I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Svenska battlare

Svensk Hiphop - Battles

2012-03-28 13:58

[Övrigt] Svenska battlare

90% av ni som battlar på basementality och o-zone är så extremt karaktärlösa.

Vet ni vad en battle är? En battle i min mening är konsten att förnedra sin motståndare på hårdaste, råaste sätt.

Jag ser hur folk som "kalle balik" "Henry Bowers", "Mr Cool", osv osv listan blir otroligt lång, steppar in i ringen och börjar predika på gammelsvenska...
Vad hände med att representera sitt crew och område?
Publikhoror som letar fans när de åker till Stockholm och drar några halvkassa rader på skånska!

Jag är vit precis som 99% av den svenska battlescenen men hur JÄVLA vita är ni egentligen? Har ni inget hat? När jag battlar så vill jag egentligen bara slå sönder mina motståndare.

Jag reppar min postkod, jag reppar mitt crew och jag reppar alla som håller det äkta och inte viker ut sig som nöjesbögar i ringen.

Just nu framstår den svenska battlescenen som en församling svensklärare helt utan attityd eller någon form av självrespekt.
Stå upp för er själva? Fan om någon dissar mig så får de tillbaka dubbelt så hårt, jag tar inte någons skit.

Se och lär av lite amerikanska rappers så får vi hoppas på att vi någon gång i framtiden kanske får uppleva en seriös battlescen

2012-03-28 14:13
ÄNTLIGEN!

RAVI.DI, experten vi ALLA väntat på har talat! Han fattar att det handlar om att man måste använda någorlunda inkorrekt grammatik samt hålla ett geografiskt tema, annars är man en oamerikansk tönt.

Vem är du och vad fan vill du? Vill du ställa upp och visa hur man gör, så gör det. Eller HÅLL KÄFTEN

R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2012-03-28 14:19
Det är min åsikt och jag tror att det är många som håller med mig, tyvärr är hela scenen infekterad av perfektionister som sitter med svenska akademins ordbok i vänstra handen när de skriver sina rader.

Varför är folk så jävla vänliga mot varandra? R-Man hatar du inte dina motståndare till döden? Varför annars vill du battla mot de om du inte håller någon grudge emot dom?

2012-03-28 14:21
Jag reppar min postkod, jag reppar mitt crew och jag reppar alla som håller det äkta och inte viker ut sig som nöjesbögar i ringen.

Men herregud...
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Toastare

2012-03-28 14:33
www.twitter.com/jimmypistol232

2012-03-28 14:58
"Henry Bowers" börjar predika på gammelsvenska...

+1
Poet

2012-03-28 15:11
De som resonerar som RAVI.DI är helt enkelt för mesiga för att slåss mot sina motståndare, och battlar därför istället.
Jag har ätit pannkaka!
Admin

2012-03-28 16:01

Let's go!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2012-03-28 16:16
Hehe postkodskampen...

RAVI.DI

Du är alltså för en tyo av "avintellektualisering" av svenska battles? Tror alla rappare du nämner skulle lyckas förnedra dig rätt hårt även om du repper bråkmakargatan till max...

Han berör iofs någonting rätt intressant att du ska betraktas som mindre "real" om du har fel typ av vokabulär och ordval och att "bönder" per automatik är mindre hiphop än folk från storstan...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-28 17:17

2012-03-28 17:26
hahahahahaha alltså wow, detta måste va en trollare? ingen kan väl verkligen stå för denna åsikten på allvar? :o
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2012-03-28 19:21
reppar du trollskogen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skribent

2012-03-28 19:21
JP +1 hahaha
Skriver hiphop, recenserar hiphop, andas hiphop - http://rhymester.blogg.se
Producent

2012-03-28 20:08
Hmm.. Det är inte rättvist att jämföra de svenska battleligorna med URL i USA, jämför hellre med KOTD i Kanada eller Don't Flop i UK. Olika stilar, olika preferenser, olika smaker kort och gott. Känns aningen krystat att försöka tvinga fram en scen där bars, real talk, gun lines and what not inte är naturligt. Jag tror en lokal battlescen följer den generella miljön runt omkring och det är ju knappast så att gemene man som besöker ett svenskt battleevent är thug life eller hur? Olika ligor och olika stilar växer fram för att spegla folket runt om scenen. Klart det finns svenska personer som kommer från en ganska tuff bakgrund som inte känner något öht för teatraliska grepp, skämt och mer gemytligt underhållande framträdanden men som regel är inte en majoritet sådana personer. Ska tilläggas att det finns gott om events i USA också där de flesta besökare är vanligt folk som hellre uppskattar att skratta till skämt och smarta formuleringar snarare än att höra råa personliga rader som totalt ska knäcka sin motståndare. Som tur är finns det nog plats för olika stilar då folk är exakt det, dvs olika. Tror dock det skulle kunna finnas plats för en motsvarighet till URL i Sverige också då inte direkt alla svenskar lever det goda, lätta livet där allt är serverat för dem.

//Paz
Admin

2012-03-28 21:22
Lite såhär, menar du?

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
Producent

2012-03-28 22:59
Admin

2012-03-28 23:48
Mitt inlägg var till TS.
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
Producent

2012-03-29 00:05
Ok, my bad, det finns dock en del artister som berättar om en sida av Sverige många inte känner till. Tyvärr battlar inte några av dem. Hade varit intressant med dylika rappare på battlescenen. Skadade människor med ett helt annorlunda perspektiv på saker. Skulle bli lite annorlunda approach till hela battlegrejen, säkert helt motsatt stilmässigt än vad vi ser idag i de svenska ligorna. Variation är alltid positivt. Men nu när battles börjar bli riktigt populärt så kanske vi ser fler sådana personer vara med.

//Paz
Lyricist

2012-03-29 00:33
Jag tycker AVI.DISSAD eller vad han hetter har helt rätt! Min nästa battle ska jag bara reppa växjö och malmö alla gator jag bott på sen ska jag ha en pistol med mig oxå är det ok att ta med sig en pistol till OZONE ? Sen ska jag inte ha förberett mig utan jag ska bara göra en allyawan och boxa min motståndare sen ska jag göra west side tecknat och sen något annat tecken som ser coolt ut men inte betyder något sen dra!
På det ska jag jag ha 50 pers med mig för att visa min possé och säga att den som fuckar med oss kommer bli poppad!
Nån som e med ?

HAHAHAHAHAH VILKET JÄVLA SKÄMT ! Jag anser att hela denna scenen som uppstått med dessa eventen och formaten är klockrena en blandning av klassisk battle och ståupp komik och roasting alltså hoppas det fortsätter osm det är och aldrig blir något annat! BIG UP till alla battlare i basementality, OZONE, The ring battles och alla våra internationella vänner i alla dess format!
THAT´S A WRAP BATTLE!
www.streetsofgothenburg.se
The one and only AMOBANGI!

2012-03-29 13:26

Vet ni vad en battle är? En battle i min mening är konsten att förnedra sin motståndare på hårdaste, råaste sätt.

Jag ser hur folk som "kalle balik" "Henry Bowers", "Mr Cool", osv osv listan blir otroligt lång, steppar in i ringen och börjar predika på gammelsvenska...
Publikhoror som letar fans när de åker till Stockholm och drar några halvkassa rader på skånska!

Jag är vit precis som 99% av den svenska battlescenen men hur JÄVLA vita är ni egentligen? Har ni inget hat? När jag battlar så vill jag egentligen bara slå sönder mina motståndare.

Just nu framstår den svenska battlescenen som en församling svensklärare helt utan attityd eller någon form av självrespekt.
Stå upp för er själva? Fan om någon dissar mig så får de tillbaka dubbelt så hårt, jag tar inte någons skit.

Se och lär av lite amerikanska rappers så får vi hoppas på att vi någon gång i framtiden kanske får uppleva en seriös battlescen

+1
Ridå

2012-03-29 14:10
Den här oxfilén som jag av någon anledning fått gratis under två års tid är alldeles för dåligt kryddad. Fan vad jag stör mig... Innan när jag inte fick någon oxfilé alls störde jag mig inte, men ska dom ge ut gratis oxfilé får dom fan se till att krydda den annars klagar jag.

2012-03-29 14:21
Ja, kungen vägrar ju äta oxfilé these days, för mkt av det goda

2012-03-29 20:21
Jag håller med på en punkt kan man säga. Det hade varit fett med fler battles där battlarna hyser agg mot varandra på riktigt. Som shazzam mot Mr.Cool, där man känner spänningen i luften, eller som Allyawan mot Chrome. Det kanske är svårt att hitta sånna matcher, men det är absolut dem bästa.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Moderator

2012-03-29 20:24
Apropå Allyawan vs Crome så har den ju lagts upp igen!

Men jag håller faktiskt med om att det hade varit roligt med lite fler grudgebattles. Det behöver inte vara gangsta och reppa postkoder och hota med våld och så, men det hade varit skoj om man märkte att battlarna verkligen ogillade varandra ibland (som cool vs shaz).

Med det sagt så uppskattar jag ändå den mysiga känslan som är på svenska battles.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-03-29 20:39
KaptenKrok skrev:
Apropå Allyawan vs Crome så har den ju lagts upp igen!

det är en dryg jävel som lagt upp den utan tillstånd och du bör därför inte tipsa om det. Ba s'att ni vet
Moderator

2012-03-29 20:48
Oj sorry, fick upp den via ozone på youtube så jag antog att det var de som hade lagt upp den igen. Kollade aldrig användarnamnet.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Toastare

2012-03-29 22:02
KaptenKrok skrev:
Oj sorry, fick upp den via ozone på youtube så jag antog att det var de som hade lagt upp den igen. Kollade aldrig användarnamnet.

Du tyckte inte att 263 views va lite väl lågt? :D
Moderator

2012-03-29 22:19
Jag kollade inte det heller :( Jag resonerade som så att den hade lagts upp för att Johnny Storm skulle kunna referera till den och folk skulle förstå vad han snackade om.

2012-03-29 23:06
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-03-30 01:26
RAVI.DI skrev:

Har ni inget hat? När jag battlar så vill jag egentligen bara slå sönder mina motståndare.

snälla battla mig, så kan du vilja slå sönder mig, hålla det äkta, reppa din postkod, inte ha speciellt smarta rader och svara dubbelt så hårt. please do that
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2012-03-30 11:34
hatar du inte dina motståndare till döden? Varför annars vill du battla mot de om du inte håller någon grudge emot dom?

Haha hade inte blivit mycket battles gjorda om det är på dessa grunder alla skulle battla.

Vilken pajjas

I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-03-30 17:44
Den här oxfilén som jag av någon anledning fått gratis under två års tid är alldeles för dåligt kryddad. Fan vad jag stör mig... Innan när jag inte fick någon oxfilé alls störde jag mig inte, men ska dom ge ut gratis oxfilé får dom fan se till att krydda den annars klagar jag.

Haha, klockren liknelse av Cool!
www.twitter.com/rossandeross

2012-03-30 18:13
Lyricist

2012-03-30 23:47
Gött D-nice jag håller fullständigt med dig där ! Härligt bror!
THAT´S A WRAP BATTLE!
Rappare

2012-03-31 00:43
Alltså skaparen här e bara för mkt....

Dock kan jag tycka det är så jääävla lamt och fucked up att folk får applåder och skratt för att lägga roliga överdrivna dialekter på en svordom eller dylikt.

Om det nu är så jävla drygt att sådana peeps får props så se till att supporta dom ni verkligen tycker är feta och real / allt man nu kan vilja höra och ha hos en battlare eller i ett battle... Tycker det handlar om att folk i vårat land är för snabba med att slänga ur sig att fel folk får shine men samtidigt inte gör ett skit för att få fram de som faktiskt är jävligt tunga... Men nu växer ju engagemanget pga battle-scenen så man kan ju inte hata helt.

Sen är arrangörerna rätt bulla med. Om det är tystnad i 20 sekunder chokar någon uppenbarligen och det är (iaf enligt mig) ett av elementen som rensar bort det bulla o lämnar kvar grym underhållning... Sluta vara så jävla snälla.
Deks Dawg -
http://blaget.blogspot.com/
http://soundcloud.com/vardagsrummet
Rappare

2012-03-31 00:46
RmanSkrotumRapp skrev:
ÄNTLIGEN!

RAVI.DI, experten vi ALLA väntat på har talat! Han fattar att det handlar om att man måste använda någorlunda inkorrekt grammatik samt hålla ett geografiskt tema, annars är man en oamerikansk tönt.

Vem är du och vad fan vill du? Vill du ställa upp och visa hur man gör, så gör det. Eller HÅLL KÄFTEN

word
Deks Dawg -
http://blaget.blogspot.com/
http://soundcloud.com/vardagsrummet
Rappare

2012-03-31 09:42
Alla reppar väl mer eller mindre vart man kommer ifrån i battlesammanhang. Oundvikligt inom rap.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Rappare

2012-04-01 18:33
Haha..

I min nästa battle ska jag göra mig riktigt mycket ovän med min motståndare.
Sen skall jag representera min fördelseort och tatuera den i pannan.

90 % karaktärslösa battlare. Jo jag tackar.

Dock är väl många fruktansvärt platta och normativa.

Tror att kille i fråga som har postat detta inte riktigt hänger med rent iq-mässigt med tanke på att han nämde han vi skriver våra texter med akademins ordbok.

"Dimorf Metrik Aka Din mammas nya kille"
Lyricist

2012-04-04 23:34
Bra där Dimorf hahahaha BIG UP ! =)
THAT´S A WRAP BATTLE!

2012-04-05 10:53
Jag hatar min hemstad.
Ridå
Toastare

2012-04-05 12:52
Töntnörden skrev:
Jag hatar min hemstad.

Varför rappar du ens då?!
Lyricist

2012-04-05 22:35
Ja exakt varför rappar du ens för ?
THAT´S A WRAP BATTLE!
Rappare

2012-05-10 14:56
ahhahahaha detta var det löjligaste jag läst i hela mitt liv. RAVI.DI du vet om att de flesta battlare får inte ens välja motståndare, så varför skulle man hata den?
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!