[Event] The O-Zone: 2 års Jubileum / 2-year anniversary

Svensk Hiphop - Battles

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Redaktionschef

2012-05-13 23:54
Grym kväll rakt igenom! M.O.P. vet hur man uppträder.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew |
Nytt skivtips: Alexander Juneblad - Parken EP |
Nytt låttips: Zacke ft. Timbuktu - Minicall |
Nu har även Whoa skrivit om kvällen!

Givetvis spoilerfritt vad gäller battles.
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
WC Yukmouth och Krayzie Bone köttade den
riiiiiktigt fet kväll... tack alla inblandade!!! ozone, chubbs osv... bigups!
~ Digital Dirt Ent. ~
www.twitter.com/digitaldirtent
Fy fan vilken helg!!!!!!!!!!!!!! Jag var i stort sett uppe från fredagsmorgonen till söndagseftermiddagen med bara sammanlagt 5 timmars sömn på 2,5 dygn. Däckade och sov 17 timmar när jag kom hem.

Så jävla grym helg. Det enda som kunde ha varit bättre var VÄDRET. Varför blev det istiden just fredagkväll/lördagen? När jag kom till Stockholm på söndageftermiddagen var uteserveringarna vid Odenplan FULLSMOCKADE och folk satt och solade på parkbänkarna vid Stadsbiblioteket. Vid Rådmansgatans t-bana var det fullt med folk i parken med bara shorts och tshirt typ. Vilken jävla skillnad! I Köpenhamn trillade jag nästan omkull för att det blåste isvindar och Malmö var också fett kallt. Så det blev mycket att man bara satt inomhus och väntade mycket (var på Masta Ace på fredagskvällen i Köpenhamn och O-Zone började typ 15 timmar senare). Så det kändes fett länge att vänta hela lördagen, även om man hade grymt sällskap i mellanåt (fick chansen att chilla lite med Dizaster, Lil Fame och några andra coola snubbar så det var tur för mitt mobilbatteri var dött så hade ingen underhållning att ägna mig åt förutom en ganska tom playlist på min mp3-spelare).

Okej, O-Zone Battles... Allt rullade på toppen. Grym blandning mellan liveshows och battles. Grymmt att battles var ute i publiken vilket gjorde det mer interaktivt. (Ja, okej, battles brukar vara mitt i publikhavet - men det var flera som trodde eftersom det fanns en scen och att det var så fullproppat med folk att de skulle köra där. Istället lät de folk kliva upp på scenen under tiden det var battles. Jävligt smart tänkt). Det var lite problem med mikrofonerna, men det störde inte mig för jag stod på första eller andra raden under samtliga battles så jag hörde utan. Och även de svenska battles var oväntat sköna. De lilla jag lyssnat på svenska har varit rätt kasst så det var en trevlig överraskning.

Sedan var det nice att få mingla med alla MC's i publiken. Världskända MC's liksom. Det är inte ofta de står och minglar i publiken med 'vanligt folk'. Jag snackade med bl.a the Saurus och han sa exakt samma sak till mig som det där citatet ovan. Att det var det bästa evangemanget han någonsin uppträtt på. Så det var inte något han bara sa till pressen utan han menade verkligen det. Mer då... Vilket röj det var när WC spelade. WC och MOP var nog de som skapade mest röj. Hmm, vad mer ska man skriva... Jävligt bra anordnat, tidtabellen funkade bättre än väntat. Det började ganska prick klockan 19 och slutade ganska prick 03 - inga pauser!

Trevliga människor i publiken också! Bara ett par irriterande snubbar från Uppsala som stod och kommenterade hur vissa tjejer var klädda (att de snoffsat till sig för att gå på ett hiphopevent) och att de stod uppe på scenen för att få uppmärksamhet (de själva var så "real" att de stod precis bakom kameran så att de inte skulle komma med på bild!!) och att de kommenterade att tjejerna bara kommit för att eventet var "hypat", och att de säkert inte visste nått om hiphop annars (som om man ser det på kläderna). Han sa inget om snubbarna brevid som hade solglasögon på sig på en nattklubb. Yeaaaaa.... I alla fall.

Hoppas det blir i Stockholm nästa gång bara!!!

Trevliga människor i publiken också! Bara ett par irriterande snubbar från Uppsala som stod och kommenterade hur vissa tjejer var klädda (att de snoffsat till sig för att gå på ett hiphopevent) och att de stod uppe på scenen för att få uppmärksamhet (de själva var så "real" att de stod precis bakom kameran så att de inte skulle komma med på bild!!) och att de kommenterade att tjejerna bara kommit för att eventet var "hypat", och att de säkert inte visste nått om hiphop annars (som om man ser det på kläderna). Han sa inget om snubbarna brevid som hade solglasögon på sig på en nattklubb. Yeaaaaa.... I alla fall.

Haha. Hörde liraren med whoaklibbor över hela skjortan till det gänget?
Walking the street of dreams
Haha. Hörde liraren med whoaklibbor över hela skjortan till det gänget?

Det var ju Icetail, han stod ju mitt på scenen till skillnad från de killarna Fidelista snackar om, som vad jag förstår stod bakom kameramännen. Vill minnas att han var svintrevlig! Och jävligt nere med Whoa, haha.
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
BILDER FRÅN EVENTET !

Måste säga att detta var den sjukaste eventet jag någonsin varit på i Sverige! Vill åka tillbaka i tiden och uppleva den igen!

WCs sjuka uppträdande från babel!!!

hahahahaha
köpeki kelb
Toastare

2012-05-14 19:02
Spoila inte tack
www.twitter.com/jimmypistol232
Manager

2012-05-14 19:43
Sit vad man ångrar att man inte drog ner.

Låter sjukt nice.
Inte för jag hade förväntat mig något annat av chubby iofs.
/ Deedz.
www.jewoit.se www.youtube.com/user/JewoitEntertainment
http://jewoit.tumblr.com/ & http://www.facebook.com/jewoit
Moderator

2012-05-14 19:58
Haha måste ju reppa whoa och vad jag minns så var jag inte otrevlig utan glad som jag oftast brukar vara :)

Peace!

HAHAHHAHA! Uppmärksamhet ja, att faktiskt ha chansen att SE battlen och inte bara höra den är så jävla desperat. Vem fan pallar sånt egentligen.. Ska verkligen tänka mig för nästa gång. Haters.
detta hade jag kunnat säga till dig IRL.
sjuk kväll minst sagt! =)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
ja för tusan, kul kväll.

sotarpojken P25

länken fungerar icke.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Såg inte ut för fem öre att misär emo hade kul. Gick runt å sura på sin pojkvän som försökte ha roligt å leva ut sina känslor. LOL... inte så kul att vara han!
Q.
hah men alltså nej, det där stämmer ju bara inte och jag tänker inte ge mig in i något poänglöst tjafs här.
Rappare

2012-05-15 11:00
"Jag hade roligast på eventet, du hade tråkigt"
"Nej, jag hade roligt, du såg mig vid fel tillfälle. Du hade tråkigt."
"Nej, jag hade roligt!"
Redaktionen

2012-05-15 11:03
verkar ha varit en fet kväll, jävligt kul att artisterna uppskattade det. men fan, folks skitsnack om varandra här i tråden gör mig liite glad att jag inte var där ändå.. att ni pallar?

"jag vet vem du är din jävel DU SA SÅ O SÅ EN GÅNG! DU HADE INTE KUL! DU HADE DOM O DOM KLÄDERNA PÅ DIG" - wtf?
kimmo kanon
Vänta lite nu..

Det gick ca 1 tjej på 20 killar under kvällen och ni klagar på att det var snygga tjejer som stod i samma blickfång som battlesen?

Mer kvinnor, mindre kläder och shout out till alla som gjorde den här kvällen möjlig för det var heeeeeelt galet!
smo
Haha, this is the thread!
 "Jag brukar egentligen inte skriva här"
Nicko mack hade kul iaf. Time.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
alltså ni bråkar om vem som hade roligast osv, allvarligt? jävla barnungar hela högen ju.

en av dom bästa kvällarna i mitt liv utan tvekan, tråkigt att baren inte serverade lite mer variation då jag inte är ngt stort fan av öl faktiskt. (och ni öl-älskare kan spara på dryga kommentarer. jag gillar inte öl - deal with it.)
tack till alla inblandade för ett helt galet event, verkligen galet!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
ja jag fattar inte riktigt syftet, jag säger att det var en kul kväll, att då någon för mig helt random tomte hoppar in och bara NÄHÄ JAG SÅG DIG DITT EMO DU VAR SUR OCH HADE INTE ALLS KUL är för mig jättejätteunderligt.

är detta något vanligt i sånahär trådar som jag bara helt sonika missat tidigare?
Icetail du va riktigt skön!(om de var du med alla klistermärkena som jag fatta det?) kommer ihåg att jag gick förbi dig o sa nått i stil med: fan va du ser whoad ut, de e BRA! haha.

jag hade roligast. jag var dessutom coolast, mest äkta, mest hip hop, fullast, nyktrast, roligast, och allt annat som det är viktigt att vara bäst på.

man får väl hoppas på fler såna här spektakel.
 I try to stay uplifted so that bullshit can pass me
Redaktionen

2012-05-15 17:07
Mitchaloff: haha jävligt real

cuntmuffin

Fick du mingla backstage?
Machete

palla bry, alla har olika stilar? Om någon rad e fet så behver den skrik som beröm!
Misery_chick:

Nu borde det bli rätt

BILDER

VRGNHNS

nä! så du hade fel. men jag fick följa med på efterfesten istället heheheheh
detta hade jag kunnat säga till dig IRL.
Producent

2012-05-15 21:27
tical skrev:
Machete

palla bry, alla har olika stilar? Om någon rad e fet så behver den skrik som beröm!

Exakt det jag førsøker sæga? Alla tycker inte att exakt alla stilar ær underhållande. Orka klaga på personer som inte står och gapskriker før varenda rad liksom..
Moderator

2012-05-15 23:08
Raderade massa inlägg som inte tillhörde ämnet.

Börja beté er..

Dock var det en förjävla nice kväll.
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu
Moderator

2012-05-16 06:18
Mtothej haha ja de var jag och de är precis så jag vill vara och uppfattas som :D

Peace!

Sångare

2012-05-16 12:03
Mitchaloff skrev:
jag hade roligast. jag var dessutom coolast, mest äkta, mest hip hop, fullast, nyktrast, roligast, och allt annat som det är viktigt att vara bäst på.

man får väl hoppas på fler såna här spektakel.

=)
irie ites.

hasslahoff.se - för skånsk reggae i tiden!
Rappare

2012-05-16 12:05
Är det vanligt att artister har backtrack på hela verser internationellt?
Speakon

det är så vi rullar i köinge man. keepsar det real. str8 up gängzta shiiieeeet

I try to stay uplifted so that bullshit can pass me
cuntmuffin

haha fan, men lite halvrätt hade jag iaf
Machete

aaaahh! Srry, missuppfattade !