I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Uppkomsten?

Svensk Hiphop - Battles

2012-01-08 06:42

[Övrigt] Uppkomsten?

klickade på >> pilarna och kom till den första tråden (?) i svenska battles forumet. en intressant tråd där grundarna spekulerade kring svenska battles i "grind time format" innan o-zone, the ring och basementality sattes igång. rolig läsning! :)

Försnacket!

Moderator

2012-01-08 14:15
Haha ja, tänk att det där bara var 2 år sedan =) Helt sjukt
//TW
Rappare

2012-01-08 15:50
shit, minns det där. "Battle of the street" var det tal om tror jag

2012-01-08 16:42
haha brb2009 var igång då också.

2012-01-08 18:23
sen så hjälpte critical till att fixa introt åt O-Zone om jag minns rätt men fick inga props för det och därefter drog fajten igång.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2012-01-08 20:14
bara så att alla är med...

ni vet om att det fanns battles innan basementality och o-zone va?

just checkin'...
namaste

2012-01-08 20:41
ja. allt började med 8 Mile, det vet alla.

2012-01-08 21:10
easymode skrev:
sen så hjälpte critical till att fixa introt åt O-Zone om jag minns rätt men fick inga props för det och därefter drog fajten igång.

nästan :)

Vi (Jag gjorde musiken, Samuel Cremona gjorde grafiken) bad inte om credits eller liknande, brydde oss inte om det alls.. det som hände och som vi reagerade på var att dom Ändrade i vår grej utan att kolla med oss.. dvs dom bytte ut ljudspåret utan att varken jag eller Samuel visste om det.. Hade vi blivit tillfrågade så hade säkert Samuel kunnat anpassa grafiken till en annan låt eller så kanske vi hade tyckt att det passade som det var.. Grejen var att vi inte blev tillfrågade.

Jag har inte ägnat en tanke åt detta på vääldigt länge.. enda anledningen att jag skriver nu är för att det inte ska vara ytterligare missuppfattningar.

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/699666/1.aspx

2012-01-08 22:41
Critical

min slutsats: det verkar som att du beefar över dom onödigaste grejerna. det är konstigt att du säger att ni inte bryr er och sen blir du upprörd över att dom byter låt. så ni brydde er trots allt? det var snällt och så att du hjälpte till, men jag ser inget problem med att o-zone byter introlåt i sin egna produkt och fattar absolut inte varför du blev så upprörd som du blev. visst dom kunde frågat, men big deal?

2012-01-08 23:20
Finns det klipp med de olika introversionerna? Den som länkas finns ju inte kvar längre.

2012-01-09 02:54
Sardam skrev:
Finns det klipp med de olika introversionerna? Den som länkas finns ju inte kvar längre.

Så såg det ut, sen hade dom bara lagt någon random beat över det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-01-09 09:06
Roofus

Du tolkar in saker på egen hand.. det var någon annan som skrev att det blev beef.. vi sa i stort sett "behåll det som vi gjorde det eller skit i att använda det".. jag ville jag förtyliga att det inte är något jag ens ägnar en tanke åt nu, och att enda anledningen till att jag skriver är för att sånna som du inte ska få en twisted bild av hur det ligger till. Dock lyckades du rätt bra med det ändå.

"Sin egen proodukt" kunde det eventuellt ha varit om man köpt den, men även då beror det på vilka överenskommelser man gör, du har förmodligen ingen erfarenhet av sånna grejer så jag förstår varför du gör konstiga uttalanden men jag förstår inte din taskiga attityd.
Rappare

2012-01-09 12:54
Fick du någonsin något gensvar på det du skrev, Critical? Pallar inte läsa igenom hela den gamla tråden.

2012-01-09 14:35
Critical

det lustiga är att jag baserar min tolkning på informationen du har lagt fram.

självaste "o-zone" är deras produkt och om dom vill ändra introlåt, logga, kameraobjektiv, eller hyra dansflickor till nästa battle så får dom väl göra det :) rätta mig om jag har fel, men baserat på det du sa tidigare så verkar det som att ni inte ställde några krav, sen blir du plötsligt upprörd över att dom ändrar en pytteliten introlåt i deras egna battlevideo? tycker förövrigt att det är bra att o-zone har beats från olika producenter som introlåtar, på så sätt skapas det lite hype för dom också.

enda anledningen till att jag skriver är för att sånna som du inte ska få en twisted bild av hur det ligger till

då får du lägga alla kort på bordet och nöja dig med att folk tolkar saker på olika sätt.

jag förstår inte din taskiga attityd

du är inte så snäll heller :)

2012-01-09 14:50
Vad har kameraobjektiv, dansflickor och logga med detta att göra?

Du kan väl visa dina aftereffects eller producentskills om du ska uttala dig om vad som är "pyttelite" jobb eller inte..

Dessutom helt onödigt att göra en grej av detta nu... har som sagt knappt varit en grej från första början.. det är sånna som du som förstorar det för ni tycker det är kul..

step your troll-game up, lame fuck
Producent

2012-01-09 15:27
jag förstår inte din taskiga attityd

haha, varför... VARFÖR kan jag inte sluta le?

2012-01-09 15:35
Critical

varför är du så svår att diskutera med? det är riktigt lustigt att du ifrågasätter relevansen i mina kommentarer, direkt efter pratar du om producentskills. om det är någon som gör en grej av detta så är det tyvärr du.

step your högmod-game down
Rappare

2012-01-09 16:40
What the fuck, roofus? Han rättade ju bara easymode, det är du som gör en grej av det.

2012-01-09 17:03
det lustiga är att jag baserar min tolkning på informationen du har lagt fram.

Säger sig väl som ganska självklart att man som editerare/grafiker blir rätt sne om någon börjar göra ändringar i det jobb _dom_ frågat om hjälp med, och sedan sen inte ens kontaktar vederbörande för att meddela detta.

Om då skaparna av detta lägger ett musikspår med anknytning till dom över denna editering så är det väl också minsta formen av "betalt" för jobbet man kan tänka sig.

Tjänster och gentjänster du vet. (iofs verkar det saknas rätt många kapitel i din bok)

Å andra sidan så har du rustning och cape på dig direkt i försvarsställning för varenda tråd på forumet där ordkombinationen "O" och "Z" efter varandra syns, nästa så man skulle kunna tro att du har utvecklat en form av "spidersense" för det.

2012-01-09 18:05
var inte roofus samma snubbe som höll igång en tråd i över 100 inlägg angående handikapp raden?

zzzZZzzZzzZzzz
 graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.

2012-01-09 18:10
p.s whoa gör battle-arrangörer ovänner. now wzup with that

2012-01-09 20:56
haha fett detta. läste första 1-2 sidorna bara, sen blev de för mkt för mitt huvud.
men sjuk kul att se folks tankar kring detta då, och sen när man ser hur långt vi faktiskt kommit 2 år senare.

big up till alla som jobbar inom O-zone,Basementality & The ring, ni gör historia!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2012-01-09 21:17
Allt utom att Samuel Cremona blev upprörd ser ut att stämma. Han ska inte ha brytt sig speciellt om att vi ändrade ljudspåret med din röstinspelning. If thats not true, then Samuel lied to Murat who then lied to my face! Så det var väll tekniskt sett bara du som blev upprörd, vilket vi tog hänsyn till för att sedan sluta använda oss av klippet, även om vi avslog din begäran av att plocka ner videorna igen. Det är vatten under bron för vår del iaf. Men tack än en gång för att du tog dig tiden att ge oss det från första början, hoppas hjälpen vi gav er liga uppskattades som hjälpen du och Samuel gav vår.

Brb2009, tack för att du håller svensk hiphop vid liv.

//Hyper från The O-Zone Crew, som nyss använde sin kvot av tecken på whoa. Ha det bra!
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2012-01-09 21:31
det här blir bara bättre och bättre, jag vet inte ens varför jag svarar på det här. jag förnekar inte att dom har lagt ner tid på introlåten, det tog säkert flera nätter för Critical att bygga ihop beatet, men i slutändan är detta bara ett beat. allt jag ville få fram var att han överreagerade när han bad o-zone att ta ner klippet och byta intro, thats all. att ni inte håller med är lugnt för mig.

daanneh
haha jag tror inte ens att jag vet vad du pratar om.

2012-01-09 22:49
O-Zone skrev:
Allt utom att Samuel Cremona blev upprörd ser ut att stämma. Han ska inte ha brytt sig speciellt om att vi ändrade ljudspåret med din röstinspelning. If thats not true, then Samuel lied to Murat who then lied to my face! Så det var väll tekniskt sett bara du som blev upprörd, vilket vi tog hänsyn till för att sedan sluta använda oss av klippet, även om vi avslog din begäran av att plocka ner videorna igen. Det är vatten under bron för vår del iaf. Men tack än en gång för att du tog dig tiden att ge oss det från första början, hoppas hjälpen vi gav er liga uppskattades som hjälpen du och Samuel gav vår.

//Hyper från The O-Zone Crew, som nyss använde sin kvot av tecken på whoa. Ha det bra!

Jag skrev att vi reagerade, det är andra som skrivit "beef" och "upprörd".. inte jag. "Ljudspåret med din röstinspelning"..lol.

Jag skrev också att jag knappt tänkt på händelsen efter det hände.. det var aldrig nån stor grej.. MEN tycker det är wierd att folk ska skriva att det blev beef över det när det inte blev det.. och att folk ska ha en skev bild av det så här ett och ett halvt år senare. Att sånt tjafs skippas tjänar väl båda du och jag på?

Don't add fuel to the fire

2012-01-09 23:01
jag tror att o-zone och the ring är avundsjuka på critical för att vi välkomnade honom i storstaden, erkän nu.

2012-01-10 05:33
brb2009 P33
Om då skaparna av detta lägger ett musikspår med anknytning till dom över denna editering så är det väl också minsta formen av "betalt" för jobbet man kan tänka sig.

Frågan är om det är sannolikt ELLER troligt. För sannolikt och troligt betyder väl två helt olika saker?

Hade uppskattat om du kunde svara mig på den frågan, jag har alltid trott att det var synonymer nämligen.

2012-01-10 10:42
O-Zone skrev:

ledde till en haha..
Mr.Cool skrev:
brb2009 P33

Frågan är om det är sannolikt ELLER troligt. För sannolikt och troligt betyder väl två helt olika saker?

Hade uppskattat om du kunde svara mig på den frågan, jag har alltid trott att det var synonymer nämligen.

resulterade i hahahahahahahahahaha....

2012-01-10 10:42
whoa har inte varit så här roligt sen 2001

2012-01-10 23:50
haha underbar tråd

2012-01-11 19:55
"Jag tror på allvar att om någon tar tag i saken och styr upp en battleliga i grindtimeformat så kommer det generera stort intresse"

Man hade klart för sig redan då ! ;)
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2012-01-12 00:09

Hahaha