[Call Out] Kameraman!

Svensk Hiphop - Battles

Lyricist

2012-05-01 19:55

[Call Out] Kameraman!

Tja vi söker kameraman till That's A Wrap -Battles Eventet i Göteborg ! Du ska gärna ha en bra kamera gärna som spelar in i HD sen ska du brinna för att filma och du ska oxå kunna redigera och fixa med klippen som ska läggas ut på hemsidan, här på whoa , på facebook och självklart på youtube ! Hojta till ifall du är intresserad !

Med vänlig hälsning, AmoBangi

THAT´S A WRAP BATTLE!
www.streetsofgothenburg.se
The one and only AMOBANGI!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Och detta ska man alltså göra gratis?

FÖRORTSRiDDARN

Man får ändå sitt jobb exponerat, självreklam... De flesta battlare kör väl även gratis
 "Jag brukar egentligen inte skriva här"
Battlarna kör gratis. Men jag som ska stå bakom kameran, Klipper och klistrar hemma.
Tycker jag på ett eller annat sätt att killen borde få betalt, inte "självreklam" som du så fint utrykte det.

Men jag förstår, absolut!

Fan alltså, hade så gärna bott kvar i GBG nu med egen liga och allt. Hade varit sjukt sugen på att battla och jag skulle kunna ställa upp med redigering och filmning om det skulle krisa. Nu är jag tyvärr åter i min hemstad Sundsvall men jag lovar att jag kommer höra av mig ang. att battla när jag återvänder till Göteborg.

Tycker du verkar få onödigt mycket mothugg, vill med denna post bara önska dig all lycka till och hoppas att GBG får den feta liga dom förtjänar!

(För att inte denna post ska bli helt off topic vill jag också meddela att jag ska kolla med några vänner där nere som filmar en del, tyvärr tror jag inte dom är tillgängliga detta datum)

Förortsriddarn:

Verkar solklart att man måste ha pengar för en sån sak?
(Rätta mig om jag har fel här!) men de andra ligorna vi har här i Sverige drivs väl alla ideellt* och utan pengar till kameramän, inget konstigt med det. Folk som tycker det är kul, brinner för battleligor eller har fritid de vill krydda till med något nytt. Samtidigt som sagt så får du ut ditt namn om du är duktig och ännu viktigare så knyter du kontakter. Förhoppningsvis har du det jävligt fett också.

Förstår så klart hur du tänker, man lägger ner massor av tid i något men skulle alla tänka så skulle sånt här inte existera, vi skulle inte kunna sitta och skriva här på Whoa heller t ex

* Det är ju biljettinträde men det täcker väl enbart kostnader för arrangemang + flyg etc till battlarna?
Admin

2012-05-04 08:23
Man kan nog inte förvänta sig ett betaljobb vid första arrangemangen för en battle utan se det som en CV-merit eller för att man tycker det är roligt och man brinner för det. Så ser svensk battle-realitet ut 2012.

Lyricist

2012-05-05 19:33
Vi förstår att man ska få någon ersättning för att man ställer upp och gör ett jobb grejen r att vi vill gärna ha någon som brinner för det för då blir det bäst och mest hjärta dessutom är det nu vårat första event och vi har ingen budget än så länge det blir ur egna fickor och vi gör detta för massa folks skull och för våra egna för att vi tycker att alla som bor i Göteborg inte ska behöva åka till Sthlm eller Skåne inte fö att man onte ska åka till de andra ligorna utan jag mena att man ska ha en valmöjlighet och alla kanske inte har råd att åka på event i sthlm denna månaden men kan ändå gå på ett event med något man intressera sig för dessutom kommer att kunna generera nya namn och mer intresse till scenen ! Detta är något som vi hoppas ska kunna drivas av folks intresse !
THAT´S A WRAP BATTLE!
Lyricist

2012-05-05 19:35
Jag och min kollega lägger ner sjukt mycket tid på detta och jag kan sägs jag tycker det är fett jävla kul och det är många människor som tycker det är skitfett och har sett fram emot en egen liga i Gbg och vi är inte ute efter att tjäna pengar självklart kommer vi dra in pengar på biljetter osv men det kommer gå till att göra bättre evenemang !
THAT´S A WRAP BATTLE!
Jag bor i Västerås så blir lite väl långt för att åka till Göteborg för att filma ett gratis jobb, tippsade om lite folk som bor i göteborg på facebook....

Jag antar om du hittar någon som filmar redigerar dom säkert det själva men om det behövs hjälp med redigering kan du höra av dig.

Sedan får man skilja på att vara någon som sysslar med underhållning och gör sin grej bland annat för att få uppmärksamhet för sin musik med att vara en person som äger en kamera, dator att redigera på osv.... Allt som allt blir det flera dagars arbete.

Men som sagt, jag lånar absolut ut min tid till redigering om det behövs.

Annars tipsar jag er om att prata med ett mediagymansium eller liknande för hjälp med filmning om ni inte hittar någon eldsjäl i trakten eftersom det inte krävs någon mästare till fotograf för att göra ett bra jobb till en sådan grej. 2 kameror lär behövas så det finns något att klippa emellan och en extern ljudupptagning så ljudet blir lite bättre men allt sånt har ni säkert koll på!

Lycka till och hör av er om ni behöver hjälp med något.
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.