[Video Battle] Let's Do This BATTLE #1: Macke Maple VS Problem

Svensk Hiphop - Battles

[Video Battle] Let's Do This BATTLE #1: Macke Maple VS Problem

Ännu en promo battle från vårt första event!
Den här gången var det en debut av bägge rapparna.

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Toastare

2012-05-22 08:58
Tycker Macke har schysst delivery och känns självsäker men faller lite på den tekniska biten rent textmässigt samt att det dök upp ett par riktigt corny punchlines. Bra debut!

Problem har nog bättre pengame men är dåligt förberedd.
www.twitter.com/jimmypistol232
Thanks Jimmy!

Yes, där finns mycket och slipa på! Överlag är jag nöjd!
SO Let's do this BATTLE!
Http://www.twitter.com/UVPMacke
Rappare

2012-05-22 12:03
Macke bodybagade honom, men en del punches var riktigt keffa. Pingisboll-raden, smuggelcigg-raden osv.
Poet

2012-05-22 12:35
Solklar vinst till Macke.
Och vad är det för idioter som inte kan hålla sin mun stängd i publiken?
Jag har ätit pannkaka!
Dåligt delivery som ett försenat pizzabud?

Vad i hela husfriden är det som händer? X'd out, boyahhhhhhh
B
Känns som att denna battlescenen har potential ändå :P

Vill se en battlescen i typ Umeå eller något!
I'm a different kettle of fish
Som sagt, en debut :).
Nu när man lyssnar i efterhand så finns det några punches man kliar sig i huvudet åt :).

Tack för kommentarerna, goda som onda :)
Det var roligare på plats.. Ni måste steppa upp erat pengame.
Folk som inte visar respekt i publiken är bara drygt.
Gick ändå bra för er båda förutom att Prob chokade.
Geni
stör mig somfan på att alla kameramän/kvinnor filmar varandra Hela tiden... snälla, gå åt sidan, jag vill inte se din fula kamera
skön battle ändå
tical skrev:
stör mig somfan på att alla kameramän/kvinnor filmar varandra Hela tiden... snälla, gå åt sidan, jag vill inte se din fula kamera

alltså hur kan en sån sak ens störa ??! :s

helt ok battle, macke tog den.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Smått smärtsamt att titta på. Ganska skönt kan jag känna att jag inte behöver vara i k-town så ofta längre, det finns en bonnighet där som ni aldrig kommer att kunna sudda bort. Antar att enda anledningen till att problem inte dissade dig för att du ser ut som att du jobbar på macken i önnestad, macke, är att han är för hemmablind för att se det.

Äh förlåt, jag vet inte, det var väl inte helt kasst, finns väl lite potential; ni får träna mer bara.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Dizzy89 P22
Vet inte, tycker det är amatörmässigt bara.. kan inte hjälpa men det är skit störigt iaf. Vet att där finns folk som håller med!!
Förlåt dundermannen, jag ska vara snyggare i nästa battle :)............
da fuqq, varför pratar problem skånska? I låtar har han typ stockholmska. Eller är det inte samma problem?
Shozor skrev:
da fuqq, varför pratar problem skånska? I låtar har han typ stockholmska. Eller är det inte samma problem?

+1, haha
Angående Battlen, det var roligt och blev kanske någon öl för mycket.
Jag underpresterade UNDER battlet pågrund av nervositet, då det är första gången!
No other excuses, sen att vissa punchlines var corny var för att battlen halft var uppgjord med vissa saker man inte fick nämna.. :)
Nästa gång blir det bättre både lyrikmässigt och delivery, promise!

Shozor:
Haha, jag hade faktiskt en lång funderare på om jag skulle köra
rikssvenska eller på dialekten jag vanligtvis pratar med.
Och det blev skånska..
Hatar att köra rap på skånska egentligen, så nästa battle blir INTE
på skånska, då jag själv känner att jag artikulerar bättre på rikssvenska.

Om sanningen ska fram, så ljuger jag.
Ganska enkel förklaring.

Det finns vissa saker i mitt gamla liv som inte bör nämnas med tanke på att jag är nybliven pappa.

Om jag nu får formulera om det bättre.
Rappare

2012-05-28 07:43

Ganska skönt kan jag känna att jag inte behöver vara i k-town så ofta längre, det finns en bonnighet där som ni aldrig kommer att kunna sudda bort. Antar att enda anledningen till att problem inte dissade dig för att du ser ut som att du jobbar på macken i önnestad, macke, är att han är för hemmablind för att se det.

Jag håller med.. HipHop får bara finnas i städer. På landet får man inte gilla hiphop och battles.
Ja
Haha sen när blev Kristianstad på landet :)?
Dra inte oss över samma kant som önnestadspacken haha :)
Toastare

2012-05-28 10:00
MackeMaple skrev:
Haha sen när blev Kristianstad på landet :)?
Dra inte oss över samma kant som önnestadspacken haha :)

sluta trolla!

:D
www.twitter.com/jimmypistol232
jo men macke missuppfatta mig rätt, det fanns ju saker jag inte ville skulle droppa heller.
plus om jag får tillägga, kristianstad är en handelsstad, sveriges 3de största knarkstad.
bönderna vistas ju inte i stan direkt.
snobb och överklass, översittar fittor består kristianstad av

och jag tillägger gärna att jag hatar Krstd, det hade gärna fått komma in lite fler bönder.
och inte för att vara sån, men Dundermannen bönder tjänar nog mer
än vad din farsa och morsa gör tillsammans.
bönder tjänar nog mer
än vad din farsa och morsa gör tillsammans.

Farsan är död det är ingen match. Det är väl inte heller någon som förnekar att bönder tjänar gott om cash; men det har väl aldrig hjälpt dom skaffa snyggare byxor.

Det var kanske var onödigt av mig att skriva dumheter om kristanstads bonnighet så sorry för det; det var den där killen i blå skjorta som provocerade mig med sin skitkonstiga (eller skitcoola (?) look). Påminde mig om vilka märkliga snubbar man kan springa på i kristianstad, eftersom där både finns fånar från åhus och fånar från trolle-ljungby.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Haha, är det bara jag som stör mig på att macke ser sjuukt nöjd ut efter varje rad han lagt, plus att han skrattar åt allt han själv säger hehe...Tkr det ser lite rolig ut;)

Annars tkr jag Problem var bäst, även om han kom av sig på vissa ställen men sånt är lätt hänt efter några öl, så nästa gång ska du köra hel nykter så blir det bättre:)
Black Cobra
dundermannen:
ja jag överdrev lite själv but still,
killen i blå skjorta äger skateshoppen vi står i
så han går väl i kläderna för att visa upp dem!:)

Suryakant:
han har gott självförtroende! ehe
men roligt att du gillar mina ronder, även fast jag choka gärnet haha
Haha, är det bara jag som stör mig på att macke ser sjuukt nöjd ut efter varje rad han lagt, plus att han skrattar åt allt han själv säger hehe...Tkr det ser lite rolig ut;)

Haha nej, de var fett skön stämning på plats och det var faktiskt svårt o hålla sig när probbe med skrattade hela tiden, tror det blir lite annorlunda eftersom vi är väldigt nära vänner :).

Självklart är jag nöjd över debuten :)
Men allt kan bli bättre!

Haha nej, de var fett skön stämning på plats och det var faktiskt svårt o hålla sig när probbe med skrattade hela tiden, tror det blir lite annorlunda eftersom vi är väldigt nära vänner :).

Självklart är jag nöjd över debuten :)
Men allt kan bli bättre!

+1