I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Basementality Battles: Tay Tay vs Gustav Fasa

Svensk Hiphop - Battles

2011-12-27 20:20

[Video Battle] Basementality Battles: Tay Tay vs Gustav Fasa

Detta är en av de sista battlen som släpps från vårt 1 års jubileum, men en av de första battlen på kvällen för eventet. Battlen är på engelska konstigt nog haha. Håll till godo och glöm inte att rösta efter battlen!

RÖSTA HÄR: http://wp.me/p22KI6-7a

http://www.basementalitybattles.com/
http://www.twitter.com/critical_SE

Toastare

2011-12-27 20:24
sweet!
www.twitter.com/jimmypistol232

2011-12-27 20:28
Nu passar det :) Kul att du tog åt dig av kritiken.
Toastare

2011-12-27 20:36
..Va?

2011-12-27 20:42
Jag skrev häromdan (oracle tog bort det efter 1 dag eller nåt) att jag tyckte det var skumt att du o R-man typ aldrig kommenterar Basementality Battles förrutom när det 1. är någon ni vill ha med på era arrangemang 2. videoklippet inte fungerar... så det var kul att R-man började skriva i trådar igår och du fortsätter.. det blir en trevligare stämning och det gynnar väl alla? :)

2011-12-27 20:45
de skulle ha kört på svenska. blöh.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2011-12-27 20:51
Haha är du på riktigt nu? :)

Tänkte visa en rolig bild här nere, sen kör jag ditt gamla standardargument "ta reda på fakta innan du skriver något" :)

Som du kanske ser så kommenterar jag inte speciellt mycket över huvud taget. Och de jag har kommenterat den senaste tiden har varit battles från Basementality. Däremot kommenterar jag nästan alla battles som släpps på youtube samt trycker tummen upp och ibland även tummen ner om det är något spektakulärt dåligt.

Man ser det man vill se :)

Peace!
Graffare

2011-12-27 20:53
Gustav Fasa hade några bra punches som publiken inte förstod, men Tay tay var överlägsen genom hela battlen.
-
Toastare

2011-12-27 20:53

2011-12-27 21:14
Bilden du laddade upp styrker ju bara mitt resonemang lol. Läs mitt inlägg igen så hoppas jag att jag inte behöver skriva en längre förklaring och att vi kan hålla en god ton :)
Toastare

2011-12-27 21:18
Vi kom överens om att hålla god ton redan i somras, så jag förstår inte varför du drar upp sådana här saker som bara är rena överanalyseringar från din sida.

Såg inte vad du skrev i förra tråden btw.

2011-12-27 21:25
Attans du avslöjade oss. Nämen ärligt, jag kommenterar nästan aldrig här över huvud taget. Tror jag kommenterar ligorna ganska equally när jag väl gör det, inget jag reflekterar över. Ytterst märklig anklagelse/iakttagelse
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2011-12-27 21:25
nää.. svenska vore ju på sin plats! tay behärskar engelskan men inte fasa..fullt förståeligt.
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2011-12-27 21:37
riktigt knakigt uttal på gustav
B

2011-12-27 21:43
gustav bör öva mer på engelskan innan han börjar där.
du är lika värd som bubblorna i min spottloska

2011-12-27 21:43
Taytay tog den ganska enkelt, imo

Gustav borde som sagt hålla sig till svenska ett tag till, fett att han försöker iaf
B
Poet

2011-12-27 21:54
Är på riktigt grabbar? Shit alltså...

Det var rätt nice faktiskt att se en engelsk battle mellan två svenskar, jag tror att jag hör bättre p.g.a deras mer svenska uttal.

Ingen thriller, men nice att se att de börjar på engelska iaf!

Tay Tay sista rond avgjorde det hela!
Jag har ätit pannkaka!

2011-12-27 22:46
R-man / Jimmy

Jag har inte på något sätt anklagat er för att kommentera för lite, eller att bara kommentera er egen liga..det skulle bara varit löjligt.

Jag skrev att du Jimmy, i princip bara har kommenterat om det så att videoklippet inte funkar, eller som i Gustav Fasa tråden när ni vill ha med honom på ett nytt event.. tror inte ens du skrivit i tråden om bowers / dizaster eller nån av de andra historiska grejerna.. inga kommentarer om det inte varit i ett negativt samband som när du böla över Smo's tshirt på facebook.

Ändasen du flippa ur över hela Mrcool/Osvensk tiger o sa att jag BLÅSTE Jaqe så har du prinip inte kommenterat något som har med Basementality att göra, det gjorde du innan.

Du skrev utryckligt till mig i ett mail att du inte tyckte att jag gjorde det här för "kärleken", att du hört en massa negativa saker om mig o att du inte kommer vara med o battla i basementality igen, så jag ser att du gjort ett avståndstagande.. men var konsikvent iallafall. Antingen eller.

Det enda jag tänkt göra var att skriva "nu passar det" och lämna det där..men du var för trög för att förstå vad jag menade och det är enda anledningen till att jag förklarar det för dig. Inte för att jag tyckte det var en big deal öht. Jag har inga problem med att Gustav Fasa gör en battle i ozone om du trodde det.. det är fett.. (skaffa ok domare bara hehe.)

Kort sagt, du har "tagit avstånd" och snackar skit om mig men går in och skriver när du stör dig på nåt eller för att smickra framtida bokningar.. gtfo..

2011-12-27 22:54
Jag har inga problem med att Gustav Fasa gör en battle i ozone om du trodde det.. det är fett.. (skaffa ok domare bara hehe.)

är du verkligen rätt person att döma vem o-zone har dom domare? dom har iaf några.
och seriöst, lägg ner ert jävla attention bråk i varannan tråd, talar nog för de flesta när jag säger att vi skiter i vilket, skriv PM istället.

Ontopic- tay tog den, gustav hade några feta rader som folk som på, men han måste träna sin engelska väldigt mkt mer innan han ger sig in i ringen igen med detta språk!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-12-27 22:57
Slappna av tuffing.

Vi har redan tagit det pm jag vill ta det offentligt..du behöver inte läsa.
Rappare

2011-12-27 23:11
taytay var rätt duktig. Fasa lät exakt lika på engelska som på svenska, förutom lite sämre uttal :)
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2011-12-27 23:11
Tay vann, Fasa är grym, men inte på engelska. Sköna matcher over all från detta event!

Critical vs Jimmy Pistol @ The Ring. Pziclone, du styr det!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Toastare

2011-12-27 23:18
Critical skrev:
R-man / Jimmy

Jag har inte på något sätt anklagat er för att kommentera för lite, eller att bara kommentera er egen liga..det skulle bara varit löjligt.

Jag skrev att du Jimmy, i princip bara har kommenterat om det så att videoklippet inte funkar, eller som i Gustav Fasa tråden när ni vill ha med honom på ett nytt event.. tror inte ens du skrivit i tråden om bowers / dizaster eller nån av de andra historiska grejerna.. inga kommentarer om det inte varit i ett negativt samband som när du böla över Smo's tshirt på facebook.

Den gången du tänker på när videoklippet inte fungerade var Nomad vs SmoJo, vilket var en väldigt hypad battle och jag satt och väntade på den, som så många andra. Jag skrev "Den vill inte :(". Är det verkligen fel av mig att ge en liten heads-up om att den inte fungerar? Bättre att du märker det så att problemet kan lösas och alla kan se den.

Det du inte vet är kanske att jag och Fasa är polare och vi snackar mycket på facebook osv. Han var även på fest hos mig när han var nere senast. Jag la en kommentar för att dom helt enkelt överraskade mig och tyckte att dom förtjänade en klapp på axeln.

Dizaster/Bowers kommenterade jag både på youtube och på rapmusic.

Och att jag "bölade" över SmoJos tisha är lite att ta i, jag frågade helt enkelt vad han menade, vilket han svarade på, sen var det inget mer med det.

Ändasen du flippa ur över hela Mrcool/Osvensk tiger o sa att jag BLÅSTE Jaqe så har du prinip inte kommenterat något som har med Basementality att göra, det gjorde du innan.

Du skrev utryckligt till mig i ett mail att du inte tyckte att jag gjorde det här för "kärleken", att du hört en massa negativa saker om mig o att du inte kommer vara med o battla i basementality igen, så jag ser att du gjort ett avståndstagande.. men var konsikvent iallafall. Antingen eller.

Detta är taget ur våra privata konversationer och du har dessutom valt att byta ut ord och att bara ta med de negativa delarna av allt jag skrev till dig. Att jag ska ha skrivit att du "BLÅST" JaQe är en ren lögn. Väldigt opassande att dela med sig av privata meddelande som dessutom är ett halvår gamla.

Det enda jag tänkt göra var att skriva "nu passar det" och lämna det där..men du var för trög för att förstå vad jag menade och det är enda anledningen till att jag förklarar det för dig. Inte för att jag tyckte det var en big deal öht. Jag har inga problem med att Gustav Fasa gör en battle i ozone om du trodde det.. det är fett.. (skaffa ok domare bara hehe.)

Hur fan ska jag veta vad du menar med "nu passar det" när jag inte sett ditt borttagna inlägg i Fasa/Skrymåns-tråden? Jag skrev det t.o.m i ett tidigare inlägg i denna tråden. smh.

Kort sagt, du har "tagit avstånd" och snackar skit om mig men går in och skriver när du stör dig på nåt eller för att smickra framtida bokningar.. gtfo..

gtfo du också

I övrigt vill jag tillägga att jag i första hand är battlefanatiker. Jag har hjälp till med att arrangera ETT event med O-Zone (Malmö) och jag har inga fler samarbete planerade. Jag kommer inte svara på några fler anklagelser, jag har endast försvarat mig själv i detta inlägget.

2011-12-27 23:19
Förresten, jag ska inte vara omöjlig..jag förstår att det kan se konstigt ut att jag skriver ut vissa saker här..att det inte är en good look osv. Men personligen skiter jag i "looks" osv.. men det kanske förtjänar en förklaring iallafall.

Senste tiden har det varit en jjääävla massa skitsnack. Exakt vad som sagts vet inte förrutom vad Jimmy sagt, och bla Topic har bekräftat att det varit en massa skitsnack men inte velat säga vad det var.

Så jag ser bara fördelar med att folk skriver ut det här..eftersom ingen vill träffas och snacka irl heller..muran har jag frågat flera gånger..jimmys telefon går sönder när jag ringer han, rman vill vänta..

SNÄLLA SKRIV WHATS UP.. FFS.. jag kan ta det hehe.. funderar på att köra en sån grej att jag sitter och svarar helt ärligt så vad som helst som ni vill fråga mig på facebook i en timme eller nåt..för folk verkar ha fått en massa skit om bakfoten.. alla skulle tjäna på om vi kunde reda ut det.

2011-12-27 23:21
Toastare

2011-12-27 23:23

Critical skrev:
SNÄLLA SKRIV WHATS UP.. FFS.. jag kan ta det hehe..

Det gjorde jag i somras ju haha

2011-12-27 23:29
Rman vill vänta?
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2011-12-27 23:30
Tay - medelmåttig som vanligt, inga direkta toppar men stabil

Fasa - taskigt uttal, men bättre rader än Tay

Tay vann

Ps, tröttsamt med allt bölande i battletrådarna (critical)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-12-27 23:46
Tazty

Tvinga mig inte att reposta det klippet hahaa (ja jag har det sparat)

R-man

Du sa att du ville vänta tills efter familjehögtiden.. men du hade inga problem att ringa mig 22:45 dan innan julafton utan att ha bett om mitt nr..och utan att presentera dig.

Jimmy

Ok så det är det folk snackar om på the ring eventsen ett halvår senare.. snacka om torka
Redaktionschef

2011-12-27 23:51
Critical, Jimmy Pistol (m.fl.)

Om det är så nu att Whoa är bästa sättet att ta detta öppet på så skulle vi uppskatta om ni skapar en separat tråd där ni reder ut saker och ting, istället för här i en tråd som är tänkt att handla om matchen mellan Tay Tay och Gustav Fasa. Då blir det mer respektfullt mot battlarna plus att ni inte bryter mot våra regler (så länge ni håller en hyfsad ton).
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2011-12-28 00:04
Det sant det var inte snällt mot rapparna i klippet..

2011-12-28 00:08
det här känns som lunarstorm

*fnizz*

2011-12-28 00:26
Det var synd att Fasas uttal inte var så bra. Jag har egentligen inte något emot lite sämre uttal, men nu blev det lite sluddrigt ibland. Inte för att det gav honom förlusten i mina ögon. Fasa vann. Tay har rätt nice delivery, men jag kan inte låta bli att tycka att hans texter är tråkiga.
twitter.com/KalleBalikblek

2011-12-28 00:35
Gustav fasa borde hålla sig till svenskan, mycket played/halvbaitade och knackligt uttalande.
Rätt trist egentligen faktiskt, för han är rätt duktig annars.

taytay är helt okej, diggar honom mer i engelska battles än svenska.

3-0 tay, men egentligen ett enda slöseri på tid.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-12-28 02:57
Critical
"Tvinga mig inte att reposta det klippet hahaa (ja jag har det sparat)"

Med tanke på att jag själv varit med och lagt upp det "klippet" en gång i tiden fattar jag inte varför det skulle vara hemskt om du har sparat det (varför någon människa skulle vilja spara ett klipp med 3 fulla människor som rappar i en källare är för mig en gåta, men alla är vi olika). Dessutom fattar jag inte vad ditt problem är, jag kommenterade battlen och påpekade att det var störigt med allt gnäll i tråden och så kommer du med sånt personligt skit.

Ps: jag har sparat en bild där du ser ut som en bebis med vattenskalle, "tvinga mig inte posta den"

Pajas
Sångare

2011-12-28 03:12
Är Gustav Fasa Criticals lillebror? Varför pratar den ene skånska med talfel och den andre stockholmska?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2011-12-28 09:02
hahahahahah vuxna män? bete er
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Admin

2011-12-28 10:04
Bättre battle än vad jag trodde den skulle vara. Skönt att Fasa går in med en fuck-you attityd trots att han möter en snubbe som battlade på Whoa innan han ens var född.

2011-12-28 10:56
Folk är för hårda mot Fasa enligt mig.

filler, filler, filler, then some half-ass metaphor.....

Stämmer väl ganska bra på Tay tay´s insats i denna?

...but that was you at my age and it doesn't mean that I am...

Större delen Tay's tredje rond?

Jaja, hur som helst. Tay behärskar språket sjukt bra och ska man bedöma battlet på det, så vann han.
Innehållsmässigt vann Fasa.

2011-12-28 11:46
Mfs

Haha, jag förstår att du överdriver lite :) men när var Tays första battle här?

2011-12-28 12:11
Jag skulle gissa på '03 eller '04 om minnet inte sviktar för hårt. Det gör det däremot oftast så vem vet..
Indianen

2011-12-28 12:23
Och kul att så många fann nöje i den här bataljen. Jag håller med, jag är rätt tråkig men jag ha roligt själv när jag gör de så what hell änna.

Stort upp te Gurra, och tack te critical som vanligt!
Indianen

2011-12-28 16:56
Fattar inte detta, så fort stora namn sitter o skriver massa med olika inlägg i sin tråd o "uppar" det samtidigt då skiter admin i det men så fort en no name snubbe gör nått så blir det låst andra " ohh sjysst att du gilla, tackar!" .

Iallfall, denna gången kanske du ska ta och skriva i pm eller nå critical eftersom att du säger det till typ alla som tjaffsar i dina trådar.. just saying.

Iallfall så var battlen fet, men diggar båda bättre på svenska.

tack för mig!

btw:

"Jag har inga problem med att Gustav Fasa gör en battle i ozone om du trodde det.. det är fett.. (skaffa ok domare bara hehe.)"
- dom har iallfall domare :)
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz
Rappare

2011-12-28 18:20
Bra domare > inga domare > lallare
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe
Admin

2011-12-28 21:31
Critical: 2004 var han med i crewbattle på engelska som Taylor. Men tror han var med innan dess.

Vanilla Coke: Vi skiter inte i det. Vi har meddelat vederböriga varenda gång.

2011-12-28 22:02
självaste Uno Lavoz vill battla tay tay i sverige! detta är saxat ifrån Lavoz facebook!

personligen tycker jag det är en skum matchup, men fett att lavoz vill hit! ^^
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-12-28 22:52
uno lavoz i sverige skulle va dope som fan

2011-12-28 23:48
Uno hade varit riktigt sjukt.

2011-12-29 14:01
Ja, Uno är en av mina favoriter just nu!! Han har överraskat mig som fan i alla grejer han gjort efter WD2. Ska definitivt försöka få den battlen att hända!

2011-12-29 17:28
Tay är lätt en av de duktigare battlarna i landet på engelska. Det känns inte som att Gustav placeras i den kategorin men han är jävligt rolig när det kommer till svenskan. Så Tay tog den här enkelt i mina ögon.

Btw, Uno vz Tay känns som en riktigt skön matchup. Kul att Amerikanerna verkar ha ett gott öga till vårt avlånga land.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2011-12-29 22:38
Nils m/ Skills & Uno Lavoz hade varit ett roligt tag team känns det som!
"Visst är det vackert.."