[Event] Let's Do This Battle#1

Svensk Hiphop - Battles

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Måste fan skriva igen haha!

Det var riktigt fire igår alltså, publiken var med som fan!
Många positiva överraskningar i samtliga battles, och det fanns nog inte mycket o klaga på!

Shouout till Malsor som styrt ihop detta, och jag längtar redan till Let's do this Battle #2!

Fett jobbat av alla igår!
Http://www.twitter.com/UVPMacke
Yes, Macke var riktigt bra, kul att se en nykomling som verkligen tar för sig. D-nice också bra som väntat fast publiken var lite slö där i början. Pinters första och andra var riktigt nice, verkligen steppat upp. Fast hans sista hade lite mer att önska :)

Övriga tre hade det där typiskt newblood över sig. Hade bra rader på sina håll och kanter men fick det inte riktigt att gå hem hos publiken och då blir det ju lite lätt att man blir osäker och exempelvis tappar sin text. Ändå kul att se dock.
Det som var bra var Macke och D-Nice.
Han där Infinite Struggle var jättedålig och alla skrattade i publiken. P
Geni
Fan tack padawon och marty!
Värmer riktigt mycket!
Rappare

2012-02-26 20:25
Padawon. Ända sen jag börjde med rapp har du hatat mig och hatat i varenda tråd jag skapat på whoa. Så att du skriver nu med gör inte mig förvånad :). Men kul att du tittade iallafall.
http://soundcloud.com/infinite-struggle

Jag är mer underground än arkeloger
Spoilar den main eventet?
Hipsterkung skrev:
Spoilar den main eventet?

den spoilade ingenting direkt.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Nej det är ingen spoiler, annars hade jag märkt den med det :).
Bara ett vanligt inlägg i tidningen :).

Peach
Såja! Känner att jag också måste skriva här! Jag vill ge ett STORT tack till alla rappare som var med och till allt folk som var där och visade kärlek!!

Jag kommer att släppa första videon om ca en vecka.
Andra kommer en vecka efter det, och så fortsätter det..

NÄSTA EVENT BLIR I APRIL!

Än en gång, TACK!

S/O's till D-nice som hjälpt till med det mesta kring battlen. Emil på för lokal och allt annat kring battlen också. Emelie & Hanna som körde fet hiphop under hela kvällen!

Let's Do This!!
Jag ska försöka förklara lite mer detaljerat för dig "Infinite Struggle" så att du förstår vad jag menar. Jag ansér att du inte har det som krävs för att bli en duktig rappare, Du har under många år gjort musik men jag finner absolut noll utveckling i dina framföranden utav dina låtar. Du låter otroligt monoton och dina texter är under all kritik, Att se dig på plats drog ner lite av Eventet's känsla då du gick första matchen. Jag ville helst se en riktigt fet match i första men jag tyckte enbart D-nice levde upp till förväntningarna utav denna match för mig. Jag har efter ett par år på detta forumet tagit ett steg tillbaka och inte varit lika aktiv. Därför har jag haft problem med att följa din utvecklingt rent Rap & Text-Mässigt genom de senaste åren. Men när jag såg dig på plats och gick in för att lyssna på dina låtar så antog jag att du har problem till att acklimatisera dig till Rap och vad som krävs för att bli en duktig Rappare. Jag älskade detta Event och jag tycker alla gjorde bra ifrån sig förutom du. Macke & D-NIce tyckte jag var över de andras nivåer rent Rapmässigt och båda hade självförtroende. Avsaknaden av självförtroende och Bra rader hos dig lös igenom.

All kritik är välkommen?.. Förövrigt så var det ett jävla fett event med duktiga rappare.. Men Se till att skrota Struggle i fortsättningen. Juuuust sayin
Geni
Det var jag som stod i hörnet med den lila kepsen och rappade hela kvällen, ville battla.
"You just gotta be dope" - Slim Shady.
Fett taggad på videos från de!
Klippen är på gång.
Snackade med Malsor igår, och det hade varit komplikationer med hans Macbook!
Nu är den äntligen igång igen, och malsor skulle bara fixa en backup hårddisk så inte samma sak inträffar igen :).

Han kommer säkert med någon information om när videos kommer upp :).
Hey alla!
Macke, tack för att du tänkte på att skriva här då jag har haft en massa annat i huvudet.

Min MacBook vägrade starta i förrgår, men fick liv i den till slut.
Jag har börjat föra över alla grejer från den och ingenting verkar har försvunnit.

När det släpps är jag inte helt säker på! Men jag kommer helt klart att få ut en video i veckan. Kommer med mer info så fort jag kan.

Fred!
Gott Malsor!

Ska bli riktigt sjukt nice o få se kvällen :)!
ja när fan kommer det upp? får aldrig svar..
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.
@Problem

Malsor skickade för en stund sen, han ska sitta på barbacka ikväll efter dom stängt och redigera våran battle!

Tydligen varit mycket strul med överföring av filer osv.
Men det ska ordna sig iaf!

still nothing.
kommer trailer idag :)
ja men spela roll trailer?
Problem skrev:
ja men spela roll trailer?

hahaha alltså fan vad du gnäller? märks tydligt att du inte vet vilket jobb det ligger bakom redigering av video? plus kan jag ju satsa pengar på att redigeraren faktiskt har ett liv utöver att fixa era battles. en trailer kommer idag, vilket betyder att battles snart kommer börja släppas, ta de lugnt ! :D
ja men man behöver verkligen inte 2 veckor för att släppa EN battle,
NÄR man sagt att det SKA ta 1 vecka från allra första början.
Får inga svar på sms/fb osv, vad ska man ta sig till tkr du?

Gnäller inte, tkr det är bull när INGET blir som planerat.
Toastare

2012-03-11 17:59
Chilla fan, det är en helt ny liga med nya arrangörer som troligtvis inte gjort detta tidigare. Det är inte speciellt lätt att veta hur lång tid saker och ting tar eller hur mycket arbete det krävs. Att vänta 2 veckor på att ens battle är INGENTING. Det längsta jag själv väntat är 10-12 veckor. Man får helt enkelt ha lite tålamod, överseende och förståelse och försöka uppskatta vad arrangörerna gör för oss battlerappare, helt gratis, och ofta med pengar ur egen ficka.
www.twitter.com/jimmypistol232
JimmyPistol skrev:
Chilla fan, det är en helt ny liga med nya arrangörer som troligtvis inte gjort detta tidigare. Det är inte speciellt lätt att veta hur lång tid saker och ting tar eller hur mycket arbete det krävs. Att vänta 2 veckor på att ens battle är INGENTING. Det längsta jag själv väntat är 10-12 veckor. Man får helt enkelt ha lite tålamod, överseende och förståelse och försöka uppskatta vad arrangörerna gör för oss battlerappare, helt gratis, och ofta med pengar ur egen ficka.

wörd!
Jimmy, saken är att dom sagt till mig PERSONLIGEN att det kommer om 1 vecka.
jag skiter fullständigt i om det tar 6 månader, men jag vill gärna ha svar när jag
frågar isf. har liksom inte fått svar någonstans.
det är det jag är ute efter.

Hällre att du säger straight up till mig:
''Det kommer inte komma upp nu, det kommer ta si&så''

ist för att inte svara alls.
no more, ska inte yttra mig mer.
får se om det kmr en trailer då.
Lugn o fin nu probbe :)! Kylaaaa

Det kommer komma upp en trailer, malsor har sjukt mycket o göra just nu med sitt vanliga jobb osv.

Kan tänka mig att det är många som är på han o frågar om videos med hehe :)
Men det kommer, vi får vara beredda på att det tar lite tid med redigering osv, speciellt när han får fixa de själv!

Jag ska även kolla med en polare på jobbet som eventuellt kan hjälpa till med redigering i framtiden, men som sagt, ska kolla det först innan jag yttrar mig för mycket..

Rappare

2012-03-12 14:44
Ser fram emot detta! :)
www.vidsidanav.com |
www.myspace.com/3Personligheter | www.myspace.com/EslexSweden | KOLLA MYSPACE DÅ!
Problem = arg
"You just gotta be dope" - Slim Shady.
Läs min nya bok Tyst I Klassen! som jag släppte i år. Är du inte läskunnig kan du åtminstone se mig hos Malou i Efter Tio i TV4 varje vardag och höra mig prata gott om den, inte för att jag minns vad den handlade om, skrev den på fyllan trots allt.
ironiskt att den enda som har problem med väntetiden är problem ? ;) hehe
Har fortfarande inte problem med väntetiden, det är det ni inte har förstått än haha.
Haha :).

Det kommer en trailer idag, skulle egentligen släppts idag, Malsor skulle bara snygga till introt sen skulle han slänga upp den!

Jag o Instabil hade vunnit mot Macke & Problem
Geni
MackeMaple skrev:
Haha :).

Det kommer en trailer idag, skulle egentligen släppts idag,

Y U NO speak real swedish.
Y U NO speak real swedish.

Den skulle ha kommit upp igår så vitt jag vet!
Vet bara att det var en introbild till trailern sen skulle de vara spikat!

Men kommer väl :).
Hey! Känner att jag kanske också borde skriva någonting här. Håller på och renderar ner allting medans jag skriver. 38 min kvar, sen är den uppe!

Anledningen till att det har tagit längre tid än vad jag sagt är precis som JimmyPistol skrev.. Det här är den första ligan jag styr upp. Trodde att det skulle gå snabbare än vad det gjort. Sen dyker det alltid upp shit som man inte räknat med. Har även ett liv utanför allt det här också..

Trailern kommer i alla fall snart och jag kommer att försöka få upp en hel battle så fort som möjligt. Vill inte ge något datum nu, men jag jobbar på det.

Tack till alla som skrivit här och har förståelse!

Let's Do This!!!
Skitfett Malsor!

Riktigt kul att trailern kommer upp nu!
Har full förståelse att detta tar upp sjukt mycket tid!

props!
Groupie

2012-03-14 18:45
Vart hittar man den mytomspunna trailern?

Moderator

2012-03-14 21:13
gggg_hatt Testat att faktiskt kolla runt i forumet?
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
Redaktionen

2012-03-15 01:07
Fan vad fett med en ny liga så nära hemtrakterna!

Big ups och lycka till!

Verkar vara bra arrangerat, riktigt kul att se. Ser fram emot släppen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mr.Cool skrev:
Verkar vara bra arrangerat, riktigt kul att se. Ser fram emot släppen.

+1
Kommer battles upp eller?
verkar inte som det
MEN SLUTA STRESSA DOM DÅ!
Trailern va på väg upp för 43 dagar sen bara, lugna er!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.