I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Event] "Thats a wrap battles" Göteborg

Svensk Hiphop - Battles

Lyricist

2012-04-11 02:54

[Event] "Thats a wrap battles" Göteborg

Tjena gott folk hiphop sverige frodas och det dyker hela tiden upp nya rappare nya battlare och folk som älskar hiphop i allmännhet!
Vi har idag 3 stora battle ligor, det är OZONE, BASEMENTALITY och THE RING BATTLES som är de stora idag och sen finns det några mindre runt om som också dom har en stor del av det hiphop sverige är påväg mot och jag kan inte annat än säga att jag är så jävla glad över att den musiken som jag o många andra älskar och lever för verkligen utvecklas här i sverige och går framåt!
Nu är det såhär att sveriges 3je största stad GÖTEBORG idag inte har någon liga därför så kommer det inom kort att starta en ny liga som kommer att heta "THATS A WRAP" BATTLES och kommer precis som de andra ligorna att vara battles av olika slag på både svenska och engelska på en plats i GBG då intresset där e stort!
Jag är intresserad av respons och se vad ni här på WHOA tycker och ideer och tips på utformning då det mesta e klart så är vi fortf intress av att få tips och även om det finns rappare som e intress av att ställa upp att anmäla sig!
Om det finns intresse för att ställa upp så skicka bara ett mail till mig antingen här på whoa eller på min mail http://[email protected]

Så alla goa gubbar i huset skriv vad ni tycker och tänker!

Mvh AmoBangi

(Inlägget ändrat av Oracle 2012-04-13 00:46:39)

THAT´S A WRAP BATTLE!
www.streetsofgothenburg.se
The one and only AMOBANGI!
Lyricist

2012-04-11 03:03
Kan även maila till [email protected] GOTT FOLK ! =)
THAT´S A WRAP BATTLE!

2012-04-11 14:10
Håller med om att det absolut borde finnas en liga i gbg , mycket talang där.
Men hade hellre sett att någon av dom redan befintliga ligorna hade startat en "division" där.
Blir fan för rörigt med så många olika ligor i vårt lilla land
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-04-11 15:53
Tycker jag verkligen inte! Då blir ändå som flera olika divisioner. Sthlm har sin, norr har sin och skåne har sin! Nu får Sveriges näst största stad Göteborg en helt egen, det är en seriös satsning och har lokal och allt! Det är bara rapparna som fattas!
The hype is real
We bring street into your livingroom

2012-04-11 16:12
Ja jag hatar inte alls, kommer definitivt va på plats om ni lyckas fixa feta events !
Säger bara mina 2 cents ;D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-04-11 17:05
Fet, låter bra! Vi kommer kunna släppa info ganska snart ang. när/var/hur.

@ facebook.com/streetsofgbg
The hype is real

2012-04-11 18:31
Nytt namn dock..

2012-04-11 19:01
Jaså? Får man fråga varför du känner så?
The hype is real
Lyricist

2012-04-11 23:40
Brandt jag förstår din synpunkt men göteborg är ändå sveriges tredje största stad med jävligt många talanger och många ser gärna att göteborg har en egen liga men jag uppskattar din synpunkt definitivt vi vill ju gärna ha all sorts respons!
Men göteborgs liga kommer att heta That´s A wrap vilket jag personligen tycker är jävligt fett ändå lite glimt i ögat på det hela så att säga! Jag ser gärna att du ger feedback sen när första eventet varit och du fått se lite battles därifrån om du nu kommer dit eller ser det på nätet!

Peace and respect !
THAT´S A WRAP BATTLE!

2012-04-11 23:53
Tycker det är alldeles för långt, även om ni frsöker vara catchy blir det helt tvärtom effekt, too corny.

Not hatin on the idea though really dope.. vill se vad Göteborg har att komma med. Streets of GBG battle league låter mycket bättre.

SOGBG
Lyricist

2012-04-11 23:56
tack för det Khaled jag förstår din poäng och vi ska kolla på det ! Men det viktiga är inte namnet utan innehållet vilkte kommer BLI SICK då GBG har tunga mc´s så kommer det bli en feet liga så fort vi fått den etablerad!

Peace
THAT´S A WRAP BATTLE!

2012-04-12 00:19
Nu är det såhär att sveriges 3je största stad GÖTEBORG

men göteborg är ändå sveriges tredje största stad
Lyricist

2012-04-12 00:31
Haha vart vill du komma med det ?
THAT´S A WRAP BATTLE!

2012-04-12 00:36
Antagligen till att GBG är sveriges näst största stad..

Lyricist

2012-04-12 00:52
Haha ok sorry jag bor själv i malmö så har det inprintat i huvudet! Tack för upplysningen jad hade missat helt att jag felat på det ! =)
THAT´S A WRAP BATTLE!
Lyricist

2012-04-12 00:54
Hahaha känner mig som en riktig idiot men det behövs ibland!
THAT´S A WRAP BATTLE!
Graffare

2012-04-12 02:13
Förstår att man i ett stort land som USA skapar flera ligor än 1 med olika divisioner, men let's keep it real, hade varit mycket softare med t.ex Basementality West, East, North och South. (Tar basementality som ett exempel, sluta hata mig skaune)

Men göteborgs liga kommer att heta That´s A wrap vilket jag personligen tycker är jävligt fett ändå lite glimt i ögat på det hela så att säga!

Sjukt corny, finner nästan inte ord som kan beskriva det...

Missförstå mig rätt, jag hatar verkligen inte själva idéen med att Gbg ska ha en egen scen, men det behöver absolut inte vara en helt ny liga. Sen så har O-zone och Basementality redan etablerat sig och blivit mer eller mindre "världskända", så att säga. Ni skulle själva tjäna mer på att starta en division i samarbete med någon av dom större ligorna, ni får ett respekterat namn och ni kommer få mycket bättre respons utav folk, ni kommer även att locka mer och bättre artister än vad "The Wrap Battles" kommer att lyckas med.
-

2012-04-12 02:52
Håller med ovanstående. Hade varit en bättre look för er om ni joinade en av de mer etablerade ligorna redan, så slipper ni göra om allt från början. Allt från youtube-subscribers till organisationen i sig.

Om ni jämför t.ex O-Zones event med The Rings. The Rings har väldigt mkt svårare att nå samma nivå än t.ex O-Zone.. Börjar dock bli bättre. Ni slipper dom stegerna tror jag.

2012-04-12 12:13
Tror det kan få en annan effekt, tror inte det gör något att det finns flera ligor, för det kommer bli som divisioner nästan ändå. det är inte så att varje stad har en liga, utan vi försöker fokusera så att dom tre största städerna har var sin, man kan ju göra feta evenemang tillsammans sedan, ser inget problem med att det finns flera ligor tror det kan gynna hela scenen.

Varför the ring har svårare att få stora events är ju för att dom är ju relativt nya på battle scenen, låt dom växa så kan det bli fett.

"The wrap battles"? Ne vi kör" THATS A WRAP - Battles", typ lite slutet av 80 början av 90 tal stuk, lite som Yo mtv raps!

Kul att ni diskuterar, men allt är nästan fixat, ligan blir av och är här för att stanna :)
The hype is real

2012-04-12 12:28
Fett med en liga i Gbg. Namnet är nice ju :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-04-12 15:58
Big Ups till nya ligan!

Det finns självfallet fördelar med att gå under samma fana som mer etablerade ligor men eftersom Göteborg är så stort finns det ingen anledning till varför de inte skulle ha en egen liga.

Det som gynnar scenen är att fler börjar köra och att fler blir intresserade och det blir folk när det finns en lokal plattform.

Givetvis är det svårt att få till en line up med endast toppnamn när ligan är nyuppstartad men det som i första hand begränsar The Ring är att den finns i Linköping där det just nu bara finns typ 3 battle-rappare.

The Ring och EOW håller på att väcka staden till liv igen så snart kommer det att förändras och i GBG kryllar det av människor och därmed rappare så de kommer inte att få samma problem om de sköter allt bra.

Först tyckte jag också namnet var långt men kolla på ex. KOTD, det funkar och säga mär man är van vid det. Sen om vissa tycker det låter corny eller inte är väl skitsamma - det är bara ett namn.

PS. Vadå The Ring har inte fet line up? Var det nån som missade vårt nästa event - som har minst lika fet line up som de flesta av Ozones och Basementalitys events när de funnits lika länge som oss.

Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!

2012-04-12 20:09
Not hating fam.. just being real. Det är ingen som kan säga emot faktumet att O-Zone och Basementalitys battles har fetare namn än era. Det senaste är AGL för er liga, istället för en massa Dictionary vs Sircuz battles som ingen bryr sig om..
Lyricist

2012-04-12 22:15
Tack för rsponsen Mr Cool och pziclone och självklart håller the ring samma standard som de andra stora ligorna ! Jag tycker det är så jävla fet lineup inför nästa battle Pzi och jag älskar ideen att ni har beatbox battle och sånt med och du kommer se så grym min kusin Mahyar e som jag tipsa om det kommer bli dunder! =)
THAT´S A WRAP BATTLE!
Lyricist

2012-04-12 22:16
Och namnet tycker jag e fett förkortningen kommer bli T.A.W - Battles!
THAT´S A WRAP BATTLE!
Admin

2012-04-13 00:57
Tycker också det är ett fett namn, det är inte alls så långt som vissa vill få det till. Lika långt som The O-Zone battles sett till antalet stavelser (och därmed hur lång tid det tar att säga). Kortare än Basementality battles.

Tror det kan bli nice om feta Göteborgsrappare hoppar på, helt och hållet den grejen det hänger på känns det som. Kör!
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
Lyricist

2012-04-13 01:31
Thx för supporten Testo fan va kul att du gillar idén vi kommer att satsa på detta helt 100% och vi har stora planer framöver samt massa idér på lite andra saker att ha med i programet ! Kommer bli riktgt fett och göteborg är en stor stad med många skillade rappare men även i trakterna runt om halmstad, borås, trollhättan osv finns många som inte kanske pallar eller har råd att åka till sthlm, lindköping eller lund/malmö för att kolla på battles så nu finns möjligheten att ha något i närheten jag vet att basementality kör en GBG EDITION och det är fett som fan men let´s face it GBG behöver en helt egen liga så det kommer att komma en och vi börjar i slutet på nästa månad kommer komma ut med exakt datum inom kort men det kommer blir TYNGASTE! =)

Mvh AMOBANGI och THAT´S A WRAP CREW!
THAT´S A WRAP BATTLE!

2012-04-15 17:01
jag är absolut ingen bakåtsträvande gubbe som ba tycker allt ska vara old school, men om man ska öppna en 4e battle ligga så behöver vi definitivt fler battlare, för som det ser ut nu så är det så de räcker till två ligor tycker jag. och sen är dem som redigerar feeeet sega kanske borde hyra in fler såna till alla ligor? för ibland tar det 3 månader innan videosen kommer ut, o de känns som visa inte ens kommer ut.

2012-04-15 20:16
jag dömer denna iden efter jag sett lite mer utav det, till och börja med flyern för ert första event, och sen därefter video materialet. men om där verkligen är så många feta rappare o battlare så ska de bli kul att se, återstår att se :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2012-04-16 01:12
Om man nu får komma med önskemål så hade det varit nice att se lite blandat med förskrivet och freestyle istället för bara det förstnämnda.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-04-16 17:50
synd att alla snackar som idioter i gbg bara

2012-04-19 14:05
Snart kommer vi kunna släppa mer info om när och var!
The hype is real
Rappare

2012-05-01 23:42
tungt om det finns battlescen i gbg också!
Checka www.youtube.com/user/FaarazMusic
Rappare

2012-05-01 23:49
När blev Göteborg Sveriges tredje största stad?
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Rappare

2012-05-01 23:56
såg att folk redan påpekat det :)

btw tycker jag det är bra att det dyker upp en ny liga. Det kommer garanterat bidra till att vi får se fler bra rappare!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Lyricist

2012-05-01 23:58
Jag skrev fel friggan jag bor i Malmö så hade det i huvudet börjat skrev om Gbg och dess storlek hade mycket i huvudet ! Kul att du gillar idéen !
THAT´S A WRAP BATTLE!