I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

[Övrigt] Whoacast - Whoas nya podradio. Del 1: Battles

Svensk Hiphop - Battles

Redaktionschef

2012-01-12 16:39

[Övrigt] Whoacast - Whoas nya podradio. Del 1: Battles

I samband med det här inlägget lanserar Whoa sin splitternya podradio Whoacast som varit på gång länge, men blivit realitet först nu. Den kommer komma cirka 2-4 gånger i månaden och ta upp trender inom svensk hiphop och ge den en fördjupning.

Tanken är att det skall vara ett format för den redaktionella delen av Whoa att snacka av sig på ett lätt och ledigt men också ta in mängder av gäster under resans gång.

I första avsnittet får ni höra Matias Rankinen och Pontus Gustavsson prata om battlescenen, en scen som varit väldigt central på Whoa det senaste året.

Lyssna på Podcasten här:

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2012-01-12 18:02
Mfs A.k.a "Preciiis" ; - )

kan bli gött om ni håller detta uppe!
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2012-01-12 18:33
skön grej, men borde det inte vara ett par snubbar som halvt om halvt känner varandra? jag gillar heller inte att ena verkar ha noll koll.

2012-01-12 18:33
Stiligt grabbar!

Redaktionschef

2012-01-12 18:36
borde det inte vara ett par snubbar som halvt om halvt känner varandra?

Det gör dom :). Det där i början var mer av en presentation av dem själva, hela konceptet och vad det är för något. Ingenting som kommer att vara i varje avsnitt.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Admin

2012-01-12 18:47
Olzen: Jag ordet "precis" är bannlyst till nästa gång!

Digbick: Tänker du på något särskilt?

2012-01-12 20:10
Hur kan man kalla Nu Messiah för okarismatisk? JÖSSES.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-01-12 21:18
"På vägen tid träffade vi en liten blond kille som satt själv. Han lyssnade inte så mycket på hiphop men han gillade battles."

Matias pratar om sig själv i 3e person...
Stallet

2012-01-13 10:39
haha mfs.. så farligt är det inte ; - )
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Sångare

2012-01-13 11:24
Trevligt.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Poet

2012-01-13 17:00
Och gillar man battles så måste man ju veta att Henry Bow-wow är 31. xD
Jag har ätit pannkaka!

2012-01-15 20:09
jävligt soft idé det här, I like it, kanske mycket tack vare det högaktuella ämnet, anyhow, good show!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2012-01-15 20:50
Bra drag där Pontus. Var väl en 4 år sedan jag hörde av dig senast.//Robin Vega, SUndsvall Drick City

2012-01-16 20:51
Gillade att ni inte höll tillbaka med "trash" talket och sa det ni tyckte!

Hoppas det kommer fler med lite gäster kanske?
B
Admin

2012-01-16 22:26
elajt skrev:
Gillade att ni inte höll tillbaka med "trash" talket och sa det ni tyckte!

Hoppas det kommer fler med lite gäster kanske?

Tanken är att vi ska ha gäster över telefon i kortare inslag i kommande avsnitt. Och det kommer vara gäster ni känner igen, så stay tuned!
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2012-01-19 08:14
"På vägen tid träffade vi en liten blond kille som satt själv. Han lyssnade inte så mycket på hiphop men han gillade battles."

Det var jag, ja. Lite kul att höra. Kul med podcast i övrigt, hoppas att den håller sig.

2012-01-19 16:51
Det gör dom :). Det där i början var mer av en presentation av dem själva, hela konceptet och vad det är för något. Ingenting som kommer att vara i varje avsnitt.

Jo det förstod jag, men sättet dom pratade med varandra lät ganska krystat i jämnförelse med säg t ex dom två snubbarna som har Christer i P3. Kan mycket väl ha varit för att dom var ovana vid att spela in en konversation och för att det är första avsnittet.

Tänker du på något särskilt?

Jag tycker att kunskapen inom ämnet känns mellan dom. Det låter lite som när jag försöker förklara en battle för min kompis som hellre spelar Starcraft 2 och annat än halvt om halvt anser att det är en sport som jag gör.

Men den sämre hälften inom det här ämnet kanske är den starkare när det kommer till nästa ämne.

Personligen tycker jag att det hade varit en bättre idé att ha en programledare och bjuda in folk insatta i dom olika ämnena att prata med snarare än att ha samma två personer genom en hel säsong.

Med det sagt, jag gillar idén och kommer fortsätta lyssna.
Admin

2012-01-19 17:32
Digbick: Ja att jämföra med Christer känns ju inte riktigt rättvist eftersom dem arbetat heltid och sänt det programmet i 8 år. Dessutom sitter dem i samma studio. Så det känns inte som en rättvis jämförelse även om det såklart är att sträva efter.

Tanken med programmet är att det skall vara whoaredaktionens nördiga ventil för hiphop. Det kommer tas in gäster förhoppningsvis på plats och även telefon. Men det krävs lite extra då allt sker ideellt och allt är tänkt att vara liveupptagning. Då måste man mötas upp och tima tider vilket blir ganska mycket syncning. Men som sagt får framtiden utvisa vad det blir av det hela och i vilket format programmet kan komma. Det kommer nog spännande kreativa lösningar...

2012-01-19 21:14
Christer i P3

bahahhaha jag tror jag dör

2012-01-20 21:57
Critical skrev:
Christer i P3

bahahhaha jag tror jag dör
+1

Det var bra debut som man alltid säger i battlesammanhang. Hade varit skoj ifall det hade kunnat vara intervjuer med battlare med i programmet också.

Dessutom tycker jag att ni borde prata efter ett manus byggt på olika topics som ni kommer överens om innan ni ringer varandra. Så blir det aningen mer strukturerat och mer innehållsrikt.

Blessings.

2012-01-21 01:03
Så det känns inte som en rättvis jämförelse även om det såklart är att sträva efter.

Nej, det är klart att jag inser att det är en väldig skillnad på att prata över skype eller i en studio, anledningen till att jag tog just dom två är för att dom har en strålande kemi sinsemellan, om man gillar programmet eller inte är ju såklart upp till var och en.

Jag menade inte på att någon gjorde ett dåligt jobb, jag personligen tyckte bara att det fanns plats för utveckling. Inget hat alls, jag bara uttryckte min synpunkt.
Admin

2012-01-25 11:24
Sångare

2012-07-19 19:06
Blev det nånna fler delar?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Admin

2012-07-19 21:56
S-oteric: Det ligger på is till vidare då vi valt att lägga kraft och energi på annat. Men viljan och hoppet finns. Vi för en diskussion och sätter kanske igång i höst igen.