical, jag tror han syftade på textinnehållet.

Dom hade en del bra koncept, men det finns ingen ursäkt för att ha så usla rim 2011

2011-12-23 21:03
Tjejernas andra rond var kreativ och den jag nog tycker är den bästa ronden. Hela grejen om våldtäkten och upplägget var kreativt och fyndigt. Men Gustav fasas orädsla vann battlen, han såg gränser och krossade dom gång på gång. Jag håller med om att censur vann men kom igen, dom kör samma slags skämt i 3 ronder inga andra infallsvinklar eller nå.

Klar vinst men ser klar potential i Vanessa.

Knappast det sämsta jag sett i base och bättre än det mesta jag sett i The Ring av new bloodsen!

Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Graffare

2011-12-23 21:09
Hur gamla är kidsen?
Det var typ dåligt med punchlines

2011-12-23 21:10
censur vann, bodybag.

tjejerna måste sluta rappa i kör.
Admin

2011-12-23 21:11
Fasa var riktigt tung här. Säkert delivery!

Bättre i Berlin-raden var fet.

Poet

2011-12-23 21:41
På plats dog man inombords när Vanessa sexade upp Måns. RAAAWR!
Jag har ätit pannkaka!
Toastare

2011-12-23 21:44
Definition av bodybag imo. Riktigt fet insats av Fasa och Skrytmåns. Vanessa hade fått
dock.
www.twitter.com/jimmypistol232

2011-12-23 22:06
Kåda som bärnsten?
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Sångare

2011-12-23 22:43
Måste hylla smågrabbarnas insats här. Substans. Hela vägen, ingen fattig utfyllnad. Man kan tänka sig att det var rätt lätt att skriva till denna, jag menar: kvinnor, feminister, en somalier, med mera. Går inte att misslyckas egentligen, även om jag kan komma på både en och två sopor som säkert hade gjort det.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2011-12-24 01:14
Substans. Hela vägen, ingen fattig utfyllnad.

Jag håller med så långt. Riktigt välskriven battle från Censurs sida, riktigt fattiga rader ifrån damerna.

Bodybag Censur.

2011-12-24 03:29
Jag tyckte att Fasa och Måns tog det rakt igenom, Tjejerna levererade sina bars som om dom kastade tennisbollar, de siktade högt men dom stöp direkt. Måste säga att det var lite bilderbok-feeling över deras textinnehåll också.

Visst dom hade material till tre ronder och var samspelta, men det såg ju ut som ett skolframträdande snarare än en battle. Det var ju rent skådespeleri.
ingen självkänsla eller kraft bakom någonting.
Jag hade förväntat mig mer faktiskt. Kan vara därför det föll för mig.

Det går inte att föra som argument att dom är tjejer. De har samma förutsättningar som vemsomhelst att bli bra på att rappa.
Det är som att ge tjejer inom det militära dispans. När det väl gäller i kriget; ska dom då få ta en timeout mitt i för plåster, massage och dricka lite vatten?

Jag sågar dessa tjejer som battlerappare vilket dom genom denna battle utger sig för att vara, och det var INTE bra.

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2011-12-24 13:41:34)
det e bara att vända ryggen till o avlägsna sig..
Rappare

2011-12-24 04:05

2011-12-24 04:13
bodybag.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-12-24 09:14
2000 views över natten..damn!!

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2011-12-24 13:41:12)

2011-12-24 10:14
Word up på Critical. Rappare har chokat sig igenom hela battles. Detta är inte det sämsta.

Jag har inte tittat färdigt än, men Censur skriker och är i målbrottet, har dålig artikulation och bajtar rader. Så måhända de vinner, men så jävla häftiga är dom inte i dena battle.
Rappat skitlänge.

2011-12-24 10:38
Borde utveckla det där..

Glidtackla en spikmatta-raden är played out sen Chords la den för mången år sen. men så jävla bitter ska jag inte va, så sorry :)

Det var underhållning på låg nivå efter ett tag när Censurs rader bara bestod utav neger/kuk- och fittaskämt. Tycker inte att Nasty och Vanessa var kassa på det sättet, även om de inte var lika duktiga rent rimschemamässigt.

det finns nog andra saker att dissa sina kvinnliga motståndare för än feminism. thats just some dumb shit.
Rappat skitlänge.

2011-12-24 10:58
För att haka på trEtton (och skriva lite om själva händelsen istället för bara Vanessa) så tror jag inte det hade varit omöjligt för pågarna att skriva ihop lite bättre material. Å andra sidan behöver man inte sikta mot krysset när det är öppet mål, så det kan ha varit medvetet.

Någon lite längre upp skrev att det ser ut som att tjejerna har skoluppvisning av något slag, fick lite samma känsla. Det fattades dessutom vettiga rader, tycker att dom ställer upp sig som Batman & Robin i en kooool superhjältepose och inväntar cred för någon riktig bajsrad... Har ingen tidsangivelse att ge, kanske ska göra det...

2011-12-24 11:03
Fan vad bra Skrytmåns får till unicef-raden, tycker den är något av en höjdpunkt

2011-12-24 11:12
Vanessa Marko ska vänta utanför din gata Skrytmåns... Be prepared... Gällande tidsangivelse för när Vanessa och Nasty kör någon koool pose och inväntar cred för en bajsrad - hela tiden ungefär =)
Rappare

2011-12-24 12:33
hahaha censur mörda dom!
fosho

2011-12-24 20:06
Tyckte töserna gjorde bra ifrån sig faktiskt, dom kom igång efter ett tag, även om dom kanske inte hade dom mest invecklade texterna och rimmen.

Pågarna tog detta tycker jag allt. Men det är kul med lite kvinnor i battlesverige! Bara att träna lite mer dock.

Rappare

2011-12-24 21:24
Det jag gillar med den här battlen är Censurs reaktioner på publiken när dom drar Berlin-raden, Fittspark-raden osv. Som om det kvittar vem man battlar? Kvinna som man och att de inte sparade på krutet bara för att dom battlade tjejer.

Förövrigt kändes deras mest brutala rader långt in i magen. Snyggt jobbat grabbar, man kan alltid lita på Fasa och Skrytmåns när det kommer till flerstavigt!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-12-25 03:32
Jag tycker tjejerna hade helt okej rader. Deras delivery var dock inte bra. Censur tar hem det. De hade feta rader och var bättre än jag trodde de skulle vara, även om det känns lite fånigt när två småkillar står och kör våldtäktsrader. :)

Förintelseraden var stenhård. Kul att det fortfarande finns något som kan få även den mest härdade battlepublik att chockas.
Moderator

2011-12-25 13:48
Äckligt vad tung Gustav Fasa är, älskar deliveryt.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-12-25 16:48
08.45 bakom vanessa..

Please grow a pair.

Tycker grabbarna gjorde allt rätt.
Brudarna skulle få en jämn matchup mot Mc Kiko!
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker

2011-12-26 12:09
grabbarna var ju faktiskt riktigt bra

2011-12-26 18:52
Ja, det råder verkligen delade meningar (verkar vara mestadels positiva) om den här battlen.

2011-12-26 19:09
15-åringarna tog detta utan tvekan. Men jag måste ge Vanessa att "håll käften när jag avbryter"-rebuttlen var fett rolig
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2011-12-26 19:32
Man ser verkligen på Gustav Fasa hur han tänker "varför i helvete har jag suttit o slösat tid på att skriva punches på de här värdelösa damerna" eller typ "lär er flerstava för helvete"

2011-12-27 16:42
Grabbarna va klart bättre, men jag tyckte verkligen tjejerna va grymma. Dom hade många schyssta rader, speciellt i andra ronden.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-12-27 20:12
Fan vad folk fuckar ur i youtubekommentarerna... typ hälften som är kvar nu haha.

5000 views redan, det är sjukt nice med tanke på att det är relativt nya namn!

2011-12-27 23:13
Fasa vann! Grym snubbe, som jag sa redan i debuten.
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Rappare

2011-12-27 23:29
vanessa kan få gråta på min axel om hon känner för det
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2011-12-28 00:49
Liksäck. Så in i helvete. Vanessa borde öva på, ja, allt battlerelaterat, istället för att försöka störa Fasa när han kör. Props till Nasty som respekterade sina motståndare.
twitter.com/KalleBalikblek

2011-12-28 01:32
det gör fysiskt ont i mig att se denna battle alltså, haha.
jag klarar inte av tjejer som tror dom e män bara. för sen när dom ska leka sexiga och det där, så blir det bara så wierd stämning ^^

åter igen, grabbarna gör jobbet riktigt bra!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-12-29 14:02
Många som klagar på att Vanessa störde under killarnas ronder .) Ska jag vara ärlig så var det inget jag tänkte på öht..ska kolla den igen när jag får chansen.
Producent

2011-12-30 00:32
fin uppning.

värdelös battle. vad gör tjejerna? ja, förutom att skämma ut sig?

2011-12-30 11:31
Riktigt rolig battle, visst har tjejerna usla rim, men dem har på något sätt genomtänkta ronder i alla fall. Censur tar matchen lätt i alla fall, det mesta var bra förutom glidtackla en spikmatta. Lika gammalt som down med syndromet.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2011-12-30 14:49
Tycker folk glömmer bort en ganska viktig grej. Att Vanessa kör för första gången! Vill att alla tänker tillbaka något år och kikar på battles från de första eventsen. Då var det chokningar i korta ronder med ganska fattigt innehåll.

Vi är för bortskämda med bra battles nu för tiden helt enkelt.

Jag tyckte själv att jag var fruktansvärd nöjd med min debut men är också helt säker på att folk kommer sitta och hata på nätet om/när den släpps på film.

Sen håller jag helt och hållet med att Censur tog det men tycker absolut inte tjejerna gjorde bort sig. Fasa har en sådan sjuk trygghet i ringen att det är obehagligt att veta att han gör det så enkelt när jag själv stått där och skakat fram tre halvdana ronder.

2011-12-30 16:18
Alltså. Innehåll har ingenting att göra med hur många gånger man battlat.
Tror inte någon klagar på brudarnas delivery, tyckte det satt rätt säkert. Men rimmen är dagisnivå på, och det är inte acceptabelt.

2011-12-30 16:24
Att de första eventen inte hade jättebra battles beror nog mest på att hela konceptet var nytt i Sverige. Vanessa hade gott om battles att titta på för att få ett hum om vad det var hon gav sig in i.

I alla dina två battles så snackar du om hur du ska knulla folks morsor och om din stora kuk /
Alltså, jag blev så less på din stil att jag försökte dra mig ur /

Potential?

Jag vill ju självfallet att hon ska försöka igen. Alla borde ge det några chanser. Men jag tycker inte att hon var bra, bra för att vara tjej, eller ens lite smårolig.
twitter.com/KalleBalikblek