I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Event] O-Zone 12:e Maj Meet & Greet

Svensk Hiphop - Battles

2012-04-23 15:36

[Event] O-Zone 12:e Maj Meet & Greet

Tack vare ett stort tryck ifrån fansen kommer vi ska ha ett meet & greet för folk som kanske inte får möjligheten att träffa sina artister under 12:e Maj. Vi erbjuder nu ett Meet & Greet paket efter att ha pratat med alla artister och alla ställer upp för att supporta sina die hard fans. Artisterna, O-zone och Medborgarskolan är enade och vill verkligen att die hard fansen ska få möjligheten att träffa sina favorit artister.

Detta gäller endast de som har biljetter redan. Ni kan uppgradera biljetterna för detta evenemang och ni för följande för 1500 extra:-

Träffa artisterna som ska köra för lite försnack, ställa frågor ta foton

Få en goodiebag som består av:

CD Skivor ifrån samtliga artister (WC, M.O.P, Dirtbag Dan Dizaster mfl)
signerad affisch av alla artister.
Stickers
O-Zone T-shirt special edition 12:e Maj Limiterad upplaga (kommer säljas för 200kr under dagen)

2 Timmar tidigare insläpp till evenemanget.

OBS: Endast 75 Personer kan få möjligheten till detta!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-04-23 15:37
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-04-23 15:39
Får man ta på dom?
Poet

2012-04-23 18:15
Buuu, artists for the masses!
Jag har ätit pannkaka!
Groupie

2012-04-23 19:18
Dub Sizzle!

2012-04-23 21:03
kommer Erik Saade att vara där?

2012-04-23 21:32
^ Man skulle kunna tro det med tanke på priest, men antar inte det.
B

2012-04-23 23:57
Detta gäller endast de som har biljetter redan. Ni kan uppgradera biljetterna för detta evenemang och ni för följande för 1500 extra:-

Känner artisterna ifråga till detta ockret?

2012-04-24 01:28
Ocker?
De förklarar att du får skivor, t-shirt, tidigare insläpp, fota och snacka skit med artisterna. Räkna på det snabbt. t-shirt:en kommer tydligen senare att kosta 200:- för alla andra, skivorna lätta 100-200:- styck? dessutom då ett tidigare insläpp o häng med artisterna, kan liknas vid vip-biljetter eller backstage pass (400:-?), signad affisch och stickers.. håll du hårt i fickluddet och vänta tills allt släpps på nätet.
Det är ca:17st artister som är influgna och kommer att närvara..
det e bara att vända ryggen till o avlägsna sig..

2012-04-24 02:00
t-shirt:en kommer tydligen senare att kosta 200:-

Vad den senare kommer kosta är egentligen ovidkommande, vad som är relevant i en sådan argumentering vore tillverkningskostnad.

Och 1-200:- styck per skiva?, prova under hundringen från majoriteten (flera av dom har heller inte plattor att sälja)

Folk skall betala 1500:- (bortsett från merch) för sådant alla battle artisterna gör gratis på alla andra event dom är på.

2012-04-24 02:29
tillverkningskostnad..

Hur klarar du av att spendera en enda krona?

oavsett.
Finns intresset så finns möjligheten.
det e bara att vända ryggen till o avlägsna sig..

2012-04-24 03:16
Är fortfarande ovidkommande, när frågeställningen var hurvida samtliga artister känner till att man ämnar ta betalt för något som samtliga battle mc's (och flera av dom andra) gör gratis på varenda spelning eller event dom är på.

2012-04-24 06:45
Det rör sig om totalt 12 skivor varax 8 mixtapes och 4 riktiga album där allting på plats kommer att kosta cirka 70-100kr/styck.

T-shirten som är i limited edition tror endast 300 kommer att tryckas upp kommer att kosta runt 190-200:- på plats.

Allting är inte gratis här i världen och detta är endast riktat mot riktiga Die Hard fans och ingenting annat.

Tänk på att det är cika 700 personer i lokalen och vi säger att hälften ska dra i folk och träffa folk speciellt på så många artister det blr ingen lätt uppgift om du ska hinna se alla ta foto med alla snacka med alla i en miljö där du har musik blastande.

Vi kommer dock inte att göra detta om inte 75 personer väljer att uppgradera sina biljetter.

Det är 32 personer som har valt detta redan så ni som verkligen vill detta får höra av er så snabbt som möjligt för vi har tills på måndag nästa vecka att få detta igenom.

2012-04-24 11:57
men får artisterna någon del av kakan?

2012-04-24 13:38
Självklart! 75 pers på meet and greet betyder att jag köper 75 skivor av varje artist som kommer att ta med sig skivor.

2012-04-24 19:06
Överväger starkt, men lönen denna månaden gör det sjukt svårt. Får nöja mig med att mingla på eventet!
detta hade jag kunnat säga till dig IRL.

2012-04-24 19:26
cuntmuffin

Du kan nog komma in backstage ändå

2012-04-24 19:30
Haha, det säger du?
Groupie

2012-04-24 19:44
Tror folket som betalar vill träffa WC, MOP, Crooked I, Krazyzie Bone etc. Inte direkt så att man betalar för att träffa Mr Cool

2012-04-24 20:37
gggg_hatt

Vafan säger du?! Får man inte träffa mr cool på meet & greet? Isf skiter jag i det
Graffare

2012-04-24 23:19
@Cuntmuffin, vi kan mingla lite, sen släpper du in mig backstage ;> Ses i maj.
-

2012-04-25 13:07
haha va är grejen med att träffa dom . Att se dom göra sin grej är la tillräckligt !

Förstår mig inte riktigt på folk som betalar massa pengar för att kanske få säga nåt ord till dom och skaka näve. haha tro ni att ni kommer vara homies for life sen ? ;D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-04-25 16:10
75 pers på meet and greet betyder att jag köper 75 skivor

Så eran overhead vinst på hela detta skulle vara max 10-15.000? (för där landar vi om vi höftar skivkostnader samt en genomsnitt på vad det kostar att trycka + bas)

Väldigt mycket jobb, för väldigt lite vinst.

2012-04-25 16:19
Fett event, ni förtjänar varenda spänn ni får in, efter 2 år av arbete och gratis video. Pengar till Ozone = Pengar till feta event

2012-04-25 18:58
Tackar! Tackar! Hoppas att ni kan komma på nästa event också! Lovar att göra den lika fet tillsammans med O-Zone!! :)

2012-04-25 20:30
Tizm, haha. En sak i taget :)

Tizm P20

Idag 07:08

Söker 2st biljetter... PM

2012-04-25 21:02
Cuntmuffin

Jag föreslår att du köper det lite mer exklusiva paketet som nu finns. Samma saker som ovan gäller fast man får träffa mig och Spakur istället.

Kostar 150 kronor per person.

Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!

2012-04-25 23:53
Helt ärligt så betalar jag personligen hellre för en pratstund med Spakur än M.O.P. Men det är en smaksak.
Graffare

2012-04-26 02:16
@Cuntmuffin, det löser sig alltid.
-

2012-04-26 07:44
Känns som om att hela den här grejen borde vara ett bra skämt? Annars det fittigaste jag hört om på länge...

2012-04-26 16:30
skämt

Chubb är involverad så det är i allra högsta grad på riktigt.

2012-04-26 16:34
offtopic

Vem är Dalastodon? är han en del av o-zone eller hur kommer det sig att han/du är involverad i detta?
verkar va pengakåt som fan
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-04-26 16:51
nevermind, såg att han var en av large money snubbarna

2012-04-26 16:54
Om jag nu ska försvara hela grejen en aning vilket jag normalt inte gör.

Detta har ingenting med att vara pengarkåt utan det har verkligen med Die Hard fansen att göra och ingenting annat.

Det kommer finnas cirka 20 skivor på plats som man ska köpa av olika artister för 70-150kr så som det ser ut just nu (trodde först att det skulle vara 100kr) och du får 12 av dom i detta paketet.

4 Albums som kommer hamna på 100-150kr om du skulle köpa de separat så vi avrundar här 2 stycken för 100kr och två stycken för 150kr totalt 450:-

8 Mixtapes för 70kr 560kr

T-Shirt 190kr

Affischer och stickers bjuder jag på gratis för att folk kan alltid tycka det är ett soft minne ifrån kvällen.
Detta kom upp till 1200kr bara i Merch som du endå hade fått paya för på plats.
Så 300kr för att få träffa artister? Är man girig då? hmm

2012-04-26 17:20
varför inte bara låta fansen få träffa artisterna, så får fansen köpa de skivor/etc de själva vill ha. som det är på alla andra events.

2012-04-26 17:20
"Detta kom upp till 1200kr bara i Merch som du endå hade fått paya för på plats."

Finns det någon som ens funderat på att lägga 1200 bara i Merch? Naah? Eller?

Men kan ju vara för att jag har en väldigt liberal syn på piratkopiering, jag vet inte...
No hate dock, vill folk detta, låt dem gå..
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2012-04-26 17:45
35 pers ville detta bro :) men det blir nog inte av tyvärr blir det nog inte
Av för vi kommer inte upp till 75 pers så vi bara kör på det vanliga
Helt enkelt hoppas ni får en fet kväll oavsett har verkligen försökt hjälpa ozone
Så gott jag kan dels privat och dels genom medborgarskolan de förtjänar allting för
sitt hårda slit o arbete

2012-04-26 17:49
Sorry skriver ifrån luren lite konstig är den :( fick inte med allt men Medborgarskolan och Ozone
har gjort mesta jobbet faktiskt sen har man bara använt mitt och J-ros kontaktnät oavsett vad hoppas
Jag verkligen att vi kan ge er en fet nostalgi kväll med battles och uppträdanden

2012-04-28 01:41
Pengar till Ozone = Pengar till feta event

Det är ju inte så att inkomsterna av detta går direkt till O-zone battles. Fast.. det är väl en rolig upplevelse för personer som verkligen gillar dessa akter antar jag!

2012-04-28 03:06
Kan garantera att alla pengarna ifrån detta skulle investeras vidare i nästa galna stora O-zone event som jag inte kan avslöja mycket om just nu :)
Manager

2012-04-29 14:44
Det var ett jävla fucking klagande era bittra jävlar.
Låt folk betala om de vill. Om ni inte vill det, ge fan i det helt enkelt, haha.

Förstår inte att folk ens orkar lägga energi på att bry sig. I stort sett alla evenemang skapas med grundtanken att det går att tjäna pengar på det.

Har ni synpunkter på att flygbolag säljer Business-class biljetter för folk som vill sitta skönare också?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2012-04-30 01:48
Det spelar ingen roll dock vi kom upp till 53 personer endast så Meet & Greet kommer inte bli av tyvärr vår deadline var idag.